Dus in de praktijk worden applicaties nu iets langzamer hervat, terwijl ze minder ruimte in beslag nemen op het geheugen?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:30 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee, de eerste is een ahead of time-compiler en de andere een just in time-compiler.
De eerste is sneller omdat er tijdens het installeren al code gecreëerd wordt om de app op jouw telefoon uit te voeren, waardoor apps bijna net zo snel worden als de native apps die erop staan. Apps nemen hier door wel meer ruimte in beslag op je telefoon.
Bij de tweede wordt die code pas gemaakt elke keer als jij de app start. App neemt minder ruimte in, maar is wel minder snel.
Heel kort gezegd even.
Ja, en ook het uitvoeren gaat langzamer. Ruimte heeft trouwens invloed op opslagruimte, niet op het geheugen.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:32 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dus in de praktijk worden applicaties nu iets langzamer hervat, terwijl ze minder ruimte in beslag nemen op het geheugen?
Is het niet zo dat deze telefoon niet sowieso al een overdaad aan kracht had voor de meeste apps? Ofwel, de apps worden nu softwarematig langzamer opgestart, maar de kracht van de chipset etc van de telefoon trekt dat toch wel bij? Ik merk iig niets aan snelheid aan de gemiddelde app die ik nu gebruik:quote:Op maandag 24 februari 2014 12:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, en ook het uitvoeren gaat langzamer. Ruimte heeft trouwens invloed op opslagruimte, niet op het geheugen.
Scrollen door bijvoorbeeld de gallerij gaat zelfs met duizenden foto's veel sneller dan scrollen door de gallerij die ingebouwd zit in Whatsapp.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Is het niet zo dat deze telefoon niet sowieso al een overdaad aan kracht had voor de meeste apps? Ofwel, de apps worden nu softwarematig langzamer opgestart, maar de kracht van de chipset etc van de telefoon trekt dat toch wel bij? Ik merk iig niets aan snelheid aan de gemiddelde app die ik nu gebruik:
- Browser
- Endomondo
- 9292
- NU.nl
- GMail
- Soundcloud
- Youtube
- Wat games zoals Plague Inc.
Ah ok, op die manier.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:48 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Scrollen door bijvoorbeeld de gallerij gaat zelfs met duizenden foto's veel sneller dan scrollen door de gallerij die ingebouwd zit in Whatsapp.
Ook de stockbrowser voelt veel soepeler aan dan de gemiddelde app (als die scrollbug even niet lastig doet tenminste).
BlinkFeed loopt ook heel soepel als je daar doorheen scrollt.
Nou is de telefoon natuurlijk heel snel, maar je merkt wel duidelijk verschil tussen native apps en gedownloade apps.
Er is nu ook nog geen verschil, omdat de 4.4-update standaard nog Dalvik (oude) gebruikt in plaats van ART (nieuwe). Die laatste is sinds 4.4.1 bij de developeropties aan te zetten, maar HTC heeft dat weggelaten bij de update omdat de huidige versie soms apps nog laat crashen (maar vaak ook niet, dus die optie hadden ze er wmb best in mogen laten).quote:Op maandag 24 februari 2014 12:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ah ok, op die manier.
Maar is het dan zo dat de native apps sneller zijn geworden en de gedownloade apps langzamer? Of alleen dat laatste? Ik merk het verschil namelijk eigenlijk niet.
Ja, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst gebruikt heb.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:09 schreef Iemand91 het volgende:
Met 4.4. wordt Flash er toch ook uitgesloopt?
In dat geval laat ik 'm nog gewoon op 4.3 staan.
quote:Op maandag 24 februari 2014 13:02 schreef CaptainCookie het volgende:
Native apps hebben trouwens niks te maken met Dalvik of ART, omdat ze native zijn.
Niemand die uit kan leggen wat het is en wat standaard hoort en hoe ik dat kan checken?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met S-on /S-off?
Je snapt toch wat ik bedoel met native in dit geval.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De apps die in C gemaakt zijn misschien niet, maar da's hooguit 5%. Java based apps worden binnen Android gezien als native. Mede omdat heel Android zelf binnen Dalvik draait.
S-ON is standaard, en hij staat eigenlijk alleen S-OFF als je dat bewust gedaan hebt.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niemand die uit kan leggen wat het is en wat standaard hoort en hoe ik dat kan checken?
Oké want deze telefoon die bij Vodafone gekocht is heeft een probleem met Tell HTC ofzo waardoor het een promotietoestel lijkt te zijn alleen online hebben ze het over S-on / S-off dus wilde eigen co troleren wat het is en hoe ik dat kan zienquote:Op maandag 24 februari 2014 14:37 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
S-ON is standaard, en hij staat eigenlijk alleen S-OFF als je dat bewust gedaan hebt.
HTC heeft, als je je toestel geroot hebt, nog een beveiligingsflag erop zitten. Na het rooten staat 'ie nog steeds op S-ON en moet je dus nog wat extra's doen om die op S-OFF te zetten. Als hij dan S-OFF staat kan je praktisch óveral bij in je telefoon.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Oké want deze telefoon die bij Vodafone gekocht is heeft een probleem met Tell HTC ofzo waardoor het een promotietoestel lijkt te zijn alleen online hebben ze het over S-on / S-off dus wilde eigen co troleren wat het is en hoe ik dat kan zien
Ik kom soms nog wel videos tegen die het gebruiken.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:15 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst gebruikt heb.
Voor webvideos heb je het in ieder geval vrijwel nooit meer nodig.
Update app opzoeken bij alle apps in instellingen -> apps, gedwongen stoppen en cache legen. Dan zou hij het moeten doen.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:31 schreef Afwazig het volgende:
Als ik wil updaten naar 4.4 dan zegt hij dat er een update is maar als ik die dan wilt downloaden gebeurt er niks. Meer mensen last van?
Aah wacht, mja, ik had niet ver genoeg terug gelezen.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:37 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je snapt toch wat ik bedoel met native in dit geval.
quote:Op maandag 24 februari 2014 20:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hahaha net geplaatst door het twitter account van HTC. [ afbeelding ]
Ho ho, ze hebben wel een metalen versie dit jaar als het goed is.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Die S5 is dus gewoon een Galaxy S4+
Totaal geen innovatie en nauwelijks beter aan specs dan de S4. Bovendien plasticwat kutbedrijf is het ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |