SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geloof me...nadat je mijn tip gelezen hebt zal je leven er beter uitzien, Braddie!Hallon!
quote:Op maandag 6 januari 2014 00:33 schreef BlueMage het volgende:
Ik kan je wel helpen, gratis en voor niks, hier komt mijn gouden tip:Niks impulsiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geloof me...nadat je mijn tip gelezen hebt zal je leven er beter uitzien, Braddie!
HX9V ging na een klein jaar kapot (Zoom motor probleem)
WX80 ging tijdens oud en nieuw kapot.
Hij is superzoom, maar als jij je camera alleen op een statief hebt staan tijdens een optreden zie ik het probleem niet van een iets grotere body?quote:Op maandag 6 januari 2014 03:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
FZ200
Valt die nog onder de compact range?
Ik film altijd handheld, tenzij ik zelf optreed, dan staat hij op een statief.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:42 schreef J03llV het volgende:
[..]
Hij is superzoom, maar als jij je camera alleen op een statief hebt staan tijdens een optreden zie ik het probleem niet van een iets grotere body?
Hij is niet zwaar dus je kan em makkelijk meenemen. En de lens is het sterkst mbt het licht. ( lichtsterk dus ) Je weet het zelf wel
Zoals ik het zie film je veel, je bent muzikant, maar je neemt genoegen met de audio van een ingebouwde mic?quote:Op maandag 6 januari 2014 15:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik film altijd handheld, tenzij ik zelf optreed, dan staat hij op een statief.
Maar als ik naar concerten ga moet het wel zo compact maar goed mogelijk qua beeld/geluid kwaliteit.
Daarom heb ik mijn oog nu laten vallen op de HX50V of de TZ40.
Ik neem inprincipe genoegen met het geluid van de interne mic.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:52 schreef J03llV het volgende:
[..]
Zoals ik het zie film je veel, je bent muzikant, maar je neemt genoegen met de audio van een ingebouwde mic?
De FZ200 heeft een Externe mic input. Ook heeft deze een tilty flippy screen.
Het enige waar ik die compact camera's in uit vind blinken zijn dat ze kleiner zijn.
FZ200 is een bridge camera, dus het zit tussen een compact en een dSLR in, je kan hem met gemak meenemen naar concerten, en met de 24x optische zoom kom je zeker dichtbij, daarbij komt dat je diafragma waarde f/2.8 blijft zowel wide als tele. Wil je in het vervolg betere audio koop je bijv een rode videomic pro.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik neem inprincipe genoegen met het geluid van de interne mic.
Bij optredens is dat absoluut wel ok, zeker die van mijn WX80 die was héél goed.
Maar... valt de FZ200 onder de compacts nog? Want ik wil hem ook meenemen (Wat ik al meldde) naar concerten en evenementen.
Het zit tussen een compact en DSLR.... Maar, ik vraag me echt af of het mag hoor, met alle respect natuurlijk i.v.m jouw post, maar dat is voor mij de grootste turn-off...quote:Op maandag 6 januari 2014 16:10 schreef J03llV het volgende:
[..]
FZ200 is een bridge camera, dus het zit tussen een compact en een dSLR in, je kan hem met gemak meenemen naar concerten, en met de 24x optische zoom kom je zeker dichtbij, daarbij komt dat je diafragma waarde f/2.8 blijft zowel wide als tele. Wil je in het vervolg betere audio koop je bijv een rode videomic pro.
ga eens naar de media markt ( wss al gedaan ) en test de fz200, hou em op posities zoals je meestal filmt tijdens concerten/evenementen. Het schermpje van de FZ200 is daarbij echt veel handiger dan een fixed screen van de kleine compacts.
Oh! Het is ivm met reglementen?! Mag je serieus alleen een compact meenemen? What about prof fotograferen die wel met een dSLR staan?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het zit tussen een compact en DSLR.... Maar, ik vraag me echt af of het mag hoor, met alle respect natuurlijk i.v.m jouw post, maar dat is voor mij de grootste turn-off...
Want straks koop ik hem en mag het niet, want het is geen compact, maar een bridge camera, en even makkelijk in m`n zak stoppen kan ook niet
Ja, het is iets met regelementen..quote:Op maandag 6 januari 2014 16:15 schreef J03llV het volgende:
[..]
Oh! Het is ivm met reglementen?! Mag je serieus alleen een compact meenemen? What about prof fotograferen die wel met een dSLR staan?
Als je em niet mee kan nemen daardoor, snap ik je volkomen
Dat kan, maar ik ben niet zo`n bijzondere fotograaf.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:41 schreef BlueMage het volgende:
Zorgen dat jij ook zo'n pasje krijgt kun je ook gelijk van je hobby je werk maken?
Waarom gaat alles kapot bij jou?quote:Op maandag 6 januari 2014 00:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Niks impulsief
HX9V ging na een klein jaar kapot (Zoom motor probleem)
WX80 ging tijdens oud en nieuw kapot.
Zoommotor was bij die serie een groot probleem (Er kan gauw stof of dergelijke zich verzamelen achter de lens)quote:Op maandag 6 januari 2014 17:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Waarom gaat alles kapot bij jou?
Brad, ik zou dan toch voor de Sony gaan, naar mijn zeggen aantrekkelijker dan de panasonic..quote:Op maandag 6 januari 2014 17:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zoommotor was bij die serie een groot probleem (Er kan gauw stof of dergelijke zich verzamelen achter de lens)
Voor een compact is het geluid goed, alleen een externe mic zou echt zó veel schelen!quote:Op maandag 6 januari 2014 18:52 schreef Braddie het volgende:
Ik ben er uit.
Als ik dit zo bekijk word het de HX50v
Hartstikke goed geluid (Lichtelijk overstuurd, maar niks ernstigs) Super stabiel met die zoom
Goede focus!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |