leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:39 |
Nu eens een serieuze klacht in KLB. Per per 1 augustus 2013 waren de tarieven al verhoogd, en nu dus gewoon weer! Losse post binnenland: 1 augustus 2013: Het tarief van de postzegel ‘Nederland 1’ wordt met 6 eurocent verhoogd, van 54 eurocent naar 60 eurocent. 1 januari 2014: Het tarief van de postzegel ‘Nederland 1’ wordt met 4 eurocent verhoogd naar 64 eurocent. Een verhoging van 19%! De tarievenstijging voor brievenbuspakjes is nog veel idioter: Voor 1 januari: tot 250 gr: Eur 2,08 tot 500 gr: Eur 2,60 tot 2000 gr: Eur 3,12 Na 1 januari: 250 - 2000 gr: Eur 3,86 (!!!) Aangezien de meeste brievenbuspakketjes niet zo groot zijn en dus niet zo veel wegen houdt dit in bijna alle gevallen een prijsverhoging in van 49 - 86% !! maar dus altijd minimaal 24%. De klacht is dus wel duidelijk. PostNL ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 04-01-2014 21:49:38 ] | |
Slome_stokbrood_eter | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:40 |
PostNL ![]() | |
Tassendief | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:46 |
| |
Frozen-assassin | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:49 |
Kan me niks schelen, stuur vrijwel nooit iets op | |
MevrouwPuff | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:53 |
Had gehoopt dat geprinte postzegels ook wel goedkoper zouden worden, maar helaas. Pakjes worden wel ¤0,25 goedkoper bij zelf etiket printen. | |
gebrokenglas | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:54 |
Mensen doen meer online en hebben minder te versturen. Een heleboel bedrijven sturen de loonstrookjes al niet meer op maar die moet je electronisch opvragen. Bankafschriften, facturen, alles gaat tegenwoordig online. Zelfs de belastingdienst wil van de papieren aangifte af. En dan krijg je een vicieuze cirkel: omdat mensen minder brieven en pakketjes via PostNL versturen moet de prijs omhoog, waardoor minder nog mensen brieven en pakketjes via PostNL willen versturen, waardoor die genoodzaakt is nog meer de prijs te verhogen, waardoor .... enzovoort enzoverder.... Daar komt nog bij: teveel concurrentie in de postpakketbranche, en deels wellicht ook door verkeerd management. | |
LXIV | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:00 |
Goede analyse. Netto ben je dus niet meer kwijt aan de post, want je stuurt veel minder tegen veel hogere tarieven. In plaats van permanent de tarieven te verhogen, kunnen ze beter overgaan op één dag postbezorging per week. Dat is dan een factor 2 goedkoper of zo. Als het haast heeft kan het digitaal. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:01 |
Dan moet PostNL maar met de tijd mee en iets gaan doen wat wel van deze tijd is. Zou eruit zien als de PTT was blijven hangen bij de Telex ![]() | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:06 |
Maar stel nou eens dat jij toevallig wel veel moet versturen, en dit niet minder wordt. Dan zit je nu dus wel met een probleem. Of je moet overstappen naar een veel goedkopere concurrent, indien mogelijk. Op dit soort zaken moet je als bedrijf anticiperen, en dat heeft PostNL niet gedaan. Het management heeft dus duidelijk gefaald. | |
tcr | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:06 |
Dat mogen ze niet van de wetgever... Ook lastig met rouwpost... | |
LXIV | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:08 |
Dan heb jij een relatief nadeel. Zoals anderen weer een relatief voordeel hebben door de digitalisering! | |
Gravedigger | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:20 |
Overstappen is er voor de particulier niet bij! | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:21 |
Dus van jou mogen prijzen verhoogd worden zodra er minder gebruik van gemaakt wordt? Zo werkt het natuurlijk niet. We gebruiken nu email als communicatiemiddel. Als we aan de andere kant het geld weer dubbel en dwars kwijt zijn door de prijsverhogingen heeft dat dus financieel gezien geen enkel voordeel. edit: Je klinkt een beetje als mijn vorige directeur. Die ging de marges op zijn producten verhogen toen het slecht ging. Want 'we moeten toch allemaal eten en drinken' ![]() | |
LXIV | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:23 |
Als het minder gebruikt wordt dan gaat de kostprijs per eenheid omhoog. Prijsstijgingen zijn dan op lange termijn onvermijdelijk. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:26 |
Dan moet je er op andere manieren voor zorgen dat de kostprijs niet omhoog gaat. Het maakt mij niet uit hoe je het doet, maar deze stijging is onacceptabel. Of vind jij een stijging van +80% !! normaal? | |
