Wat wil je met een tracker zonder abonnement? Volgens mij communiceren ze over het GSM-netwerk en heb je daarnaast een abo om de gegevens te kunnen bekijken op een portal.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:55 schreef JST1299 het volgende:
Ik wil er namelijk wel eentje met een app, maar geen abonnement of een halsband van ¤300,-
Volgens mij zijn ze er ook waar een Sim kaart in gaatquote:Op zondag 5 januari 2014 15:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat wil je met een tracker zonder abonnement? Volgens mij communiceren ze over het GSM-netwerk en heb je daarnaast een abo om de gegevens te kunnen bekijken op een portal.
Waar ze op dat moment is, kijken waar ze geweest is zou een leuke toevoeging zijn maar is niet vereist.quote:Op zondag 5 januari 2014 15:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Wil je kunnen waar hij op dat moment is? Of wil je kunnen kijken waar hij allemaal geweest is?
Zeg ik; communicatie vis het GSM-netwerk.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:30 schreef JST1299 het volgende:
Volgens mij zijn ze er ook waar een Sim kaart in gaat
Ooh okequote:Op zondag 5 januari 2014 16:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Zeg ik; communicatie vis het GSM-netwerk.
Docu's nog niet gezien, lijkt me wel leuk. Wat een gemenerik die kat van jequote:Op zondag 5 januari 2014 15:06 schreef SiGNe het volgende:
Mijn kat en m'n vorige katten zijn af en toe ook echt zoek, kan ik ze in elk geval nergens in de buurt vinden maar ik ben er vrijwel zeker van dat die niet ergens naar binnen glippen maar gewoon ergens onder een bosje zitten ofzo.
Ik neem aan dat je de BBC Horizon Docu's hebt gezien? Little cat diaries en The secret life of the cat..
Daar kwam naar voren dat de katten verder liepen dan de meeste baasjes dachten en ook dat ze rondes maken..soort buurtwacht.
Mijn eigen kat is ook gemeen trouwens.. zit je 'm te zoeken maar kan je 'm nergens vinden en dan opeens staat ie achter je.. alsof ie verstoppertje met me speelt..
Gelukkig reageert ie altijd erg snel op het geluid van m'n sleutels of als ik met m'n tong klik.
Hij heet Karel maar ik kan 'm beter Klik-klik of Klingeling noemen
In die docu's krijgen 50 katten uit een dorpje camera's en GSM trackers om de nek en worden op die manier een tijdje gevolgd.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:21 schreef JST1299 het volgende:
[..]
Docu's nog niet gezien, lijkt me wel leuk. Wat een gemenerik die kat van je
Bedankt ga ik opzoekenquote:Op zondag 5 januari 2014 18:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In die docu's krijgen 50 katten uit een dorpje camera's en GSM trackers om de nek en worden op die manier een tijdje gevolgd.
Uiteraard zijn het GPS-trackers. Ze communiceren met een server is het GSM-netwerk.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dat zijn volgens mij geen gsm maar gps trackers. Wil je weten waar je kat zich elk moment bevind dan kom je niet onder een abbonement of iets dergelijks omdat er data verzonden moet worden. Positie bepalenzal wel via gps gaan en die gegevens moeten toch op een of andere manier bij je terecht moeten komen. Achteraf bekijken zou al veel goedkoper moeten kunnen.
Maar die vind je dan toch zo weer terug... want GPS!quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:40 schreef kattentips het volgende:
*knip *
Dat houdt dus ook in dat je kat zijn "dure" gps halsband, als die mocht bestaan, kwijt kan raken waarna jij 's avonds opzoek kan in de bosjes naar je halsband.
Dat is zeker waar! Maar ik zou het risico niet nemenquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:47 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar die vind je dan toch zo weer terug... want GPS!
Misschien nog een extra GPS-tracker aan de GPS-halsband zetten, voor het geval datquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:56 schreef kattentips het volgende:
[..]
Dat is zeker waar! Maar ik zou het risico niet nemen
Dat was echt een toffe uitzending!quote:Op zondag 5 januari 2014 15:06 schreef SiGNe het volgende:
Ik neem aan dat je de BBC Horizon Docu's hebt gezien? Little cat diaries en The secret life of the cat..
Daar kwam naar voren dat de katten verder liepen dan de meeste baasjes dachten en ook dat ze rondes maken..soort buurtwacht.
Ik heb zo'n Loc8tor. Een keer gekocht nadat mijn kat uit het raam gevallen was en daarna 2 weken verdwenen. Is weer teruggekomen hoor dat wel, en nu durft ze de deur haast niet meer uit....quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:48 schreef kattentips het volgende:
Dat is inderdaad wel een leuke gadget. Hij is ook bij een Nederlandse webshop te koop voor nog geen 70 euro. Als je op onze website even zoekt op de Loc8tor vindt je er meer informatie over. Product wordt ook veel in buitenland verkocht en schijnbaar met succes.
Super bedankt!quote:Op maandag 10 februari 2014 13:42 schreef Bellis-perennis het volgende:
Ik heb een maand geleden deze http://gadgets4everybody.(...)ker-voor-katten.html GPS tracker gekocht. Deze werkt via een eigen simkaart, waarbij je hem ook via internet kan volgen als je ook een internetbundel hebt op je simkaart.
Intalleren
Het installeren gaat via smsjes die je naar het apparaat stuurt. De handleiding is soms lastig te volgen, maar naar wat puzzelen is het gelukt. (Voor hulp bij installatie met dit apparaat kan je mee een PM sturen) Let op! Vergeet niet om te zorgen dat je de toegangspincode van de simkaart verwijdert (dit kan als je de simkaart in een normale telefoon stopt) ander doet hij het niet.
locatiebepaling
Je kan zijn verplaatsing bekijken via een website (hier zijn geen kosten aan verbonden). De locaties zijn redelijk betrouwbaar (speling denk ik ongeveer 7 meter); we konden onze kat (in de stad) steeds snel terugvinden aan de hand van de informatie. Wel geeft hij geen nieuwe locatie als hij niet heel veel verplaatst is. Je ziet dan echter wel dat hij nog een recent signaal heeft, dus dat hij wel nog in contact staat. Soms heeft hij opeens geen contact meer. Als je hem dan reset via een smsje, dan doet hij het kort daarna weer prima.
Naast de internetfunctie is er ook een smsfunctie. Deze geeft een link naar google.maps met de locatie. Deze locatie klopt heel goed.
Halsband
De halsband was wat te groot, maar door de helft te verwijderen past hij nu prima. De band is van Elastiek. Onze kat is hem nog niet kwijtgeraakt. Wel was er al een pennetje (zoals bij een horlogebandje) kapot, waardoor ik zelf met draad hem weer aan de gps heb bevestigd. Daarnaast het ik een reservedraadje gespannen, onder het siliconehoesje door, zodat de gps aan het bandje vast blijft zitten als het andere pennetje breekt.
De grootte van de GPS is prima: 38mm × 38mm × 14 mm. Onze kat heeft er geen last van.
Simkaart
Aangezien het apparaat vooral internet gebruikt en soms SMSjes zochten ik iets wat daarbij het meest aansloot. Omdat ik eerst wilde afwachten hoe het zou bevallen heb ik een HI prepaidkaart gekocht, waarbij je voor 7,50 euro een maand onbeperkt kan internetten met een trage internetsnelheid. Daarnaast is een abonnement bij T-mobile interressant; daar kan je een jaarabonnement nemen waarbij je onbeperkt kan smsen en internetten (traag internet) voor 5 euro per maand, alleen wel 20 euro aansluitkosten.
Ik heb wel het gevoel dat de locatie met een lichte vertraging doorkomt, maar niet zo laat dat de kat dan al weg is.
Het is handig als je zelf ook internet op je mobiel hebt, zodat je ook onder het zoeken kan kijken waar je kat is (anders moet je ondertussen met het thuisfront bellen). Daarnaast is het ook aan te raden om zelf voldoende sms tegoed te hebben!
Batterijduur
Ik weet niet precies hoe lang de batterij meegaat, maar ik denk ongeveer een dag full-time. Het ligt echter ook aan hoe je hem instelt. Ik heb hem op om de 20 seconden een nieuwe locatie staan. Als je dit om de 3 minuten of meer doet, dan gaat hij tussendoor in de slaapstand waardoor hij langer meegaat. Als de GPS bijna leeg is dan krijg je smsje. Ook kan je via test# een indicatie krijgen van hoe vol je batterij nog is.
Hierbij wat voor- en nadelen op een rijtje:
Voordelen
- Redelijk betrouwbare locatie
- geen abonnementen (behalve van simkaart, maar kan natuurlijk ook prepaid)
- niet al te groot apparaatje (past om halsband)
Nadelen
- installeren best lastig
- moet soms gereset worden
- als locatie beperkt verandert, dan geeft hij geen nieuwe locatie
- simkaart kosten nog aardig duur
- je moet zelf ook voldoende smstegoed hebben
Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie, want ik zelf vond het heel lastig om ervaringen te vinden. (Ik ben niet van deze webwinkel en heb geen enkele contacten met deze winkel). Ik wil enkel mijn ervaring met dit apparaat delen.
