abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135499373
Die gozer vooraan met die jas, denkt "Fuck, heb ik dat in mij klas :D"
  † In Memoriam † dinsdag 14 januari 2014 @ 22:20:04 #102
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_135499402
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:19 schreef StephanL het volgende:
Die gozer vooraan met die jas, denkt "Fuck, heb ik dat in mij klas :D"
Ze hebben het wel redelijk opgepakt ^O^
:')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:20:41 #103
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135499442
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Inderdaad. Al weet je nooit wat iedereen (die niets zegt) denkt.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_135499479
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:20 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik snap niet wat ze nou eerst dachten? Was dit echt nog het begin van de opleiding of zo?
pi_135499483
Herkent worden als man :D Valsspelert _O-
  ESF Reporter dinsdag 14 januari 2014 @ 22:21:29 #106
87554 Cee
Welluk?
pi_135499488
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Het lijkt anders alsof ze meepraten met de populairste van de klas. Dat ene meisje ging van 'haha, LOLZ' naar 'je moet je eigen leven leiden weet je' zodra die gast zijn mening had geuit. Ik hoop dat Bo's klasgenoten ook positief met haar omgaan wanneer de camera's vertrokken zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 14 januari 2014 @ 22:23:06 #107
pi_135499582
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:20 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ja die giechelkonten zijn vast die volgende pauze al weer aan het roddelen :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:21 schreef Cee het volgende:

[..]

Het lijkt anders alsof ze meepraten met de populairste van de klas. Dat ene meisje ging van 'haha, LOLZ' naar 'je moet je eigen leven leiden weet je' zodra die gast zijn mening had geuit. Ik hoop dat Bo's klasgenoten ook positief met haar omgaan wanneer de camera's vertrokken zijn.
Ja dat was overduidelijk een ROC in ieen vogelaarbuurt. Ik heb ook op zo'n school gezeten
pi_135499626
"Als het een keus was, dan had ik 'm niet gemaakt."

Dat is zo enorm waar. _O_
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:24:22 #109
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135499672
En het is alweer voorbij. :o
[i]Thanks. [/i]
pi_135499710
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:23 schreef Fixers het volgende:
"Als het een keus was, dan had ik 'm niet gemaakt."

Dat is zo enorm waar. _O_
Ja mooie uitspraak. Die van de schoenen begrijp ik op zich ook wel. Het is niet de beste verglijking maar dit is moeilijk te vergelijken denk ik.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:27:25 #111
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_135499904
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ja dat was overduidelijk een ROC in ieen vogelaarbuurt. Ik heb ook op zo'n school gezeten
Ik ging er heen toen ik van de vorige af werd getrapt 8)7 (had dus eventjes een kleine flashback)
Maar uiteindelijk toch niet zo slecht terechtgekomen...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_135499927
Superinteressant programma.
Moet wel zeggen dat Mick en Freddie echt leuke gasten zijn. Dat meisje dat op school haar 'coming out' deed vond ik minder. Volgens mij een stuk minder zeker van zichzelf maar daardoor minder zelfspot. Snel geraakt zeg maar terwijl dat niet eens bedoeld is, bijvoorbeeld met het meisje dat 'good life!' zegt als ze zegt dat ze niet ongesteld wordt. Gewoon grappig en wellicht een beetje verlichtend bedoeld. Jammer dat ze dat als 'ongepast' ervaart, die Freddie en Mick hadden waarschijnlijk gewoon meegelachen.
  † In Memoriam † dinsdag 14 januari 2014 @ 22:29:47 #113
pi_135500115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:27 schreef kELAL het volgende:

[..]

Ik ging er heen toen ik van de vorige af werd getrapt 8)7
Maar uiteindelijk toch niet zo slecht terechtgekomen...
Van die typische straattaaltypes zijn best oké als je ermee om weet te gaan. Zelfde geld voor (typsiche) bontkraagjesmarokkanen.
  † In Memoriam † dinsdag 14 januari 2014 @ 22:32:05 #114
pi_135500332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:27 schreef whatdoesthefoxsay het volgende:
Gewoon grappig en wellicht een beetje verlichtend bedoeld. Jammer dat ze dat als 'ongepast' ervaart, die Freddie en Mick hadden waarschijnlijk gewoon meegelachen.
Is iets transgender eigen merkte ik uit ervaring.
De jongens en meisjes die al tegen het einde van het proces zaten kwamen een stuk zelfverzekerder over inderdaad :)
pi_135500559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:27 schreef whatdoesthefoxsay het volgende:
Superinteressant programma.
Moet wel zeggen dat Mick en Freddie echt leuke gasten zijn. Dat meisje dat op school haar 'coming out' deed vond ik minder. Volgens mij een stuk minder zeker van zichzelf maar daardoor minder zelfspot. Snel geraakt zeg maar terwijl dat niet eens bedoeld is, bijvoorbeeld met het meisje dat 'good life!' zegt als ze zegt dat ze niet ongesteld wordt. Gewoon grappig en wellicht een beetje verlichtend bedoeld. Jammer dat ze dat als 'ongepast' ervaart, die Freddie en Mick hadden waarschijnlijk gewoon meegelachen.
Zeker als je aan het begin van je transitie staat ben je vaak enorm onzeker. Ik wel tenminste. En nog steeds. Van die kleine dingen bijvoorbeeld met een zomerjurk en blote benen de straat op. Dat was voor mij een enorme persoonlijke overwinning. Al lijkt het helemaal niets voor te stellen.

Ik denk dat als je Bo over twee jaar terugziet dat ze enorm veel zelfverzekerder zal zijn.
pi_135500989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zeker als je aan het begin van je transitie staat ben je vaak enorm onzeker. Ik wel tenminste. En nog steeds. Van die kleine dingen bijvoorbeeld met een zomerjurk en blote benen de straat op. Dat was voor mij een enorme persoonlijke overwinning. Al lijkt het helemaal niets voor te stellen.
Thanks voor het uitleggen. Het is overigens absoluut niet vervelend bedoeld ofzo. Ik vraag me alleen af of het er aan ligt of je aan begin of eind van de transitie staat of dat Mick (of Freddie ik weet niet welke welke is, in ieder geval die met het hesje) gewoonweg al zelfverzekerder was als meisje.
Sowieso lijkt mij de overgang van meisje naar jongen makkelijker. Van meisjes wordt vaak al een veel stoerdere stijl geaccepteerd, net als wat 'mannelijker' gedrag. Van jongens wordt minder vrouwelijks geduld. Hoe denk jij daar over (overigens benadrukkend dat iedere transitie waarschijnlijk ongelooflijk lastig is)?
pi_135501790
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:40 schreef whatdoesthefoxsay het volgende:
Van meisjes wordt vaak al een veel stoerdere stijl geaccepteerd, net als wat 'mannelijker' gedrag. Van jongens wordt minder vrouwelijks geduld. Hoe denk jij daar over (overigens benadrukkend dat iedere transitie waarschijnlijk ongelooflijk lastig is)?
Daar heb je al best een punt. 'Stoere' meisjes worden makkelijker geaccepteerd dan een vrouwelijke jongen. Al ken ik een vrouw die als meisje een echte tomboy was (bomen klimmen, ruw spelen) die vaak een jongen werd genoemd. Vond ze ook niet leuk. Maar een vrouwelijke jongen wordt al snel gelijk maar uitgemaakt voor homo en toch minder geaccepteerd.

Je hebt gelijk dat als je zegt dat iedere transitie ongelofelijk lastig is. Ik kan natuurlijk alleen spreken over mijn eigen situate (van man naar vrouw) en de transmannen hebben hormonaal een voordeeltje. Testosteron is heel erg sterk en een aantal effecten (stem, baardgroei, kaalijn) ervan zijn moeilijk ongedaan te maken. Terwijl ze na de pubertijd wel alsnog makkelijker zich kunnen manifesteren. Daarentegen kampen transmannen vaker met een kleiner postuur, bredere heupen en zachtere kaaklijn. Per saldo zullen de routes van man naar vrouw en van vrouw naar man even moeilijk en lastig zijn.
pi_135503506
Mooie aflevering weer.
Natuurlijk heb je wel enig idee van transgenders, maar hoe zoiets werkelijk is doet zo'n programma goed beseffen. Hoe ongelukkig het is als je in het verkeerde lichaam leeft, welke dingen je doormaakt als je je ware ik wordt en hoe hier door de samenleving op wordt gereageerd.
Ik heb heel veel respect voor de mannen en vrouwen en moet zeggen dat ze er tot nu toe allemaal heel mooi en natuurlijk uitzien. Ik als vrouw zou zeker wel even omkijken als ik Mick of Freddie op straat zou zien :D
pi_135528552
Ik heb een stukje uit de aflevering gezien. Wat ik het meest stuitend vond was het niveau die schoolklas. :o Dat dit bestaat in Nederland. Zou dat normaal onderwijs zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ludd op 15-01-2014 18:35:13 ]
pi_135529171
Ik werd er ook helemaal naar van. Maar het lijkt me typisch ROC-volk in een grote stad. Vond het ook vervelend om naar te kijken. De gasten waren nog wel redelijk oke, vooral die wijven waren kut, met over ongesteld beginnen enzo. En over schoenen. :')
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2014 @ 18:48:19 #121
pi_135529375
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:30 schreef Ludd het volgende:
Ik heb een stukje uit de aflevering gezien. Wat ik het meest stuitend vond was het niveau die schoolklas. :o Dat dit bestaat in Nederland. Zou dat normaal onderwijs zijn?
Waarschijnlijk ROC niveau 2 of 3
pi_135529826
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:43 schreef Guanabana het volgende:
Ik werd er ook helemaal naar van. Maar het lijkt me typisch ROC-volk in een grote stad. Vond het ook vervelend om naar te kijken. De gasten waren nog wel redelijk oke, vooral die wijven waren kut, met over ongesteld beginnen enzo. En over schoenen. :')
Ik vond vooral het niveau van discussieren en het niet naar elkaar luisteren ontluisterend. En het taalgebruik en accent was ook opmerkelijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ROC niveau 2 of 3
Is dat MBO? In de aflevering hadden ze over een opleiding mode. Tot wat voor beroep wordt je dan praktisch opgeleid?
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2014 @ 19:10:04 #123
pi_135530641
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vond vooral het niveau van discussieren en het niet naar elkaar luisteren ontluisterend. En het taalgebruik en accent was ook opmerkelijk.

[..]

Is dat MBO? In de aflevering hadden ze over een opleiding mode. Tot wat voor beroep wordt je dan praktisch opgeleid?
Niveau 2/3 is bijna altijd assistent in iets. Er zijn een hoop opleidingen die HBO klinken maar in de praktijk niet veel voorstellen of meer een opstapje zijn naar niveau 4 of HBO.
pi_135533668
Wat een mooi programma!
Maar ik heb medelijden met Bo. Niet vanwege haar zelf, ze komt er wel denk ik. Maar ik had haar een vriendengroep gegund zoals Sophie uit de uitzending. Wat lijkt het me moeilijk om jezelf te zijn in die klas van Bo, en dan hoef je denk ik nog niet eens transgender te zijn.
(De school is overigens het Grafisch Lyceum op het Hofplein in Rotterdam)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:54:18 #125
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135778999
Het begin zo.
[i]Thanks. [/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')