abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135034953
Is er een overeenkomstige overlap tussen deze twee problematieken en wat maakt dat het op elkaar lijkt?
pi_135035043
In beide gevallen werken alle hersendelen niet altijd evengoed samen zou ik zeggen.
pi_135035293
Heb je soms huiswerk wat nog af moet TS?
Yeah bitch ! Magnets !
pi_135035371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:45 schreef Aladin het volgende:
In beide gevallen werken alle hersendelen niet altijd evengoed samen zou ik zeggen.
maar er zitten bij allebei geen gedragsproblemen. van schizofrenie persone weet ik dat er geen gedragsproblemen zijn want schizofrenie is weer anders. nu jij weer
pi_135035492
Geen zal wel zijn dan.
En sommige stoornissen worden geaccepteerd, anderen mag je massaal op los gaan.
pi_135035515
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:52 schreef hannekam het volgende:

[..]

maar er zitten bij allebei geen gedragsproblemen. van schizofrenie persone weet ik dat er geen gedragsproblemen zijn want schizofrenie is weer anders. nu jij weer
Huh?! Bij mensen met autisme én schizofrenie komen wel degelijk gedragsproblemen voor!
Yeah bitch ! Magnets !
pi_135035593
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:43 schreef hannekam het volgende:
Is er een overeenkomstige overlap tussen deze twee problematieken en wat maakt dat het op elkaar lijkt?
Autisme. Bedoel je dan klassiek autisme of het hele autistisch spectrum?
pi_135035625
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:56 schreef Plienn het volgende:

[..]

Huh?! Bij mensen met autisme én schizofrenie komen wel degelijk gedragsproblemen voor!
Wat voor gedragsproblemen komen er bij schizofrenie voor? hwat ik weet is dat ze met spullen gaan gooien of gedragen zich heel onrustig
pi_135035734
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:59 schreef hannekam het volgende:

[..]

Wat voor gedragsproblemen komen er bij schizofrenie voor? hwat ik weet is dat ze met spullen gaan gooien of gedragen zich heel onrustig
Wat dacht je van automutilatie, of het verwonden van anderen. Echt een heel breed scala..
Waarom vraag je dat hier, en zoek je het niet zelf op ?
Yeah bitch ! Magnets !
pi_135035868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Autisme. Bedoel je dan klassiek autisme of het hele autistisch spectrum?
autistisch spectrum stoornis
pi_135035914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:05 schreef hannekam het volgende:

[..]

autistisch spectrum stoornis
Dan vraag je wel naar iets dat zo breed is dat er eigenlijk geen antwoord op te geven is. Je kan een klassieke autist nauwelijks vergelijken met bijvoorbeeld een PDS-nos-er.
En de juiste term is dan 'stoornis in het autistisch spectrum'.

Maar blijkbaar weet je er eigenlijk zeer weinig van. Vanwaar de vraag dan? Vanwege dat andere topic?
pi_135035970
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan vraag je wel naar iets dat zo breed is dat er eigenlijk geen antwoord op te geven is. Je kan een klassieke autist nauwelijks vergelijken met bijvoorbeeld een PDS-nos-er.
En de juiste term is dan 'stoornis in het autistisch spectrum'.

Maar blijkbaar weet je er eigenlijk zeer weinig van. Vanwaar de vraag dan? Vanwege dat andere topic?
Ik praat in dit geval over een pdd-noser
pi_135036020
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies... En niemand voldoet aan een vast aantal criteria/symptomen/punten. Want geen enkele Autist is hetzelfde. En geen enkele Schizofreen is hetzelfde.
De diagnose wordt gesteld als je voldoet aan een aantal punten, in combinatie met onderzoeken..
Yeah bitch ! Magnets !
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:14:50 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135036218
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:02 schreef Plienn het volgende:

[..]

Wat dacht je van automutilatie, of het verwonden van anderen. Echt een heel breed scala..
Waarom vraag je dat hier, en zoek je het niet zelf op ?
Dat zijn geen symptomen van schizofrenie. :') Doe je huiswerk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:17:38 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135036336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:09 schreef hannekam het volgende:

[..]

Ik praat in dit geval over een pdd-noser
Er is een verband tussen PDD-NOS/MCDD en psychotische kwetsbaarheid. Mensen met PDD-NOS en MCDD krijgen vaker een psychose.

En mensen met schizofrenie en autisme hebben een slecht ontwikkeld theory of mind. In het geval van schizofrenie is deze slecht ontwikkeld theorie of mind alleen gelding als hij op dat moment psychotisch is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_135036346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat zijn geen symtomen van schizofrenie. :') Doe je huiswerk.
Ik zeg toch ook niet dat dat een vast symptoom is? Het is gedragsproblematiek wat wel kan worden vertoond door een schizofreen, ik ken zelf ook cliënten die dat doen.
Yeah bitch ! Magnets !
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:18:01 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135036356
pi_135036556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:17 schreef Plienn het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat dat een vast symptoom is? Het is gedragsproblematiek wat wel kan worden vertoond door een schizofreen, ik ken zelf ook cliënten die dat doen.
Jij werkt zo te horen met clienten die dat aandoening hebben. zijn ze sommige momenten ook normaal waardoor er niets aan de hand lijkt met ze en ook periodes waarin ze weer in de war worden dus psychische symptomen want volgens mij zijn schizofrenen niet doorgaans gek
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:30:19 #20
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_135036837
Ja.
http://www.newscientist.c(...)ia.html#.UscBLPTuJog
http://healthland.time.co(...)chizophrenia-autism/
http://health.india.com/n(...)izophrenia-and-adhd/

Sommige mensen met schizofrenie zijn als kind (foutief) gediagnosticeerd met autisme, omdat het voorstadium van schizofrenie veel lijkt op autisme.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 4 januari 2014 @ 03:14:20 #21
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_135055791
Het ontstaan van schizofrenie en autisme is genetisch hetzelfde.. 20-40 dagen na de bevruchting grijpt moeder natuur in en husselt van een normale embryo de genetische structuur stevig door elkaar, omwille van 'variatie van de soort'.

En wat hierboven al werd gezegd, vroeger werd gedacht dat autisme het voorportaal was van schizofrenie.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 05:42:48 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_135056819
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:30 schreef Madame_Paon het volgende:
Ja.
http://www.newscientist.c(...)ia.html#.UscBLPTuJog
http://healthland.time.co(...)chizophrenia-autism/
http://health.india.com/n(...)izophrenia-and-adhd/

Sommige mensen met schizofrenie zijn als kind (foutief) gediagnosticeerd met autisme, omdat het voorstadium van schizofrenie veel lijkt op autisme.
Maar persoonlijk zie ik een groot verschil tussen mensen met schizofrenie en mensen met autisme.

Kun je uitleggen wat de overeenkomsten zijn, behalve dat er een genetische verband bestaat?

[ Bericht 3% gewijzigd door Keep_Walking op 04-01-2014 06:05:00 ]
pi_135056845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 05:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar persoonlijk zie ik een groot verschil tussen mensen met schizofrenie en mensen met autisme.
pi_135071422
Toen ik bij de jongerenafdeling van de psychiatrie kwam dachten ze in eerste instantie aan autisme (zo las ik later in mijn rapport/dossier) en pas toen ik bij de volwassenenpsychatrie kwam na lang onderzoek de diagnose schizofrenie gekregen.
pi_135072246
De negatieve symptomen van schizofrenie kunnen lijken op tekenen van autisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')