abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135074907
Na een contact lens controle echt 3 jaar uitgesteld te hebben ben ik braaf geweest en op afspraak gekomen. Van het nieuws ben ik erg geschrokken.

Ik hou mijn lenzen altijd tijdens het slapen in. Ik haal ze 1x per maand uit mijn ogen om andere in te doen. Ik slaap weinig, ongeveer 3 uur per nacht, dus wanneer ik ga slapen ben ik helemaal kapot. Ik heb dan geen zin met lenzen te kutten. Ook dronken / stoned na het uitgaan is het niet praktisch.

Op zich was er geen schade aan mijn ogen. Maar de opticien zei dat ik een enorm risico nam door ze snachts niet uit te doen.

Doen jullie je lenzen echt elke nacht uit? Ook wanneer je er geen irritatie aan hebt?

Mijn vrienden doen ze wel iedere nacht uit. Aan de andere kant krijgen die ook last van hun ogen wanneer ze dat niet doen.

Mijn lenzen zijn niet gemaakt om snachts in te houden. Maar het enige waar ik tegenaan loop is dat ze heel vies worden. Echt wittig uitgeslagen.

Kan dit echt zoveel kwaad? Of kan ik gewoon verdergaan waar ik mee bezig ben? Het zijn wel mijn ogen...
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:50:46 #2
395200 deadprez
One more rail
pi_135074994
Ik zou vooral niet doen wat de opticien zegt.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:51:02 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135075001
Het is heel slecht. Dat wittige zijn eiwitten die aanslaan en je normaal reinigt s nachts. Je verneukt je ogen zo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135075102
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:50 schreef deadprez het volgende:
Ik zou vooral niet doen wat de opticien zegt.
Eigenwijsheid enzo
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_135075121
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:51 schreef Catch22- het volgende:
Het is heel slecht. Dat wittige zijn eiwitten die aanslaan en je normaal reinigt s nachts. Je verneukt je ogen zo.
Maar dan zou er toch ook schade zichtbaar ,peten zijn na 3 jaar?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:54:26 #6
395200 deadprez
One more rail
pi_135075145
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:53 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Eigenwijsheid enzo
Ja leuk, maar het gaat zoals je zelf al zegt wel om je ogen hè. Ik zou die eigenwijsheid toch echt even opzij zetten.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_135075537
Niet doen, gast. Vieze lenzen laten minder of geen zuurstof door, om maar te zwijgen over je risico op bacteriële infecties. Ik draag mijn maandlenzen vaak ongemerkt te lang door en toen ik ook maar eens op controle was geweest, schrok hij echt toen ik zei dat ik ze best al twee maanden in zou kunnen hebben en liet op de foto zien dat hij al zoiets verwachtte. Rondom de lens zag je (ingezoomd) allemaal bloeddoorlopen oogwit en omdat ik ze wel elke nacht uitdeed, had ik geen last en hadden mijn ogen tijd om te herstellen. Maar anders zou ik zo op lange termijn zeker permanente schade kunnen aanrichten, zei hij. Dus ga er maar van uit dat wat jij doet, nog een aantal stappen dommer is. Als je je sleutel nog kunt vinden en je huis binnen kan komen, kun je ook wel effe je lenzen eruit halen elke avond. :)
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_135075625
Wat een mongool :|W
nee echt niet !
pi_135075707
En trouwens, 3 uur slaap per nacht?
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_135078666
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:06 schreef Megara het volgende:
Waar denk dat die topics van TS vandaan komen, allemaal hallucinaties. :')

En TS, luister naar je opticien, straks heb je schade aan je ogen en dat is niet zomaar op te lossen. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135078797
Het kan wel, maar dan moet je je lenzen om de maand in de bleek zetten voor een half uurtje.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_135080503
:') Ben je straks blind
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:53:58 #13
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_135085961
TS is een beetje dom. Geloof me, het kan blijvende schade veroorzaken aan de ogen. Lenzen dien je ook schoon te maken, dat is niet om jou een beetje dom bezig te houden.
pi_135086035
Op z'n minst ben je hard op weg om binnenkort helemaal geen lenzen meer te kunnen dragen. Dan wordt het weer een bril voor ts. Mss niet eens zo'n slecht idee...
pi_135088612
Eruit die lenzen voor 's nachts. Je ogen hebben overdag lang genoeg zuurstofarm lopen wezen.

Er bestaan ook lenzen die je dag en nacht kunt dragen voor bijvoorbeeld een maand lang. Dan prop je ze er aan het begin van de maand in en pluk je ze aan het eind van de maand uit. De nieuwe doe je dan gewoon meteen in. Die heb ik een tijdje gehad, maar mijn oogwit werd wat gelig, dus ik ben subiet gestopt. Sinds die tijd daglenzen en mijn oogwit is weer zoals het hoort te zijn. Geen aanrader dus, continue lenzen. En die zijn er dan speciaal voor gemaakt. Kun je nagaan wat gewonen lenzen dan doen.

Heb je geen last van je ogen als je je lenzen zo lang non-stop draagt?
pi_135089741
quote:
Op zaterdag 4 januari 2014 19:06 schreef Megara het volgende:
Ik geloof dat wel hoor.
Anders heeft-ie nooit genoeg tijd om al die kuttopics te openen.
pi_135089993
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:03 schreef Megara het volgende:
Niet doen, gast. Vieze lenzen laten minder of geen zuurstof door, om maar te zwijgen over je risico op bacteriële infecties. Ik draag mijn maandlenzen vaak ongemerkt te lang door en toen ik ook maar eens op controle was geweest, schrok hij echt toen ik zei dat ik ze best al twee maanden in zou kunnen hebben en liet op de foto zien dat hij al zoiets verwachtte. Rondom de lens zag je (ingezoomd) allemaal bloeddoorlopen oogwit en omdat ik ze wel elke nacht uitdeed, had ik geen last en hadden mijn ogen tijd om te herstellen. Maar anders zou ik zo op lange termijn zeker permanente schade kunnen aanrichten, zei hij. Dus ga er maar van uit dat wat jij doet, nog een aantal stappen dommer is. Als je je sleutel nog kunt vinden en je huis binnen kan komen, kun je ook wel effe je lenzen eruit halen elke avond. :)
Je hebt gelijk. Op zich was er geen enkel nadelig effect in mijn oog te zien, maar ik moet het lot niet verder tarten.

Zowiezo is we inderdaad geen excuus voor het chronisch niet uitdoen van die dingen. Ik bedoel 1 nachtje kan, maar niet elke nacht.
pi_135090036
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:06 schreef Megara het volgende:
Ik heb een heel slecht slaappatroon. En zorg in het algemeen niet goed voor mezelf.

Het goede voornemen om fatsoenlijk te slapen is ook echt al de 2e dag gefaald.
pi_135090050
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:53 schreef Bassen het volgende:
TS is een beetje dom. Geloof me, het kan blijvende schade veroorzaken aan de ogen. Lenzen dien je ook schoon te maken, dat is niet om jou een beetje dom bezig te houden.
Dat is inderdaad wel zo. Ik maak ze dus nooit schoon.
pi_135090115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:45 schreef Szlie het volgende:
Eruit die lenzen voor 's nachts. Je ogen hebben overdag lang genoeg zuurstofarm lopen wezen.

Er bestaan ook lenzen die je dag en nacht kunt dragen voor bijvoorbeeld een maand lang. Dan prop je ze er aan het begin van de maand in en pluk je ze aan het eind van de maand uit. De nieuwe doe je dan gewoon meteen in. Die heb ik een tijdje gehad, maar mijn oogwit werd wat gelig, dus ik ben subiet gestopt. Sinds die tijd daglenzen en mijn oogwit is weer zoals het hoort te zijn. Geen aanrader dus, continue lenzen. En die zijn er dan speciaal voor gemaakt. Kun je nagaan wat gewonen lenzen dan doen.

Heb je geen last van je ogen als je je lenzen zo lang non-stop draagt?
Nee. Dat is het vreemde ik heb nergens last van. Sochtends moet ik een paar keer knipperen om de ranzigheid uit mijn ogen te halen, maar dan is alles prima.

Ik voel ze ook maar 2x per maand ofzo überhaupt zitten. Vaak aan het eind van de maand. Dan besluit ik ze dus te vervangen.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:24:08 #21
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_135090129
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:21 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik heb een heel slecht slaappatroon. En zorg in het algemeen niet goed voor mezelf.

Het goede voornemen om fatsoenlijk te slapen is ook echt al de 2e dag gefaald.
Eén faaldag betekent natuurlijk niet dat je dan je hele voornemen maar de prullenbak in moet gooien. Ik zou zeggen; ga nu naar bed.
pi_135090147
Het ironische is trouwens dat ik ze vannacht in moet houden. Ik slaap niet thuis en heb geen lenzenbakje bij me.

Ik voel me er wel echt veel minder comfortabel bij.
pi_135090180
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:24 schreef Azorius het volgende:

[..]

Eén faaldag betekent natuurlijk niet dat je dan je hele voornemen maar de prullenbak in moet gooien. Ik zou zeggen; ga nu naar bed.
Je hebt gelijk. Ik moet morgen ook weer vroeg opstaan.

Ik was van plan Rush te kijken maar slaap is belangrijker...
  zondag 5 januari 2014 @ 00:27:47 #24
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_135090276
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:25 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik moet morgen ook weer vroeg opstaan.

Ik was van plan Rush te kijken maar slaap is belangrijker...
^O^ Goed zo. Ik doe met je mee, want ik heb min of meer hetzelfde voornemen.
  Admin zondag 5 januari 2014 @ 15:14:37 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_135103506
Naar je opticien luisteren, meer niet.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')