Hallo Dames,
ik ben heel eventjes een klein beetje de weg kwijt en ik hoop dat jullie me een beetje uit de brand kunnen helpen. ik heb 2 vraagjes die een beetje door elkaar heen lopen, maar ik ga mijn best doen om mijzelf te verwoorden.
ik ben 23 en heb sinds 2,5 jaar een mirena spiraal. Hier was ik het eerste jaar ontzettend blij mee! ik werd niet meer ongesteld, het plaatsen was een eitje en ik hoefde met mijn chaotische hoofd nergens meer om te denken. Na dit jaar kwam echter mijn menstruatie weer op gang en heftiger dan voor ik het spiraaltje had. Ik werd letterlijk ziek als mijn menstruatie 'voor de deur stond'. Ik heb de huisarts gebeld en gevraagd of dit normaal was. Ik mocht langskomen en hij zou de spiraal controleren. Tijdens de controle kon hij met geen mogelijkheid de touwtjes terug vinden dus werd ik doorgestuurd naar de gyn, omdat de ha bang was dat ik de spiraal 'verloren' was.
Naar de gyn gegaan, verhaal nogmaals uitgelegd en een echo gekregen om te zien of hij nog goed zat. Hij zat er nog en zat netjes op zijn plek en was mooi ingekapseld. Niets om me zorgen over te maken dus

ik ben weer naar huis gegaan en heb er verder niet meer over nagedacht tot 3 maanden terg.
Ik ben altijd heel erg regelmatig, kan de klok erop zetten wanneer mijn menstuatie op gang komt en 3 maanden terug was ik ineens 1,5 week over tijd. Direct 2 testjes gekocht welke beide negatief waren. 4 dagen later werd ik ook ongesteld. De daarop volgende menstruatie kwam een week te vroeg, die daarop volgde was weer 'normaal'. Ha weer gebeld, mirena hulplijn gebeld (ja die bestaat

) en deze zeggen allemaal dat dit volledig normaal is. Deze maand lijk ik zelfs mijn hele menstruatie over te slaan! Ben dik 2 weken over tijd, heb vorige week gestest, maar negatief. Voel me soms heel zwanger en soms heel ongesteld en soms ziek. Kortom, ik weet het niet meer. Ik weet zeker dat als ik aan de bel trek bij de huisarts dat er weer wordt gezegd dat als ik de testen goed heb uitgevoerd ik me geen zorgen hoef te maken en dat dit erbij hoort als je een mirena hebt.
Ik ben nu dus heel erg aan het twijfelen of ik de mirena moet laten zitten of niet. Er is zeker een grote kinderwens aanwezig hier in huize Uiltje

ik zou natuurlijk gewoon terug kunnen gaan naar de pil, maar mijn lichaam reageerde niet super goed op de pil en ik vergeet hem veel te snel, omdat ik ontzettend chaotisch ben. ik ben me eens gaan verdiepen in andere anticonceptie, maar dit sprak me allemaal niet zo aan. Met name, omdat het met ceel anticonceptie middelen best lang kan duren voordat je zwanger kan worden. Bij de prikpil bijvoorbeeld kan het wel anderhalf jaar duren voordat je weer zwanger kan raken. Nou kan dat natuurlijk sowieso lang duren, maar toch. Mijn twijfel is dus, mirena laten zitten of terug naar de pil?
Mijn vraag aan jullie is nu:
- welk anticonceptie middel gebruikte jullie en waren jullie snel zwanger?
- zijn er meer dames onder jullie die een mirena hadden/hebben en zulke gekke ervaringen ermee hebben?
- zou ik nog een keer moeten testen of toch maar bij de HA aan de bel trekken?
Het verhaal klinkt misschien wat warrig en trollerig..

maar ik zit er echt mee in mijn maag..