abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135142303
Beste mensen,

Ik zit met mijn handen in het haar en ben helemaal verlamd door de situatie. Ik zal bij het begin beginnen:

Sinds begin van het studiejaar ben ik student aan de universiteit van Tilburg en zoals jullie al begrijpen heb ik daar een leuk meisje leren kennen! De eerste keer dat ik haar zag viel zij mij meteen op en was er ook oogcontact. Volgens mij was er sprake van een wederzijdse aantrekkingskracht, maar ik ben erg onervaren in de liefde dus misschien kwam het alleen vanuit mijn kant.

Hierna dikke pech: kreeg een ongeluk, kon daardoor niet meer in Tilburg zijn en heb haar 2 maanden niet meer gezien. Tot ik haar opeens in de trein tegen kwam toen ik voor het eerst weer naar Tilburg ging. Erg leuk gesprek gehad en weer dat zelfde gevoel. Hierna hebben we vrij veel contact gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoveel aandacht van een meisje heb gekregen. We lijken volledig op één lijn te zitten. Ze komt vaak naast mij zitten in de collegezalen, we gaan samen wat eten en we zijn (op mijn initiatief) in de vakantie wat gaan lunchen. We lopen ook vaak samen en dan loopt zij vrij dicht tegen mij aan. Er is contact over Whatsapp (ook vanaf haar kant) Bovendien lacht ze om mijn (niet al te beste) grappen. Kortom: ik krijg veel signalen van haar en ik ben verliefd geworden. Nu blijkt dat ze al 2 jaar een vriend heeft en ook net samen een vakantie hebben geboekt.

Mijn gouden regel is: van iemand in een relatie blijf je af! Maar mijn gevoel en verstand zijn continu in gevecht met elkaar. Ik kan alleen maar aan haar denken, en mijn verliefdheid wordt overschaduwd door de gedachte dat zij al een vriend heeft. Ziet zij mij nu als een gewone vriend of misschien toch wel wat meer? Moet ik het haar vertellen of niks zeggen en continu pijn hebben door verhalen over haar vriend?

Ik zie 3 mogelijkheden:
- Ik vertel het, ze schrikt en neemt afstand. (pijnlijk voor mij want ik ben ook vriendin kwijt)
- Ik vertel het, ze vindt mij stiekem ook wel leuk maar er gebeurt niks vanwege haar vriend (minder pijnlijk voor mij)
- Ik zeg niks en heb dagelijks liefdesverdriet.

Een lang verhaal, ik weet het! Maar ik wil graag jullie advies.

Alvast bedankt!
  maandag 6 januari 2014 @ 13:33:53 #2
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135142427
Als je denkt dat je haar relatie kan verpesten en dat ze dan alsnog voor jou zal kiezen zou ik het zeker doen. Je moet het echter wel zeker weten, anders ben je haar kwijt.

Als je het echt niet meer aan kunt zou je het kunnen vertellen met de mogelijkheid dat het contact weggaat, maar dan kan je wel verder met je leven.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:37:27 #3
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_135142545
Ik denk dat ze je gewoon als een goede vriend ziet. Heeft ze je zelf verteld over haar relatie?
Of je het nu vertelt of niet, het lijkt me sowieso wel een goed idee om wat afstand te nemen.
pi_135142579
Het probleem is dat ik uit principe haar relatie niet wil verpesten. Daarom is dit zo verdomd moeilijk!
En ja, ze heeft mij zelf verteld over haar relatie.
pi_135142588
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:30 schreef lamadingdong het volgende:
Beste mensen,

Ik zit met mijn handen in het haar en ben helemaal verlamd door de situatie. Ik zal bij het begin beginnen:

Sinds begin van het studiejaar ben ik student aan de universiteit van Tilburg en zoals jullie al begrijpen heb ik daar een leuk meisje leren kennen! De eerste keer dat ik haar zag viel zij mij meteen op en was er ook oogcontact. Volgens mij was er sprake van een wederzijdse aantrekkingskracht, maar ik ben erg onervaren in de liefde dus misschien kwam het alleen vanuit mijn kant.

Hierna dikke pech: kreeg een ongeluk, kon daardoor niet meer in Tilburg zijn en heb haar 2 maanden niet meer gezien. Tot ik haar opeens in de trein tegen kwam toen ik voor het eerst weer naar Tilburg ging. Erg leuk gesprek gehad en weer dat zelfde gevoel. Hierna hebben we vrij veel contact gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoveel aandacht van een meisje heb gekregen. We lijken volledig op één lijn te zitten. Ze komt vaak naast mij zitten in de collegezalen, we gaan samen wat eten en we zijn (op mijn initiatief) in de vakantie wat gaan lunchen. We lopen ook vaak samen en dan loopt zij vrij dicht tegen mij aan. Er is contact over Whatsapp (ook vanaf haar kant) Bovendien lacht ze om mijn (niet al te beste) grappen. Kortom: ik krijg veel signalen van haar en ik ben verliefd geworden. Nu blijkt dat ze al 2 jaar een vriend heeft en ook net samen een vakantie hebben geboekt.

Mijn gouden regel is: van iemand in een relatie blijf je af! Maar mijn gevoel en verstand zijn continu in gevecht met elkaar. Ik kan alleen maar aan haar denken, en mijn verliefdheid wordt overschaduwd door de gedachte dat zij al een vriend heeft. Ziet zij mij nu als een gewone vriend of misschien toch wel wat meer? Moet ik het haar vertellen of niks zeggen en continu pijn hebben door verhalen over haar vriend?

Ik zie 3 mogelijkheden:
- Ik vertel het, ze schrikt en neemt afstand. (pijnlijk voor mij want ik ben ook vriendin kwijt)
- Ik vertel het, ze vindt mij stiekem ook wel leuk maar er gebeurt niks vanwege haar vriend (minder pijnlijk voor mij)
- Ik zeg niks en heb dagelijks liefdesverdriet.

Een lang verhaal, ik weet het! Maar ik wil graag jullie advies.

Alvast bedankt!
Heh, wat ?! De regel is, als je in een relatie zit blijf je van een ander af, als er al een regel is. Als je vrijgezel bent kan je doen en laten wat je wilt. Je neemt verantwoordelijkheid voor iemand die al lang volwassen is en dat zelf ook heus wel kan. Deze vraag kan alleen jij beantwoorden; Hoe belangrijk is de vriendschap ? Ik neem aan dat die je weinig boeit maar je liever haar hebt. In dat geval is het gaan met die banaan en duidelijkheid scheppen, laat merken wat jij wilt.
pi_135142656
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:38 schreef LesMiserables het volgende:

[..]

Heh, wat ?! De regel is, als je in een relatie zit blijf je van een ander af, als er al een regel is. Als je vrijgezel bent kan je doen en laten wat je wilt. Je neemt verantwoordelijkheid voor iemand die al lang volwassen is en dat zelf ook heus wel kan. Deze vraag kan alleen jij beantwoorden; Hoe belangrijk is de vriendschap ? Ik neem aan dat die je weinig boeit maar je liever haar hebt. In dat geval is het gaan met die banaan en duidelijkheid scheppen, laat merken wat jij wilt.
ZIJN gouden regel is dat hij niet gaat lopen klooien in andermans relatie. Dat jij het daar niet zo nauw mee neemt / daar geen boodschap aan hebt is een ander verhaal.
Ja doei.
pi_135142682
Ik mag de redenatie voor die regel toch in twijfel trekken, dat deed ik enkel.
pi_135142808
Ik zou afstand nemen. Je maakt jezelf anders meer kapot dan het nodig is. En dat is moeilijk, I know.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:48:07 #9
416020 K44S
The bearded man
pi_135142940
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:38 schreef LesMiserables het volgende:

[..]

Ik ben het wat dit betreft eens met TS, is ook mijn gouden regel.

De kans is namelijk behoorlijk aanwezig dat als zij met hem zou zoenen of dergelijke voor dat zij het uitgemaakt heeft, hem ( TS) het zelfde kan over komen.
Daarbij : als TS -hoe moeilijk ook- zegt : vind je mij leuk ? En ze antwoord daar volmondig JA op.
Dan vind ik dat het meisje het eerst met d'r huidige vriend moet uitmaken.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_135142977
Ik zou zeggen: hou wat afstand. Misschien loopt de relatie vanzelf wel stuk op den duur. Dan is DAT het moment voor je om meer toenadering te zoeken. Natuurlijk is het wel zaak om een lijntje naar haar te blijven houden hoe miniem ook.
pi_135142986
Opbiechten en maar kijken hoe het daarna loopt. Als je doorgaat zonder het op te biechten zal dat toch uiteindelijk wel gebeuren omdat verliefdheid nogal een sterk iets is.
Jij hebt 0 verantwoordelijkheid over andermans relatie.

Dat is echt alle info die je hierbij nodig hebt.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:51:17 #12
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_135143063
Erg lastig ja. Het lijkt op de friendzone, maar wie weet heeft ze inderdaad wel gevoelens voor je ontwikkeld. Jij wel voor haar, dat is duidelijk. Je kunt afstand nemen, maar dat gaat ze vast merken. Je kunt ook je kwetsbaar opstellen en eerlijk zijn.

Ik zou persoonlijk voor het laatste gaan. Geef gewoon toe dat je haar leuk vindt en dat je behoefte hebt aan duidelijkheid van haar. Dat weet je in ieder geval meteen waar je aan toe bent.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_135143216
Ik zou mijn mond houden, heeft geen zin zolang ze in een relatie zit en als uit haar doen en laten niet blijkt als ze meer in je ziet dan een vriend. Desnoods maar wat afstand houden als dat voor jou beter voelt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135143377
En hoe zit het met mogelijkheid 4; je vertelt het, ze voelt hetzelfde en wil met jou verder.

Ik kan me best voorstellen dat ze je wel ziet zitten, maar niks durft te doen omdat ze nog een vriend heeft. En bekijk het zo, je bent nog jong man, je hebt niks te verliezen. Het is niet zo dat dit je allerlaatste kans is op liefde of dat je nooit meer een andere gewone vrouwelijke vriend zal krijgen. Je moet soms gewoon de gok wagen. Anders kom je nooit ergens.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_135143385
Stel dat je verteld dat j ehaar leuk vindt en zij beeindigd inderdaad haar bestaande relatie met heer vriend.

Wat doet zij dan als jullie een relatie hebben en zij komt iemand tegen die zij weer leuker vindt dan jou?
pi_135143415
Nobel van je om niks te doen met iemand die in een relatie zit maar als je het gevoel hebt dat ze jou ook leuk vind zegt dat natuurlijk wel wat ;)

Misschien langzaamaan wat hints geven en kijken hoe ze daar dan op reageert ?
  maandag 6 januari 2014 @ 14:02:05 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135143489
Blijkbaar heeft zij geen intentie om haar relatie te beeindigen, aangezien ik niets teruglees over dat ze tegen TS zegt dat de relatie niet soepel gaat.

Dus de kans dat ze haar relatie zal verbreken voor je is denk ik zeer klein.
pi_135143622
Ja, daar ben ik helaas ook bang voor. Maar moet ik het haar dan toch vertellen?
  maandag 6 januari 2014 @ 14:07:02 #19
416020 K44S
The bearded man
pi_135143685
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:05 schreef lamadingdong het volgende:
Hoe lang speelt het al ?
  maandag 6 januari 2014 @ 14:07:29 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135143706
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:05 schreef lamadingdong het volgende:
Wat heeft het voor nut?
  maandag 6 januari 2014 @ 14:08:50 #21
195247 MaikelS
Living each day!
pi_135143767
Je hebt zelf de nodige scenario's al bekeken...

De invulling kun je alleen zelf doen. Als jij haar liever als goede vriendin wilt zien dan zou ik mijn mond houden. Als je liever het risico wil nemen waarmee je haar of voor je wint, of helemaal kwijt raakt, dan vertel je het haar...

Maar door je berichten te lezen heb ik niet echt het idee dat ze haar relatie op gaat geven.. Dus de kans op haar helemaal kwijt raken is groter dan dat ze voor je gaat kiezen.. Op een of andere manier komt er dan altijd een akward situatie waardoor je uit elkaar groeit en uiteindelijk elkaar niet meer spreekt :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:09 schreef lamadingdong het volgende:
En wat betreft hints geven, daar ben ik niet zo heel goed in. Vaak te subtiel haha
Ik heb wel de lunch betaald (ook wel een hint toch?), want uiteindelijk ben ik natuurlijk de heer. Ze lachte toen wel op een bepaalde manier naar mij wat ik wel erg opvallend vond.
Een lunch betalen doe ik voor een goede vriend of vriendin ook gewoon... Hoeft in mijn optiek helemaal niets te betekenen.
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_135143811
En wat betreft hints geven, daar ben ik niet zo heel goed in. Vaak te subtiel haha
Ik heb wel de lunch betaald (ook wel een hint toch?), want uiteindelijk ben ik natuurlijk de heer. Ze lachte toen wel op een bepaalde manier naar mij wat ik wel erg opvallend vond.
pi_135143869
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:07 schreef K44S het volgende:

[..]

Hoe lang speelt het al ?
Zo'n twee maanden.
  maandag 6 januari 2014 @ 14:11:57 #24
416020 K44S
The bearded man
pi_135143930
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:10 schreef lamadingdong het volgende:

[..]

Zo'n twee maanden.
Ik zou denk ik, voorlopig wat afstand houden.
Kijk eens wat ze doet als je haar steeds iets minder aandacht geeft.
pi_135143965
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:11 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik zou denk ik, voorlopig wat afstand houden.
Kijk eens wat ze doet als je haar steeds iets minder aandacht geeft.
Dat is misschien een goede tip! Wel heel lastig als je haar eigenlijk continu aandacht wil geven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')