abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135131177
Sinds kort heb ik een vriend, eindelijk iemand waar het echt heel goed mee klikt en die mij begrijpt en accepteert zoals ik ben. Het enige probleem is dat het niet echt botert tussen hem en mijn beste vriendin. Ze groeten elkaar netjes, maar daar is het ook mee gezegt. Mijn vriendin vind dat hij niet goed genoeg is voor mij en mijn vriend vind dat ze een jaloerse zeikerd is. Nu is het echt niet zo dat ik alleen bij hem ben en nooit meer met haar omga. Dus jaloezie lijkt me een beetje raar. Ik weet wel dat mijn vriend eens in een melige bui heeft gezegt dat hij eens trio wou met mij en mijn vriendin en dat zij dit niet grappig vond. Maar dit soort opmerkingen maakt hij wel vaker, het is gewoon zijn vorm van humor en zij stoort zich er dus aan. Ik heb hem gezegt om dit soort opmerkingen niet meer te maken in haar bijzijn en daar houd hij zich ook aan, alleen ik voel gewoon nog steeds de vijandigheid van mijn vriendin richting hem.
Hij daarentegen heeft niet zoveel problemen met haar, het is meer andersom. Ik heb er vaker met haar over gepraat en wat ze dan zegt is: 'ik mag hem gewoon niet' en 'hij past niet bij je' terwijl ik juist niemand kan bedenken die beter bij me past dan hij. Is er iets dat ik hier nog aan kan doen, accepteren is lastig omdat het toch wel vaak de pret bederft als we met z'n allen zijn en zij zo afstandelijk doet en hij daar dan weer op reageert met een flauwe opmerking. Ik wil ze geen van beiden kwijt, maar ik wil ook niet constant dit gezeik.
pi_135131293
De oplossing is simpel >> zorgen dat je niet samen met je vriend en je vriendin samen afspreekt.
  maandag 6 januari 2014 @ 00:29:33 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_135131460
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:24 schreef Waterloos het volgende:
De oplossing is simpel >> zorgen dat je niet samen met je vriend en je vriendin samen afspreekt.
Of alle communicatie via TS. Dan kan ze het nuanceren zodat de kernboodschap wel overkomt.

Maar inderdaad, ik zou mij hier niet teveel van aantrekken. Uiteindelijk zal dit wel een negatieve invloed hebben op de relatie tussen jou en je beste (?) vriendin, immers jij luistert niet meer naar haar omdat je toch wel je eigen ding doet. Mocht het uitgaan met je vriend is deze dame niet degene waar je heen moet gaan voor een luisterend oor, dat lijkt mij duidelijk. Kan mij haar reactie ook wel weer voorstellen, ze krijgt wellicht minder tijd en vind je vriend een lamlul.
pi_135132121
Lastig dit. Maar ik denk dat je hun gewoon het best kunt bezig laten, en je tijdens groepsuitjes er niet al te veel van aan moet proberen trekken. Ook al ga je er waarschijnlijk automatisch op letten..
pi_135132204
Leven en laten leven, ken dit soort problemen, zeg altijd tegen beide partijen dat ze het lekker zelf uit moeten zoeken. Grijp dan alleen in als 1 van de 2 te vergaat. Rest lekker laten gaan.
pi_135132690
Ik probeer er zo min mogelijk aandacht aan te besteden en zoveel mogelijk om elkaar heen te plannen maar soms is dat helaas onmogelijk. (bijvoorbeeld een verjaardag etc) Bovendien hebben we alledrie veel gemeenschappelijke vrienden.
Als we dan met z'n allen weggaan kan ik onmogelijk een van de twee niet uitnodigen. Ik zit er echt midden in en ben het met beiden een beetje eens. Soms is mijn vriend inderdaad een oetlul en soms is mijn vriendin inderdaad een zeikerd. Maar ik kan dat accepteren van hen beiden, maar hun blijkbaar niet. Ik heb wel vanaf het begin gezegt dat ik nooit partij ga kiezen tussen hun twee waarop mijn vriendin een beetje beledigt reageerde maar daarna wel zei dat dat ook niet hoefde. Maar de laatste tijd krijg ik toch wel steeds sterker het gevoel dat ze een beetje met mij aan het 'touwtrekken' zijn. Ik heb tegen hen beiden gezegt dat ik geen zin heb in dit gezeur, maar kreeg van beiden nou niet echt bepaald een reactie. Ik voel me net een moeder die moet bemiddelen tussen haar twee kinderen. :(
pi_135134232
Die vriendin is jaloers.
pi_135134291
Tja, weet niet in welk milieu jullie zitten, maar als een van mijn vrienden een vriendin bij zich zou hebben die in een 'melige bui' ongepaste verzoeken als een trio gaat voorstellen dan wekt dat bij mij toch ook wel een bepaalde indruk. Beetje ongepast ook.
pi_135134296
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 03:39 schreef Impossibruuu het volgende:
Tja, weet niet in welk milieu jullie zitten, maar als een van mijn vrienden een vriendin bij zich zou hebben die in een 'melige bui' ongepaste verzoeken als een trio gaat voorstellen dan wekt dat bij mij toch ook wel een bepaalde indruk. Beetje ongepast ook.
niet zo aanstellen
pi_135134611
Die vriendin van jou is het probleem.
  maandag 6 januari 2014 @ 07:01:59 #11
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_135134617
Heeft zij een vriend?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_135134637
quote:
Stel je niet aan.
pi_135134742
TS, hoe oud zijn jullie? Klinkt als typisch pubergedrag. Als je 20+ bent, vraag je dan af waarom je je zoveel aantrekt van de mening van je vriendin.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135135640
quote:
Je plaatje past wel goed bij deze opmerking :D

