Maandag is gehaktdag, dan is bij iedere kilo een halve kilo gratis. Het bijkomende probleem daarbij is vaak dat als iemand 3 kilo besteld. Zij dus 2 kilo in rekening brengen en 1 kilo gratis erbij toevoegen. Als ik dus 3 kilo wil bestellen en anderhalve gratis wil moet ik dit erbij zeggen.
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je graag 4 en een halve kilo wilt bestellen. Probleem daarbij is natuurlijk dat er meerdere verkoopsters zijn en het ze ook eens gelukt is mij 4.5 kilo in rekening te brengen en dan weer 2 kilo er gratis bij te doen. Daar zit je dan met 6.5 kilo gehakt in je eentje.
Dan komt nu de klacht waar ik vandaag last van had, dat was bij het afrekenen van mijn anderhalve kilo gehakt (1 kilo/halve kilo gratis) vroegen ze of ik nog iets wilde. En mijn ogen vielen op een rood blaadje waar gratis op stond, recht bij het spek. Nou dacht ik misschien is dat speklapje gratis soms doen winkels ook wel eens iets gratis weggeven. Het leek me vrij onmogelijk maar ik dacht vraag het toch maar even na, waarop ik dus de vraag stel of een speklapje gratis te proberen is.
Waarop de verkoopsters alle drie een beetje beginnen te lachen en nee zeggen alsof ik een klein kind ben, en zeggen dat ik goed moet lezen. Ik zet dus de leesbril op en zie gratis marinade. Blijkbaar krijg je dus de marinade gratis als je een stukje spek koopt. Natuurlijk moet gratis in dikke koeienletters en marinade in een zo'n kleine mogelijk lettertype. Sowieso vind ik het al vrij ver komen bij de supermarkt is marinade altijd gratis bij de spek inbegrepen en zijn ze zelfs al gemarineerd.
Toen ik de deur achter me dichtsloeg kroop een smerig gevoel over me heen. Opeens voelde ik me als een bedelaar hoewel ik er niets aan kon doen want de reclame was gewoon onduidelijk.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.