abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135078946
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een mooie PVC vloer (gelijmd, met vloerverwarming). Nu hebben we vandaag een paar winkels bezocht en al een hoop geleerd over PVC. Zo hebben we gezien dat er PVC vloeren zijn die gedrukt zijn met embossing techniek (register), wat inhoudt dat de voelbare structuur gelijk loopt aan de gedrukte structuur. Dus als je een knoest ziet, voel je die ook. Dit geeft je vloer een nog mooiere look dan de "gewone" pvc, waarbij de voelbare structuur afwijkt van de gedrukte structuur.

Nu ben ik benieuwd of hier ervaringen mee zijn?
En of jullie die een "gewone" PVC vloer hebben het storend vinden dat de voelbare structuur niet de gedrukte structuur volgt.

We hebben vandaag ons oog laten vallen op de Ambiance Aspen Grey Oak plank (wat kleur betreft), maar deze is niet gemaakt met de embossing techniek. In de winkel werd aangegeven dat alleen Mflor nog van deze techniek gebruik maakt, maar na wat zoeken op internet lijken meerdere merken deze techniek te beheersen. Ik kan via internet moeilijk een vergelijkbare plank vinden (aspen grey oak) met embossing techniek. Weet iemand deze toevallig?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!
pi_135079496
Mijn oom en tante hebben al een tijdje zo'n pvc vloer met embossing. Voelt erg fijn en echt aan. Zou ik persoonlijk ook voor gaan t.o.v. een gladde. Weet trouwens niet hoe groot dit prijsverschil is?

Trouwens, ik bedenk me net dat mijn schoonouders dit ook hebben in hun gang en keuken. Maar deze ligt er al 15 jaar in. Kwam er afgelopen jaar pas achter dat dit geen echte houten vloer is. :|W
pi_135109339
Dat is goed om te horen :-) En als die er al zolang in ligt zal het ook geen register emobossing zijn. Dus fijn te horen dat je evengoed denkt dat het echt hout is :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')