Jouw vriendin moet een end opbokken. Er zijn wel eens vriendinnen van vrienden die ik niet zo mag en waarvan ik verwacht dat het geen lang leven beschoren is, maar geen haar op mijn hoofd die mokkend tegen mn maat zijn beklag doet met teksten als "ze past niet bij je" :') fuck hey. Zoiets kan volgens mij ook alleen bij vrouwenvriendschappen voorkomen.

Egoïstisch ook van haar. Jij bent helemaal gelukkig en zij zit feitelijk te wrikken voor haar eigen "plezier". Ik zou haar zeker mededelen in een face-to-face gesprek dat ze heel gauw moet dimmen en zich niet met je relatie moet bemoeien. Nee, niet gaan schipperen om niemand op de teentjes te gaan staan TS. Ik neem aan dat je het sowieso al wel ter sprake heb gebracht? Duidelijk maken dat dit soort gedrag niet kan.
pi_135136223
Aan de ene kant heeft ze waarschijnlijk gewoon gelijk, maar daar kun je pas achter komen als het uit is.
Aan de andere kant moet ze gewoon haar bek houden, het is jouw relatie, dus daar moet zij blij mee zijn.
pi_135136266
Je vriendin is kut. Jij bepaald of je vriend bij jou past en niet zij. Als jij vind dat hij bij je past moet zij zich daar niet mee bemoeien.
pi_135136343
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 01:21 schreef LizzyYAY het volgende:
Ik probeer er zo min mogelijk aandacht aan te besteden en zoveel mogelijk om elkaar heen te plannen maar soms is dat helaas onmogelijk. (bijvoorbeeld een verjaardag etc) Bovendien hebben we alledrie veel gemeenschappelijke vrienden.
Als we dan met z'n allen weggaan kan ik onmogelijk een van de twee niet uitnodigen. Ik zit er echt midden in en ben het met beiden een beetje eens. Soms is mijn vriend inderdaad een oetlul en soms is mijn vriendin inderdaad een zeikerd. Maar ik kan dat accepteren van hen beiden, maar hun blijkbaar niet. Ik heb wel vanaf het begin gezegt dat ik nooit partij ga kiezen tussen hun twee waarop mijn vriendin een beetje beledigt reageerde maar daarna wel zei dat dat ook niet hoefde. Maar de laatste tijd krijg ik toch wel steeds sterker het gevoel dat ze een beetje met mij aan het 'touwtrekken' zijn. Ik heb tegen hen beiden gezegt dat ik geen zin heb in dit gezeur, maar kreeg van beiden nou niet echt bepaald een reactie. Ik voel me net een moeder die moet bemiddelen tussen haar twee kinderen. :(
Jullie zitten zeker ook samen in groep 4 van de basisschool? :')
pi_135136614
Heb je er wel eens naar gevraagd waarom zij vindt dat hij niet bij je past?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 6 januari 2014 @ 11:12:31 #19
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_135137942
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:12 schreef HSG het volgende:
Heb je er wel eens naar gevraagd waarom zij vindt dat hij niet bij je past?
Daarom vroeg ik of die vriendin zelf een vriend heeft :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_135138014
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:16 schreef Simpel-Zat het volgende:
Egoïstisch ook van haar. Jij bent helemaal gelukkig en zij zit feitelijk te wrikken voor haar eigen "plezier". Ik zou haar zeker mededelen in een face-to-face gesprek dat ze heel gauw moet dimmen en zich niet met je relatie moet bemoeien. Nee, niet gaan schipperen om niemand op de teentjes te gaan staan TS. Ik neem aan dat je het sowieso al wel ter sprake heb gebracht? Duidelijk maken dat dit soort gedrag niet kan.
Een buitenstaander ziet vaak helderder hoe een relatie in elkaar steekt. Ook binnen een ongezonde relatie zien de geliefden dat vaak zelf in eerste instantie niet waardoor ze jaren van ellende tegemoet gaan voor hun wegen zich scheiden.
Vooral vrouwen hebben vaak de neiging slecht gedrag en slechte karaktertrekjes van hun partner goed te praten (Komt door zijn ex, hij heeft slechte ervaringen, hij is moe, maar hij kan ook heel lief zijn, het is maar een grapje).

Het kan dat de vriendin jaloers is, het kan echter net zo goed zijn dat de vriendin zich oprecht zorgen maakt door wat zij ziet gebeuren.
  Redactie Frontpage maandag 6 januari 2014 @ 11:16:19 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135138046
Klinkt gewoon als een jaloerse vriendin.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135138183
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:16 schreef JeMoeder het volgende:
Klinkt gewoon als een jaloerse vriendin.
Ik vind die vriend anders ook niet erg jofel klinken. Opmerkingen over een trio.. en hij doet dat wel vaker volgens TS. Kunnen best grapjes zijn maar dan wel volstrekt respectloze grapjes jegens TS. En imho is het meer vissen en grenzen verleggen onder het mom van 'grapje!'.
pi_135138814
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind die vriend anders ook niet erg jofel klinken. Opmerkingen over een trio.. en hij doet dat wel vaker volgens TS. Kunnen best grapjes zijn maar dan wel volstrekt respectloze grapjes jegens TS. En imho is het meer vissen en grenzen verleggen onder het mom van 'grapje!'.
in jouw ogen...
Het kan natuurlijk prima een grapje zijn en het is alleen respectloos als TS aangeeft dat ze er moeite mee heeft en hij gaat ermee door, anders is het ws gewoon een grapje.
compact en kleverig.
pi_135138942
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

in jouw ogen...
Het kan natuurlijk prima een grapje zijn en het is alleen respectloos als TS aangeeft dat ze er moeite mee heeft en hij gaat ermee door, anders is het ws gewoon een grapje.
Is dat zo? Waarom stond de westerse wereld dan op zijn kop over een grapje van Gordon? Die Chinees gaf toch ook niet aan dat hij er moeite mee had?
pi_135139049
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is dat zo? Waarom stond de westerse wereld dan op zijn kop over een grapje van Gordon? Die Chinees gaf toch ook niet aan dat hij er moeite mee had?
die had voorzover ik weet geen relatie met Gordon...

En ok, jij je zin, zolang TS het geen probleem vindt, is het dat ook niet. Ik zie er ook het respectloze niet van in.

Dat jij dat wel ziet, wil niet zeggen dat t zo ís natuurlijk.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')