abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:10:50 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6124083
Hier maar verder?
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.

Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.

Ik luister nu naar het geweldige Evelyne van Bert de Coninck. Ik weet verder niets van deze Vlaamse zanger en ken ook geen andere nummers van hem. De Kast heeft er ook een versie van, maar die háált het niet bij deze. Doe het, zegt ze, en ze lacht haar tanden bloot...

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 05-10-2002 19:16]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Admin zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:15:20 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_6124157
Ik luister op dit moment naar
"Morphine child" van Savatage,
mooi lekker lang nummer.
Ik vind de rustige zang erg mooi in dit nummer.
Het nummer komt trouwens van de CD Poets and Madmen.
Alhoewel Savatage onder metal valt, is dit nummer niet ontoegankelijk voor mensen die niet van dat genre houden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_6124175
Avril Lavigne - Complicated

17jarig rocksterretje met een lekker koppie

zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:17:17 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6124195
Ik luister naar Planet Telex (Hexidecimal mix) van Radiohead... Dat zegt al genoeg denk ik... heerlijke muziek
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:24:07 #5
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6124290
Heddy Lester - De Mallemolen

Ooit de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival (1977). Klinkt erg, maar toch heb ik dit altijd wel een mooi liedje gevonden. De tekst is geschreven door Wim Hogenkamp, die later op mysterieuze wijze overleden is. Ik weet niet of het ooit is opgeklaard, maar ik kan me herinneren dat hij thuis werd doodgeschoten en dat men er aan twijfelde of het moord was of een knap inelkaar gezette zelfmoord. Ook staat me bij dat, toen ze hem vonden, er een plaat van Maria Callas opstond die keihard door de woning schalde...

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6124291
Ramses Shaffy - Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder

Prachtig! De ingetogen stem in de coupletten en in het refrein barst het los. Bij wijze van dan. Mooie vent ook.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:24:54 #7
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_6124305
Smashing Pumpkins, Tonight Tonight...

Toch triest dat ze er mee zijn gestopt.

pi_6124318
Sasha Riker - Spontaneity

Komt van een online-webstream Wat volgens mij weer via D-devil gaat (volgens de link) , het is allemaal trance enz. Luister maar...

[url=http://www.nederland-digitaal.nl/home/dik123/babes.htm]alle FOK!-error babes[/url]
pi_6124327
metallica - metal militia
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:28:16 #10
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_6124357
Ik luister nu naar een paar liedjes van de nieuwe cd van Low getiteld 'trust'. Is voor de eerste keer dat ik iets van het genre slowcore luister, en waarschijnlijk ook de laatste.
De muziek kruipt maar voort, zit geen enkele gang en of pit in. Ik vind het maar saaie muziek.
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:45:38 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6124603
Anne Clark - Sleeper in metropolis. Klinkt alsof de wereld platgebombardeerd is en er nog 1 vrouw over is om erover te zingen en ik voel me kut en daarom luister ik het.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6124616
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:26 schreef Fixxxer het volgende:
metallica - metal militia
En ook weer bij dit topic geldt het gequote stukje uit de eerste post en zullen na deze post, posts zoals de jouwe zonder pardon verwijderd worden.
pi_6124727
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:45 schreef SEMTEX het volgende:
Anne Clark - Sleeper in metropolis. Klinkt alsof de wereld platgebombardeerd is en er nog 1 vrouw over is om erover te zingen en ik voel me kut en daarom luister ik het.
En omdat ik me ook kut voel zet ik Our Darkness van Mevr. Clark maar op. Poetische electro of zoiets...

btw:Goed alternatief, dit "Wat luister je nu-nieuwe stijl"

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:56:13 #14
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_6124771
De cd van Lord of the Dance. Over het algemeen is dit niet echt mijn muzieksmaak (redelijk traditionele muziek met vrij veel Ierse invloeden). Maar aangezien ik 2 keer naar de voorstelling ben geweest is het altijd wel leuk om de muziek van de voorstelling nog eens te luisteren.
pi_6124810
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:46 schreef Seborik het volgende:

[..]

En ook weer bij dit topic geldt het gequote stukje uit de eerste post en zullen na deze post, posts zoals de jouwe zonder pardon verwijderd worden.

alrighty mate, sorry had het eerlijk gezegd niet gelezen
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:58:50 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6124813
En nu wil ik mezelf zielig voelen en dus luister ik naar het akoestische gitaar + violen van Aimee Mann's Ghost World. Ze troost me.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6124969
Peter Hammill - Over (cd)
Een hele cd over het beeindigen van een relatie. En de stem van Hammill boort het recht je ziel in. Waarschijnlijk heb ik gewoon zin om mezelf te pijnigen...
pi_6125256
AC/DC - Thunderstruck

Lekker AC/DC nummer.Goed gitaarwerk zoals we van Angus gewend zijn. En die stem he.

Blackball, the new disease!
pi_6125426
Rush - Moving Pictures (cd)

De aartsvaders van de hedendaagse progmetalmannetjesputters.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 20:53:19 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6125433
Kate Bush - Wuthering Heights

herinner me dat n therapiegenote het n mooi nummer vond en t luisterde als troost. Dat gevoel heb ik nu ook. De hoge stem van Kate Bush en dat sprookjesachtige wat het nummer kenmerkt maken me rustig.

pi_6125452
Anouk - Love

Akoestisch nummer van Anouk, behoorlijk melodramatisch ook. Uitspraken als 'Not afraid to die no more' en 'All I needed was some loving' doen het goed in een zelfmedelijdenbui.

ik ben het mannetje in de chinese kamer
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 20:56:41 #22
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6125461
Cock Robin - 't album Cock Robin (nu "Just when you're having fun")
Vooral even helemaal doorluisteren, heb 'm net binnen op vinyl (ja jongens en meisjes... ) bestel af en toe een lading 2e hands.
Net When You're Heart Is Weak gehad, blijft een goed nummer, beter dan The Promise You Made (komt zo voorbij )

Semtex: Wuthering Heights zou ik inderdaad ook es wat vaker moeten draaien

pi_6125466
U2 - Electrical Storm

De nieuwe single van U2, heeft een beetje dezelfde sound als de nummers van All That You Can't Leave Behind. Geweldig nummer!

[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_6125541
Ook Wuthering Heights van Kate Bush.

Onwaarschijnlijk mooi nummer.
Daar kunnen alle Avril Levigne's van tegenwoordig nog een behoorlijk puntje aan zuigen.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:07:07 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6125559
Zo goed:

Jesus he knows me, van genesis. Een aanklacht tegen de hypocrisie van TV-dominees. Geweldige clip ook.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')