abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:17:00 #1
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_135013222
Ik had op oudjaarsavond veel vrienden op bezoek. Was druk met boodschappen doen, een shitload oliebollen/appelbeignets gebakken, uren druk geweest, en daarna een fantastisch oud en nieuw gevierd.
Totaal niet op mijn telefoon gelet. Die was inmiddels ook al uitgevallen ergens die avond.

Veel telefoontjes gemist, waaronder die van mijn moeder.
Nu heb ik minimaal contact met haar omdat we veel hebben meegemaakt, en ze alcoholist is. Nu werkt ze daaraan, en daar heb ik respect voor. Ik had haar de dag daarna een berichtje gestuurd omdat haar telefoon uitstond toen ik belde, dat mijn telefoon leeg was en ik daarom haar belletje had gemist. Wenste haar alsnog een gelukkig nieuwjaar, vroeg haar of ze een leuke avond had gehad, maar ze reageerde daar niet op terug.

Maar nu word ik midden in de nacht gebeld door een schreeuwde dronken moeder die mij verwijt dat ik de rede ben dat zij nu weer aan de drank zit. Want hoe durfde ik haar eerst een superkerst te geven dit jaar en dan haar met oud en nieuw laten stikken. Ze bleef maar schreeuwen en ik hing op. Ze belde weer terug en begon mij uit te maken voor kankerwijf een slechte dochter een kind dat nooit geboren had mogen worden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik zit hier nog steeds een beetje te trillen... Van verdriet maar voornamelijk woede! Waar haalt ze het lef vandaan zo tegen mij tekeer te gaan!

Sorry voor het lange verhaal, ik moest de klacht even van mij afschrijven... En ik denk dat dit nog een staartje gaat krijgen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Frank_Drebin op 03-01-2014 09:02:56 ]
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:21:02 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135013243
Dat is echt klote :( sterkte...
pi_135013250
Sterkte morgen met opstaan!
En vergeet niet:

Komt wel goed schatje! O+
pi_135013251
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:17 schreef Applecreampie het volgende:
Ze belde weer terug en begon mij uit te maken voor kankerwijf een slechte dochter een kind dat nooit geboren had mogen worden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dit is het moment om op te hangen en het contact voorgoed te verbreken.
pi_135013253
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:21 schreef Trebo het volgende:

[..]

vrijdag 3 januari 2014 @ 03:22:14 #6
395200 deadprez
One more rail
pi_135013256
Ik zou me er niet al te druk om proberen te maken, laat haar maar ragen.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:22:30 #7
78498 classpc
I don't like change
pi_135013260
Sterkte ermee. Je moeder heeft natuurlijk niet het recht om zo te reageren en die dingen tegen jou te zeggen. Maar als ze aan de drank zit dan wordt het al wel wat begrijpelijker dat ze niet zichzelf is nu.
Ik zou proberen om me er niet teveel van aan te trekken nu, want je kunt er op dit moment toch niets aan doen. En zelfs al kon je er wat aan doen, dan nog is je moeder volwassen en is zij dan de gene die de beslissing moet maken.
Je bent hoe dan ook niet verantwoordelijk voor dat zij naar de drank grijpt. Dingen als dat je telefoon uitvalt of dat je omdat je het druk hebt niet op je telefoon let gebeuren gewoon. Dat kan ze jou toch niet kwalijk nemen?

Slaap lekker.

P.S.: Voor je nachtrust is het misschien beter als je je telefoon uit zet of haar nummer even blokkeert.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:26:41 #8
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_135013281
Jouw moeder heeft overduidelijk een probleem. Het is niet jouw fout. Misschien op een rustig moment, als ze nuchter is, een keer uitpraten. Opdat jullie weten wat je van elkaar wilt en van de relatie verwacht, of zoiets. Sterkte.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:31:06 #9
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_135013293
quote:

[..]

Dat is het juist, we proberen het net weer op te bouwen. Ze heeft nu een terugval gehad. Aangezien ze mij jarenlang niet heeft gezien, band net opbouwen. We afgelopen kerst voor het eerst samen hebben gevierd, dus dat was heel speciaal voor haar. Ik denk dat ze zulke hoge verwachtingen had voor oud en nieuw om mij telefonisch te spreken ( we wonen 230 km van elkaar vandaan) dat ze is ingestort nadat dus niet lukte en ze naar de drank greep.

Neemt niet weg dat ze mij nu echt verschrikkelijke dingen heeft toegeschreeuwd :{ en ik ben nu ook echt boos. Geef mezelf ook paar dagen om na te denken wat ik hiermee ga doen. Want dit kan echt niet.
Het eerste wat ik morgen doe ik mijn stiefvader bellen en zeggen dat hij mijn moeder als de sodemieter naar haar psycholoog moet sturen.

Maar denk dat een schopje R&P beter is in dit geval.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:42:24 #10
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_135013345
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:37 schreef deadprez het volgende:
Ik vind toradora toch vermakelijker. Deze probeert wel, maar het wil niet echt lukken.
Ik vertel het ook niet om jouw te vermaken...
Je kan best wel wat aardiger doen hoor, daar ga je niet dood aan ;)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:51:08 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_135013383
Hoe gaat dat dan als ze weer nuchter is? Hoe kijkt ze er dan op terug? Of herinnert ze zich zoiets dan niet? Ik weet niet of een normaal gesprek er dan in zit bij jullie als zoiets is gebeurd.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 3 januari 2014 @ 04:00:36 #12
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_135013423
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:56 schreef Elan het volgende:
Ja hallo dit is KLB om 4 uur in de nacht neem aan dat het een verzonnen verhaal is en anders open het lekker in R&P of zo als je serieuze adviezen wil.

Nee het is niet verzonnen, en misschien hoort het thuis in R&P maar het is ook een klacht. Misschien dat ik overdag wat serieuzere users aantref.

en alsnog mij voor kutwijf uitschelden en hoerendochter is ook niet nodig, je kent me niet eens :) of het nu 4 uur 's nachts is of niet.
pi_135013627
TS, ik zou het ff op z'n beloop laten. Wie weet belt je moeder nog een keer op om te zeggen dat ze haar fout inziet en dat het haar heel erg spijt. Doet ze dat niet, dan is het voor jou helaas duidelijk dat je haar los moet laten. (Je kan dan wel eerst contact met haar opnemen om o.a. te vertellen dat je het absoluut niet pikt om te horen dat je nooit geboren had mogen worden en dat het haar eigen schuld is dat ze aan de drank zit.)
pi_135013637
Een moeder die een dusdanig drankprobleem heeft dat ze haar dochter midden in de nacht woest opbelt en uitscheldt om niks, hoort thuis in een afkickkliniek.

TS zou er goed aan doen om druk op haar moeder uit te oefenen. Bijvoorbeeld: contact verbreken totdat ze van haar verslaving af is.

Het is - hoe dan ook - een terechte klacht...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:47:30 #15
405449 rikkerdeflikker
rikker de flikker
pi_135014252
Zo gaat dat met junkies, altijd de schuld bij anderen neerleggen zodat ze zelf weer een reden hebben om te gebruiken. Ik zou haar een spiegel voor houden als ze nuchter is.
rikker de flikker
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:07:26 #16
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_135014445
R&P
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_135014666
Heftig TS, heb je een beetje kunnen slapen?
pi_135014883
Krijgt ze professionele hulp? Zo niet, praat met haar en probeer samen wat te regelen.

Doet ze dat niet en staat ze er ook niet open voor? Persoonlijk zou ik zo iemand niet in mijn leven willen, ze zoeken het maar uit. Anders trekken ze je mee in hun drama.

En verder zou ik me niets aantrekken van zo iemand, al heeft ze enorm kwetsende dingen gezegd (onder invloed).
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:12:24 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_135015504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:17 schreef Applecreampie het volgende:
Sorry voor het lange verhaal, ik moest de klacht even van mij afschrijven... En ik denk dat dit nog een staartje gaat krijgen...
Sterkte. Enige tip die ik heb: neem even goed de tijd om dit naast je neer te kunnen leggen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_135015598
Dat zijn geen kinderachtige zaken zeg, pfffffffffff. Als ze iedere vorm van hulp mocht weigeren, contact verbreken en doorgaan met je leven zou ik zeggen.

Sterkte!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:34:50 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135016003
Pff, heftig.

Laat je moeder iig weten dat ze een grens heeft overschreden (zodra ze nuchter is).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_135016087
quote:

[..]

Makkelijk praten. Duidelijk nooit zelf in zo'n situatie gezeten..
pi_135017878
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef erikkll het volgende:

[..]

Makkelijk praten. Duidelijk nooit zelf in zo'n situatie gezeten..
Soms is de grens bereikt. Ondanks dat het je moeder is. Ik bedoel, niet voor iedereen is dat waardevol.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_135017941
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:48 schreef Seikcid het volgende:

[..]

Soms is de grens bereikt. Ondanks dat het je moeder is. Ik bedoel, niet voor iedereen is dat waardevol.
Ik zat in precies dezelfde situatie en hoewel de grens inderdaad bereikt is, wil je altijd het contact herstellen als het weer beter gaat met je ouder. Het is simpel zat; je ouder blijft je ouder en als hij/zij overlijdt terwijl jij ruzie hebt met diegene, dan vergeef je jezelf dat nooit.
pi_135018004
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:50 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik zat in precies dezelfde situatie en hoewel de grens inderdaad bereikt is, wil je altijd het contact herstellen als het weer beter gaat met je ouder. Het is simpel zat; je ouder blijft je ouder en als hij/zij overlijdt terwijl jij ruzie hebt met diegene, dan vergeef je jezelf dat nooit.
Niet iedereen denkt zo, dat probeert hij je net duidelijk te maken.
The meaning of life is to give life meaning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')