abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135006065
In de supermarkt hier in Nederland kan je alleen gesuikerde ijsthee vinden (of "zero sugar" varianten met een shitload aan aspartaam).

In China heb je ook gewoon suikervrije, calorie-loze, (ijs)thee.

Nongfu Spring Oriental Leaves

Verkrijgbaar in smaken: oolong tea, jasmine tea, black tea, green tea
http://www.nongfuspring.com/index.php/product/lists/category/124

Waarom hebben we zoiets niet in Nederland? Toen ik dit in China dronk ben ik (over een periode van een half jaar) een flink aantal kilo's kwijt geraakt. Alleen water drinken zou misschien hetzelfde doen, maar de theesmaken waren ook gewoon lekker, niet zoet maar ook niet bitter. Dronk gewoon lekker weg.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_135006261
Dan pak je toch gewoon water.
5 Ferrari's op videoband!
pi_135006331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dan pak je toch gewoon water.
..

"maar de theesmaken waren ook gewoon lekker, niet zoet maar ook niet bitter. Dronk gewoon lekker weg."

Veel mensen willen niet alleen maar (smakeloos) water drinken, wat waarschijnlijk ook de reden is dat we hele schappen vol verschillende dranken hebben.
pi_135006412
Waarom zou je betalen voor iets waar geen calorieën inzitten :?
pi_135006600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:00 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom zou je betalen voor iets waar geen calorieën inzitten :?
Omdat je wel smaak wil maar niet dikker wil worden? :P + het gemak van een flesje uit de koelkast pakken en gelijk kunnen drinken.
pi_135007131
Zelf ijsthee maken? Net zo makkelijk als thee zetten...
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:15:56 #7
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135007221
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:03 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Omdat je wel smaak wil maar niet dikker wil worden? :P + het gemak van een flesje uit de koelkast pakken en gelijk kunnen drinken.
Niks is lekkerder dan water.
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:16:48 #8
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135007260
Waarom zou je flessen van die meuk uit China laten overkomen, als je gewoon in eigen keuken ijsthee kunt maken precies zoals jij dat hebben wilt..

?
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:17:23 #9
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_135007288
Lijkt me wel lekker :9.
pi_135007441
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:14 schreef manifold het volgende:
Zelf ijsthee maken? Net zo makkelijk als thee zetten...
Koud water en thee trekt niet zo lekker. Dan moet je dus eerst hete thee zetten, en het vervolgens af laten koelen en in de koelkast zetten. Na een paar uur kan je het pas drinken..

Doe mij dan maar gewoon een flesjes koude thee uit de koelkast.
pi_135007497
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:16 schreef Keith_Bakker het volgende:
Waarom zou je flessen van die meuk uit China laten overkomen, als je gewoon in eigen keuken ijsthee kunt maken precies zoals jij dat hebben wilt..

?
Het hoeft niet per se die meuk uit China te zijn, als Unilever het wil maken vind ik het ook best.

Fabrieken kunnen nou eenmaal de thee altijd precies hetzelfde laten smaken. Komt geregeld voor dat mn thee te slap of juist te sterk is.
pi_135007500
De beste thee krijg je Door theezakjes (met losse blaadjes werkt het niet) in een fles koud water te gooien en het snachts in de koelkast te laten staan.

Het klinkt gek maar Door de thee koud te trekken wordt het veel meer frisdrank achtig.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_135007526
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:21 schreef Roadtrip het volgende:
De beste thee krijg je Door theezakjes (met losse blaadjes werkt het niet) in een fles koud water te gooien en het snachts in de koelkast te laten staan.

Het klinkt gek maar Door de thee koud te trekken wordt het veel meer frisdrank achtig.
Bedankt voor de tip, ik ga het 's proberen.
pi_135007559
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:21 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Het hoeft niet per se die meuk uit China te zijn, als Unilever het wil maken vind ik het ook best.
stuur ze een mail, zeg maar dat ik het ook wel zie zitten ^O^
pi_135007586
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:22 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik ga het 's proberen.
Als je googled cold brew ice tea krijg je ook heel veel recepten enzo.

Wel grappig je thee gaat er ook heel anders van smaken.

Maar succes! :Y)
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:30:19 #16
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135007887
Het heet ook ijsthee he :+
pi_135009442
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:20 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Koud water en thee trekt niet zo lekker. Dan moet je dus eerst hete thee zetten, en het vervolgens af laten koelen en in de koelkast zetten. Na een paar uur kan je het pas drinken..

Je zou het natuurlijk ook gewoon vooraf kunnen maken....duh. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135009527
Ik drink in de zomer vaak koude thee van twinings. Speciale zakjes die in koud water werken en ideaal in een flesje spa het touwtje tussen de dop draaien en in de koelkast!
pi_135012531
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:21 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Fabrieken kunnen nou eenmaal de thee altijd precies hetzelfde laten smaken. Komt geregeld voor dat mn thee te slap of juist te sterk is.
Zonnatura heeft het, zakjes voor in koud water.
Loopt alleen niet zoals ze gehoopt hadden dus gaat denk binnenkort weer verdwijnen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_135016383
Maak dan gewoon "American iced tea". Zet een flinke bak thee (bijvoorbeeld met ceylonthee), laat het afkoelen en zet het vervolgens in de koelkast. Kost geen zak, zit geen suiker in en is hartstikke lekker (al moet je er in het begin een beetje aan wennen).
pi_135016671
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:20 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze het ook in NL verkopen, maar hier hebben ze theezakjes van de Lipton die speciaal gemaakt zijn om in koud water te laten trekken.

Daarnaast is er ook nog ijsthee-poeder van Lipton dat je oplost in een karaf met koud water, maar ik denk dat daar wel suiker/calorieën in zitten.
pi_135018732
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:21 schreef Roadtrip het volgende:

Heb het geprobeerd met 0,5 liter petflesje, niet slecht! Ga het binnenkort ook 's met een wat grotere fles proberen.
pi_135018769
TS: :') :') :')

Ik moest werkelijk huilen om je topic...
pi_135019055

er zijn nog meer soorten, maar deze heb ik altijd.
pi_135019847
Drink gewoon kraanwater man, is veel gezonder dan ijsthee en je hoeft er geen moeite voor te doen met dingen kopen en allerlei handelingen om ijsthee te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')