abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135224425
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik snap ook niet waarom de gemeente dit niet als een enorme kans zien.

Als gemeente zou ik graag laadpalen willen realiseren. Mooi stroom verkopen voor 30 cent per kwh terwijl je maar 10 cent betaald. Openbare parkeerplaatsen die geld opleveren.

Ik zie een mooie cashcow voor gemeentes ontstaan. Helaas zien we in dit bekrompen land geen kansen meer het liefst laten we alles zoals het is en gaan we klagen dat het allemaal zo slecht gaat.
Heb er wel eens aan gerekend maar de bezetting moet erg hoog zijn voor het uit kan. Een parkeerplaats met parkeermeter levert veel meer op.
pi_135224443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:20 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Als het daadwerkelijk om privégrond van de VVE gaat, dan mag het bestuur van de VVE doen wat ze er mee wil doen. Span een kort geding aan als je belanghebbende bent...
Het zijn gezamenlijke afspraken die gemaakt zijn door de VVE. Er zijn parkeerplaatsen op de VVE grond maar dat zijn er niet zo heel veel, net genoeg voor de appartementen die direct aan die parkeerplaatsen liggen. Afspraak is dat anderen daar niet parkeren (en die worden dus ook onmiddellijk 'aangesproken' wanner ze dat wel doen al is het voor laden en lossen) maar dat die bewoners geen gebruik maken (ook niet met 2e of 3e auto) van de dichtstbijzijnde openbare parkeerplaatsen zodat de overige bewoners nog een kans hebben hun auto op redelijke loopafstand te kunnen parkeren. Afspraak is ook dat de 2e of 3e auto van die bewoners zonder VVE parkeerplaats daar ook niet geparkeerd wordt.
Deze man zet zijn enige auto nu al 2 maanden standaard op die dichtstbijzijnde openbare parkeerplaats waardoor anderen dus hun 1e auto niet kwijt kunnen. Dat is asociaal gedrag en niet te veranderen met redelijkheid. Een asociale tegenreactie is dan het enige wat rest (eerst even wachten of hij op die briefjes gaat reageren).

Een kortgeding aanspannen is zinloos omdat het gaat om gezamenlijke afspraken waar één partij zich niet aan houdt. Er is dus geen rechtsgrond om je op te beroepen zover ik weet.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:30:05 #153
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135224480
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb er wel eens aan gerekend maar de bezetting moet erg hoog zijn voor het uit kan. Een parkeerplaats met parkeermeter levert veel meer op.
Kwestie van tijd, als er één schaap over de dam is.... Nu leveren de gemiddelde openbare parkeerplaatsen niks op. Als over 15 jaar 30% van de auto's een EV is die gemiddeld dagelijks 10kw tankt dan is dat een enorme inkomstenbron.

Ik ben in de buurt begonnen met zonnepanelen. Door alle interesse die dat teweeg heeft gebracht hebben nu al 7 buurt bewoners na een bezoekje ook voor zonnepanelen gekozen.
pi_135224487
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:28 schreef Ouder1 het volgende:
dichtstbijzijnde openbare parkeerplaats
dus.....

die man mag daar gewoon parkeren. dan kun je wel vanalles met je VVE afspreken, maar hij mag daar gewoon parkeren (net als alle andere mensen ter wereld)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_135224559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:30 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dus.....

die man mag daar gewoon parkeren. dan kun je wel vanalles met je VVE afspreken, maar hij mag daar gewoon parkeren (net als alle andere mensen ter wereld)
Dat is dus het punt. Ik kan ook mijn auto voor zijn voordeur parkeren want ik ben mede eigenaar van die parkeerplaats. Alleen ben ik dan de gebeten hond voor zijn lotgenoten want dan ben ik degene die zich niet aan de afspraken houd. Ik houd hem gewoon aan de afspraken; wij parkeren niet voor jouw voordeur, al is dat ook mijn grond, jij parkeert niet op die openbare parkeerplaatsen al zijn die openbaar.
pi_135224574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Kwestie van tijd, als er één schaap over de dam is.... Nu leveren openbare parkeerplaatsen niks op. Als over 15 jaar 30% van de auto's een EV is die gemiddeld dagelijks 10kw tankt dan is dat een enorme inkomstenbron.

Ik ben in de buurt begonnen met zonnepanelen. Door alle interesse die dat teweeg heeft gebracht hebben nu al 7 buurt bewoners na een bezoekje ook voor zonnepanelen gekozen.
Dan mogen er geen goedkopere of eenvoudiger alternatieven zijn voor de elektrische rijders. Dat gaat helaas niet gebeuren voorlopig.
pi_135224619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is dus het punt. Ik kan ook mijn auto voor zijn voordeur parkeren want ik ben mede eigenaar van die parkeerplaats. Alleen ben ik dan de gebeten hond voor zijn lotgenoten want dan ben ik degene die zich niet aan de afspraken houd. Ik houd hem gewoon aan de afspraken; wij parkeren niet voor jouw voordeur, al is dat ook mijn grond, jij parkeert niet op die openbare parkeerplaatsen al zijn die openbaar.
dus bel je aan en spreek je met hem af dat jij zijn parkeerplaats kan gaan gebruiken omdat hij hem toch niet zelf gebruikt (als hij blijkbaar verder wil lopen is dat toch prima?)

en niet kinderachtig lopen kloten met briefjes/lippenstift/whatever :')
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:36:10 #158
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135224623
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan mogen er geen goedkopere of eenvoudiger alternatieven zijn voor de elektrische rijders. Dat gaat helaas niet gebeuren voorlopig.
Dat we in Nederland een gebrek en visie en daadkracht hebben klopt inderdaad. Daarom zakt onze fossiele economie ook weg.

Gewoon lekker alles bij het oude laten zodat we collectief naar de kloten gaan ^O^
  Redactie Frontpage woensdag 8 januari 2014 @ 10:37:40 #159
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135224652
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het zijn gezamenlijke afspraken die gemaakt zijn door de VVE. Er zijn parkeerplaatsen op de VVE grond maar dat zijn er niet zo heel veel, net genoeg voor de appartementen die direct aan die parkeerplaatsen liggen. Afspraak is dat anderen daar niet parkeren (en die worden dus ook onmiddellijk 'aangesproken' wanner ze dat wel doen al is het voor laden en lossen) maar dat die bewoners geen gebruik maken (ook niet met 2e of 3e auto) van de dichtstbijzijnde openbare parkeerplaatsen zodat de overige bewoners nog een kans hebben hun auto op redelijke loopafstand te kunnen parkeren. Afspraak is ook dat de 2e of 3e auto van die bewoners zonder VVE parkeerplaats daar ook niet geparkeerd wordt.
Deze man zet zijn enige auto nu al 2 maanden standaard op die dichtstbijzijnde openbare parkeerplaats waardoor anderen dus hun 1e auto niet kwijt kunnen. Dat is asociaal gedrag en niet te veranderen met redelijkheid. Een asociale tegenreactie is dan het enige wat rest (eerst even wachten of hij op die briefjes gaat reageren).

Een kortgeding aanspannen is zinloos omdat het gaat om gezamenlijke afspraken waar één partij zich niet aan houdt. Er is dus geen rechtsgrond om je op te beroepen zover ik weet.
Dat kaart je dit aan bij de VVE.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135224735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat kaart je dit aan bij de VVE.
Helaas zitten er in het bestuur nu alleen maar bewoners die op eigen terrein mogen parkeren.. Reactie in het verleden was: Maar openbaar kunnen we niet verbieden. Ondanks afspraken in het reglement dus. En ze kunnen de anderen wel verbieden voor hun voordeur te parkeren.

Ik ben het gewoon zat. Gelijke monniken, gelijke kappen. Ik gezeik als ik bij hen parkeer, zij gezeik als zij bij ons parkeren.
  Redactie Frontpage woensdag 8 januari 2014 @ 10:44:42 #161
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135224827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Helaas zitten er in het bestuur nu alleen maar bewoners die op eigen terrein mogen parkeren.. Reactie in het verleden was: Maar openbaar kunnen we niet verbieden. Ondanks afspraken in het reglement dus. En ze kunnen de anderen wel verbieden voor hun voordeur te parkeren.

Ik ben het gewoon zat. Gelijke monniken, gelijke kappen. Ik gezeik als ik bij hen parkeer, zij gezeik als zij bij ons parkeren.
Misschien moet je doen wat Leipo suggereert?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135224842
Ah, het topic gaat 'ineens' weer helemaal over de sores van Ouder1 in plaats van over die van TS. Wat een verrassing.
Ja doei.
pi_135224858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Misschien moet je doen wat Leipo suggereert?
Ik heb hem er al eens op aangesproken, dik een maand geleden en hij vond het zonde van zijn uitzicht op de tuin.. dus dat gaat hem niet worden ben ik bang.
pi_135224859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Typisch dat de gemeente niet wil handhaven
Wat zou de gemeente moeten handhaven dan? Een auto wegslepen die daar zoals alle auto's mag staan? Het enige wat ze kunnen doen is de bordjes weghalen, maar dat staat op zich los van het parkeren.

Wat TS zou kunnen doen is bezwaar maken tegen de gedoogbeslissing van de gemeente zoals telefonisch kenbaar gemaakt en die erin bestaat onrechtmatig geplaatste bordjes met een misleidende aanduiding toe te laten door ze niet te laten verwijderen. Dan moeten ze op de dat bezwaar reageren en dan kunnen ze kiezen wat hun het meeste tijd kost, het bezwaar afhandelen of de situatie zelf oplossen.

Maar volgens mij kun je het beste met je buren gaan praten en het probleem zelf aanpakken. Je ziet het wel meer bij dit soort ondernemers, brutaal doen en daarmee tijd of geld besparen over de rug van een ander. Dan moet je zelf ook brutaal doen, en net als bij de gemeente zorgen dat deze aanpak hem meer tijd en moeite kost dan de nette aanpak. Als hij een winkel heeft is hij kwetsbaar, die man zit niet te wachten op mensen die in een drukke winkel met die bordjes in hun hand komen vragen of die rommel van hier is. Rij die container maar voor de deur van het winkelcentrum en dan worden die andere winkeliers boos op hem. Of/en schrijf met zijn allen een briefje dat er geen parkeerplaatsen geclaimd kunnen worden en gooi die bij alle winkels door de bus, die hebben vast geen zin in ruzie met de buurt vanwege die ene nieuwe ondernemer.

Als je beide doet en meneer bindt niet in dan komt de gemeente heel snel 'bemiddelen' schat ik. Maar je moet je niet laten afbluffen door iemand met de grote bek van winstoogmerk. En gezamenlijk met je buren optreden helpt ook. Meteen in actie komen, dan is het ook snel voorbij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135224890
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:36 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat we in Nederland een gebrek en visie en daadkracht hebben klopt inderdaad. Daarom zakt onze fossiele economie ook weg.

Gewoon lekker alles bij het oude laten zodat we collectief naar de kloten gaan ^O^
Tja, een gemeente is geen energieboer, daar moeten ze zich ook helemaal niet mee willen bemoeien. Als dit soort grappen rendabel wordt springen er vanzelf wel andere partijen in. Maar zelfs de energiebedrijven krijgen het nog niet zo goed voor elkaar. De stichting E-laad is drukker met allerlei borrels organiseren dan met laadpalen plaatsen.
  Redactie Frontpage woensdag 8 januari 2014 @ 10:48:18 #166
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135224910
quote:
3s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, het topic gaat 'ineens' weer helemaal over de sores van Ouder1 in plaats van over die van TS. Wat een verrassing.
Een topic kan alleen interessant zijn als je het op jezelf betrekt en niets wilt doen om je issue op te lossen dan Kind1 te spelen natuurlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135224929
quote:
Nee, het topic gaat 'ineens' helemaal over het wel of niet hebben van een EV i.pv. over de problemen van TS (het reserveren van openbare parkeerplaatsen). Mijn posts zijn meer on-Topic dan het meerendeel. :W
pi_135224932
quote:
sorry, ben er weer ingetrapt :@
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:51:04 #169
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135224988
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, een gemeente is geen energieboer, daar moeten ze zich ook helemaal niet mee willen bemoeien. Als dit soort grappen rendabel wordt springen er vanzelf wel andere partijen in. Maar zelfs de energiebedrijven krijgen het nog niet zo goed voor elkaar. De stichting E-laad is drukker met allerlei borrels organiseren dan met laadpalen plaatsen.
Het probleem is juist dat laadpalen in veel gemeentes niet op openbare parkeerplaatsen geplaatst mogen worden.

Als dat wel overal is toegestaan veranderd de business case natuurlijk volledig.
pi_135225025
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat laadpalen in veel gemeentes niet op openbare parkeerplaatsen geplaatst mogen worden.

Als dat wel overal is toegestaan veranderd de business case natuurlijk volledig.
Overal zal sowieso nooit kunnen. Ruimte is schaars. Maar e-laad had meer aanvragen dan ze konden realiseren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 10:53:00 ]
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:56:05 #171
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135225116
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Overal zal sowieso nooit kunnen. Ruimte is schaars. Maar e-laad had meer aanvragen dan ze konden realiseren.
Ruimte is niet zozeer het probleem. De onderliggende infra wel.
Je praat over gigantische vermogens als er ineens 20 auto's in de straat aan de laadpaal staan.

Ik vind wel dat de ruimte er moet zijn om hiernaartoe te groeien. Het is echt enorm bekrompen en kortzichtig dat een aantal gemeentes geen laadpalen toestaan op openbare plekken.

Ik ben bang dat ik mijn EV gewoon via een haspel midden op straat moet gaan opladen.
pi_135225152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je praat over gigantische vermogens als er ineens 20 auto's in de straat aan de laadpaal staan.

Ik vind wel dat de ruimte er moet zijn om hiernaartoe te groeien. Het is echt enorm bekrompen en kortzichtig dat een aantal gemeentes geen laadpalen toestaan op openbare plekken.
Prima om ze toe te staan, niet prima om ze dan te reserveren ten kostte van niet EV rijders die ook belasting betalen voor die plekken.
pi_135225174
quote:
Ik ben bang dat ik mijn EV gewoon via een haspel midden op straat moet gaan opladen.
En dan het risico lopen dat grapjassen de stekker er uit trekken. _O-
pi_135225303
quote:

[..]

Beiden, je kan niet overal die palen zomaar kwijt. Zowel bovengronds als ondergronds. De gas of electraboer wil ze niet boven hun leidingen bijvoorbeeld.
quote:
Zo snel zal het niet gaan.
quote:

Die ruimte is er ook wel maar het is iets waar men van alle kanten nog aan moet wennen.
pi_135225322
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En dan het risico lopen dat grapjassen de stekker er uit trekken. _O-
Dat is op openbare plekken sowieso een risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')