abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6126323
Ik heb mijn pa zover gekregen dat hij voor mij een huisje koopt. Ik ben student, en we gaan er met of 2 of 3 gasten in wonen, afhankelijk van welk huis we kunnen vinden.

Wat is nou het verstandigste c.q. goedkoopste om te doen:

- op mijn pa's naam, in privé,
- op mijn pa's naam, in privé, met hypotheek van BV
- op mijn pa z'n BV zelf
- op mijn naam ivm hypoteekrenteaftrek (hypotheek van BV)

Ik vraag het jou af

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
pi_6126388
Dat zijn mijn ouders ook van plan. Topic om te volgen.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_6126496
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 22:06 schreef lucrator het volgende:
Ik heb mijn pa zover gekregen dat hij voor mij een huisje koopt. Ik ben student, en we gaan er met of 2 of 3 gasten in wonen, afhankelijk van welk huis we kunnen vinden.

Wat is nou het verstandigste c.q. goedkoopste om te doen:

- op mijn pa's naam, in privé,
- op mijn pa's naam, in privé, met hypotheek van BV
- op mijn pa z'n BV zelf
- op mijn naam ivm hypoteekrenteaftrek (hypotheek van BV)

Ik vraag het jou af

Waarom koopt jouw vader een huis voor jou? Bedoel het niet vervelend hoor, maar ik zelf zou het niet willen dat mijn ouders een huis voor mij kopen! Maar als het huis dus eigelijk van je vader is, denk ik dat het beter is als je het op naam van jou zelf zet, niet om vervelend te zijn voor je vader, maar denk dat het voordeliger is voor je vader!. Sorry verder kan ik je ook niet helpen.
pi_6126875
Stel je voor zeg, je bent student en je vader koopt een huis voor je zodat je gratis kan wonen

nee, dat zou ik ook niet willen

als het toevallige groningen is waar je zoekt laat me het ff weten als je nog een kamer vrij hebt

Life is too short not to have fun
pi_6126914
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 22:16 schreef quincy het volgende:

[..]

Waarom koopt jouw vader een huis voor jou? Bedoel het niet vervelend hoor, maar ik zelf zou het niet willen dat mijn ouders een huis voor mij kopen! Maar als het huis dus eigelijk van je vader is, denk ik dat het beter is als je het op naam van jou zelf zet, niet om vervelend te zijn voor je vader, maar denk dat het voordeliger is voor je vader!. Sorry verder kan ik je ook niet helpen.

Nou, als hij en de andere 3 bewoners elke maand de interest en aflossing betalen in de vorm van huur aan zijn vader, dan maakt zijn vader er eerder winst op dan verlies (tenzij de huizenprijzen fors gaan dalen).
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_6127191
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 22:44 schreef sefer het volgende:

[..]

Nou, als hij en de andere 3 bewoners elke maand de interest en aflossing betalen in de vorm van huur aan zijn vader, dan maakt zijn vader er eerder winst op dan verlies (tenzij de huizenprijzen fors gaan dalen).

Vergeet niet dat dit "bruto" winst is, naast het feit dat je huiseigenaar bent, wat wel leuk klinkt, draai je ook op voor onderhoudskosten.
Deze kunnen flink uit de klauwen lopen! Geloof mij maar.
pi_6127210
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 22:44 schreef sefer het volgende:

[..]

Ja maar vergeet niet, dat als je vader ook een eigen bedrijf heeft dat hij dan door dat hij een huis heeft gekocht voor jou extra dubbele aanslagen kan krijgen!!!
pi_6128495
Het gaat om een technische regeling. Dus als hij het op mijn naam zou zetten, dan is het niet zo dat het écht van mij is, maar gaat het om de kosten. De onderhoudskosten zou hij dus ook op zich nemen. Eigenlijk alle kosten, afgezien van elektriciteit etc.

Als hij het in zijn BV zet, dan kan het als investering worden gezien, aangezien hij er huur voor krijgt (lijkt mij).

En ik vind het inderdaad geenszins vervelend dat mijn vader een huis voor me koopt

[Dit bericht is gewijzigd door lucrator op 06-10-2002 00:52]

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')