abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135112103
Ik had tot gister een Sony WX80, en daarvoor had ik een prachtige HX9V ook van Sony.

ik zal het even uitleggen:

Ik maak muziek thuis en ik vind het leuk om dat af en toe op te nemen en op YouTube te gooien.
Ik speel ook in wat bandjes en daar maak ik dan ook opnames van.
Én ik ga vaak naar concerten en daar maak ik ook foto`s en filmpjes.

Dus mijn eisen zijn.

Camera moet goede foto`s maken, ook bij laag licht.
Camera moet goede filmpjes maken, 1080P is een vereiste
Camera moet bij laag licht gewoon kunnen zoomen zonder licht verlies.
Microfoons moeten harde muziek aankunnen, lichte vervorming mag uiteraard :)
Camera moet een goede stabilisatie functie hebben!

Normaal ben ik erg te spreken over Sony (Vandaar ook dat ik de HX9V een jaar lang en die WX80)
Maar ik zie steeds meer camera `s van Nikon/Sony/Panasonic/Casio/Canon, en ik ben gewoon heel erg benieuwd wat nou het beste is qua camera voor mijn eisen.

Wat mijn grootste eis is leg ik nu even uit:

Mijn HX9V had 16x optische zoom, had een 1/2.3" Sensor met een F van 3,3 op Wide en een F van 5,9 op Tele, dat zijn geen hele lage waardes. Máár.. Zodra ik bij het uitgaan een filmpje schoot en ik ging inzoomen bleef het beeld gewoon keurig zijn licht behouden en hij bleef mooi scherp en helder.

Zodra ik met die WX80 ook maar de record knop indrukte bij het uitgaan werd het beeld al zeker 4 tinten donkerder en per keer dag ik ging inzoomen werd het beeld nóg eens donkerder én verloor het scherpte. (Terwijl de camera dezelfde 1/2.3" EXMOR R sensor heeft, alleen een F van 3,3 op wide en een 6,3 op tele)

En ik wil dat dus juist voorkomen, ik wil gewoon lekker kunnen inzoomen in de avond/nacht zonder licht verlies.

Als iemand mij kan helpen aan een fatsoenlijke camera rond de 250-300 euro met (al) mijn eisen, zou dat heel fijn zijn.

Goud eerlijk? Ik neig naar de Panasonic TZ40 of de Sony HX50V maar ik vind het ook zéker niet vervelend om andere compact camera`s te overwegen :) Aangezien ik wel eens wat anders wil proberen (Eventueel) dan deze 2 merken waar ik zeer over te spreken ben in feite, mochten andere merken net zoveel / meer bieden qua audio/video kwaliteit

Groet! En alvast bedankt :)
pi_135131568
Ik kan je wel helpen, gratis en voor niks, hier komt mijn gouden tip:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geloof me...nadat je mijn tip gelezen hebt zal je leven er beter uitzien, Braddie!
Hallon!
pi_135131856
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:33 schreef BlueMage het volgende:
Ik kan je wel helpen, gratis en voor niks, hier komt mijn gouden tip:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geloof me...nadat je mijn tip gelezen hebt zal je leven er beter uitzien, Braddie!
Niks impulsief :')
HX9V ging na een klein jaar kapot (Zoom motor probleem)
WX80 ging tijdens oud en nieuw kapot.
pi_135133271
FZ200, f/2.8 over gehele range
  maandag 6 januari 2014 @ 02:07:13 #5
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_135133373
Geduld oefenen en door sparen voor een duurder model geen optie?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_135134103
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 02:01 schreef J03llV het volgende:
FZ200, f/2.8 over gehele range
FZ200
Valt die nog onder de compact range?
pi_135146629
Heb even rondgeneusd overal en nergens.
Ik zit met 2! modellen nu te vergelijken.
Sony HX50V of de Panasonic TZ40.
pi_135147724
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 03:01 schreef Braddie het volgende:

[..]

