Ja, we zijn het diagonaal oneens. De overheid is het probleem, niet de oplossing.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het was goed toeven in dit land toen de overheid nog een flinke vinger in de pap had. Vandaar.
Hoe kom je erbij dat bedrijven alleen maar winst willen maken? Technologische vooruitgang, wetenschappelijk onderzoek, wordt allemaal (mede) privaat gefinancierd. Sneller en efficienter dan overheden, dat wel. En zeker niet onethisch, integendeel. Toegankelijker.quote:Bij een winstoogmerk telt alleen de winst. Dus laten we de wetenschap en mensenlevens daar buiten houden.
Oh dat is waar. Volgens jou kunnen ze nog niet eens op de maan komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Opofferen is het niet.
Het gaat ook helemaal niet lukken dit. Die bizarre planning en de "uitstekende kandidaten" gaan dit tot een prachtige studio-opname maken, als het allemaal doorgaat. In 2024 staat er geen mens op Mars.
Onze meningen staan idd diametraal tov elkaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, we zijn het diagonaal oneens. De overheid is het probleem, niet de oplossing.
[..]
Hoe kom je erbij dat bedrijven alleen maar winst willen maken? Technologische vooruitgang, wetenschappelijk onderzoek, wordt allemaal (mede) privaat gefinancierd. Sneller en efficienter dan overheden, dat wel. En zeker niet onethisch, integendeel. Toegankelijker.
Nee, volgens NASA.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh dat is waar. Volgens jou kunnen ze nog niet eens op de maan komen.
Als er echt in 2024 een tv-programma is, geloof jij dan dat het echt is? Met wat je weet over straling, ruimtereizen en de risico's die je zelf stelt?quote:Dat zou een nog grotere hoax worden dan
Over het eerste is een ander topic, wat het tweede betreft, ik geloof best dat het mogelijk is om er mensen heen te brengen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, volgens NASA.
En volgens NASA zijn ze er geweest, dat verhaal tracht ik te ontkrachten. Ben aardig gevorderd, maar maak meer analyse ter versterking van mijn argumenten.
[..]
Als er echt in 2024 een tv-programma is, geloof jij dan dat het echt is? Met wat je weet over straling, ruimtereizen en de risico's die je zelf stelt?
Hij staat erbij...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik geloof best dat het mogelijk is om er mensen heen te brengen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het technisch niet mogelijk is.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:07 schreef El_Matador het volgende:
Niet over dit project, wel over reizen naar Mars:
'Amerikanen nooit op Mars'
Met het huidige beleid zullen de Amerikanen nooit een mens op de planeet Mars krijgen. Het beleid zou aan alle kanten rommelen.
Doorgaan op de huidige manier "nodigt uit tot falen, ontgoocheling en het kwijtraken van de langdurige internationale mening dat de VS het beste zijn in bemande ruimtevaart". Dat zegt het Amerikaanse National Research Council woensdag. De wetenschapsraad deed onderzoek in opdracht van het Congres in Washington, meldt het ANP.
Voorzitter van de onderzoekers Mitch Daniels laat weten: "Als er niet fundamenteel iets verandert in de manier waarop we dit aanpakken, is het niet realistisch om te geloven dat we Mars kunnen bereiken." De onderzoekers zijn van mening dat er meer geld in ruimtevaart gestoken zou moeten worden. Ook zal er meer samengewerkt moeten worden met andere landen.
Wat geeft jou het idee dat het dat wel is dan?quote:Op donderdag 5 juni 2014 08:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het technisch niet mogelijk is.
Ik dacht dat dat een antwoord op mijn post was, maar niet dus. Ok.quote:Op donderdag 5 juni 2014 08:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat geeft jou het idee dat het dat wel is dan?
Waarom zou je zo veel geld neerkwakken om nauwelijks van leefomgeving te veranderen.quote:
Ik denk dat de Amerikanen het niet zouden pikken als er geen Amerikaan meegaat..quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:27 schreef theguyver het volgende:
Op 30 december werden de resultaten van de eerste aanvraagronde gepresenteerd. In totaal 1.058 kandidaten (586 mannen en 472 vrouwen) uit 107 verschillende landen werden geselecteerd voor de tweede ronde. Hiervan kwam de grootste groep (297) uit de Verenigde Staten, gevolgd door Canada (75) en India (62). De kandidaten omvatten ook zes personen uit België en twee uit Nederland.
er is dus wel grote kans dat als het mars one project allemaal goed verloopt een amerikaan mee gaat.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat de Amerikanen het niet zouden pikken als er geen Amerikaan meegaat..
Zou dat knapperig blijven met die straling, temperatuur, lage druk en verminderde zwaartekracht?quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dat is niet de enige reden.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou dat knapperig blijven met die straling, temperatuur, lage druk en verminderde zwaartekracht?
Goed idee. Daar zijn 'we' tenslotte al eens geweestquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:13 schreef theguyver het volgende:
[..]eerst 1 op de maan neer zetten dan maar?
[ afbeelding ]
Het vlees krijgt wrs. wat meer volume, maar je hoeft het niet meer te bakken. Je kunt de hamburgers zó steengrillen op de rotsige bodem. Door de intense straling worden ze nog extra knapperig ook.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou dat knapperig blijven met die straling, temperatuur, lage druk en verminderde zwaartekracht?
Ik zag het net op het nieuws. Leuk hoor dat de Beagle terecht is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:57 schreef Chrysippus het volgende:
Mooi nieuws! Hij is op de goede plek geland maar vermoedelijk niet goed uitgeklapt, waardoor de antenne niet functioneerde.
Super news inderdaad!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zag het net op het nieuws. Leuk hoor dat de Beagle terecht is.
Dat moet je aan John de Mol vragen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:47 schreef Tingo het volgende:
[..]
Super news inderdaad!
De Mars One project gaat door!
Wanneer komt de leuke soap-serie van De Mol TV?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |