abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135059777
Hallo lieve FOK!ers :)

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend. Ik wil daarvoor graag kabelinternet aanvragen, maar kabelproviders geven aan dat er geen aansluiting zit. Nu hebben wij het huis bezichtigd en daar ook gezien dat er dit soort aansluitingen zitten:

Zijn dit niet gewoon kabelaansluitingen?

Het pand is vroeger een huis met twee aparte studentenkamers geweest. Er zijn dus ook twee aansluitingen. De vorige bewoners zeiden dat er gewoon analoog tv-signaal op de lijn staat, waarvoor je betaalt in de servicekosten. Dit wordt aangeboden via Lijbrandt, maar als ik op de website van Lijbrandt kijk dan verwijzen ze me door naar Telfort die óók geen aansluiting kan vinden.

Kan iemand mij vertellen of het plaatje inderdaad een kabelaansluiting-ding is en hoe ik in hemelsnaam kabelinternet kan aanvragen dan? :D
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:12:06 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135059933
Schattig.

Wat zit er in de meterkast?

Kan best zijn dat je zelf geen kabel binnenkrijgt hoor.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135059968
Ik heb hier echt de ballen verstand van :P.

Qua wat er in de meterkast zit: niets. Ja, stoppen enzo. Geen aansluitingen verder, ook geen telefoonaansluiting van KPN. In ieder geval niet voor zover ik zelf kan zien...
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:14:02 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135059976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:13 schreef LadyGrey het volgende:
Ik heb hier echt de ballen verstand van :P.

Qua wat er in de meterkast zit: niets. Ja, stoppen enzo. Geen aansluitingen verder, ook geen telefoonaansluiting van KPN. In ieder geval niet voor zover ik zelf kan zien...
huurwoning?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135060024
Ja...
pi_135060222
Blond O-) :+
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 januari 2014 @ 12:35:28 #7
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_135060486
Die kastjes zijn inderdaad voor aansluiten van TV en radio. Heb je er al eens een TV op aangesloten?

Komt er ergens een groen kabel je huis binnen? Kabel-TV grondkabels zijn namelijk groen.
pi_135060585
Tsja, als het niet vraagt dan kom je het ook nooit te weten natuurlijk :P.

Wij hebben nog geen tv aangesloten. Groene kabels heb ik ook nog nergens gezien.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 januari 2014 @ 12:45:05 #9
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_135060745
Groene kabel, niet kabels.. De kabels in je huis zijn wit als het goed is. Maar de kabel die vanuit de grond komt en de aanvoer is voor het eerste aansluitpunt zal waarschijnlijk groen zijn.
pi_135060809
Oh op die fiets :P. Nee,ik heb het nergens gezien. Wij konden verder überhaupt niet echt aansluitingen vinden behalve die van het plaatje in de twee kamers.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:58:26 #11
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135061082
Ik heb hier in mijn jaren '60 appartement ook zo'n kastje, waar inderdaad een groene kabel aan hangt. 't Ziet er nogal brak uit, maar het is dus inderdaad een TV/radio aansluiting.

Ik maak er overigens geen gebruik van maar heb maar gewoon ADSL via de telefoonaansluiting genomen, wat overigens ook niet 1-2-3 werkte zoals het hoorde :') .
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135061260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:12 schreef Catch22- het volgende:
Schattig.

Wat zit er in de meterkast?

Kan best zijn dat je zelf geen kabel binnenkrijgt hoor.
Genoeg woningen waarbij het AOP in de woonkamer in de muur zit en waarbij er niks in de meterkast zit. Vaak zijn dit (huur)flats.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:44:02 #13
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_135062410
Via Lijbrand klinkt alsof het via glas binnen komt (hebben geen kabel volgens mij)
pi_135063705
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Genoeg woningen waarbij het AOP in de woonkamer in de muur zit en waarbij er niks in de meterkast zit. Vaak zijn dit (huur)flats.
Bij het huis van mijn moeder is kabel aangelegd ergens begin jaren 90.
Het AOP zit daar ook direct in de huiskamer, direct aangesloten met zo`n mooie groene kabel dus.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:41:01 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135066560
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Bij het huis van mijn moeder is kabel aangelegd ergens begin jaren 90.
Het AOP zit daar ook direct in de huiskamer, direct aangesloten met zo`n mooie groene kabel dus.
Hier dus ook. Betreft overigens inderdaad een ex-huurwoning.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135067201
Bij het huis van mijn ouders (huurwoning) komt de groene kabel ook fysiek de woonkamer binnen, onder de vensterbank.
Bij mijn vorige woning, een huurflat op 3 hoog, zat het AOP ook in de woonkamer, echter was er geen groene kabel fysiek te zien, die zat in de muur verwerkt.

Bij mijn huidige woning (ook huur) komt de groene kabel wel via de meterkast binnen, en onlangs is ook alvast de glasvezelkabel en -aansluiting in de meterkast gerealiseerd.
A murky, forgotten land.
pi_135068694
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:05 schreef LadyGrey het volgende:
Kan iemand mij vertellen of het plaatje inderdaad een kabelaansluiting-ding is en hoe ik in hemelsnaam kabelinternet kan aanvragen dan? :D
Heb je al aan de buren gevraagd of zij wel kabel kunnen krijgen ? :@
Kijk anders of je een foto kunt maken van de kabelaansluiting in de kamer, het liefst met het kapje eraf, openmaken dus.
Ja, dat kan best, staat geen gevaarlijke spanning op ofzo.
pi_135068901
Oh, goeie (Y). Om even aan de buren te vragen. Ik heb er nog niet eens gedacht. /blond
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:43:23 #19
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135072098
Je haalt 2 dingen door elkaar. Je afbeelding in de OP wordt gebruikt voor tv signalen. Wil je hier internet bij dan gaat dat via de kabel aanbieder. (Ziggo, UPC) Telfort :') gaat via de telefoonlijn van KPN. Lijbrandt is een glasvezelboer, die heeft zijn eigen kabel.

Zodra je de woning hebt, is het zaak om uit te zoeken wat er in je woning binnenkomt aan kabels.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:25:59 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_135079325
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Blond O-) :+
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:33 schreef LadyGrey het volgende:
Oh, goeie (Y). Om even aan de buren te vragen. Ik heb er nog niet eens gedacht. /blond
Als ik het niet dacht :P _O-
pi_135079367
Ik heb het ook niet ontkend! Mijn ouders roepen al jaren dat het blond bij mijn haar doorschemert :D
pi_135081239
Waarschijnlijk loopt er geen fysieke groene kabel naar de straat die bruikbaar is voor Ziggo, UPC, whatever.

Lijnbrand is zoals gezegd een Glasvezel provider, en op het kastje zal ongetwijfeld analoog signaal binnen komen.

Waarschijnlijk heb jij FTTC (Fiber To The Cirb). Glasvezel komt binnen tot de kelder van het pand of ondergronds en word vanaf daar naar de woning/appartementen geleid via gewone ouderwetse koper kabels. Je hebt zelf dus geen Glasvezel modem in de woning zoals vaak bij nieuwbouw wel het geval is.

Klinkt trouwens als een SLS (Leiden) constructie; aangezien televisie inbegrepen zit in de servicekosten.

Kort samengevat: wil je een andere kabelprovider, zal er een kabel vanaf de straat gelegd moeten worden, dus aansluitkosten en ik denk niet dat jij of de provider hier op zit te wachten ;)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:06:23 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_135116402
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:05 schreef LadyGrey het volgende:
Hallo lieve FOK!ers :)

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend. Ik wil daarvoor graag kabelinternet aanvragen, maar kabelproviders geven aan dat er geen aansluiting zit.
Providers? Zit je nu willekeurig kabelproviders te bellen of wat? :D :') Er van uitgaande dat het een studentenwoning in Leiden betreft zal DUWO je verhuurder zijn?

https://www.duwo.nl/ik-huur/woonzaken/internet-en-televisie/

Zoals hierboven aangegeven wordt heb je waarschijnlijk glasvezel ergens in het pand als Lijjbrandt je provider is. Bel DUWO eens op. Heb je Ziggo ook gebeld? Indien ja, zoek eens uit wat de vorige 2 adressen waren. Als zij zoeken op nummer 123, terwijl het voorheen 123a en 123b was dan vinden ze geen aansluiting.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_135127576
Ik heb op internet gekeken of het beschikbaar zou zijn ;). Ik ga niet alles en iedereen afbellen :P. Alleen UPC zei "dat ik contact met de klantenservice op moest nemen'. Die heb ik toen wel gebeld en zij zeiden vervolgens dat de regio niet onder UPC valt maar onder Ziggo en zij leveren niet op het adres. Ook niet op a & b.

De vorige bewoners zeiden dat het televisie signaal via Lijbrandt ging, maar volgens Lijbrandt is er niets leverbaar op de gehele postcode.. Ik heb uiteraard wel overal aangegeven dat het huis 2 aansluitingen heeft met de namen a en b, ook daar is op gecontroleerd.
pi_135127768
Wat zegt de verhuurder? Wat hebben buren? Informeer eens bij andere buurtbewoners.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')