Die bovenste ken ik niet, die onderste heb ik nog niet geluisterd. Dat album is trouwens helemaal gecoverd van dit album van The Everly Brothers. Vandaar ook de titel.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:51 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Op dit moment zijn er 2 albums waar ik helemaal weg van ben.
Dick van Altena met Zùùt......
[ afbeelding ]
Mooi country maar dan in het Betuws dialect.
en Billie Joe & Norah - Foreverly
[ afbeelding ]
De zanger van Greenday heeft samen met Norah Jones een tribute album opgenomen met allemaal liedjes van The Everly Brothers.
Dick van Altena is misschien wel de grondlegger van de Country & Western in Nederland. Ietwat in de stijl van Johnny Cash.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:06 schreef belsen het volgende:
[..]
Die bovenste ken ik niet, die onderste heb ik nog niet geluisterd. Dat album is trouwens helemaal gecoverd van dit album van The Everly Brothers. Vandaar ook de titel.
Op een of andere manier blijft Bowie bij mij nooit plakken. Misschien toch maar weer eens proberen.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars
Gisteren nog gedraaid, op CD, gewoon op play drukken. Ik heb hem al meer dan 20 jaar en ik vraag me af of er wel eens een maand voorbij is gegaan dat ik hem niet gedraaid heb, samen met nog een paar andere albums behoort hij tot dat selecte groepje wat altijd bovenop de stapel ligt. En als ik hem draai is dat eigenlijk altijd van voor tot achter.
Het is niet dat ik alle nummers even sterk vind, maar er staan zeker 5 nummers op die ooit mijn absolute favoriet zijn geweest. Dat is voor een kenmerk van een goed album, dat het beste nummer een ander blijkt dan je eerst dacht. Associatief vormen de nummers één verhaal, waarbij ik nooit de neiging heb gehad om het associatieve concreter te maken, ik vraag me af of ik het boekje met de songteksten al wel eens echt bekeken heb.
Hoewel de nummers qua stijl behoorlijk verschillen, ontstaat er toch één soort sfeer, en de mindere nummers zit je uit omdat ze je doen verheugen op wat komen gaat. Het album als geheel heeft ook een ritme en een opbouw, waarmee het onvolprezen Rock 'n Roll Suicide een slotstuk is waarna je even moet uitblazen.
Bij mij eigenlijk enkel dit album voor zover.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:48 schreef belsen het volgende:
[..]
Op een of andere manier blijft Bowie bij mij nooit plakken. Misschien toch maar weer eens proberen.
Dan ga ik daar beginnen.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bij mij eigenlijk enkel dit album voor zover.
Ziggy Stardust is juist het album waar ik niets mee hebquote:Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bij mij eigenlijk enkel dit album voor zover.
Smaken verschillen, maar het is tamelijk complexe muziek met best scherpe kantjes. Het plakt als schilderstape, eerst niet en dan moet je het even aanduwen, en als je het dan lang laat zitten komt het niet los zonder de hele laklaag mee te nemen. Het is een heel 'vol' album, als je nou een album hebt waarbij een nummer er meteen uitspringt en je vindt dat na 20 keer nog steeds het beste, dat zat er kennelijk zo weinig in het album dat je het meteen al doorhad.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:48 schreef belsen het volgende:
[..]
Op een of andere manier blijft Bowie bij mij nooit plakken. Misschien toch maar weer eens proberen.
Die hoesquote:Op zondag 5 januari 2014 15:04 schreef brooklyndodger het volgende:
[ afbeelding ]
SCOTT & CHARLENE'S WEDDING-Para Vista Social Club”
Erg fijne indierock over gastarbeidden, werken op een bouwplaats en de standaard onderwerpen als liefde. Erg laidback
Wereldplaatquote:Op zondag 5 januari 2014 17:14 schreef B.Diende het volgende:
[ afbeelding ]
Na het horen van het nummer ''When Love Breaks Down'' was ik toch wel geïnteresseerd in het hele album, en hij beviel prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |