Ik val wel af in vakanties door het vele bewegen.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:35 schreef Onnozelaar het volgende:
Als ik vroeger op vakantie was geweest dacht ik altijd dat ik kilo's afgevallen moest zijn, omdat je dan hele dagen aan het lopen bent. Maar geen gram. Nooit. Zelfs niet als ik daarnaast heel weinig at. Dus dat was best vreemd.
Maar goed, dat even terzijde.
At je dan slechter toevallig? Want lijkt mij dus als je meer beweegt dan normaal, dat je af moet vallen, dan moet er iets gebeuren lijkt me.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:35 schreef Onnozelaar het volgende:
Volgens mij kan je voor je conditie beter heel hard fietsen dan lopen.
Maar je verbrandt wel meer kcal door deze afstand te lopen in plaats van te fietsen, dus vanuit dat opzicht zou je zo inderdaad af moeten vallen. Mits je evenveel (of minder) blijft eten.
Als ik vroeger op vakantie was geweest dacht ik altijd dat ik kilo's afgevallen moest zijn, omdat je dan hele dagen aan het lopen bent. Maar geen gram. Nooit. Zelfs niet als ik daarnaast heel weinig at. Dus dat was best vreemd.
Maar goed, dat even terzijde.
Je valt niet af door heel intensief te sporten maar juist door langer gematigd te bewegen, zelfde geldt voor je conditie opbouwen. In dit geval zou het dus voor TS beter zijn om te lopen inderdaad.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:35 schreef Onnozelaar het volgende:
Volgens mij kan je voor je conditie beter heel hard fietsen dan lopen.
Want HIIT bestaat niet?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je valt niet af door heel intensief te sporten maar juist door langer gematigd te bewegen, zelfde geldt voor je conditie opbouwen. In dit geval zou het dus voor TS beter zijn om te lopen inderdaad.
Niet in 5 minuten nee:quote:
Dan fietst hij toch een paar keer op en neerquote:Op maandag 6 januari 2014 13:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet in 5 minuten nee:
A HIIT session often consists of a warm up period of exercise, followed by three to ten repetitions of high intensity exercise, separated by medium intensity exercise for recovery, and ending with a period of cool down exercise
Het verbrandt allicht meer dan 5 min fietsen maar 20 minuten is eigenlijk inderdaad nog net iets te kort. Geloof dat je pas na een half uur door je suikerreserve heen bent en vet gaat verbranden. Vet verbrandt overigens langzaam dus zal zo'n HIIT niet goed werken omdat dat vooral suikers aanspreekt. Zie ook het stukje dat ik in mijn vorige post ge-edit heb.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Met 20 minuten gematigd bewegen schiet het afvallen ook niet echt op trouwens.
HIIT heeft juist een lange nabrander omdat je zo kort zo zwaar je spieren belast.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het verbrandt allicht meer dan 5 min fietsen maar 20 minuten is eigenlijk inderdaad nog net iets te kort. Geloof dat je pas na een half uur door je suikerreserve heen bent en vet gaat verbranden. Vet verbrandt overigens langzaam dus zal zo'n HIIT niet goed werken omdat dat vooral suikers aanspreekt. Zie ook het stukje dat ik in mijn vorige post ge-edit heb.
En dus veel meer kans op blessures.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
HIIT heeft juist een lange nabrander omdat je zo kort zo zwaar je spieren belast.
Je spieren laten herstellen kost ook energie.
Je moet ook geen HIIT vanuit het niets gaan doen natuurlijkquote:Op maandag 6 januari 2014 13:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En dus veel meer kans op blessures.
Je moet doen wat je niet laten kan maar mij lijkt het verre van gezond en zeker niet geschikt om af te vallen, waarschijnlijk wel om spieren te kweken aangezien je daar je spieren juist goed moet belasten.
Klopt.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Al dit soort bullshit altijd over welke manier van sporten nou vet of suikers verbrandt of opslaat of blablabla. Als je hetzelfde eet en meer energie verbruikt zal je meer afvallen ten opzichte van hetzelfde eten en minder energie verbruiken. Die energie kan namelijk niet uit het niets ontstaan: die komt uit de verbranding van massa in je lichaam.
Jawel, het een kost minder tijd dan het anderquote:Of je nou langduring minder intensief beweegt of korter intensiever is volstrekt irrelevant..
Sure. Al ga je er niet van afvallen.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:41 schreef turbofokker het volgende:
Dus, mijn 40 min lopen per dag is beter dan mijn 10 fietsen?
Want? En waarom is het dan wel beter?quote:Op maandag 6 januari 2014 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Sure. Al ga je er niet van afvallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |