abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 12:00:13 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_135096937
In de tijd van jachten en jagen...

...waarin we elkaars random speellijsten kunnen opvragen in Spotify...

...jongeren torrents binnenhalen met de 500 nieuwste hits, om die een maand later weer te verwijderen voor de volgende 500 nieuwste hits...

...Skyradio pretendeert dat nooit dezelfde muziek te draaien in 24-uur...

...wil ik graag een lans breken voor HET ALBUM, die verzameling nummers die door de artiest is samengesteld. De liedjes in de context waarin ie bedoeld is.

Welk album heb jij recent geluisterd? En roep er even een paar dingen over.

Da's alles.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 12:00:24 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_135096939
TS begint.

Public Image Ltd. - First issue

Begin 1978 stapte Johnny Rotten uit de Sex Pistols en direct daarop startte hij een nieuwe band: Public Image Ltd. (PiL). Hij vroeg eerst Sid Vicious als bassist, maar aangezien die de frontman moest zijn volgens Nancy, vroeg hij een andere vriend van hem Jah Wobble, die echter nog geen noot speelde. Als gitarist vroeg Lydon Keith Levene, die in een vroege bezetting van The Clash zat. Drummers kwamen en gingen. Zelf zou Rotten zijn eigen naam aannemen, John Lydon, omdat het management van de Sex Pistols zijn naam opeisten. :')

De eerste single Public Image had nog wel iets punkerigs, maar dit album schiet alle kanten op. Van alternatieve rock tot dub en zelfs een acapella nummer (Religion I). Hoewel de kwaliteit niet erg constant te noemen is, bevat het album voldoende aanknopingspunten aan te luisteren. Het echte Magnus Opus van de band, Metal box, zou echter nog volgen.

zondag 5 januari 2014 @ 12:20:47 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_135097371
pi_135097561
-download link verwijderd-

Kanye West - the college drop-out.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bosbeetle op 06-01-2014 09:39:36 ]
pi_135098140
Op dit moment zijn er 2 albums waar ik helemaal weg van ben.

Dick van Altena met Zùùt......

Mooi country maar dan in het Betuws dialect.

en Billie Joe & Norah - Foreverly

De zanger van Greenday heeft samen met Norah Jones een tribute album opgenomen met allemaal liedjes van The Everly Brothers.
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 13:03:55 #6
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_135098546
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:20 schreef Beregd het volgende:
[ afbeelding ]
Wa's dat?
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 13:06:25 #7
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_135098616
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:51 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Op dit moment zijn er 2 albums waar ik helemaal weg van ben.

Dick van Altena met Zùùt......

[ afbeelding ]

Mooi country maar dan in het Betuws dialect.

en Billie Joe & Norah - Foreverly

[ afbeelding ]

De zanger van Greenday heeft samen met Norah Jones een tribute album opgenomen met allemaal liedjes van The Everly Brothers.
Die bovenste ken ik niet, die onderste heb ik nog niet geluisterd. Dat album is trouwens helemaal gecoverd van dit album van The Everly Brothers. Vandaar ook de titel. ;)
pi_135098883
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:06 schreef belsen het volgende:

[..]

Die bovenste ken ik niet, die onderste heb ik nog niet geluisterd. Dat album is trouwens helemaal gecoverd van dit album van The Everly Brothers. Vandaar ook de titel. ;)
Dick van Altena is misschien wel de grondlegger van de Country & Western in Nederland. Ietwat in de stijl van Johnny Cash.
pi_135100355

David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars

Gisteren nog gedraaid, op CD, gewoon op play drukken. Ik heb hem al meer dan 20 jaar en ik vraag me af of er wel eens een maand voorbij is gegaan dat ik hem niet gedraaid heb, samen met nog een paar andere albums behoort hij tot dat selecte groepje wat altijd bovenop de stapel ligt. En als ik hem draai is dat eigenlijk altijd van voor tot achter.

Het is niet dat ik alle nummers even sterk vind, maar er staan zeker 5 nummers op die ooit mijn absolute favoriet zijn geweest. Dat is voor een kenmerk van een goed album, dat het beste nummer een ander blijkt dan je eerst dacht. Associatief vormen de nummers één verhaal, waarbij ik nooit de neiging heb gehad om het associatieve concreter te maken, ik vraag me af of ik het boekje met de songteksten al wel eens echt bekeken heb.

Hoewel de nummers qua stijl behoorlijk verschillen, ontstaat er toch één soort sfeer, en de mindere nummers zit je uit omdat ze je doen verheugen op wat komen gaat. Het album als geheel heeft ook een ritme en een opbouw, waarmee het onvolprezen Rock 'n Roll Suicide een slotstuk is waarna je even moet uitblazen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135100779

&

1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 14:48:01 #11
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_135102293
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars

Gisteren nog gedraaid, op CD, gewoon op play drukken. Ik heb hem al meer dan 20 jaar en ik vraag me af of er wel eens een maand voorbij is gegaan dat ik hem niet gedraaid heb, samen met nog een paar andere albums behoort hij tot dat selecte groepje wat altijd bovenop de stapel ligt. En als ik hem draai is dat eigenlijk altijd van voor tot achter.

Het is niet dat ik alle nummers even sterk vind, maar er staan zeker 5 nummers op die ooit mijn absolute favoriet zijn geweest. Dat is voor een kenmerk van een goed album, dat het beste nummer een ander blijkt dan je eerst dacht. Associatief vormen de nummers één verhaal, waarbij ik nooit de neiging heb gehad om het associatieve concreter te maken, ik vraag me af of ik het boekje met de songteksten al wel eens echt bekeken heb.

Hoewel de nummers qua stijl behoorlijk verschillen, ontstaat er toch één soort sfeer, en de mindere nummers zit je uit omdat ze je doen verheugen op wat komen gaat. Het album als geheel heeft ook een ritme en een opbouw, waarmee het onvolprezen Rock 'n Roll Suicide een slotstuk is waarna je even moet uitblazen.
Op een of andere manier blijft Bowie bij mij nooit plakken. Misschien toch maar weer eens proberen.
pi_135102334
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:48 schreef belsen het volgende:

[..]

Op een of andere manier blijft Bowie bij mij nooit plakken. Misschien toch maar weer eens proberen.
Bij mij eigenlijk enkel dit album voor zover.
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 14:49:48 #13
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_135102354
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dan ga ik daar beginnen.
pi_135102384
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef belsen het volgende:

[..]

Dan ga ik daar beginnen.
^O^
  zondag 5 januari 2014 @ 14:59:49 #15
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_135102748
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ziggy Stardust is juist het album waar ik niets mee heb :P

Low, "Heroes", Station to Station & Hunky Dory daarintegen :9
Robert Moog died for our synths
pi_135102922
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:48 schreef belsen het volgende:

[..]

Smaken verschillen, maar het is tamelijk complexe muziek met best scherpe kantjes. Het plakt als schilderstape, eerst niet en dan moet je het even aanduwen, en als je het dan lang laat zitten komt het niet los zonder de hele laklaag mee te nemen. Het is een heel 'vol' album, als je nou een album hebt waarbij een nummer er meteen uitspringt en je vindt dat na 20 keer nog steeds het beste, dat zat er kennelijk zo weinig in het album dat je het meteen al doorhad.

Als album staat het in ieder geval, het is een geheel met een kop en een staart, en het is zeker de moeite waard om even je best voor te doen, als het dan alsnog niet lukt dan is het niet jouw muziek, maar dan weet je dat tenminste zeker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 5 januari 2014 @ 15:04:51 #17
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_135102994

SCOTT & CHARLENE'S WEDDING-Para Vista Social Club”
Erg fijne indierock over gastarbeidden, werken op een bouwplaats en de standaard onderwerpen als liefde. Erg laidback
  zondag 5 januari 2014 @ 15:15:00 #18
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_135103529
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:04 schreef brooklyndodger het volgende:
[ afbeelding ]
SCOTT & CHARLENE'S WEDDING-Para Vista Social Club”
Erg fijne indierock over gastarbeidden, werken op een bouwplaats en de standaard onderwerpen als liefde. Erg laidback
Die hoes :')
Robert Moog died for our synths
pi_135106552
Leuk topic, maar wordt voor mij wel iets te veel werk om bij te houden vrees ik. Alleen vanmiddag al weer bezig aan het vierde volledige album en hierna komt nog wel een vijfde ook, vermoed ik. Om die dan allemaal steeds hier te noemen...

Maar wel leuk om af en toe eens te kijken ter inspiratie.

[ Bericht 54% gewijzigd door methodmich op 05-01-2014 17:23:31 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 5 januari 2014 @ 16:33:50 #20
159761 Arn0
Abbey Road
pi_135106748

Animal Collective - Merriweather Post Pavilion. Een paar jaar geleden speelde ik hem bijna wekelijks wel eens, maar nu was het al heel lang geleden dat ik het nog eens van start tot einde had geluisterd. En het album is nog steeds perfect _O_ Sterker nog: ben er nu pas achter gekomen dat ook de teksten echt ontzettend goed zijn. Melodisch zat het al echt zo sterk in elkaar, die hele wirwar van geluiden die uiteindelijk een prachtig geheel vormen. Meer "pop-achtig" dan hun vorige werk, maar toch ontdek je elke keer nieuwe geluiden. Ik denk dat er zoveel tijd in het opnemen en mixen heeft gezeten :D Zonder twijfel een van mijn favoriete albums ooit. Dit jaar vijf jaar oud, tijd vliegt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_135107582

Dit album heb ik deze week binnengekregen dus al een paar dagen aan het luisteren. Dit was het enige album van CCR die ik nog miste (Mardi Gras niet meegeteld). Enorm goede band.
pi_135108188

Na het horen van het nummer ''When Love Breaks Down'' was ik toch wel geïnteresseerd in het hele album, en hij beviel prima.
If I had to live my life again, I'd make the same mistakes, only sooner.
pi_135113229
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:14 schreef B.Diende het volgende:
[ afbeelding ]

Na het horen van het nummer ''When Love Breaks Down'' was ik toch wel geïnteresseerd in het hele album, en hij beviel prima.
Wereldplaat _O_

Leuk topic trouwens, belsen! :)
De volgende keer dat ik een album draai zal ik het hier melden
  zondag 5 januari 2014 @ 21:11:20 #24
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_135120430

Ik voel me weer 15, prachtige lo-fi demo's en andere meuk van de man die later al zijn respect zal verliezen bij mij door extreem matige country rock te gaan maken.
  Overall beste user 2022 zondag 5 januari 2014 @ 21:22:24 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_135121246

Uit 1966. Een plaat van Don & Phil met als begeleidingsband The Hollies. The Hollies schreven het grootste deel van de nummer. Naast de Hollies doen ook wat andere sessiemuzikanten mee. John Paul Jones en Jimmy Page bijvoorbeeld, die enkele jaren later zelf een stuk beroemder zouden worden met hun eigen bandje.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')