abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135037623
Ik heb cadeaubonnen voor dille & kamille en zag dat ze ook keukenmessen hadden. Nu ben ik op zoek naar een santoku dus... Heeft iemand ervaringen? Of kan ik toch beter voor Zwilling (aanbieding bij de AH) of Global gaan?
pi_135038537
Van Dille&Kamille weet ik niet veel, maar als het ook een koksmes mag zijn kan ik je de Slitbar-serie van de IKEA aanraden. Een erg fijn, scherp en ook mooi mes.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90131068/

Maar ja, daar heb je dus niets aan met je D&K bonnen .. Eigenlijk is dit een vrij nutteloze post ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_135084907
Lijkt me weinig soeps. Staalsoort noch fabrikant staat vermeld en ik ga er niet vanuit dat ze die messen zelf maken. Sowieso lijkt het me voor dat geld (18 euro) niet mogelijk om een fatsoenlijk mes te maken van roestvast staal (want dat zijn ze).
pi_135085074
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:11 schreef probeer het volgende:
Van Dille&Kamille weet ik niet veel, maar als het ook een koksmes mag zijn kan ik je de Slitbar-serie van de IKEA aanraden. Een erg fijn, scherp en ook mooi mes.

[ afbeelding ]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90131068/

Maar ja, daar heb je dus niets aan met je D&K bonnen .. Eigenlijk is dit een vrij nutteloze post ..
_O_
Sterkheidsbaas van alles.
pi_135096207
Ik ben behoorlijk verwend met mijn Zwilling en Global messen. Maar als je naar prijs/kwaliteit zou gaan kijken dan zou ik toch eens bij het huismerk van Knives and Tools kijken. Ik denk dat je daar veel langer van kan genieten dan van zo'n mesje van D&K. Die zien er namelijk uit als niet veel soeps.
pi_135097563
Hmm ok helder... D&K wordt het dus niet. Heeft iemand nog een mening over de zwilling messen (motion) die bij de AH in de aanbieding zijn -50%
pi_135098196
Ik heb een D&K koksmes (niet-RVS, bamboe heft). Prima ding, komt goed door de 'tomaatproef' heen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_135105111
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb een D&K koksmes (niet-RVS, bamboe heft). Prima ding, komt goed door de 'tomaatproef' heen.
Niet-rvs is inderdaad altijd wel top heb ik het idee. Ik heb een stalen vleesmes van een tientje uit frankrijk en dat ding is haast scherper dan mijn Global na een paar keer aanzetten.
pi_135106956
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:51 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Niet-rvs is inderdaad altijd wel top heb ik het idee. Ik heb een stalen vleesmes van een tientje uit frankrijk en dat ding is haast scherper dan mijn Global na een paar keer aanzetten.
Zelfde materiaal als die Herder molenmesjes? Want die zijn echt fantastisch ..

pi_135110264
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Zelfde materiaal als die Herder molenmesjes? Want die zijn echt fantastisch ..

[ afbeelding ]
Misschien wel, het roest in ieder geval als de neten en is net zo gemakkelijk aan te zetten.
pi_135110509
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:03 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Misschien wel, het roest in ieder geval als de neten en is net zo gemakkelijk aan te zetten.
Idd, roest heel erg snel, maar echt verschrikkelijk scherp.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:06:47 #12
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_135160137
Heb 4 maanden geleden de Fiskars Edge messenset gekocht en moet zeggen.....Heel erg happy mee :)
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')