zo noemen ze dat, het ritueel rondom het slapen gaan.quote:
quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:26 schreef AMangold het volgende:
waarom slaaphygiëne ? ik snap niet wat dit met hygiëne te maken heeft..
Serieus? Nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zo noemen ze dat, het ritueel rondom het slapen gaan.
Hoe beter je slaaphygiëne, hoe beter je nachtrust.
Psychologische term.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:26 schreef AMangold het volgende:
waarom slaaphygiëne ? ik snap niet wat dit met hygiëne te maken heeft..
Respect man, als jij een ploegendienst hebt bij de brandweer/ambulance/politie in Gelaen heb ik respect voor je.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:27 schreef nattermann het volgende:
Ik zou dat ook wel willen maar dat is niet te combineren met mijn werk (ploegendienst).
Ik val niet in slaap ik blijf uren wakker liggen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:31 schreef Woelwater het volgende:
Als je gewoon zou gaan slapen om 12 uur ipv lezen en muziek luisteren zou al een groot gedeelte van de oplossing zijn
Heb zelf altijd een radio naast me met radio1 of BNR, dat is behoorlijk slaapverwekkend iig..quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:31 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik val niet in slaap ik blijf uren wakker liggen.
Beste slaapmiddel ooit.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb zelf altijd een radio naast me met radio1 of BNR, dat is behoorlijk slaapverwekkend iig..
Eerder stoppen met de computer, tv kijken enz. en dan in bed gaan liggen. Niet pas net voor je naar bed gaat met dit soort dingen stoppen want dan razen je hersenen nog door.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:31 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik val niet in slaap ik blijf uren wakker liggen.
Gvdquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:28 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Respect man, als jij een ploegendienst hebt bij de brandweer/ambulance/politie in Gelaen heb ik respect voor je.
Als je een bakker of zo bent ook, maar iets minder.
Sowieso zorgt de aanwezigheid van (veel) licht in de periode vlak voordat je gaan slapen ervoor dat je moeilijk in slaap komt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
De truc is: rust voordat je gaat slapen. Geen beeldschermen gebruiken en niet actief zijn, maar een boek lezen ofzo. Dat scheelt al behoorlijk met in slaap vallen.
Verder is de truc vooral om meerdere dagen achter elkaar bijtijds op te staan. Dus, zoals jij stelt, om zeven uur opstaan. De hele dag wakker blijven, geen gesnooze of powernapjes tussendoor. Doe dat een paar dagen en je lichaam zal 's avonds steeds eerder vermoeid raken. Ga je dan gewoon op een 'normale' tijd naar bed, gaat je lichaam daar aan wennen.
Als je eenmaal in dat ritme zit, kan je best een keertje uitslapen, maar niet meer dan eens per week. Anders raakt je lichaam -dat heel goed is in aanpassen- juist in de war door het gebrek aan structuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |