abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135165766
Beste fok,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een woning met een slaapkamer die voorheen 2 kamers was. Vrij groot dus, pakweg de hele breedte van een gemiddeld rijtjes huis. Omdat deze ruimte de mogelijkheid biedt wil ik graag een muurtje maken in de kamer zelf waar het bed met de rug tegen aan komt te staan en waar aan de andere kant de kledingkast(en) komen. Zo krijg je een afscheiding tussen bed en de kasten (vind ik wel fijn aangezien ik en mijn vriendin op verschillende tijden er uit moeten en we elkaar zo min mogelijk storen met licht enzo), plus de kamer wordt wat opgevuld.

Maarrrr.... ik heb hier zelf weinig verstand van. Ik ben me nu aan het inlezen in cellenbetonblokken en dergelijk en zie je dat je deze normaal aan een muur verankerd. Maar mijn idee is om de muur in het midden te plaatsen waarbij je aan elke kant er langs kan. Ik kan dus hooguit een verbinding maken met de vloer en het plafond, al is mijn ideaal om deze muur niet eens naar het plafond te laten gaan maar om tot een lager punt te bouwen.

Dit is een foto van hoe ik het omgeveer zou willen:
https://www.pinterest.com/pin/330662797611107116/

Iemand een idee in hoeverre dit haalbaar is? En hoe?
  maandag 6 januari 2014 @ 21:52:15 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_135165921
Moet het persé een muur zijn of kan je hier niet een (op maat gemaakt) houten schot plaatsen? Dat kan je verven en je kan er dingen aan hangen mbv haakjes.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  Redactie Frontpage maandag 6 januari 2014 @ 21:55:53 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_135166112
Da's wel een gaaf idee, zo op die foto.

Ik zou het met vurenhout en gipsplaten doen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_135166520
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:55 schreef Innisdemon het volgende:

Idd en als je er dan zwenkwielen onzichtbaar onder maakt, helemaal perfect
pi_135166621
Gewoon houten frame maken, vastboren aan vloer en plafon en dan gipsplaten er tegen aan.
pi_135166658
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:55 schreef Innisdemon het volgende:

Als jewatduurzamer plaatmateriaal gebruikt zou je aan de achterzijde een gigantische bergruimte kunnen creëren.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_135166682
ik zou daarvoor paar houten balkjes en gipsplaat gebruiken, veel lichter en makkelijker.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_135168488
Een muur losstaand wordt lastig om dun te maken en stabiel. Dan moet je al trekstangen in je vloer verankeren en hem daarop vasttrekken.

Een wandje van vloer-plafond moet kunnen met hout of cellenbeton, zolang je die laatste voorziet van randafwerking die stevigheid biedt.

Je kan ook gewoon een "room divider" kopen.
Laat die handjes wapperen!
pi_135168497
Wat zijn de afmetingen van de slaapkamer en waar zit de deur?
Breedte zo'n 6 meter? En de diepte?

Vergis je niet in de ruimte hoor. Het is al gauw te klein met tweepersoonsbed van 1.80m bij 2.00m
En tenzij de diepte van de slaapkamer ook aanzienlijk is, denk ik niet dat dit erg praktisch is.
En je daarnaast niet het ruimtelijk gevoel krijgt zoals de foto uitbeeld, die ruimte is behoorlijk fors.

Daarbuiten is het wel enorm vet natuurlijk.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:22:57 #10
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135171156
zoals eerder genoemd, simpel gipswandje slaan.

CLS-je over de vloer, CLS-je tegen plafond, daarna in de regel om de 30cm CLS verticaal ertussen.
brede kant cls wordt je wanddikte zeg maar, voor meer stabiliteit.

Gips ertegenaan, kopse kanten leuk afwerken met hoeklatje, plintje rondom tegen het plafond en vloer en schilderen die hap ^O^
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  maandag 6 januari 2014 @ 23:25:27 #11
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135171312
als het wandje boven niet tegen het plafond wordt bevestigd wordt het wel wat zwakjes.

Of je moet het wandje vast bouwen aan je bed, maar dat is ook weer zon pauper oplossing :')
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:29:19 #12
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_135186309
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:49 schreef Knabbelnootje het volgende:
... Zo krijg je een afscheiding tussen bed en de kasten (vind ik wel fijn aangezien ik en mijn vriendin op verschillende tijden er uit moeten en we elkaar zo min mogelijk storen met licht enzo)...
Wij hebben ook een grote slaapkamer (5.5x3.75m) en hebben ook gekeken naar zo'n oplossing maar om de reden hierboven er juist NIET voor gekozen om een inloopkast/wandje te maken. Als je namelijk je partner niet wilt storen dan moet je niet in een kast gaan staan rommelen, reuze irritant. Wij denken de avond van tevoren na over wat we aan willen en leggen het klaar op de badkamer. Zo kan degene die er als eerste uit moet in 10 seconden wegsluipen terwijl de ander gewoon doorslaapt.
pi_135209676
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:31 schreef Gieliovd het volgende:
Een wandje van vloer-plafond moet kunnen met hout of cellenbeton, zolang je die laatste voorziet van randafwerking die stevigheid biedt.
Wat versta je onder randafwerking die stevigheid biedt?

De precieze afmetingen van de kamer weet ik nog niet (heb de sleutels nog niet, dus veel tijd om te meten was er nog niet), maar ik gok rond 6 bij 3 á 4 meter.

Het geheel hoeft verder niks te dragen op misschien een foto of dergelijk na dus het hoeft wat mij betreft niet super stevig te zijn. Maar was benieuwd of een muurtje als op de foto haalbaar is. Maar uit te reacties zie ik dat dit moeilijk wordt. Met cellenbetonblokken naar het plafond toe kan wel?
Wat vinden jullie eigenlijk mooier, met gipsplaten werken of blokken?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:58:58 #14
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_135210147
Als je toch kasten tegen het muurtje gaat zetten, zou je inplaats van een rechte muur ook een soort 'U' (bovenaanzicht) kunnen bouwen waar je kast in komt te staan: dat geeft een hoop meer stabiliteit als je niet tot het plafond wil bouwen.
pi_135460931
Dat is geen slecht idee. Dan heeft het extra stabiliteit. Thanks
pi_135792098
Gave foto en leuk idee ik denk alleen ook dat je hier niet echt een stabiele oplossing met een muur krijgt. Maar waarom laat je geen kast maken waarvan je de achterwand gewoon meteen als achterwand kunt gebruiken. Dan bespaar je meteen geld en moeite om een muur te maken. Je zou dan nog de openingen met schuifdeuren kunnen aflsuiten zodat je helemaal geen last er van hebt als iemand zijn kleren aan het uit zoeken is. Als ik je dan nog een tip mag geven kun je eens hier kijken voor een ontwerp van een inloopkast helemaal op maat. Dan kun je precies die u vorm laten maken zoals hier boven al geadviseerd.
pi_135810348
ipv de kasten met de rug tegen het muurtje kan je ook het muurtje tegen de rug van de kast maken. Bespaar je ruimte en hoef je alleen maar een mooie afwerking te kiezen die je over de hardboard achterkant van de kasten timmert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')