abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135182432
Hee,

Omdat ik misschien ga verhuizen naar een woning op de Lange Leidse Dwarsstraat ben ik op zoek naar ervaringen met het wonen in uitgaansgebied.
De slaapkamer van deze woning zit aan de straatkant, weliswaar met dubbelglas, maar als er echt lawaai is zul je dat binnen wel horen.
Heeft iemand van jullie zelf op zo'n plek gewoond?
pi_135182453
Nee.
De klaagbaak is een machine.
pi_135182584
Gewoon elke dag uitgaan ^O^
pi_135182667
Inb4 KLB topic. Overlast van dronken stappers.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_135182804
Ik zou het niet doen.. Ik heb wel op een drukke plek gezeten en kon daar weinig mee.
pi_135183166

Zou een huis zoeken met de slaapkamer aan de achterkant, en goeie isolatie
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:59:37 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135183352
Dubbel glas houdt misschien wel veel geluid tegen, maar je wilt toch ook een raam open kunnen hebben als het warm is.

Als je een lichte slaper bent, heb je een probleem. Als je goed met oordopjes in kunt slapen, is je probleem minder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135183941
Ligt echt aan de persoon. Ik zou er weinig last van hebben. Slaap overal doorheen. Dus hoe makkelijk slaap je met omgevingsgeluid?
pi_135184047
Ik val in een tent ook gewoon in slaap als er 10 meter verder een feestje gaande is.

Anderen worden al wakker in hun slaapkamer met dubbelglas als er aan het eind van de straat een hond blaft.

Je weet van jezelf het beste hoeveel last je 's nachts hebt van omgevingsgeluiden.
pi_135184097
Het lijkt me moeilijk om boodschappen te doen als je daar woont, trouwens.
pi_135184213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:20 schreef arjan1112 het volgende:
Het lijkt me moeilijk om boodschappen te doen als je daar woont, trouwens.
Hoe ver denk jij dan dat je moet lopen naar de Appie?

Je moet alleen niet voor de hele week in één keer boodschappen willen doen. Maar gewoon (bijna) dagelijks een tramhalte eerder uitstappen bij de supermarkt voor de deur, je boodschapjes halen en het laatste stukje naar huis lopen.
pi_135184243
Ja dan krijg je dat, bijna elke dag boodschappen doen met je fiets
pi_135184309
Maar dat maakt niet zo veel uit, met tig supermarkten in een straal van 1 kilometer. Grote kans dat je er vanuit je werk niet eens voor om hoeft te fietsen.

Hup, even naar binnen, dat halfje bruin, pakje vleeswaar, pak drinken en wat spul voor de avondmaaltijd halen en een paar minuten later sta je weer buiten.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:28:32 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135184348
Als jij er vanaf ziet wil ik wel :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_135184452
GEZELLIG EN GOED INGEDEELD TWEE-KAMER APPARTEMENT (CIRCA 48 M2) MET BERGING, MIDDEN IN HET CENTRUM BIJ HET LEIDSEPLEIN, IN HET RUSTIGE GEDEELTE VAN DE LANGE LEIDSEDWARSSTRAAT GELEGEN. BOVENDIEN HOOR JE DOOR DE GOEDE ISOLATIE BINNEN BIJNA NIETS VAN HET BRUISENDE CENTRUM OP DE HOEK. GELEGEN OP EIGEN GROND. MET LIFT!

Indeling:

Begane grond:
Centraal entree met trappenhuis en lift.

Derde verdieping:
Hal met meterkast en garderobe. Slaapkamer (gelegen aan de achterzijde) met grote inbouwkast. De badkamer heeft een praktisch zitbad, handdoekenradiator, wastafel met inbouwkast en toilet.

Woonkamer met uitzicht op het prachtige gebouw van de Rechtbank. In de woonkamer zit een moderne, open keuken uit 2011, voorzien van diverse inbouwapparatuur (o.a. vaatwasser). Grote berging met onder andere de wasmachine-aansluiting.

Aan de achterkant kun je buiten zitten en de hele middag genieten van de zon tot die onder gaat.

In het appartement ligt een white wash laminaat vloer.

In het appartement is op slimme wijze extra bergruimte gecreëerd (bijvoorbeeld boven de voordeur en in de woonkamer).

Aan de achterkant kun je buiten zitten en de hele middag genieten van de zon.

Recent is de Lange Leidsedwarsstraat volledig nieuw bestraat.
En tussen 19.00 uur s' avonds en 07.00 uur 's ochtend is de straat autovrij.

De berging is heel praktisch gesitueerd op de begane grond.

Bijzonderheden:

- Actieve VVE (reservefonds: ¤ 58.676,-) beheerder: Pro VVE Beheer.
- Servicekosten: ¤ 194,- per maand, inclusief voorschot stookkosten ¤ 50,--.
- Meerjarenonderhoudsplan tot september 2019.
- Gelegen op eigen grond, dus geen erfpacht!
- Verwarming door middel van blokverwarming.
- Beschermd stads- en dorpsgezicht.
- Warm water door middel van boiler.
- Elektra: 4 groepen.
- Bouwjaar: 1987.
- Lift aanwezig.
- Dubbel glas.

Deze informatie is door ons met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten en oppervlakten zijn indicatief. Van toepassing zijn de MVA-voorwaarden.
pi_135186110
Ik heb er ervaring mee. Het wakker worden was vrij snel afgelopen, je weet op een gegeven moment wel dat iets wat als enorm drama klinkt dat helemaal niet is omdat het dronken aanstellers zijn. Wat ik wel lastig vond was het in slaap komen juist als het rustig was. Dan heb je niet een heleboel geroezemoes, maar kon ik bijvoorbeeld één gesprek letterlijk volgen.

Maar ik kom sowieso wat moeilijk in slaap. Een ex woonde zowat in een park en daar lag ik regelmatig wakker van al die kutvogels met hun kabaal, vond ik veel erger.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135209571
Denk dat het muziek en de mensen van het uitgaan nog niet het ergste probleem is, dat is vrij constant en.
Hier (Enschede) heb je een aantal tenten die 's nachts glas weggooien wat nogal irritant is. Ook wordt 's morgens de straten schoongeblazen met bladblazers en zo'n zuigauto. Dat gebeurt op momenten wanneer iedereen naar huis is en verbreekt dan de stilte.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:19:35 #18
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135211358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:31 schreef arjan1112 het volgende:
GEZELLIG EN GOED INGEDEELD TWEE-KAMER APPARTEMENT (CIRCA 48 M2) MET BERGING, MIDDEN IN HET CENTRUM BIJ HET LEIDSEPLEIN, IN HET RUSTIGE GEDEELTE VAN DE LANGE LEIDSEDWARSSTRAAT GELEGEN. BOVENDIEN HOOR JE DOOR DE GOEDE ISOLATIE BINNEN BIJNA NIETS VAN HET BRUISENDE CENTRUM OP DE HOEK. GELEGEN OP EIGEN GROND. MET LIFT!

Indeling:

Begane grond:
Centraal entree met trappenhuis en lift.

Derde verdieping:
Hal met meterkast en garderobe. Slaapkamer (gelegen aan de achterzijde) met grote inbouwkast. De badkamer heeft een praktisch zitbad, handdoekenradiator, wastafel met inbouwkast en toilet.

Woonkamer met uitzicht op het prachtige gebouw van de Rechtbank. In de woonkamer zit een moderne, open keuken uit 2011, voorzien van diverse inbouwapparatuur (o.a. vaatwasser). Grote berging met onder andere de wasmachine-aansluiting.

Aan de achterkant kun je buiten zitten en de hele middag genieten van de zon tot die onder gaat.

In het appartement ligt een white wash laminaat vloer.

In het appartement is op slimme wijze extra bergruimte gecreëerd (bijvoorbeeld boven de voordeur en in de woonkamer).

Aan de achterkant kun je buiten zitten en de hele middag genieten van de zon.

Recent is de Lange Leidsedwarsstraat volledig nieuw bestraat.
En tussen 19.00 uur s' avonds en 07.00 uur 's ochtend is de straat autovrij.

De berging is heel praktisch gesitueerd op de begane grond.

Bijzonderheden:

- Actieve VVE (reservefonds: ¤ 58.676,-) beheerder: Pro VVE Beheer.
- Servicekosten: ¤ 194,- per maand, inclusief voorschot stookkosten ¤ 50,--.
- Meerjarenonderhoudsplan tot september 2019.
- Gelegen op eigen grond, dus geen erfpacht!
- Verwarming door middel van blokverwarming.
- Beschermd stads- en dorpsgezicht.
- Warm water door middel van boiler.
- Elektra: 4 groepen.
- Bouwjaar: 1987.
- Lift aanwezig.
- Dubbel glas.

Deze informatie is door ons met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten en oppervlakten zijn indicatief. Van toepassing zijn de MVA-voorwaarden.
Leuke woning. :) http://www.funda.nl/koop/(...)t-62-b/omschrijving/
Alleen jammer dat er maar 1 slaapkamer in zit.

[ Bericht 46% gewijzigd door cvboer op 07-01-2014 22:26:23 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 7 januari 2014 @ 23:33:18 #19
22592 crew  Ole
pi_135216351
Dat is vlakbij mij. Ik slaap aan de achterkant en heb nergens last van. Heb ook dubbel glas en hoor vrijwel niets. Heb nog nooit zo rustig gewoond in de stad
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_135217347
Je went ontzettend snel aan omgevingsgeluiden, je moet wel tegen de schreeuwer die er af en toe is kunnen en je zal best wel een keer hier en daar wakker worden. Maar met al die restaurants in de straat zou ik wel zorgen voor goede brand/rookmelders, just in case.
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 januari 2014 @ 00:00:26 #21
22592 crew  Ole
pi_135217434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:58 schreef teckna het volgende:
Je went ontzettend snel aan omgevingsgeluiden, je moet wel tegen de schreeuwer die er af en toe is kunnen en je zal best wel een keer hier en daar wakker worden. Maar met al die restaurants in de straat zou ik wel zorgen voor goede brand/rookmelders, just in case.
ik woon niet tussen de restaurantjes maar aan het begin. 50 meter verderop is het een stuk onrustiger
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')