Geweldig! Dank voor de link.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat was echt een toffe uitzending!
Goed verhaal hoor!quote:Op maandag 10 februari 2014 13:42 schreef Bellis-perennis het volgende:
Ik heb een maand geleden deze http://gadgets4everybody.(...)ker-voor-katten.html GPS tracker gekocht. Deze werkt via een eigen simkaart, waarbij je hem ook via internet kan volgen als je ook een internetbundel hebt op je simkaart.
Intalleren
Het installeren gaat via smsjes die je naar het apparaat stuurt. De handleiding is soms lastig te volgen, maar naar wat puzzelen is het gelukt. (Voor hulp bij installatie met dit apparaat kan je mee een PM sturen) Let op! Vergeet niet om te zorgen dat je de toegangspincode van de simkaart verwijdert (dit kan als je de simkaart in een normale telefoon stopt) ander doet hij het niet.
locatiebepaling
Je kan zijn verplaatsing bekijken via een website (hier zijn geen kosten aan verbonden). De locaties zijn redelijk betrouwbaar (speling denk ik ongeveer 7 meter); we konden onze kat (in de stad) steeds snel terugvinden aan de hand van de informatie. Wel geeft hij geen nieuwe locatie als hij niet heel veel verplaatst is. Je ziet dan echter wel dat hij nog een recent signaal heeft, dus dat hij wel nog in contact staat. Soms heeft hij opeens geen contact meer. Als je hem dan reset via een smsje, dan doet hij het kort daarna weer prima.
Naast de internetfunctie is er ook een smsfunctie. Deze geeft een link naar google.maps met de locatie. Deze locatie klopt heel goed.
Halsband
De halsband was wat te groot, maar door de helft te verwijderen past hij nu prima. De band is van Elastiek. Onze kat is hem nog niet kwijtgeraakt. Wel was er al een pennetje (zoals bij een horlogebandje) kapot, waardoor ik zelf met draad hem weer aan de gps heb bevestigd. Daarnaast het ik een reservedraadje gespannen, onder het siliconehoesje door, zodat de gps aan het bandje vast blijft zitten als het andere pennetje breekt.
De grootte van de GPS is prima: 38mm × 38mm × 14 mm. Onze kat heeft er geen last van.
Simkaart
Aangezien het apparaat vooral internet gebruikt en soms SMSjes zochten ik iets wat daarbij het meest aansloot. Omdat ik eerst wilde afwachten hoe het zou bevallen heb ik een HI prepaidkaart gekocht, waarbij je voor 7,50 euro een maand onbeperkt kan internetten met een trage internetsnelheid. Daarnaast is een abonnement bij T-mobile interressant; daar kan je een jaarabonnement nemen waarbij je onbeperkt kan smsen en internetten (traag internet) voor 5 euro per maand, alleen wel 20 euro aansluitkosten.
Ik heb wel het gevoel dat de locatie met een lichte vertraging doorkomt, maar niet zo laat dat de kat dan al weg is.
Het is handig als je zelf ook internet op je mobiel hebt, zodat je ook onder het zoeken kan kijken waar je kat is (anders moet je ondertussen met het thuisfront bellen). Daarnaast is het ook aan te raden om zelf voldoende sms tegoed te hebben!
Batterijduur
Ik weet niet precies hoe lang de batterij meegaat, maar ik denk ongeveer een dag full-time. Het ligt echter ook aan hoe je hem instelt. Ik heb hem op om de 20 seconden een nieuwe locatie staan. Als je dit om de 3 minuten of meer doet, dan gaat hij tussendoor in de slaapstand waardoor hij langer meegaat. Als de GPS bijna leeg is dan krijg je smsje. Ook kan je via test# een indicatie krijgen van hoe vol je batterij nog is.
Hierbij wat voor- en nadelen op een rijtje:
Voordelen
- Redelijk betrouwbare locatie
- geen abonnementen (behalve van simkaart, maar kan natuurlijk ook prepaid)
- niet al te groot apparaatje (past om halsband)
Nadelen
- installeren best lastig
- moet soms gereset worden
- als locatie beperkt verandert, dan geeft hij geen nieuwe locatie
- simkaart kosten nog aardig duur
- je moet zelf ook voldoende smstegoed hebben
Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie, want ik zelf vond het heel lastig om ervaringen te vinden. (Ik ben niet van deze webwinkel en heb geen enkele contacten met deze winkel). Ik wil enkel mijn ervaring met dit apparaat delen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |