abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:28:45 #1
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6133997
wat kun je het beste doen tegen krampen tijdens je ongesteld?
en hoe kun je die nare luchtjes weg laten?
pi_6134018
De pil en een tampon.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:30:40 #3
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6134036
ja maar door de pil krijg je net zo goed de krampen
en die tapon heb je het nog die geuren daar tussen je benen ,
wat kan je er dan tegen doen
pi_6134057
Ik ken een meisje dat een blowtje rookte tegen de pijn
  FOK!fossiel zondag 6 oktober 2002 @ 13:34:19 #5
2628 Karin
pi_6134082
Lekker in bad of onder de douche. Met een kruik op de bank gaan hangen (en flink chocola eten!). En als het te erg is neem ik een Ibuprofennetje.
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:35:53 #6
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6134099
ik ging vaak zwemmen dat doe ik nu minder.
en cholade moet ik niet gaan eten dan krijg ik puisten van
alleen tijden mijn rode week
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:35:55 #7
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_6134101
Tegen de kramp, een ibuprofen nemen...werkt bij mij altijd heel goed
Tegen de luchtjes, je wassen
To infinity…and beyond!
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:36:45 #8
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6134111
maar als je een werk dag heb van 9 tot 21 dan gaat dat zo moeilijk
en deorant helpt vaak maar net 5 a 10 min
pi_6134114
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 13:29 schreef sefer het volgende:
De pil en een tampon.
Ondanks de pil kun je alsnog buikkrampen hebben.
Masseer zacht je buik,dat wil nog wel es helpen.
Doe een warme ( geen hete) kruik op je buik.
Rook niet teveel. ( roken vernauwt je vaten..krampen kunnen daardoor erger worden.)Althans dat is mijn ervaring.
Bij de drogist/hema heb je (homeopatische) tabletjes die zorgen voor een ondersteuning bij de menstruatie.( het is een krachtig voedingssuplement).
Klinkt vies misschien..maar wanneer je echt veel krampen hebt,ga dan naar het toilet,het kan zijn dat je ontlasting moet krijgen.Dit kan nml de druk in de buik verhogen waardoor krampen toenemen.
En verder doe lekker rustig aan.
Sterkte!

Oja zorg goed voor hygiene..was je evt een keer extra,of doe een bodyspray op tegen nare luchtjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 06-10-2002 13:38]

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:38:26 #10
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6134128
worden jullie ook zo donw daar door?
pi_6134155
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 13:37 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ondanks de pil kun je alsnog buikkrampen hebben.

Mijn excuses, ik antwoordde eigenlijk alleen uit eigen ervaring.
.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_6134190
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 13:40 schreef sefer het volgende:

[..]

Mijn excuses, ik antwoordde eigenlijk alleen uit eigen ervaring.
.

Geeft niks,het is fijn dat je geen last van buikrampen hebt door de pil
Mijn ervaring is echter anders ermee.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:56:13 #13
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6134373
en wat kan je het beste van kleding aan hebben mooi strak of lekker losjes?
pi_6134541
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 13:56 schreef bumberklevers het volgende:
en wat kan je het beste van kleding aan hebben mooi strak of lekker losjes?
wat denk je nou zelf... als ik ongesteld ben dan is het de hele week lekker grote truien aan en veel chocolade eten en paracetamols....
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:09:38 #15
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6134556
maar dat gaat zo moeilijk als je aan de kassa staat tijdens je werk.
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:46:44 #16
34929 Aien
Dat moet je ook niet doen...
pi_6134988
Als je hele erge last heb van buikpijn vraag dan aan je huisarts Naproxen. ik gebruik het al heel lang (heb als ik dat niet doe heeeeeeeeeel erg buikpij, kan niet meer lopen of wat dan ook) en het werkt prima!!!

De pil verminderd naar mijn ervaring de buikpijn wel, maar haalt het niet helemaal weg. Door de pil heb ik zelf veel minder bloedverlies, en ook minder buikpijn daardoor.

Geurtjes weet ik ook niet, gewoon goed vaak verschonen en schoon houden helpt bij mij al goed.

It is not about the things that happen, but about how we decide how to handle them.
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:47:50 #17
34929 Aien
Dat moet je ook niet doen...
pi_6135002
Oh, en gee zoute dingen eten! Daar krijg je meer buikpijn van! weet niet precies hoe het zit maar het is wel waar. Eet bij een vreetbui dus chocola ofzo, geen drop of chips.
It is not about the things that happen, but about how we decide how to handle them.
  zondag 6 oktober 2002 @ 16:16:55 #18
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_6136065
Je kan ook gewoon de pil doorslikken natuurlijk. Ik doe dit zelf ook 3 maanden achter elkaar, en dan wordt ik de keer daarop ongesteld. Daarna gewoon weer 3 maanden niet...en nee, het is niet slecht of wat dan ook. In de yes werd deze vraag ook gesteld, en daar stond in dat het verder geen kwaad kan...je kan alleen tussendoor bloedingen krijgen (heb ik zelf nooit last van)
To infinity…and beyond!
pi_6136937
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:16 schreef ivetje het volgende:
Je kan ook gewoon de pil doorslikken natuurlijk. Ik doe dit zelf ook 3 maanden achter elkaar, en dan wordt ik de keer daarop ongesteld. Daarna gewoon weer 3 maanden niet...en nee, het is niet slecht of wat dan ook. In de yes werd deze vraag ook gesteld, en daar stond in dat het verder geen kwaad kan...je kan alleen tussendoor bloedingen krijgen (heb ik zelf nooit last van)
Iedere vrouw is anders.. het is absoluut niet gezegd dat je geen klachten krijgt als je de pil maanden doorslikt hoor.
De pil slikken is al een onnatuurlijk proces,laat staan als je een pil maanden doorslikt.
Het kan goed zijn dat je geen klachten krijgt,maar je kan ook behoorlijk beroerd ervan worden.
Ik heb 1 keer een maand de pil doorgeslikt,de dag voordat ik daarna ongesteld werd voelde ik me behoorlijk ziek.( veel beroerder dan anders)De menstruatie kwam ook eerder dan verwacht en heviger.
Plus.. ik had af en toe tussentijdse bloedingen in die maand dat ik de pil doorslikte.
Dit doe ik dus nooit meer.
pi_6137503
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 13:36 schreef bumberklevers het volgende:
maar als je een werk dag heb van 9 tot 21 dan gaat dat zo moeilijk
en deorant helpt vaak maar net 5 a 10 min
Elke 10 minuten deo? Daar gaat je lichaam alleen maar op reageren meis! Kap daar maar mee.
Het beste draag je luchtige kleding zonder strakke tailleband. Liefst een beetje slobberig, een langere rok of een joggingbroek. Geen kunsstof maar katoen.
Draag ook alleen katoenen slips. Gewoon een lekkere grote onderbroek. Geen inlegkruisjes: liever een absorbsigraad grotere tampons. Hoe meer je je kruisje inpakt deste broeieriger het wordt. Van inlegkruisjes krijg je afscheiding waardoor je weer inlegkruisjes gaat gebruiken waardoor je nog meer...enzovoorts. Luchtig houden is het advies!
Bedenk je dat niemand het zo ruikt of erop bedacht is als jij.

Als je je echt onprettig blijft voelen van de gedachte zet je toch gewoon zo'n heerlijke interieurverfrisser onder je kassa
Je moet trouwens zitten aan je kassa. Staan is in die dagen veel te zwaar. Een goede stoel is je baas je eigenlijk verplicht. Op den duur krijg je anders steeds meer klachten.( Staan mogen kassieres eigenlijk helemaal niet van de abo-wet.)

Mocht je tussendoor even willen wassen: vul een plastic fles met water en ga op de wc zitten. Schenk het water met je rechterhand langzaam uit over je geslacht en was je met je schone linkerhand. Hele volksstammen doen dat: ook in Nederland.
Naderhand met wcpapier drogen. En je handen opnieuw wassen.

Gebruik nooit zeep om je geslacht mee te wassen en beter ook geen intiemsprays. Dat is slecht voor je zuurgraad en dan kan het idd extra gaan ruiken en kriebelen enzovoort. Voor de vrouwelijke hygiëne is er Lactacyd verkrijgbaar bij de drogist. Zeep voor tussendoor, reinigingsdoekjes en een douche voor na menstruatie of gemeenschap. Staat naast de tampons en het maandverband op het schap.

Ik ben vaak uren onderweg en heb een deels staand beroep: heel vervelend in die dagen inderdaad. Ik slik dan Neurofen 400 van de drogist en neem extra absorberende tampons en een reserve slip mee voor als het mis mocht gaan. In praktijk gaat het bijna altijd goed....

zondag 6 oktober 2002 @ 18:30:49 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_6137830
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:47 schreef Aien het volgende:
Oh, en gee zoute dingen eten! Daar krijg je meer buikpijn van! weet niet precies hoe het zit maar het is wel waar. Eet bij een vreetbui dus chocola ofzo, geen drop of chips.
Chocola? Jakkie, als ik iets niet lekker vind dan is het wel chocola. Sterker nog (ongesteld of niet); ik word er misselijk van.
Geef mij maar chips (als het maar zout is). Buikpijn heb ik daar nog nooit van gehad.

Oke.. krampen? Pijnstiller nemen.
Geutjes? Uhmm... deo, wassen, betere hygiëne?

(Un)masking for the greater good.
pi_6137999
Krampen heb ik gelukkig niet (meer), die krijg ik alleen als ik de pil bijvoorbeeld 2 maanden achter elkaar slik.
En geurtjes, eerlijk gezegd nooit geen last van, gewoon zorgen dat je op je hygiene let
  zondag 6 oktober 2002 @ 20:38:16 #23
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6140039
ik heb die krampen gelukkig niet continu maar net de dag dat je het moet worden ik moest ff op mijn tanden en ten staan om de pijn te verwerken toevallig net dat ik naar bed wilde gaan.

vaak drink ik dan warme melk.
zout eet ik toch albijna niet alleen als het al in het product zit anders niet.

bij mij vorige werk was dat heel raar ik was hoevenier en toen ik ontgesteld was krijg je ook krampen maar niet bij je baarmoeder maar bij je kuiten. een vrouwelijke colega zij dat dat normaal is als je dat werk doet. ik vond het wel vreemd.

en die intrieurvervrisser ik denk eerder dat mijn colgeas raar gaan kijken den ik zo als ze dat weten van mij mag het wel, maar toch

zondag 6 oktober 2002 @ 21:41:06 #24
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_6141214
Als je toch nog krampen hebt als je aan de pil bent, kun je om een andere pil vragen. Heeft bij mij heel erg geholpen, heb er nu veel minder last van.
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_6141259
bahh krampen en beroerd voelen
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')