Het is verslavend he... Ik herken het maar ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen om je er vanaf te houdenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:27 schreef Miniem het volgende:
[..]
fijn![]()
lukt me wss niet, heb nou al in mn hoofd dat ik het doe als ik naar bed ga.
Ik hou je niet tegen want ik weet dat het helptquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:27 schreef Miniem het volgende:
[..]
fijn![]()
lukt me wss niet, heb nou al in mn hoofd dat ik het doe als ik naar bed ga.
Oh ik plande t ook hoorquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:36 schreef kuolema het volgende:
Wat ik niet zo goed snap is dat je het wilt doen als je naar bed gaat. Waarom plan je het?
ouders.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:36 schreef kuolema het volgende:
Wat ik niet zo goed snap is dat je het wilt doen als je naar bed gaat. Waarom plan je het?
Je wacht tot ze naar bed zijn zodat ze niet je kamer binnen komen?quote:
Haken, maar daarin had ik ook weinig zinquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:15 schreef kuolema het volgende:
Mensen die zich vervelen: kijk even op de activiteitenlijst van een vorig topic. Iets doen voor iemand anders (en diegene vertellen dat je iets gaat doen) werkt als een stok achter de deur en dan moet je wel en het is nog leuk ook want je kunt er iemand blij mee maken.
Minthy, je was toch bezig met breien of zo? Ga iets maken voor iemand anders! Of voor jezelf natuurlijk. Zoals een deken om onder te kruipen als je je kut voeltMaar beter gewoon iets kleins, zodat je snel resultaat ziet en het niet saai wordt.
Ik heb voor mezelf een projectje bedacht. Ik heb van die mini-cactusjes in plastic potjes die steeds omvallen. Daar wil ik potjes voor maken/kopen en daarop schilderen/mozaïeken. Ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen. Priegelwerkje, echt mijn ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
Vroeger gebruikte ik ze , zoals een ander een joint rookt. Vroeg in de avond innemen en dan lekker de hele avond door roezen. Daar hoorde dan ook de vreetkicks bijquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:29 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik ben nog in staat om bij een temazepam toch om 5 uur klaar wakker te zijn... waarom medicijnen bij mij altijd maar half werken....
Dat begrijp ik wel goed, maar wat zou dan wel een goede omgang zijn met wanneer een user dit aankaart? Het compleet negeren vind ik ook niet goed, maar er teveel op ingaan ook niet. Ik vind dat wel lastig. Misschien alleen zeggen dat de desbetreffende persoon professionele hulp nodig heeft?quote:Op zondag 5 januari 2014 10:52 schreef Re het volgende:
kleine notitie van de moderators::
we zijn niet happig op het bespreken van snij en krasgedrag, hou dat in de gaten dat het niet mag hier op FOK!
Goed om nog een keer te horen.quote:Op zondag 5 januari 2014 10:52 schreef Re het volgende:
we zijn niet happig op het bespreken van snij en krasgedrag, hou dat in de gaten dat het niet mag hier op FOK!
quote:Op zondag 5 januari 2014 10:52 schreef Re het volgende:
Ik vind het lastig om in te schatten wat de grens hierin is. Ik denk dat die nu overschreden is, maar komt dat omdat er al een beslissing was gemaakt? De beslissing om iets te doen was al gemaakt en dan kunnen wij er verder ook niet zoveel mee... Als een user zegt "ik heb drang maar ik wil het niet, wat kan ik doen" is dat dan anders voor de mods? Want zo ervaar ik het wel, maar ik weet niet hoe jullie daarin staanquote:Op zondag 5 januari 2014 11:11 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel goed, maar wat zou dan wel een goede omgang zijn met wanneer een user dit aankaart? Het compleet negeren vind ik ook niet goed, maar er teveel op ingaan ook niet. Ik vind dat wel lastig. Misschien alleen zeggen dat de desbetreffende persoon professionele hulp nodig heeft?
quote:Op zondag 5 januari 2014 10:11 schreef seasushi het volgende:
Haha, dan was ik dus niet de enigeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over zelfmoord mag ook niet, ook al hebben we daar vorig jaar nog een hele goeie discussie over gehad totdat dat topic op slot ging...jammer wel, maar goed.quote:
quote:
Dat is inderdaad een goeie. Muziek maken is leukquote:Op zondag 5 januari 2014 13:37 schreef zomertje het volgende:
Wat ik gemerkt heb is dat muziek maken een hele goede afleiding is. Je hebt echt alle aandacht daarvoor nodig en ik merk dat het me uit een dip kan trekken. Het met je handen bezig zijn en noten lezen werkt op een of andere manier goed voor je hoofd.
Speel zelf saxofoon. Dus misschien een idee voor mensen die nog op zoek zijn naar een hobby/afleiding.
Het helpt wel om je gedachten op iets anders te richten om je niet te laten meetrekken in de depressieve gedachtegang. Het pakt de kern van het probleem niet aan, maar kan wel helpen bepaalde momenten te overbruggen. In mijn ervaring kom je nader tot de kern van het probleem wanneer je je aandacht richt op de gedachten en de depressieve gedachtegang. Leren die aandacht/focus te trainen met een leuke hobby is een prima optie.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:37 schreef zomertje het volgende:
Wat ik gemerkt heb is dat muziek maken een hele goede afleiding is. Je hebt echt alle aandacht daarvoor nodig en ik merk dat het me uit een dip kan trekken. Het met je handen bezig zijn en noten lezen werkt op een of andere manier goed voor je hoofd.
Speel zelf saxofoon. Dus misschien een idee voor mensen die nog op zoek zijn naar een hobby/afleiding.
Het is ook een goed excuus om eens de deur uit te moeten (repetities, optredens) En vaak zijn het leuke momenten als je op een feestje of concert mag spelen.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Het helpt wel om je gedachten op iets anders te richten om je niet te laten meetrekken in de depressieve gedachtegang. Het pakt de kern van het probleem niet aan, maar kan wel helpen bepaalde momenten te overbruggen. In mijn ervaring kom je nader tot de kern van het probleem wanneer je je aandacht richt op de gedachten en de depressieve gedachtegang. Leren die aandacht/focus te trainen met een leuke hobby is een prima optie.
Dat vind ik eenquote:Op zondag 5 januari 2014 13:57 schreef Elvi het volgende:
Ik heb wat betreft zelfbeschadiging weinig gehad aan mn hulpverleners. Ik heb het allemaal zelf gedaan.
Wat een goede tip is, zijn de videos op youtube van Kati Morton. Zij had het over uitstellen als je drang hebt en dan heb ik gedaan. Ik ben van 10 tot 15 keer per dag elke dag (december 2012) naar ehm... nu 8 weken snijvrij gegaan (en 3 weken geen drang)
Maar daar hadden de hulpverleners niet zoveel mee te maken...
Wat mij ook hielp, naast de videos van Kati Morton, is om een dagboek bij te houden zodat ik mn frustraties daarin kwijt kon. En ik ben zelf begonnen met een soort werkboekje om op te splitsen wanneer ik de drang heb en wat alternatieven zijn die voor mij werken. Dus 2 dagboeken: een positieve en een 'negatieve' zeg maar![]()
Ik kan wel een keer die lijst hier neerzettenMaar het is dan wel een lijst met dingen die voor mij werken
Het is een beetje uitproberen wat voor jou werkt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |