maar er zitten bij allebei geen gedragsproblemen. van schizofrenie persone weet ik dat er geen gedragsproblemen zijn want schizofrenie is weer anders. nu jij weerquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:45 schreef Aladin het volgende:
In beide gevallen werken alle hersendelen niet altijd evengoed samen zou ik zeggen.
Huh?! Bij mensen met autisme én schizofrenie komen wel degelijk gedragsproblemen voor!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:52 schreef hannekam het volgende:
[..]
maar er zitten bij allebei geen gedragsproblemen. van schizofrenie persone weet ik dat er geen gedragsproblemen zijn want schizofrenie is weer anders. nu jij weer
Autisme. Bedoel je dan klassiek autisme of het hele autistisch spectrum?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:43 schreef hannekam het volgende:
Is er een overeenkomstige overlap tussen deze twee problematieken en wat maakt dat het op elkaar lijkt?
Wat voor gedragsproblemen komen er bij schizofrenie voor? hwat ik weet is dat ze met spullen gaan gooien of gedragen zich heel onrustigquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:56 schreef Plienn het volgende:
[..]
Huh?! Bij mensen met autisme én schizofrenie komen wel degelijk gedragsproblemen voor!
Wat dacht je van automutilatie, of het verwonden van anderen. Echt een heel breed scala..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:59 schreef hannekam het volgende:
[..]
Wat voor gedragsproblemen komen er bij schizofrenie voor? hwat ik weet is dat ze met spullen gaan gooien of gedragen zich heel onrustig
autistisch spectrum stoornisquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Autisme. Bedoel je dan klassiek autisme of het hele autistisch spectrum?
Dan vraag je wel naar iets dat zo breed is dat er eigenlijk geen antwoord op te geven is. Je kan een klassieke autist nauwelijks vergelijken met bijvoorbeeld een PDS-nos-er.quote:
Ik praat in dit geval over een pdd-noserquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan vraag je wel naar iets dat zo breed is dat er eigenlijk geen antwoord op te geven is. Je kan een klassieke autist nauwelijks vergelijken met bijvoorbeeld een PDS-nos-er.
En de juiste term is dan 'stoornis in het autistisch spectrum'.
Maar blijkbaar weet je er eigenlijk zeer weinig van. Vanwaar de vraag dan? Vanwege dat andere topic?
Precies... En niemand voldoet aan een vast aantal criteria/symptomen/punten. Want geen enkele Autist is hetzelfde. En geen enkele Schizofreen is hetzelfde.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan vraag je wel naar iets dat zo breed is dat er eigenlijk geen antwoord op te geven is. Je kan een klassieke autist nauwelijks vergelijken met bijvoorbeeld een PDS-nos-er.
Dat zijn geen symptomen van schizofrenie.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:02 schreef Plienn het volgende:
[..]
Wat dacht je van automutilatie, of het verwonden van anderen. Echt een heel breed scala..
Waarom vraag je dat hier, en zoek je het niet zelf op ?
Er is een verband tussen PDD-NOS/MCDD en psychotische kwetsbaarheid. Mensen met PDD-NOS en MCDD krijgen vaker een psychose.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:09 schreef hannekam het volgende:
[..]
Ik praat in dit geval over een pdd-noser
Ik zeg toch ook niet dat dat een vast symptoom is? Het is gedragsproblematiek wat wel kan worden vertoond door een schizofreen, ik ken zelf ook cliënten die dat doen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat zijn geen symtomen van schizofrenie.Doe je huiswerk.
Jij werkt zo te horen met clienten die dat aandoening hebben. zijn ze sommige momenten ook normaal waardoor er niets aan de hand lijkt met ze en ook periodes waarin ze weer in de war worden dus psychische symptomen want volgens mij zijn schizofrenen niet doorgaans gekquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:17 schreef Plienn het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat dat een vast symptoom is? Het is gedragsproblematiek wat wel kan worden vertoond door een schizofreen, ik ken zelf ook cliënten die dat doen.
Maar persoonlijk zie ik een groot verschil tussen mensen met schizofrenie en mensen met autisme.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:30 schreef Madame_Paon het volgende:
Ja.
http://www.newscientist.c(...)ia.html#.UscBLPTuJog
http://healthland.time.co(...)chizophrenia-autism/
http://health.india.com/n(...)izophrenia-and-adhd/
Sommige mensen met schizofrenie zijn als kind (foutief) gediagnosticeerd met autisme, omdat het voorstadium van schizofrenie veel lijkt op autisme.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 05:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar persoonlijk zie ik een groot verschil tussen mensen met schizofrenie en mensen met autisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |