Heh, wat ?! De regel is, als je in een relatie zit blijf je van een ander af, als er al een regel is. Als je vrijgezel bent kan je doen en laten wat je wilt. Je neemt verantwoordelijkheid voor iemand die al lang volwassen is en dat zelf ook heus wel kan. Deze vraag kan alleen jij beantwoorden; Hoe belangrijk is de vriendschap ? Ik neem aan dat die je weinig boeit maar je liever haar hebt. In dat geval is het gaan met die banaan en duidelijkheid scheppen, laat merken wat jij wilt.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:30 schreef lamadingdong het volgende:
Beste mensen,
Ik zit met mijn handen in het haar en ben helemaal verlamd door de situatie. Ik zal bij het begin beginnen:
Sinds begin van het studiejaar ben ik student aan de universiteit van Tilburg en zoals jullie al begrijpen heb ik daar een leuk meisje leren kennen! De eerste keer dat ik haar zag viel zij mij meteen op en was er ook oogcontact. Volgens mij was er sprake van een wederzijdse aantrekkingskracht, maar ik ben erg onervaren in de liefde dus misschien kwam het alleen vanuit mijn kant.
Hierna dikke pech: kreeg een ongeluk, kon daardoor niet meer in Tilburg zijn en heb haar 2 maanden niet meer gezien. Tot ik haar opeens in de trein tegen kwam toen ik voor het eerst weer naar Tilburg ging. Erg leuk gesprek gehad en weer dat zelfde gevoel. Hierna hebben we vrij veel contact gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoveel aandacht van een meisje heb gekregen. We lijken volledig op één lijn te zitten. Ze komt vaak naast mij zitten in de collegezalen, we gaan samen wat eten en we zijn (op mijn initiatief) in de vakantie wat gaan lunchen. We lopen ook vaak samen en dan loopt zij vrij dicht tegen mij aan. Er is contact over Whatsapp (ook vanaf haar kant) Bovendien lacht ze om mijn (niet al te beste) grappen. Kortom: ik krijg veel signalen van haar en ik ben verliefd geworden. Nu blijkt dat ze al 2 jaar een vriend heeft en ook net samen een vakantie hebben geboekt.
Mijn gouden regel is: van iemand in een relatie blijf je af! Maar mijn gevoel en verstand zijn continu in gevecht met elkaar. Ik kan alleen maar aan haar denken, en mijn verliefdheid wordt overschaduwd door de gedachte dat zij al een vriend heeft. Ziet zij mij nu als een gewone vriend of misschien toch wel wat meer? Moet ik het haar vertellen of niks zeggen en continu pijn hebben door verhalen over haar vriend?
Ik zie 3 mogelijkheden:
- Ik vertel het, ze schrikt en neemt afstand. (pijnlijk voor mij want ik ben ook vriendin kwijt)
- Ik vertel het, ze vindt mij stiekem ook wel leuk maar er gebeurt niks vanwege haar vriend (minder pijnlijk voor mij)
- Ik zeg niks en heb dagelijks liefdesverdriet.
Een lang verhaal, ik weet het! Maar ik wil graag jullie advies.
Alvast bedankt!
ZIJN gouden regel is dat hij niet gaat lopen klooien in andermans relatie. Dat jij het daar niet zo nauw mee neemt / daar geen boodschap aan hebt is een ander verhaal.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:38 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Heh, wat ?! De regel is, als je in een relatie zit blijf je van een ander af, als er al een regel is. Als je vrijgezel bent kan je doen en laten wat je wilt. Je neemt verantwoordelijkheid voor iemand die al lang volwassen is en dat zelf ook heus wel kan. Deze vraag kan alleen jij beantwoorden; Hoe belangrijk is de vriendschap ? Ik neem aan dat die je weinig boeit maar je liever haar hebt. In dat geval is het gaan met die banaan en duidelijkheid scheppen, laat merken wat jij wilt.
Ik ben het wat dit betreft eens met TS, is ook mijn gouden regel.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:38 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Heh, wat ?! De regel is, als je in een relatie zit blijf je van een ander af, als er al een regel is. Als je vrijgezel bent kan je doen en laten wat je wilt. Je neemt verantwoordelijkheid voor iemand die al lang volwassen is en dat zelf ook heus wel kan. Deze vraag kan alleen jij beantwoorden; Hoe belangrijk is de vriendschap ? Ik neem aan dat die je weinig boeit maar je liever haar hebt. In dat geval is het gaan met die banaan en duidelijkheid scheppen, laat merken wat jij wilt.
Hoe lang speelt het al ?quote:Op maandag 6 januari 2014 14:05 schreef lamadingdong het volgende:
Ja, daar ben ik helaas ook bang voor. Maar moet ik het haar dan toch vertellen?
Wat heeft het voor nut?quote:Op maandag 6 januari 2014 14:05 schreef lamadingdong het volgende:
Ja, daar ben ik helaas ook bang voor. Maar moet ik het haar dan toch vertellen?
Een lunch betalen doe ik voor een goede vriend of vriendin ook gewoon... Hoeft in mijn optiek helemaal niets te betekenen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:09 schreef lamadingdong het volgende:
En wat betreft hints geven, daar ben ik niet zo heel goed in. Vaak te subtiel haha
Ik heb wel de lunch betaald (ook wel een hint toch?), want uiteindelijk ben ik natuurlijk de heer. Ze lachte toen wel op een bepaalde manier naar mij wat ik wel erg opvallend vond.
Ik zou denk ik, voorlopig wat afstand houden.quote:
Dat is misschien een goede tip! Wel heel lastig als je haar eigenlijk continu aandacht wil geven...quote:Op maandag 6 januari 2014 14:11 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik zou denk ik, voorlopig wat afstand houden.
Kijk eens wat ze doet als je haar steeds iets minder aandacht geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |