Al een tijdje denk ik wel eens na over mijn leven. Tot het moment dat ik het idee kreeg om hier t mijn emoties en gevoelens te delen, knaagde bij mij steeds het gevoel om mijn gevoelens en emoties ergens te delen. Waarom ik het hier doe? Simpel, ik ken jullie niet en jullie kennen mij niet. Dit maakt het makkelijker om objectief te reageren op mijn verhaal.
Nu ik aan het typen ben, heb ik geen besef hoe lang deze openingspost kan worden.
Het zal handig zijn om helemaal te beginnen vanaf het begin; ik ben op de basisschool zwaar gepest en hoopte in die tijd snel een overgang te maken naar de middelbare school, aangezien ik erg ongelukkig was door de pesterijen. Eenmaal na het afronden van de basisschool ben ik verhuisd naar een andere stad om een nieuwe start te maken. Ik had mij voorgenomen om veel vrienden te maken, helaas resulteerde dit tot het tegenovergestelde; ik werd weer gepest en ook nog eens buitengesloten door mijn klasgenoten en vrijwel heel de school in het eerste jaar, doordat vrijwel iedereen elkaar kende op de middelbare school. In het tweede jaar werd ik niet meer gepest..
Echter werd ik minder sociaal, ik trok mij steeds verder in de boeken wat resulteerde dat ik alleen maar negens en tienen scoorde op toetsen (ook nu op mijn huidige hbo opleiding). Toch deed ik mijn uiterste best om vrienden te maken en veel met mensen om te gaan. Naar mijn gevoel lukte dat ook aardig, totdat het moment kwam dat ik besefte dat ik weer buitengesloten werd door mijn 'vrienden'. Als het aankwam op feestjes werd ik niet uitgenodigd. Waarom? Dat is mij nog steeds een raadsel. Ik deed enorm veel mijn best, maar het had tot geen positieve resultaat geleid.
In het laatste schooljaar van mijn tijd op de middelbare school was de interesse bij mijn leeftijdsgenoten naar discotheken enorm gegroeid. Zelf ben ik geen persoon die uitgaat, omdat ik geen alcohol drink en mijn plezier er niet in kan vinden. Begrip kan ik er echter voor opbrengen, want ik kan begrijpen waarom mensen plezier hebben in het uitgaan. Maar als je mij vraagt waarom ik niet meega, dan heb ik daar mijn mening over: ik hou niet van zuipen en tot diep in de nacht feesten, terwijl dat op elke ander moment van de dag kan.
De voorgaande twee alinea's geldt ook voor hoe het er nu ongeveer voor staat. Ik volg nu een hbo opleiding en ik kan vrijwel met iedereen goed omgaan, alleen bots ik qua interesses met mijn leeftijdsgenoten/klasgenoten. Zij gaan liever uit en ik niet plus de interesses tussen mijn klasgenoten en mij botsen zoals ik al eerder zij. Nu word ik nog een beetje buitengesloten door de groep, omdat ik geen feestbeest ben.
Ik ben geïnteresseerd in een breed scala aan onderwerpen. Veel nieuwsgerelateerde onderwerpen vind ik zeer interessant. Evenals het filosoferen over het leven, geld, succes maken in het leven, toekomst en over vrouwen. Mijn klasgenoten zijn echter geïnteresseerd in dingen wat voor mij echt doelloos is, waaronder roddelen. De humor komt ook niet overeen. In hun ogen zal ik misschien een saai iemand zijn. Dat kan ik begrijpen.
Tot op heden heb ik geen vriendin, twee vrienden (die ik niet echt vertrouw, aangezien ik nog niet veel dingen meegemaakt heb met hun en ze niet langer dan twee jaar ken) en ik beoefen geen sport. Dit laatste komt omdat ik er geen geld voor heb. Ik leen een bepaald bedrag bij DUO plus ik heb een basis studiefinanciering.
Zoals ik al zei heb ik geen vriendin en heb ik dit ook nooit gehad, nog steeds maagd, nooit gezoend. Ik ben vrij onzeker over mijzelf op het gebied van uiterlijk, lichaamshouding en communicatie omdat ik nooit interesse heb gehad van vrouwen. Hierdoor ben ik wat introverter geworden en ben en word ik onzeker tijdens het praten of bij het geven van presentaties. Gelukkig valt dit niet op (althans daar lijkt het op) bij mensen.
Een sport wil ik graag beoefenen. Om dit te kunnen realiseren moet ik een bijbaan hebben, dit is dan ook voor mij erg lastig. Alle sollicitaties die ik verricht heb (30 tot 50 sollicitaties) zijn op één na afgewezen. Die ene sollicitatie die ik verricht heb waar ik niet direct afgewezen werd, daarvoor werd ik uitgenodigd voor een gesprek waar ik tot op heden geen antwoord heb ontvangen. Dus daarvoor ben ik waarschijnlijk afgewezen, want we zijn al ruim een maand verder.
Doordat het mij dus ook niet lukt om een bijbaan te krijgen, heb ik tot op heden ook nog geen rijbewijs.
Dus wat doe ik nu? Veelal zit ik thuis waar ik dan films bekijk, aan het gamen ben, aan het studeren ben, of gewoon echt niks doe en maar aan het analyseren ben over mijn leven en over mijn toekomst en hoe ik mogelijk vrienden kan maken en een vriendin kan krijgen...
Vakantie ben ik ook al jaren niet gegaan door het geldgebrek van ouders en door hun tijdgebrek, aangezien ze altijd werken. Zelf ga ik niet op vakantie, aangezien ik het niet leuk vind om alleen op vakantie te gaan. Vakantie ga ik liever als ik een vriendin heb, of iets ouder ben en echt goede vrienden heb of een gezin heb.
Ik ben erg moe en het is laat in de avond, dus neem mij niet kwalijk als mijn grammatica niet feilloos correct is. Ik ben het er mij namelijk bewust van dat er wat kromme zinnen getypt kunnen zijn of wat verwijzingen fout kunnen zijn.
Tenslotte kan dit topic als een klaagtopic beschouwd worden, maar dat is het niet. Doordat ik het kort wou houden en de lengte wou inperken is het dus een erg warrig verhaal en valt het ook op dat eigenlijk alles wel geklaag is. Vandaar ook de titel van dit topic: ''Van alles en nog wat. '' Doordat ik alles zo snel en kort mogelijk wil vertellen. Ik zal z.s.m. de OP proberen duidelijker te typen en grammaticaal correcter te proberen te typen.
Dit topic zal ik zoveel mogelijk proberen te updaten, evenals de OP.
[ Bericht 3% gewijzigd door Kraan-Water op 04-01-2014 00:31:14 ]