abonnement Unibet Coolblue
pi_135078441
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Prima toch?
Kan 2 kanten op.
1. kleinere pool = minder blocks vinden
2. kleinere pool = meer shares per block
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 20:12:44 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_135078952
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

NUT
Zit ik net te beoordelen welke coin vandaag interessant zijn, kom ik op NUT uit, kom ik bij een pool daarvan uit en wie zie ik daar... Magnet :P
pi_135079137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:55 schreef bambino het volgende:

[..]

Waarom heb jij en een andere een sterretje bij de naam?
Die doneren aan de pool
pi_135079792
Hmmm MaGNeT wat zeg jij over die virusmeldingen. Geloof je ze? Ik heb net al mijn coins overgezet naar nieuwe wallets op een nieuwe PC... Niet zo'n zin om alles te herinstallen eigenlijk maarja, tis toch wel vaag.

Hoe draai jij die wallets in je VirtualPC trouwens?
pi_135080033
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:22 schreef Kale het volgende:

[..]

Die doneren aan de pool
Ah, ok makes sense :)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_135080177
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:34 schreef kthxbye het volgende:
Hmmm MaGNeT wat zeg jij over die virusmeldingen. Geloof je ze? Ik heb net al mijn coins overgezet naar nieuwe wallets op een nieuwe PC... Niet zo'n zin om alles te herinstallen eigenlijk maarja, tis toch wel vaag.

Hoe draai jij die wallets in je VirtualPC trouwens?
Ik draai wallets in VirtualPC. VirtualPC met WinXp als base (omdat XP een kleine footprint heeft). Voor nieuwe coins maak ik eerst een snapshot van de base installatie en kopieer de wallet.dat bestand en laat pools naar het aangemaakte wallet adres sturen. Tzt als alles goed blijkt te zijn zet ik de wallet ook op mijn VirtualPC main wallets.

Je vroeg het verder niet aan mij, maar ik geloof wel in virussen die in wallets zitten. Helemaal als mensen in het forum van een coin zelf gecompileerde wallet aanbieden.

Het gaat hier wel om echte ping ping hè.. een scriptje schrijven die je %appdata% folder afzoekt naar wallet.dat bestanden en die vervolgens opstuurd naar de hacker is niet zo moeilijk om te schrijven.

En virusscanners zullen virussen niet detecteren omdat we hier met coins / bestanden bezig zijn die slechts een paar uur oud zijn. Virusscanners bedrijven moeten zelf eerst analyseren en dan hun clients (wat o.a. op jouw pc staat) updaten. Reken maar dat daar een paar uren in zitten.
pi_135080720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:44 schreef peterselieplukkker het volgende:

Het gaat hier wel om echte ping ping hè.. een scriptje schrijven die je %appdata% folder afzoekt naar wallet.dat bestanden en die vervolgens opstuurd naar de hacker is niet zo moeilijk om te schrijven.
Wat ik begreep is dat zolang je je wallet goed versleuteld hebt dit niets uitmaakt. Ja, hackers kunnen wel zien wat je saldo is en ja ze kunnen alle in- en uitgaande transacties zien, maar zodra ze iets van je portemonnee willen halen (lees verzenden vanuit jouw wallet.dat) zullen ze altijd het wachtwoord nodig hebben om dit te kunnen doen.

Maarja, daar hebben ze vast wel keyloggers voor...
pi_135080752
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:34 schreef kthxbye het volgende:
Hmmm MaGNeT wat zeg jij over die virusmeldingen. Geloof je ze? Ik heb net al mijn coins overgezet naar nieuwe wallets op een nieuwe PC... Niet zo'n zin om alles te herinstallen eigenlijk maarja, tis toch wel vaag.

Hoe draai jij die wallets in je VirtualPC trouwens?
De virusmelding werd veroorzaakt door de ybcminer die in de zip zat, daar gaat m'n Eset ook altijd van over de ziek dus die heb ik uitgesloten van detectie. Veel minertools worden voor een virus aangezien omdat er ook virussen zijn die deze miners gebruiken om coins te minen.
pi_135080819
NUT is echt zo'n coin die mooi wat onder de radar is gebleven, de diff is nog steeds laag terwijl ik wel denk dat het een coin is met wat potentie om het leuk te doen op een exchange.

Bij de populairste nieuwe coins kom je er toch nog amper tussen met al dat minersgeweld.
pi_135080824
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:58 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wat ik begreep is dat zolang je je wallet goed versleuteld hebt dit niets uitmaakt. Ja, hackers kunnen wel zien wat je saldo is en ja ze kunnen alle in- en uitgaande transacties zien, maar zodra ze iets van je portemonnee willen halen (lees verzenden vanuit jouw wallet.dat) zullen ze altijd het wachtwoord nodig hebben om dit te kunnen doen.

Maarja, daar hebben ze vast wel keyloggers voor...
Check dit artikel maar eens... laat echt goed zien hoe geraffineerd het gaat...

https://bitcointalk.org/index.php?topic=349072.0
pi_135081254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:00 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Check dit artikel maar eens... laat echt goed zien hoe geraffineerd het gaat...

https://bitcointalk.org/index.php?topic=349072.0
Ik heb het gelezen, mij zou zo hetzelfde kunnen overkomen moet ik eerlijk bekennen.

Hoe proberen jullie dit te voorkomen? Welke voorzorgsmaatregelen nemen jullie?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 21:12:20 ]
pi_135081328
oeps

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 21:12:12 ]
pi_135082842
Via www.virustotal.com/nl scan ik de wallets die ik download. Soms echter geven sommige virusscanners daar een melding aan. Ook bij de wallets van redelijk bekende coins zoals de dimecoin client. Bij hoeveel of wanneer kun je zulke meldingen serieus nemen?
pi_135083628
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:47 schreef -mosrednA het volgende:
Via www.virustotal.com/nl scan ik de wallets die ik download. Soms echter geven sommige virusscanners daar een melding aan. Ook bij de wallets van redelijk bekende coins zoals de dimecoin client. Bij hoeveel of wanneer kun je zulke meldingen serieus nemen?
Ik zei het al eerder....
quote:
En virusscanners zullen virussen niet detecteren omdat we hier met coins / bestanden bezig zijn die slechts een paar uur oud zijn. Virusscanners bedrijven moeten zelf eerst analyseren en dan hun clients (wat o.a. op jouw pc staat) updaten. Reken maar dat daar een paar uren in zitten.
pi_135083677
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:05 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Ik zei het al eerder....

[..]

Dan vraag ik het nog een keer:

Wat voor voorzorgsmaatregelen neem jij (of nemen jullie) dan? Ik weet namelijk zelf niet waar ik zou moeten beginnen.
pi_135083713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:06 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dan vraag ik het nog een keer:

Wat voor voorzorgsmaatregelen neem jij (of nemen jullie) dan? Ik weet namelijk zelf niet waar ik zou moeten beginnen.
Lees mijn post nog eens :); VirtualPC dus.

BIT / [MINE] Centraal mining topic #25 Altcoins :')
pi_135083837
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:07 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens :); VirtualPC dus.

BIT / [MINE] Centraal mining topic #25 Altcoins :')
Bedankt, was ik even vergeten sorry.

Is dat het enige, of gebruik je nog andere manieren / software ter beveiliging van je pc?
pi_135083986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:10 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Bedankt, was ik even vergeten sorry.

Is dat het enige, of gebruik je nog andere manieren / software ter beveiliging van je pc?
Heel voorzichtig omgaan met zomaar nieuwe bestanden proberen :) . Verder wel een viruscanner (AVG) maar daar heb je alleen wat aan voor virussen die al ff bestaan. Ik gebruik ook Sandboxie (moet eens een licence kopen, dat programma is echt goed).
pi_135084046
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:13 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Heel voorzichtig omgaan met zomaar nieuwe bestanden proberen :) . Verder wel een viruscanner (AVG) maar daar heb je alleen wat aan voor virussen die al ff bestaan. Ik gebruik ook Sandboxie (moet eens een licence kopen, dat programma is echt goed).
Oke bedankt :).

Momenteel gebruik ik de gratis versie van avast, standaard op elke pc. En ongeveer om de week scan ik mijn computers met anti-malware bytes.

Maar ik ga me dan even inlezen over VirtualPC en Sandboxie. Bedankt voor je informatie!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:16:54 #97
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135084122
Heb zo'n pakket van Eset en malwarebytes. Beetje voorzichtigheid.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135084370
Hoeveel Nutcoins hebben jullie al?
pi_135084492
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:21 schreef MaGNeT het volgende:
Hoeveel Nutcoins hebben jullie al?
720.000 confirmed in wallet op het moment

Jij?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_135084684
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:21 schreef MaGNeT het volgende:
Hoeveel Nutcoins hebben jullie al?
Kleine 50.000. Ben ook wat BELLS wezen minen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')