abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135202825
Ik ben wel nieuwsgierig hoe mensen hier met het verlies van een contact omgaan, daarbij doel ik op zowel liefdesrelaties als "normale" contacten door bijvoorbeeld overlijden. Hoe verloopt dat verwerkingsproces en is dit in de loop der jaren misschien veranderd.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:58:04 #2
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135203045
Kut, maar het went.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:17:00 #3
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135204071
Heb er geen enkel probleem mee, vroeger toen ik jong was wel. Nu heb ik altijd lang aan zen gedaan. En ach ik besef me maar al te goed dat ik maar een heel klein stukje ben van de kosmos. Andere zijn dat ook.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135204731
ik kan het bijna niet laten een plaatje van een wand stekkerdoos te plaatsen..... (
pi_135204796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:58 schreef Keith_Bakker het volgende:
Kut, maar het went.
Dit dus. Ja, natuurlijk doet het pijn in het begin, maar tijd heelt best veel wonden. Dus ja, je went er gewoon aan en het leven gaat verder.
Somewhere between a mistress and commitment...
pi_135207414
Ik heb er enorme moeite mee om oa dit soort dingen los te laten.

Hoe toch wel? uhm .. het gemis / verdriet erkennen, de positieve dingen destilleren en die meenemen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_135208702
Het verwaterd of afleiding zoeken in dingen die je leuk vindt.
pi_135210062
Op het einde is iedereen alleen.
sd
pi_135216871
Ik vind zulke dingen heel lastig en er mee omgaan weet ik eigenlijk nooit.

Vanmorgen is mijn vriendin voor 5 weken naar China gegaan om haar familie te bezoeken.
Ik doe niks anders dan janken op dit moment :')
pi_135217805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:45 schreef CaptainSushi het volgende:
Ik vind zulke dingen heel lastig en er mee omgaan weet ik eigenlijk nooit.

Vanmorgen is mijn vriendin voor 5 weken naar China gegaan om haar familie te bezoeken.
Ik doe niks anders dan janken op dit moment :')
Je kunt toch wel skypen of niet? Snap niet helemaal waarom je daarom zou huilen, snap wel dat je haar dan mist voor die tijd.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_135218096
quote:
Kut, maar het went.
Dit.

quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:37 schreef xcachet het volgende:
afleiding zoeken in dingen die je leuk vindt.
En dit.
pi_135218180
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:12 schreef Fascination het volgende:

[..]

Je kunt toch wel skypen of niet? Snap niet helemaal waarom je daarom zou huilen, snap wel dat je haar dan mist voor die tijd.
Dat begrijp ik ook niet helemaal nee, compleet andere situatie. Je weet dat die persoon weer bij je terugkomt.

Maar goed, voor iedereen is dat anders, wellicht is onze kapitein hoogsensitief.
pi_135218368
quote:
Kut, maar het went.
Cosmo Bier
Het doodgaan op het hoogtepunt van je carriere is garantie voor eeuwige roem.
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:26:58 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_135222826
Ik vind het volgende boek erg goed: The Grief Recovery Handbook.

Het komt er ruwweg op neer dat je een brief(je) schrijft aan diegene van wie je afscheid neemt, en dan de hoogtepunten en dieptepunten beschrijft. Die verstuur je niet, maar je leest 'm voor aan iemand die dicht bij je staat, een vriend of zo.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_135223200
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:26 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind het volgende boek erg goed: The Grief Recovery Handbook.

Het komt er ruwweg op neer dat je een brief(je) schrijft aan diegene van wie je afscheid neemt, en dan de hoogtepunten en dieptepunten beschrijft. Die verstuur je niet, maar je leest 'm voor aan iemand die dicht bij je staat, een vriend of zo.
Oh, dat lijkt me heel zwaar als je nog in het rouwproces zit.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:52:18 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_135223534
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:39 schreef Fascination het volgende:

[..]

Oh, dat lijkt me heel zwaar als je nog in het rouwproces zit.
Ja, en mijn ervaring is dat het even heel zwaar is, maar dat je feitelijk het rouwproces verkort. Je zet zowel het positieve als het negatieve tegen elkaar uit. Bij het negatieve is het de bedoeling dat je eerst je eigen aandeel in die situatie beschrijft, dan die van de ander, en dan beide vergeeft.

Het is vrij systematisch, je werkt vrij grondig 1-voor-1 door alle dingen heen, maar je laat het positieve niet weg.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_135223788
Niet verzuipen in je eigen misère. Overlijden en het verbreken van relaties hoort bij het leven. Beter accepteer je het in plaats van het je dagelijks leven te laten bepalen.

Zelf heb ik mij er al vroeg op ingesteld dat ouders overlijden en relaties ophouden. Ik heb er ook niet veel moeite mee gehad toen het eenmaal gebeurde.
pi_135224822
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:01 schreef Mystikvm het volgende:
Zelf heb ik mij er al vroeg op ingesteld dat ouders overlijden en relaties ophouden. Ik heb er ook niet veel moeite mee gehad toen het eenmaal gebeurde.
Wat klinkt dit koud en berekenend. Hoe kun je jezelf dan helemaal aan iemand geven? Wat betekenen mensen dan voor je als je er zo makkelijk overheen stapt?
pi_135224883
quote:
15s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:44 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Wat klinkt dit koud en berekenend. Hoe kun je jezelf dan helemaal aan iemand geven? Wat betekenen mensen dan voor je als je er zo makkelijk overheen stapt?
Of je ergens voor kunt gaan hangt voor mij niet af hoe erg ik het vind als die persoon er niet meer is. Ik kan het heel leuk met iemand hebben. Maar dat het ooit voorbij gaat is altijd een mogelijkheid. Dat vind ik niet leuk, maar het hoort er nu eenmaal bij.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:49:30 #20
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_135224952
(ik kan het niet laten).

Dit is pas een gestopt contact!!
pi_135229453
Op een gegeven moment word je nonchalant en geef je er echt niks meer om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')