FZ200
Valt die nog onder de compact range?
Hij is superzoom, maar als jij je camera alleen op een statief hebt staan tijdens een optreden zie ik het probleem niet van een iets grotere body?

Hij is niet zwaar dus je kan em makkelijk meenemen. En de lens is het sterkst mbt het licht. ( lichtsterk dus ) Je weet het zelf wel ;)
pi_135147837
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:42 schreef J03llV het volgende:

[..]

Hij is superzoom, maar als jij je camera alleen op een statief hebt staan tijdens een optreden zie ik het probleem niet van een iets grotere body?

Hij is niet zwaar dus je kan em makkelijk meenemen. En de lens is het sterkst mbt het licht. ( lichtsterk dus ) Je weet het zelf wel ;)
Ik film altijd handheld, tenzij ik zelf optreed, dan staat hij op een statief.
Maar als ik naar concerten ga moet het wel zo compact maar goed mogelijk qua beeld/geluid kwaliteit.

Daarom heb ik mijn oog nu laten vallen op de HX50V of de TZ40.
pi_135148254
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:44 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik film altijd handheld, tenzij ik zelf optreed, dan staat hij op een statief.
Maar als ik naar concerten ga moet het wel zo compact maar goed mogelijk qua beeld/geluid kwaliteit.

Daarom heb ik mijn oog nu laten vallen op de HX50V of de TZ40.
Zoals ik het zie film je veel, je bent muzikant, maar je neemt genoegen met de audio van een ingebouwde mic?

De FZ200 heeft een Externe mic input. Ook heeft deze een tilty flippy screen.

Het enige waar ik die compact camera's in uit vind blinken zijn dat ze kleiner zijn.
pi_135148694
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:52 schreef J03llV het volgende:

[..]

Zoals ik het zie film je veel, je bent muzikant, maar je neemt genoegen met de audio van een ingebouwde mic?

De FZ200 heeft een Externe mic input. Ook heeft deze een tilty flippy screen.

Het enige waar ik die compact camera's in uit vind blinken zijn dat ze kleiner zijn.
Ik neem inprincipe genoegen met het geluid van de interne mic.
Bij optredens is dat absoluut wel ok, zeker die van mijn WX80 die was héél goed.

Maar... valt de FZ200 onder de compacts nog? Want ik wil hem ook meenemen (Wat ik al meldde) naar concerten en evenementen.
pi_135149089
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:02 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik neem inprincipe genoegen met het geluid van de interne mic.
Bij optredens is dat absoluut wel ok, zeker die van mijn WX80 die was héél goed.

Maar... valt de FZ200 onder de compacts nog? Want ik wil hem ook meenemen (Wat ik al meldde) naar concerten en evenementen.
FZ200 is een bridge camera, dus het zit tussen een compact en een dSLR in, je kan hem met gemak meenemen naar concerten, en met de 24x optische zoom kom je zeker dichtbij, daarbij komt dat je diafragma waarde f/2.8 blijft zowel wide als tele. Wil je in het vervolg betere audio koop je bijv een rode videomic pro.

ga eens naar de media markt ( wss al gedaan ) en test de fz200, hou em op posities zoals je meestal filmt tijdens concerten/evenementen. Het schermpje van de FZ200 is daarbij echt veel handiger dan een fixed screen van de kleine compacts.
pi_135149169
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:10 schreef J03llV het volgende:

[..]

FZ200 is een bridge camera, dus het zit tussen een compact en een dSLR in, je kan hem met gemak meenemen naar concerten, en met de 24x optische zoom kom je zeker dichtbij, daarbij komt dat je diafragma waarde f/2.8 blijft zowel wide als tele. Wil je in het vervolg betere audio koop je bijv een rode videomic pro.