Gravedigger | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:27 |
Dat zie je mij niet schrijven. Maar PostNL heeft een zekere monopoliepositie en kan dus doen wat ze willen. Tot voor kort werden verhogingen eerst goedgekeurd door de Kamers, maar dat hebben zee blijkbaar losgelaten. | |
LXIV | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:28 |
Zoals ik al zei, je zou minder vaak per week kunnen bezorgen. Verder zie ik niet zoveel mogelijkheden om de kostprijs te drukken. Postbodes zijn al massaal ontslagen en vervangen door personeel dat praktisch niks betaalt krijgt. | |
Starm | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:28 |
Tijd voor een goed alternatief | |
LXIV | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:28 |
e-mail bijvoorbeeld. | |
Starm | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:31 |
Kon ik maar al mijn Chinese pakketjes door de e-mail binnenkrijgen, ook die komen hier helaas nog binnen via de postbezorger na 2 weken wachten. | |
LXIV | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:31 |
Vergeet China. Wat moet je überhaubt met die rommel? | |
Starm | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:33 |
Geen idee eerlijk gezegd ![]() | |
LXIV | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:35 |
Nou, probleem dus opgelost. Gewoon mailen en geen overbodige prullaria uit China meer bestellen. Het enige goede uit China is nr 39 met rijst. Die kun je gewoon zelf op de hoek halen. | |
Erasmo | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:37 |
Is dezelfde rommel die anders via 6 tussenhandelaren hier in de winkel ligt. | |
LXIV | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:37 |
Dus? | |
Spongeboss | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:37 |
Ik doe mijn post dan ook in Duitsland. Wereld zegels 75 cent en in Duitsland is het 45 cent voor een postkaart en 60 cent voor heel Duitsland wat netjes is als je bedenkt dat het vele malen groter dan Nederland is. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:38 |
Ik bestel regelmatig kleine meuk wat vanuit Hong Kong hier naartoe gestuurd wordt. Producten van een euro of 2 die bij mij thuis in de brievenbus worden afgeleverd zonder extra verzendkosten... | |
Gravedigger | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:38 |
Thuisbezorgd.nl ![]() | |
Erasmo | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:40 |
Dan bestel ik het liever in China voor een kwart van de prijs ![]() | |
LXIV | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:45 |
Maar daar ging het niet over. Je zou het helemaal niet moeten willen hebben. Omdat je het helemaal niet nodig hebt. | |
Erasmo | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:46 |
Voor kabeltjes en componenten ed. is het echt ideaal. | |
RicDan | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:00 |
PostNL zag dit natuurlijk al lang geleden aan komen, op de achtergrond splitsten ze het bedrijf in twee delen, te weten de post en pakket sector. Toen dit eenmaal was afgerond kon het feest pas echt beginnen. Het uiterst gezonde gedeelte probeerden ze te verkopen en over het iets minder goed renderende deel (de postmarkt) begonnen men te zaniken om hun monopolie positie zo optimaal mogelijk te kunnen benutten. Met als gevolg dat ze nu een vrijbrief hebben gekregen om die tarieven substantieel te verhogen, boefjes. | |
wenfer2 | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:39 |
Verzend maar een rouwmail of rouwapp als je zo nodig moet rouwen. | |
Bosuil24 | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:42 |
Terechte klacht. Verzekerde brief is ook van tien naar zestien (!) euro gestegen. | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 03:02 |
Wat een boeven... ![]() | |
Tosti-vreter | zondag 5 januari 2014 @ 12:56 |
Zeer terechte klacht. PostNL is gewoon een schurkerig bedrijf. Ik vind dat er een postbedrijf van de overheid moet komen wat niet geprivatiseerd is! | |
leolinedance | maandag 6 januari 2014 @ 19:55 |
Maar de overheid, dat zijn ook boeven ![]() | |
Tosti-vreter | maandag 6 januari 2014 @ 20:35 |
Klopt, niet-geprivatiseerde bedrijven hebben volgens mij vaak lagere prijzen dan geprivatiseerde bedrijven! | |
Frank_Drebin | maandag 6 januari 2014 @ 20:39 |
Mwah, er moet wat meer concurrentie komen. Post NL heeft, net als de NS op het spoor, een quasi-monopolie. Dan krijg je dure prijzen en slechte service want je gaat toch niet naar een ander want die zijn er niet of kost veel moeite. | |
Tosti-vreter | maandag 6 januari 2014 @ 20:40 |
Auto/bus is toch snel genomen, mijns inziens? Wat betreft je punt over concurrentie heb je helemaal gelijk. |