abonnement Unibet Coolblue
pi_135087689
Na een aantal dagen streams bekijken is het mij nu wel duidelijk dat de regie van Utopia censureert en manipuleert. Dit tot grote ergenis van vele streamkijkers. De regie lijken zich na aanhoudende klachten hier niets van aan te trekken en gaan vrolijk door met censuur en manipulatie van livestreambeelden.

Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat ineens alle streams op één nutteloos camerabeeld worden gezet - en dat vaak zonder een duidelijke reden. Zo wordt ook regelmatig het geluid stil gezet, net als een gesprek interessant wordt.
Net nog een streamlock gehad en toen de beelden weer terugkwamen, hoorden we Billy toevallig zeggen dat ze van de regie bepaalde dingen niet mochten zeggen. Ze hadden de streams dus net iets te vroeg weer aangezet, zodat wij die laatste woorden nog konden horen. Het is dus duidelijk dat er zware censuur heerst bij dit programma.

Doel van dit topic

Meld hier alle censuur en manipulatie die je tijdens het bekijken van de streams signaleert, zodat we dit gezamelijk kunnen delen.
pi_135087749
'T is ja net Noord Korea dat Utopia
Digo
pi_135087898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:26 schreef Mallika het volgende:

[..]

quwattuh?
Dat dus
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:31:59 #4
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_135087919
Ze mogen niet spreken over tv-programma's die niet op SBS6 worden uitgezonden,
Dit is gewoon raar :l
pi_135088202
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:31 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ze mogen niet spreken over tv-programma's die niet op SBS6 worden uitgezonden,
Dat bedoel ik dus. Zoiets vind ik dus onacceptabel. Maar de Gouden Kooi was niet van sbs6 maar van Talpa. Toen een gesprek over dat laatste ging vanavond, werd het geluid uitgezet en volgde er een streamlock op alle streams.
pi_135088349
Het is doorgestoken kaart.

Wat had je anders verwacht? Wat een flut programma.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_135088731
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:39 schreef Greyson het volgende:
Het is doorgestoken kaart.

Wat had je anders verwacht? Wat een flut programma.
Ik vind het observeren van mensen juist interessant en geloof niet het fabeltje dat het allemaal toneelspel is. Maar ik irriteer me mateloos aan dat gecensureer en gemanipuleer. Het is toch de bedoeling dat de bewoners zélf iets creëren? De regie mag daar geen enkele invloed op hebben, maar nu blijkt dat ze dat vermoedelijk toch wel hebben. Daarom zetten ze regelmatig de streams op slot en zetten ze het geluid uit. Op deze manier zal door negatieve publiciteit op den duur het programma gaan floppen. Dus hopelijk pikt de regie deze negativiteit uit de media straks op en doen ze er iets mee, voordat het straks te laat is.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:53:34 #8
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_135088905
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:48 schreef UtopiaManie het volgende:

[..]

Ik vind het observeren van mensen juist interessant en geloof niet het fabeltje dat het allemaal toneelspel is. Maar ik irriteer me mateloos aan dat gecensureer en gemanipuleer. Het is toch de bedoeling dat de bewoners zélf iets creëren? De regie mag daar geen enkele invloed op hebben, maar nu blijkt dat ze dat vermoedelijk toch wel hebben. Daarom zetten ze regelmatig de streams op slot en zetten ze het geluid uit. Op deze manier zal door negatieve publiciteit op den duur het programma gaan floppen. Dus hopelijk pikt de regie deze negativiteit uit de media straks op en doen ze er iets mee, voordat het straks te laat is.
Dat dus.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  zondag 5 januari 2014 @ 01:03:27 #9
342001 Osvaldo2
To boldly go...
pi_135091409
Dat is vrij normaal hoor bij alle RLSsen, in binnen- en buitenland. Niet praten over de productie van het programma en niet over andere programma's en zeker niet als die van een concurrent zijn.
Je mag ook geen commerciele liedjes zingen of slagzinnen uit reclames gebruiken etc.
Ook opmerkingen over personen buiten het programma worden niet op prijs gesteld want die personen kunnen zich dan gekwetst voelen en de programmamakers aanklagen wegens smaad...

En als zoiets toch gebeurd gaat er een streamlock op...

Het wordt pas echt vervelend als ze expres dingen gaan streamlocken om ze exclusief voor de TV uitzendingen te bewaren... Zo hebben ze bij BB USA vaak urenlange contests en dan is er ook een urenlange streamlock om dat nog geheim te houden...
Photoshop your own reality...
pi_135091695
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:03 schreef Osvaldo2 het volgende:
Dat is vrij normaal hoor bij alle RLSsen, in binnen- en buitenland. Niet praten over de productie van het programma en niet over andere programma's en zeker niet als die van een concurrent zijn.
Je mag ook geen commerciele liedjes zingen of slagzinnen uit reclames gebruiken etc.
Ook opmerkingen over personen buiten het programma worden niet op prijs gesteld want die personen kunnen zich dan gekwetst voelen en de programmamakers aanklagen wegens smaad...

En als zoiets toch gebeurd gaat er een streamlock op...

Het wordt pas echt vervelend als ze expres dingen gaan streamlocken om ze exclusief voor de TV uitzendingen te bewaren... Zo hebben ze bij BB USA vaak urenlange contests en dan is er ook een urenlange streamlock om dat nog geheim te houden...
Als je zo'n programma puur wilt houden, moet je geheel censuurloos zijn. Utopia is een andere wereld, een samenleving waar ze zelf bepalen wat ze doen, hoe ze het doen en zelf bepalen wat ze zeggen. Zij moeten net doen of wij er niet zijn en wij observeren enkel. Als ze vinden dat iemand buiten het programma 'kut' is, moeten ze zich daar gewoon over kunnen uitspreken. Als ze lekker willen beppen over tv-programma's, moeten ze dat ook ongestoord kunnen doen. Dit soort censuur en gemanipuleer pikken wij als kijkers gewoon niet. Doen ze dat toch, en blijven ze daarin volharden, dan zorgen wij wel voor de negatieve publiciteit die ze verdienen. Het programma is gemaakt voor ons, om ons te vermaken, en niet alleen voor de zakkenvullers bij sbs6 en Talpa.
  zondag 5 januari 2014 @ 01:22:37 #11
342001 Osvaldo2
To boldly go...
pi_135091902
Ja, als de rest van de wereld ook een utopia zou zijn zou het misschien kunnen. Maar helaas gelden er in de echte wereld wel wetten en regels.
Denk niet dat ze bij SBS zitten te wachten op allerlei rechtszaken wegens smaad en laster. En stichting Brein die, elke keer als iemand een top 40 liedje zingt, meteen geld willen hebben...

Helaas... Het is niet anders...
Photoshop your own reality...
pi_135097197
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:14 schreef UtopiaManie het volgende:

[..]

Als je zo'n programma puur wilt houden, moet je geheel censuurloos zijn. Utopia is een andere wereld, een samenleving waar ze zelf bepalen wat ze doen, hoe ze het doen en zelf bepalen wat ze zeggen. Zij moeten net doen of wij er niet zijn en wij observeren enkel. Als ze vinden dat iemand buiten het programma 'kut' is, moeten ze zich daar gewoon over kunnen uitspreken. Als ze lekker willen beppen over tv-programma's, moeten ze dat ook ongestoord kunnen doen. Dit soort censuur en gemanipuleer pikken wij als kijkers gewoon niet. Doen ze dat toch, en blijven ze daarin volharden, dan zorgen wij wel voor de negatieve publiciteit die ze verdienen. Het programma is gemaakt voor ons, om ons te vermaken, en niet alleen voor de zakkenvullers bij sbs6 en Talpa.
De reclame op livestreams en de zenders zeggen toch anders. En daar betaal je voor.. Wat een verkapte marketing en irritatie.

Weg ermee.

Wordt er doodziek van.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_135097430
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:14 schreef Greyson het volgende:

[..]

De reclame op livestreams en de zenders zeggen toch anders. En daar betaal je voor.. Wat een verkapte marketing en irritatie.

Weg ermee.

Wordt er doodziek van.
Ik zie geen reclame op de livestreams, want ik heb een utopiapaspoort.
pi_135129839
Het is al een tijd duidelijk dat er veel wordt gecensureerd met de livestreams, dit keer viel er weer iets onaangenaams op tijdens het bekijken van de livestreams.
Billy besprak wat er deze middag plaatsvond voor de poort van Utopia: een groep van bezoekers werd vandaag namelijk de toegang geweigerd - hier werd al over rondgetwitterd. Het gesprek kon niet worden afgeluisterd, want de stream werd al snel op een andere camera gezet..

pi_135168823
Tijdlijntje:
20:51 Andrea verschijnt huilend op de stream
21:25
WilmaNanninga twitterde op maandag 06-01-2014 om 21:25:25 Eerste menselijk drama in Utopia. Stiefdochter Andrea overleden aan slepende borstkanker. reageer retweet
21:39 Op de Telegraaf verschijnt een bericht dat de stiefdochter van Andrea is overleden.
(websites die koppen van de Telegraaf overnemen, bevestigen het tijdstip)
22:00 Er wordt in de COS melding gemaakt van een brief
22:03 Brief wordt voorgelezen en melding gemaakt van sterfgeval
22:11 In de COS wordt melding gemaakt van het bericht op de Telegraaf

[ Bericht 0% gewijzigd door Benny op 06-01-2014 22:45:35 ]
pi_135169682
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:53 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

Dat dus.
Onzin. Geen fatsoenlijk persoon die de streams gaat volgen, alleen jullie. Bedoel ik niet negatief, maar veel mensen gaan er dus niet achter komen omdat de meeste mensen wel iets beters hebben te doen.
pi_135170887
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:54 schreef Laura.b het volgende:

[..]

Onzin. Geen fatsoenlijk persoon die de streams gaat volgen, alleen jullie. Bedoel ik niet negatief, maar veel mensen gaan er dus niet achter komen omdat de meeste mensen wel iets beters hebben te doen.
Dit idd 8)7

Uren van je tijd vergooien aan gescripte onzin, oftewel bedrog, en dan verbaasd zijn dat er van alles gebeurt om in de livestream dat bedrog te verbergen. Meer dan de helft van de "kandidaten" hebben al in meerdere andere gescripte series gezeten en/of heeft passie voor toneel, zang oid.. Dit heeft nis te maken met een "nieuwe beschaving" opbouwen, maar de zoveelste poging van allerlei talent- en kansloze amateurtoneelspelers die zichzelf zo willen profileren dat ze hopen ook een keer met die echte meiden de jungle in te gaan en wereldberoemd te worden.
pi_135171516
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:18 schreef Dokkertje het volgende:

[..]

Dit idd 8)7

Uren van je tijd vergooien aan gescripte onzin, oftewel bedrog, en dan verbaasd zijn dat er van alles gebeurt om in de livestream dat bedrog te verbergen. Meer dan de helft van de "kandidaten" hebben al in meerdere andere gescripte series gezeten en/of heeft passie voor toneel, zang oid.. Dit heeft nis te maken met een "nieuwe beschaving" opbouwen, maar de zoveelste poging van allerlei talent- en kansloze amateurtoneelspelers die zichzelf zo willen profileren dat ze hopen ook een keer met die echte meiden de jungle in te gaan en wereldberoemd te worden.
Kort samengevat: het is allemaal nep en geënsceneerd?

Zou me niets verbazen, zou me eerder verbazen als het wel volledig vrij opgezet zou zijn zonder sturing en met echte kandidaten.

Maar wat wil je met een John de Mol productie. 90% van wat die man produceert is troep, nep en gemakzuchtig in elkaar geflanste pulp. Overigens geldt dit net zo goed voor 90% van de producties van Joop van den Ende.

Een soort MacDonalds televisie is het. Je kunt er best trek in hebben, en van tijd tot tijd is dergelijke rotzooi best lekker. Maar meestal heb je na het nuttigen meteen al spijt en voel je je eigenlijk belazerd. Nadeel is; als je het vaak tot je neemt werkt het nog verslavend ook. :')

Afijn, tot zover mijn weinig inhoudelijke bijdrage. Al blijf ik dit topic zeker volgen om te zien of mijn verwachtingen van dit programma gaan uitkomen. Al heb ik er nog geen seconde van gezien.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_135171549
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:38 schreef iBenny het volgende:
Tijdlijntje:
20:51 Andrea verschijnt huilend op de stream
21:25
WilmaNanninga twitterde op maandag 06-01-2014 om 21:25:25 Eerste menselijk drama in Utopia. Stiefdochter Andrea overleden aan slepende borstkanker. reageer retweet
21:39 Op de Telegraaf verschijnt een bericht dat de stiefdochter van Andrea is overleden.
(websites die koppen van de Telegraaf overnemen, bevestigen het tijdstip)
22:00 Er wordt in de COS melding gemaakt van een brief
22:03 Brief wordt voorgelezen en melding gemaakt van sterfgeval
22:11 In de COS wordt melding gemaakt van het bericht op de Telegraaf
Zo iemand is alleen maar met zichzelf bezig. Net als die jankvader die ondanks protesten van zn vrouw haar en 4 kinderen alleen laat en nu heel hypocriet krokodillentranen om zn "meissie" jankt. Schuldgevoel afkopen. Net als deze ex Vrouwenvleugel en Oh Oh Europa actrice.

Hypocriet en egoïstisch :r

quote:
Voor deelneemster Andrea is 'Utopia' nu even ver te zoeken. Ze krijgt al op de zesde dag van haar verblijf een zwaar verlies voor haar kiezen.

De zeer gelovige massagetherapeute Andrea (52) kreeg vandaag tot haar grote schrik te horen dat haar stiefdochter, de dochter van haar partner Anton, is overleden aan borstkanker. Niet alleen het verlies grijpt haar zeer aan. Ook het feit dat ze haar partner het komende, moeilijke jaar níet bij kan staan, valt haar zwaar. "Hij is zelf al vier keer klinisch dood geweest. Hij is heel bang voor de dood. Ik vind het heel moeilijk dat ik hem, nu zijn dochter is gestorven, niet kan troosten.
Andrea legt uit dat zij en haar partner ver voor haar beslissing om mee te doen aan Utopia al wisten dat het niet goed ging met hun dochter. Vandaag koos ze voor euthanasie wegens ondragelijk lijden. Andrea weet dus zeker dat Anton het haar niet kwalijk zal nemen dat ze er niet echt voor hem kan zijn. "Het is diepe, diepe liefde tussen ons. Hij begreep dat ik naar Utopia moest gaan."
De andere bewoners proberen de gebroken Andrea zo goed mogelijk bij te staan en bidden voor haar stiefdochter, een gebaar dat de gelovige Andrea zeer op prijs stelt. Even later heeft ze troost gezocht bij medebewoonster Billy, samen bespreken ze het soms zo zware leven.
John de Mol zei eerder dat de bewoners Utopia even mogen verlaten voor belangrijke gebeurtenissen, zoals een begrafenis.
pi_135172506
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kort samengevat: het is allemaal nep en geënsceneerd?

Allerlei emoties zullen oprecht zijn. Ze zitten daar per slot van rekening wel gewoon 24 uur per dag, maar reken maar dat allerlei "toevallige" rariteiten in opdracht worden geensceneerd, dat iedere betrokkene dat weet en hoopt door zich daarin zoveel mogelijk te profileren tot de nieuwe Britt of Jokertje uit te groeien (dat laatste bijna allemaal). Dat wordt wel met man en macht door programma en kandidaten verzwegen. Er worden instructies gegeven en opgevolgd en mensen zitten daar helemaal niet om de redenen die zij heel hypocriet wel opvoeren. Zij willen je laten geloven dat het een groep idealisten is die aan een bijzonder experiment meedoen.
Dier zwerver en die dikke gast met opgeschoren haar en die vandaag niet (veel) aan het woord kwam, spelen echt een fulltime rol en zijn hoogstwaarschijnlijk acteur van beroep. De zwerver is echt geen zwerver en hij dikt zijn idealisme (dat alcohol) veel te dik aan. Hij roept dat 100% zeker in opdracht van het programma. Hij moet de irritatie opwekken en ruzietjes uitlokken. Die andere, Harold, wordt overdreven getypeerd als de wantrouwsmurf. Harold kijkt altijd moeilijk, is altijd sceptisch, las dat hij altijd het geld wilde natellen en ook in voorstukje zei hij taal die binnen dit typetje valt.

Ik kijk ondanks dit alles ook nog even totdat ik het niet meer trek. Het list en bedrog van De Mol en het gedrag van de acteurs en geïnstrueerde deelnemers vind ik interessant.

Maar om een lang verhaal kort te maken: het is 80% nep. Dit topic en deze opmerking:

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:48 schreef UtopiaManie het volgende:

[..]

geloof niet het fabeltje dat het allemaal toneelspel is.
getuigen van een enorme naïviteit, maar goed.

Livestreams hiervan kijken is echt dieptriest. Dan heb je echt geen leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dokkertje op 06-01-2014 23:55:04 ]
pi_135177972
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:49 schreef Dokkertje het volgende:
Livestreams hiervan kijken is echt dieptriest. Dan heb je echt geen leven.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:49 schreef Dokkertje het volgende:

Ik kijk ondanks dit alles ook nog even .
:P
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:43:51 #22
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_135179793
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:49 schreef Dokkertje het volgende:

Livestreams hiervan kijken is echt dieptriest. Dan heb je echt geen leven.
Ik kijk af en toe de livestreams, meestal s'avonds. Ik vind persoonlijk dat ik best een leven heb, druk ook nog. Ik snap echt niet waar je het vandaal haalt, maar er zijn ook mensen die zeggen dat je geen leven hebt als je op FOK! zit (jij dus). Vind ik ook bullshit.
Waarschijnlijk is jouw idee van een leven hebben gezellig op de bank met een sjipje en aseksueel chronisch chagrijnig wijf rtl boulevard kijken, voor mij niet. Voor ontspanning is het best leuk om met een blow, een glas wijn en wat te vreten voor de pc te zitten de COS te volgen en te kijken wat andere doen om zichzelf voor eeuwig belachelijk te maken op het Internet.
Het enige wat diep triest is zijn mensen die andere verwijten geen leven te hebben omdat deze iets doen wat diegene niet zou doen.
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:49:55 #23
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_135179918
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:43 schreef Speedball het volgende:

[..]

Ik kijk af en toe de livestreams, meestal s'avonds. Ik vind persoonlijk dat ik best een leven heb, druk ook nog. Ik snap echt niet waar je het vandaal haalt, maar er zijn ook mensen die zeggen dat je geen leven hebt als je op FOK! zit (jij dus). Vind ik ook bullshit.
Waarschijnlijk is jouw idee van een leven hebben gezellig op de bank met een sjipje en aseksueel chronisch chagrijnig wijf rtl boulevard kijken, voor mij niet. Voor ontspanning is het best leuk om met een blow, een glas wijn en wat te vreten voor de pc te zitten de COS te volgen en te kijken wat andere doen om zichzelf voor eeuwig belachelijk te maken op het Internet.
Het enige wat diep triest is zijn mensen die andere verwijten geen leven te hebben omdat deze iets doen wat diegene niet zou doen.
Dit dus! :D _O_
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:50:22 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135179935
Doen ze dat niet om de spannende dingen te bewaren voor op TV?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_135180002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
Doen ze dat niet om de spannende dingen te bewaren voor op TV?
Nee.
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')