ga eens naar de media markt ( wss al gedaan ) en test de fz200, hou em op posities zoals je meestal filmt tijdens concerten/evenementen. Het schermpje van de FZ200 is daarbij echt veel handiger dan een fixed screen van de kleine compacts.
Het zit tussen een compact en DSLR.... Maar, ik vraag me echt af of het mag hoor, met alle respect natuurlijk i.v.m jouw post, maar dat is voor mij de grootste turn-off...
Want straks koop ik hem en mag het niet, want het is geen compact, maar een bridge camera, en even makkelijk in m`n zak stoppen kan ook niet :')
pi_135149342
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het zit tussen een compact en DSLR.... Maar, ik vraag me echt af of het mag hoor, met alle respect natuurlijk i.v.m jouw post, maar dat is voor mij de grootste turn-off...
Want straks koop ik hem en mag het niet, want het is geen compact, maar een bridge camera, en even makkelijk in m`n zak stoppen kan ook niet :')
Oh! Het is ivm met reglementen?! Mag je serieus alleen een compact meenemen? What about prof fotograferen die wel met een dSLR staan?

Als je em niet mee kan nemen daardoor, snap ik je volkomen :P
pi_135149546
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:15 schreef J03llV het volgende:

[..]

Oh! Het is ivm met reglementen?! Mag je serieus alleen een compact meenemen? What about prof fotograferen die wel met een dSLR staan?

Als je em niet mee kan nemen daardoor, snap ik je volkomen :P
Ja, het is iets met regelementen..
Alleen compacts.
Die mensen die er met dSLR staan hebben een pasje en worden vaak ingehuurd door die evenementen.

Dus vandaar dat ik zeg, PAnasonic TZ40 of Sony HX50v
Er zit nog wel een 3e bij... Casio ZR1000, die schijnt qua audio het beste te zijn.. En die heeft ook rond de 20x zoom :) En die schijnt de snelste te zijn op de markt qua performance, ook zéééker niet onbelangrijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 16:21:14 ]
pi_135150333
Ik ben effe voor je aan het oriënteren ;)
pi_135150596
Zorgen dat jij ook zo'n pasje krijgt kun je ook gelijk van je hobby je werk maken? :)
Hallon!
pi_135151164
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:41 schreef BlueMage het volgende:
Zorgen dat jij ook zo'n pasje krijgt kun je ook gelijk van je hobby je werk maken? :)
Dat kan, maar ik ben niet zo`n bijzondere fotograaf.
ALS ik al foto`s maak dan is dat puur bij concerten op de auto stand ( :') )
Ik probeer me wel te verdiepen in de manual controls tegenwoordig, maar ik zie mezelf niet met een DSLR staan eerlijk gezegd.
pi_135153011
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Niks impulsief :')
HX9V ging na een klein jaar kapot (Zoom motor probleem)
WX80 ging tijdens oud en nieuw kapot.
Waarom gaat alles kapot bij jou?
pi_135153039
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Waarom gaat alles kapot bij jou?
Zoommotor was bij die serie een groot probleem (Er kan gauw stof of dergelijke zich verzamelen achter de lens)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 januari 2014 @ 18:08:11 #21
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_135153916
Ontopic blijven met TS zijn vraag. Dank.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_135153943
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zoommotor was bij die serie een groot probleem (Er kan gauw stof of dergelijke zich verzamelen achter de lens)
Brad, ik zou dan toch voor de Sony gaan, naar mijn zeggen aantrekkelijker dan de panasonic..
pi_135154109
Misschien leuk om te zien: Iemand met dezelfde twijfel.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1552994
pi_135155646
Ik ben er uit.
Als ik dit zo bekijk word het de HX50v
Hartstikke goed geluid (Lichtelijk overstuurd, maar niks ernstigs) Super stabiel met die zoom :)
Goede focus!
pi_135158780
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:52 schreef Braddie het volgende:
Ik ben er uit.
Als ik dit zo bekijk word het de HX50v
Hartstikke goed geluid (Lichtelijk overstuurd, maar niks ernstigs) Super stabiel met die zoom :)
Goede focus!
Voor een compact is het geluid goed, alleen een externe mic zou echt zó veel schelen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')