gewoonquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:20 schreef d4v1d het volgende:
Waarom zou je een zakmes meenemen als je niet het bos in gaat of gaat kamperen?
Puberale stoerheid/onzekerheid.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:20 schreef d4v1d het volgende:
Waarom zou je een zakmes meenemen als je niet het bos in gaat of gaat kamperen?
ja, maar TS zegt heel correct 'op zak'. Dan jij niet kan lezen...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:20 schreef d4v1d het volgende:
Een zakmes op je zak lijkt me best pijnlijk verder.
Niet per definitie.quote:
Hoe was het ook alweer, degene met 4 batterijen of meer werd wel in beslag genomen en daaronder niet volgens mij.quote:Op zondag 5 januari 2014 05:18 schreef Me_Wesley het volgende:
Zolang de APV het niet verbied.. dus ik zou er niet mee gaan stappen. Aan de andere kant, bij sommige verkeerscontroles worden ook maglites die in de kofferbak liggen in beslag genomen + boete, geen idee of dat dan ook per APV is geregeld.
Geen idee, wettelijk is dat niet geregeld, dus wat dat betreft is het de inschatting van de agent. Of ze moeten er interne richtlijnen voor hebben, oid.quote:Op zondag 5 januari 2014 05:33 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Hoe was het ook alweer, degene met 4 batterijen of meer werd wel in beslag genomen en daaronder niet volgens mij.
Oh ja joh....dan was die van mij allang afgepakt want ik draag al meer dan 30 jaar een Zwitsers zakmes bij mijn sleutelbos die alleen afgescheiden wordt als ik reis want dan verdwijnt het in de koffer met wat andere spullen. Nooit problemen mee gehad.quote:
Fokkers mogen dan ook gewoon messen dragen, zij komen immers toch niet van hun zolderkamer af.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:26 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Oh ja joh....dan was die van mij allang afgepakt want ik draag al meer dan 30 jaar een Zwitsers zakmes bij mijn sleutelbos die alleen afgescheiden wordt als ik reis want dan verdwijnt het in de koffer met wat andere spullen. Nooit problemen mee gehad.
Klopt als je op doorreis bent in de trein van de ene stad naar een andere stad, waarbij je in beide steden wel een mes mag hebben en je hebt er 1 bij je, dan ben je strafbaar in de trein in amsterdam centraal, als de trein stil staat.quote:Op zondag 5 januari 2014 15:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Dat kan verboden zijn vanuit de APV. In het centrum Amsterdam mag je bijvoorbeeld geen (zak)messen bij je hebben, behalve als ze nog ingepakt zijn.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:24 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Puberale stoerheid/onzekerheid.
quote:Op zondag 5 januari 2014 17:00 schreef Ludd het volgende:
[..]Ik heb bijna altijd een mesje op zak. Ik gebruik dit zo vaak. Openen van verpakkingen thuis, op kantoor het doorsnijden van die linten die om het printerpapier zitten etc. etc.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:18 schreef tonygroot123 het volgende:
Hoi
Stel je voor een jongen van 13/14/15 jaar heeft een zakmes op zak is dit dan strafbaar want ik zie veel kinderen met een zakmes tegenwoordig en hoe lang dan precies.
Ik ben gwn nieuwsgierig.
groetjes
Dan moet je hem even inpakken, dan gelden de regels voor vervoer, en dan mag er al veel meer.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt als je op doorreis bent in de trein van de ene stad naar een andere stad, waarbij je in beide steden wel een mes mag hebben en je hebt er 1 bij je, dan ben je strafbaar in de trein in amsterdam centraal, als de trein stil staat.
Of er handhaving is, doet er niet toe, het is en blijft strafbaar op dat moment.
Hardstikke off-topic, maar toch: Bij de Blokker hebben ze ook losse (niet-verpakte) windmolenmesjes. En laat er toevallig ook een Blokker in Amsterdam-Centrum (en tich andere plaatsen) zijn, waar de APV het meedragen van niet-verpakte messen verbiedt. Dus om je mes legaal vanuit de Blokker thuis te krijgen, vergt nogal wat creativiteit...quote:Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan moet je hem even inpakken, dan gelden de regels voor vervoer, en dan mag er al veel meer.
Je mag toch ook gewoon met je nog ingepakte messenset van de blokker de trein in
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |