abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135119098
Wijze FOK!kers verwezen me naar Piet alhier :)
Kook liefhebber als ik ben (wel beetje à la Swedisch Chef) kook ik al 30 jaar heel graag maar vooral de hapjespannen en de koekenpan (vooral de ideale voor biefstuk) voldoen telkens niet, althans, niet voor mij. Allerlei merken al geprobeerd, ik vreet die dingen lijkt het wel, al worden ze niet mishandeld.
Dus ik zoek raad en advies, wat zijn nou dé ideale pannen voor zulks, de prijs maakt me niet veel uit, als ze maar lang meegaan en echt goed zijn.
Overigens, mijn "gewone" kookpannen voldoen uitstekend.

Edit, ik kook echt, dús op gas ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door knoblaucha6 op 05-01-2014 21:35:24 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_135126236
keramische pannen.
ik zat altijd te flippen op m'n pannen tot ik 1x zo'n set kocht en ben nu al maand of 9 dik tevreden ermee.

vooral plakkerige dingen gaan heel goed erin,omelet met kaas en pannenkoeken enzo.

ook voor vlees ben ik er enorm blij mee :Y
pi_135129855
GEEN keramische pannen
GEEN tefal pannen of andere anti-aanbak

Plaatstaal voor bakken
RVS voor sauzen, 'hapjespannen' en koken
Gietijzer voor stoven en braden

Vind ik.

Zeker voor biefstuk wil je gewoon plaatstaal. Gaat je hele leven mee. Ik heb ook eindeloos lopen kutten met koekenpannen die na een jaar op waren, tot ik een plaatstalen exemplaar kocht.
pi_135130162
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:47 schreef Hagelkaas het volgende:
GEEN keramische pannen
GEEN tefal pannen of andere anti-aanbak

Plaatstaal voor bakken

Vind ik.

Zeker voor biefstuk wil je gewoon plaatstaal. Gaat je hele leven mee. Ik heb ook eindeloos lopen kutten met koekenpannen die na een jaar op waren, tot ik een plaatstalen exemplaar kocht.
waarm geen keramische pannen?
ik vind het de beste pannen die ik ooit gehad heb en ben een ervaren kok met kalificaties en ervaring.
pi_135133114
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:55 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

waarm geen keramische pannen?
ik vind het de beste pannen die ik ooit gehad heb en ben een ervaren kok met kalificaties en ervaring.
quote:
Die keramische pannen zijn misschien leuk maar smakelijk eten krijg je er niet mee. Die keramische laag geleidt heel erg slecht hitte. Je krijgt de pan dus niet alleen niet heet genoeg om goed mee te bakken, maar door de structuur van het keramiek die zorgt voor het anti-aanbak effect krijg je er ook een matige bruining, geen aanbaksel op de pan en daardoor ook geen jus.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 06:32:38 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_135134514
http://www.atelierducuivre.net/Poles-et-Sauteuses(2823796).htm

Wellicht een koperen pan?
Wel even opletten dat je een RVS of zilveren (betere warmtegeleiding, maar duurder) binnenkant hebt en geen tinnen. Onlangs heb ik deze werkplaats bezocht, ik ben overtuigd :p Later, als ik geen arme student meer ben...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 januari 2014 @ 08:14:11 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135135011
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:47 schreef Hagelkaas het volgende:

Plaatstaal voor bakken

Eensch
Een antiaanbak koekenpan gebruik ik voor een eitje te bakken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135135285
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eensch
Ik gebruik altijd maar 1 pan voor de pannenkoeken. En die was ik eigenlijk ook niet af want die is schoon, ik vet hem in en leg hem aan de kant voor de volgende keer. Lekkerste pannenkoeken bak ik er ooit mee (wel anti aanbak trouwens!)
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  maandag 6 januari 2014 @ 11:31:26 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_135138505
Gadverdegadverdegadver.
pi_135141013
Le Crueset, goed tevreden mee :)
pi_135152576
Dank allen (en vooral Piet uiteraard).
Ben toch al fervent liefhebber van rvs en plaatstaal dus ik duik morgen eens even binnen bij van Genderen in Spijkenisse, topzaak en die hangen je niet aan het duurste, wel aan het beste (en die twee zijn niet altijd verbonden aan elkaar)
Ik laat weten wat het geworden is (maar niet het dan dus lichtelijk gezakte saldo op mijn rekening :X )
Piet, heeft een bepaald merk nog jouw voorkeur?
  maandag 6 januari 2014 @ 19:36:12 #12
45206 Pietverdriet
pi_135158063
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dank allen (en vooral Piet uiteraard).
Ben toch al fervent liefhebber van rvs en plaatstaal dus ik duik morgen eens even binnen bij van Genderen in Spijkenisse, topzaak en die hangen je niet aan het duurste, wel aan het beste (en die twee zijn niet altijd verbonden aan elkaar)
Ik laat weten wat het geworden is (maar niet het dan dus lichtelijk gezakte saldo op mijn rekening :X )
Piet, heeft een bepaald merk nog jouw voorkeur?
Merk pannen? Nee, ik heb mijn kookpannen van edelstaal van het huismerk van een horecagroothandel, daar kan je 100 volksstammen de hersens mee inslaan en je hebben geen handvat verloren of deuk, en de koekenpannen net zo, plaatstaal, gietijzer, huismerk. Ze zijn vooral zwaar.
Antiaanbakpannetje is van de Aldi
pi_135158302
Nou ben ik zeker niet voornemens na 30 jaar manlief de hersens in te slaan met goede pannen (daar bewaar ik die oude dan wel voor O-)
pi_135158660
RVS van BK. Goedkoop, en niette slechte.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:24:49 #15
45206 Pietverdriet
pi_135161277
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nou ben ik zeker niet voornemens na 30 jaar manlief de hersens in te slaan met goede pannen (daar bewaar ik die oude dan wel voor O-)
Wat ik bedoel, koop degelijk zwaar huismerk ipv retedure designshit. Ken mensen die heel veel geld spenderen aan hele dure design pannen en daar blikken soep in warm maken.
Moet iedereen zelf weten, maar geef dat geld liever uit aan ingredienten denk ik dan.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:40:15 #16
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_135178444
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eensch
Waarom voor een eitje wel?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:17:10 #17
45206 Pietverdriet
pi_135178723
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:40 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Waarom voor een eitje wel?
Omeletjes met kaas zijn extreem plakkerig
pi_135183381
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat ik bedoel, koop degelijk zwaar huismerk ipv retedure designshit. Ken mensen die heel veel geld spenderen aan hele dure design pannen en daar blikken soep in warm maken.
Moet iedereen zelf weten, maar geef dat geld liever uit aan ingredienten denk ik dan.
Ik snapte heus wat jij bedoelde hoor.
Helemaal met je eens, ze staan niet voor de sier op het gas maar enkel voor gebruik. (maar lekker eten maken in mooie pannen heeft ook wel wat :P ) en lekker koken en eten is zeer belangrijk :Y)
Maar ik ga voor RVS denk ik, ben toch al dol op dat materiaal, heb er zat van in huis en zeker in de keuken.
pi_135208097
Ik heb inmiddels een jaar of 2 debuyer stalen pannen...worden nog steeds na elke baksessie beter! Aanrader!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')