waarm geen keramische pannen?quote:Op zondag 5 januari 2014 23:47 schreef Hagelkaas het volgende:
GEEN keramische pannen
GEEN tefal pannen of andere anti-aanbak
Plaatstaal voor bakken
RVS voor sauzen, 'hapjespannen' en koken
Gietijzer voor stoven en braden
Vind ik.
Zeker voor biefstuk wil je gewoon plaatstaal. Gaat je hele leven mee. Ik heb ook eindeloos lopen kutten met koekenpannen die na een jaar op waren, tot ik een plaatstalen exemplaar kocht.
quote:Op zondag 5 januari 2014 23:55 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
waarm geen keramische pannen?
ik vind het de beste pannen die ik ooit gehad heb en ben een ervaren kok met kalificaties en ervaring.
quote:Die keramische pannen zijn misschien leuk maar smakelijk eten krijg je er niet mee. Die keramische laag geleidt heel erg slecht hitte. Je krijgt de pan dus niet alleen niet heet genoeg om goed mee te bakken, maar door de structuur van het keramiek die zorgt voor het anti-aanbak effect krijg je er ook een matige bruining, geen aanbaksel op de pan en daardoor ook geen jus.
Eenschquote:Op zondag 5 januari 2014 23:47 schreef Hagelkaas het volgende:
Plaatstaal voor bakken
RVS voor sauzen, 'hapjespannen' en koken
Gietijzer voor stoven en braden
Ik gebruik altijd maar 1 pan voor de pannenkoeken. En die was ik eigenlijk ook niet af want die is schoon, ik vet hem in en leg hem aan de kant voor de volgende keer. Lekkerste pannenkoeken bak ik er ooit mee (wel anti aanbak trouwens!)quote:Op maandag 6 januari 2014 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eensch
Een antiaanbak koekenpan gebruik ik voor een eitje te bakken
Merk pannen? Nee, ik heb mijn kookpannen van edelstaal van het huismerk van een horecagroothandel, daar kan je 100 volksstammen de hersens mee inslaan en je hebben geen handvat verloren of deuk, en de koekenpannen net zo, plaatstaal, gietijzer, huismerk. Ze zijn vooral zwaar.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dank allen (en vooral Piet uiteraard).
Ben toch al fervent liefhebber van rvs en plaatstaal dus ik duik morgen eens even binnen bij van Genderen in Spijkenisse, topzaak en die hangen je niet aan het duurste, wel aan het beste (en die twee zijn niet altijd verbonden aan elkaar)
Ik laat weten wat het geworden is (maar niet het dan dus lichtelijk gezakte saldo op mijn rekening)
Piet, heeft een bepaald merk nog jouw voorkeur?
Wat ik bedoel, koop degelijk zwaar huismerk ipv retedure designshit. Ken mensen die heel veel geld spenderen aan hele dure design pannen en daar blikken soep in warm maken.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nou ben ik zeker niet voornemens na 30 jaar manlief de hersens in te slaan met goede pannen (daar bewaar ik die oude dan wel voor
Waarom voor een eitje wel?quote:Op maandag 6 januari 2014 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eensch
Een antiaanbak koekenpan gebruik ik voor een eitje te bakken
Omeletjes met kaas zijn extreem plakkerigquote:
Ik snapte heus wat jij bedoelde hoor.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik bedoel, koop degelijk zwaar huismerk ipv retedure designshit. Ken mensen die heel veel geld spenderen aan hele dure design pannen en daar blikken soep in warm maken.
Moet iedereen zelf weten, maar geef dat geld liever uit aan ingredienten denk ik dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |