abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135490183
Lovedd, moeilijke afweging, maar je moet vooral doen wat goed voelt. En niet omdat je omgeving dat van je verlangt.

Lady, gatsie! Zet je er geen datum op? Ingooien het altijd braaf na 5 dagen weg(meestal maar een klein restje) jullie niet?

Martin, goede keus! Ik geef het gekoeld mee of ik ontdooi het de avond vantevoren. Mijn dochter is niet representatief voor hoeveelheden dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik had gisterochtend een beginnende zware buikgriep of voedselvergiftiging (bleek later pas), maar was wel naar mijn werk gegaan. Daar kolfde ik ineens veel meer dan normaal. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik vond het zelf wel verassend eigenlijk.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:37:05 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135490205
He bah LB, dat klinkt wel heel vies. :r

Fijn Martine! Ik moest ook een uur reizen maar had altijd een paar koelelementen in mijn koeltasje.
pi_135492170
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:36 schreef Sull het volgende:
Lovedd, moeilijke afweging, maar je moet vooral doen wat goed voelt. En niet omdat je omgeving dat van je verlangt.

Lady, gatsie! Zet je er geen datum op? Ingooien het altijd braaf na 5 dagen weg(meestal maar een klein restje) jullie niet?
.
Nee, want het is vaak veel langer houdbaar ;) Richtlijn is 5-8 dagen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:20:09 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135492450
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:36 schreef Sull het volgende:
Nee ik was nog niet echt bekend met melk die lang in de koelkast staat ;) E drinkt wat slordig / weinig de laatste tijd, dus ik had ineens melk over :o :D

En wat ik hierboven ook zei, die 5 dagen (of 7 idd) zie ik als richtlijn... als ik daar in de buurt zit ruik of proef ik of het nog kan :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:11:41 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135498832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
Straaltjes ja? Die heb ik nog steeds nooit :')
3x raden wat ik de afgelopen dagen af en toe heb _O- O+ :9

Alle stress is er echt af hier, zo fijn! Ik heb voorraad, t voeden gaat fijn, het kolven gaat goed...

*O*
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:27:08 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135503985
Wat fijn Ladyblack! O+

En buiging voor voorraad! (weet smiley niet).
  woensdag 15 januari 2014 @ 08:53:28 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135509565
_O_ ( underscore hoofdletter o underscore kyara :+ )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135509688
Klinkt goed LB, fijn dat je hebt doorgezet in dat lastige begin he? :)
pi_135510037
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:11 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

3x raden wat ik de afgelopen dagen af en toe heb _O- O+ :9

Alle stress is er echt af hier, zo fijn! Ik heb voorraad, t voeden gaat fijn, het kolven gaat goed...

*O*
:D *O* Fijn om te horen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135512322
Fijn LB!

Ok, niet gelijk weggooien na 5/6 dagen dus, goed om te weten ^O^

Het drinken uit een flesje lijkt hier na een flinke dip vorige week, weer de goeie kant op te gaan (vorige week maar 70 cc en 20 cc op mijn 2 werkdagen, de 3e werkdag is manlief met L. maar weer op mijn werk gekomen om te voeden). Maandag helaas weer 70 cc, maar gister bijna 200 cc (en dan ben ik 10 uur van huis ongeveer). *O* En ja dat lijkt weinig, maar dit is een record voor onze L. :@
Nu nog hopen dat de kinderarts goed nieuws heeft volgende week over haar afwijkende mondbodem.
pi_135514444
Ik heb gisteren een voorlichtingsavond gehad over borstvoeding en ik zie het helemaal zitten *O* Alle dingen die mijn moeder me vertelde waarom ze was gestopt zijn ook meteen tegengesproken. Waterige borstvoeding is nog steeds het voedzame stofje wat je baby nodig heeft en na 10 dagen kan het zijn dat je baby nog niet terug is op zijn startgewicht. En maximaal 3 uur tussen voedingen laten (en niet de hele nacht laten slapen zoals mijn moeder deed) en als de baby het wil vaker :)

Maar ik wilde ook wel alvast een flesje in huis halen voor als het niet zo lukt, maar dan wil ik wel graag een goede speen zodat hij niet lui wordt en ik het later nog een keer aan de borst kan proberen. Welke is dan goed? Ik zag al iets over een Breastflow speen of een speen van Dr Brown? Ik heb in zo'n gratis box deze gekregen, maar die is vooral tegen krampjes toch?
pi_135514918
Dot, wat leuk dat je zo enthousiast bent!! *O*

Omdat mijn uk bij de geboorte wat klein was, kostte het drinken uit de borst hem te veel energie. Wij hebben toen (na ziekenhuisopname met 5 dagen oud) bijgevoed met een gewone aventfles + -speen. Hij hapte wel altijd goed aan en dat bleef daarna ook gewoon doen. Volgens de verpleegkundige op de neonatologie hoef je niet bang te zijn voor tepel-speenverwarring als een baby een goede hap/drinktechniek heeft. Als het aanhappen juist een probleem is, weet ik niet of ik een andere keus had gemaakt in speen (ik had van tevoren niets in huis, dus later pas bijgekocht).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135515180
Dot misschien kun je ook bij de apotheek een spuitje halen. Mocht je ukkie dan nog niet goed zelf kunnen drinken of bijvoeding nodig hebben kun je fingerfeeden.
pi_135515421
Bij ons had de kraamverzorgster een soort 'bijvoedingskit' bij zich. Met spuitje (met gebogen uiteinde zodat je makkelijker kan fingerfeeden) en slangetjes. Zo'n slangetje kan je tijdens een voeding tussen je borst en mond frotten zodat iemand anders daar extra melk doorheen kan laten lopen. Zo krijgt de baby meer binnen, zonder dat hij merkt dat hij bijgevoed wordt. Dit zou extra stimuleren tot drinken uit de borst. Bij ons zette dat helaas geen zoden aan de dijk, maar misschien kan je bij de intake van de kraamzorg vragen of zij ook dit soort spullen meebrengen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135516611
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:35 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons had de kraamverzorgster een soort 'bijvoedingskit' bij zich. Met spuitje (met gebogen uiteinde zodat je makkelijker kan fingerfeeden) en slangetjes. Zo'n slangetje kan je tijdens een voeding tussen je borst en mond frotten zodat iemand anders daar extra melk doorheen kan laten lopen. Zo krijgt de baby meer binnen, zonder dat hij merkt dat hij bijgevoed wordt. Dit zou extra stimuleren tot drinken uit de borst. Bij ons zette dat helaas geen zoden aan de dijk, maar misschien kan je bij de intake van de kraamzorg vragen of zij ook dit soort spullen meebrengen?
Oh, dat is een goede, thanks! Ze bieden via hun webshop wel een pakket aan voor borstvoeding, maar dat zijn flesjes, zoogkompressen en een bepaalde zalf.
pi_135517111
foutje...

[ Bericht 94% gewijzigd door laiveneertiekje op 15-01-2014 15:13:45 ]
pi_135517681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
Als ik het menu zie kun je volgens mij al meer dingen gaan eten door dingen als koffie met melk, ontbijtkoek, volkoren biscuitjes enzo te schrappen.... Dat vind ik nou echt zonde om te eten als je daar een boterham of iets anders voor moet laten staan.
Huh?
pi_135519521
Denk dat laiv twee topics door elkaar haalt... ;)

Even crossposten uit het babietjestopic:

Alweer 8 maanden vandaag!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:05 schreef L-E het volgende:
Shandaly O+ Ik dacht trouwens dat je was gestopt met bv, of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
Nee, we zijn nog niet gestopt, ik zit nog steeds in de grote twijfelzone... Ik ben wel het kolven aan het afbouwen, sinds deze week nog maar 1 keer per werkdag. En dan kolf ik met moeite ongeveer 30 cc, dus voor flesjes bij het kdv hoef ik het niet meer te doen, dat is gewoon veel te weinig.
Op zich wil ik met de ochtend- en avondvoeding nog wel even doorgaan, zolang mijn productie dan goed genoeg blijft. Aan de andere kant zou ik het ook niet erg vinden om daar ook vanaf te zijn. Maar dan vind ik mezelf weer egoïstisch, etc etc.. je weet wel, het standaard riedeltje. Vandaar de twijfel.
Maar we zijn dus nog niet gestopt *O*
pi_135519577
Ik zei het al in het babytopic, maar wát een heerlijke foto! Die handjes O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135519723
Ze lijkt wel een hele gekke deuk in d'r hoofd te hebben, boven haar linkeroog... apart
pi_135519935
Volgens mij is dat bij haar slapen, dat beweegt ook met het drinken.
pi_135520178
Ahhh, die handjes erbij O+
pi_135521203
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Huh?
Verkeerde topic.... Sorry.. :@
pi_135521239
Wat drinkt ze geconcentreerd Shandaly O+
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:21:02 #250
171422 LadyBlack