Ik zie dit namelijk als geld dat je niet hebt en dus ook niet mee kunt doen dus dan is het onlogisch dat je uitkering wordt omgezet naar een soortement 'ruime' lening... want zo'n erfenis is natuurlijk niet bedoeld om de 'overheid' van te spekken..
Als je iets meer info voor me hebt, kan ik precies opzoeken wat je moet weten.
Zeer gevoelig, zo'n situatie, persoonlijk zou ik de domme spelen.
En nog even over het spekken van de overheid.... Moeten we dan wel iemand spekken die in principe haar levensonderhoud wel zelf kan betalen. Het mes snijdt soms aan twee kanten!!!
FF tussendoor kakkie, waar heb je gewerkt????
Ik heb mn werkeloosheids uitkering terug moeten betalen toen ik 21 werd.
edit:
Moet ik er wel even bijzeggen dat ik de uitkering eerst niet mocht ontvangen omdat ik tevee geld had volgens de gemeente maar tja aangezien ik dan wel geld had maar er niet aan kon komen heb ik toch een uitkering gevraagd. Kortom ik was op de hoogte van te voren dat ik het terug moest betalen. Ik was wel zwaar teleurgesteld toen het ook daadwerkelijk moest.
[Dit bericht is gewijzigd door wenneke1 op 05-10-2002 19:40]
Anyway, toen ie dus weer bij de Sociale Dienst kwam werd zijn aanvraag geweigerd.
Hij is nu van ellende maar gaan werken.
Ze kan er dus nu compleet niets mee, is het mischien mogelijk dat ze per maand een gedeelte (niet een volledige uitkering) maar bv 200 euro kan vragen en dat op later leeftijd kan terug betalen zonder enige rente/problemen?
Indien iemand hier dieper op in wil gaan zou ik hier graag prive over willen babbelen... (ivm prive zaken)
ze moet gewoon een baantje zoeken, that's all, van alle gezeik af.
quote:Ik weet wel dat als je een huis ge-erft hebt dat als je het dan verkoopt (maar ook als je het zelf wilt houden) je 40% (!!!!) naar de belastingdienst moet storten. Waarom vind ik ook een beetje vreemd maar ja je kunt er niks aan doen he behalve Nederland uit gaan. En oh wat hebben we het hier toch goed zeg?! K*t land zeg!!!
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:15 schreef Chandler het volgende:
Wanneer iemand een uitkering heeft en een erfenis heeft die pas op latere leeftijd vrijkomt moet ze dit dan allemaal terug gaan betalen?Ik zie dit namelijk als geld dat je niet hebt en dus ook niet mee kunt doen dus dan is het onlogisch dat je uitkering wordt omgezet naar een soortement 'ruime' lening... want zo'n erfenis is natuurlijk niet bedoeld om de 'overheid' van te spekken..
Als je gewoon geld ge-erft hebt hoef je er niks over te betalen naar de belastingdienst. Gewoon snel alles opnemen en de rekening ofheffen, dan ben je overal vanaf. Niet alles in één keer op de bank storten maar gewoon thuis bewaren of bij de bank in de kluis.
Ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb.
Veel succes verder.
mja tis niet anders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |