Klinkt al positief, ongezond is wat we willen van chips, anders zouden we wel plakjes gefrituurde aubergine of wortel vreten...quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:28 schreef cora4034 het volgende:
AH huismerk is goed te doen. Nog wel ongezond oranje van kleur.
Jups, dat ook maar in dit geval gaat het om een smaak die je je herinnert maar niet overeen komt met de smaak die je proeft.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:42 schreef CafeRoker het volgende:
twee weken lang stevig die dingen doorvreten en je weet niet beter.
Lijkt mij extreem naarquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jups, dat ook maar in dit geval gaat het om een smaak die je je herinnert maar niet overeen komt met de smaak die je proeft.
Die truuk met 10 dagen (of 2 weken) 1 type voedsel (evt in verschillende bereidingen) eten werkt alleen met zaken die je niet lust.
zelf hebik een schedelbasisfractuur gehad en daarbij is ook m'n reukzenuw beschadigd geraakt.
In het begin had ik constan een vieze geur in m'n neus en een vieze smaak in m'n mond maar dat is met de tijd verdwenen gelukkig.
Maar ik heb er wel aan overgehouden dat ik sommige dingen nu anders proef en ruik dan ik voorheen deed.
Gefrituurd eten vind ik nu niet meer lekker omdat het veel teveel naar de zonnebloem-olie proeft, merkt ik vooral bij chips en patat.
Maar ook wijn vind ik tegenwoordig enorm zuur ruiken en proeven, echt wijn-azijn terwijl ik vroeger wijn heerlijk vond en zo zijn er nog wel een aantal andere zaken die nu voor mij anders ruiken.
Ook al zou ik 2 weken achterelkaar wijn zuipen, ik ga dat niet meer lekker vinden omdat het niet de smaak is die ik er van verwacht.
Ik ben allang blij dat niet alle smaken anders zijn geworden, cola en rum kan ik nog prima van genieten gelukkig, dat zou ik denk ik het meest gemist hebben.quote:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat je de behoefte aan zoute smaak tegen die tijd afgeleerd bent.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jups, dat ook maar in dit geval gaat het om een smaak die je je herinnert maar niet overeen komt met de smaak die je proeft.
Die truuk met 10 dagen (of 2 weken) 1 type voedsel (evt in verschillende bereidingen) eten werkt alleen met zaken die je niet lust.
zelf hebik een schedelbasisfractuur gehad en daarbij is ook m'n reukzenuw beschadigd geraakt.
In het begin had ik constan een vieze geur in m'n neus en een vieze smaak in m'n mond maar dat is met de tijd verdwenen gelukkig.
Maar ik heb er wel aan overgehouden dat ik sommige dingen nu anders proef en ruik dan ik voorheen deed.
Gefrituurd eten vind ik nu niet meer lekker omdat het veel teveel naar de zonnebloem-olie proeft, merkt ik vooral bij chips en patat.
Maar ook wijn vind ik tegenwoordig enorm zuur ruiken en proeven, echt wijn-azijn terwijl ik vroeger wijn heerlijk vond en zo zijn er nog wel een aantal andere zaken die nu voor mij anders ruiken.
Ook al zou ik 2 weken achterelkaar wijn zuipen, ik ga dat niet meer lekker vinden omdat het niet de smaak is die ik er van verwacht.
het is meer dat je na 2 weken aan de smaak gewend bent, als je iets dat je niet lust 2 weken achter elkaar eet dan lust je het voortaan wel, dan ben je gewend aan de smaak en vind je het niet vies meer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer dat je de behoefte aan zoute smaak tegen die tijd afgeleerd bent.
Amen to that, vroeger moest ik de kruiden van de flippo's in de chips afvegen om te zien welke ik hadquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:04 schreef SiGNe het volgende:
't is gaan klaagbaak maar terechte klacht!![]()
Vroeger vertrok je bek nog van de kruiden en het zout op de laatste paar stukjes chips in de zak, tot de laatste kruimels ging het ook op..
Met de Frites-sticks van Croky was dat helemaal zo, die laatste paar waren altijd het lekkerste van die hele zak!
Bolognese van Croky ook trouwens, geweldig was die, andere favoriet van me was Cheese-Onion.
Maar sinds ze bij Croky en Lay's/Smiths in verantwoorde zonnebloem-olie bakken en het allemaal natrium-arm lijkt te zijn vind ik er niks meer aan.
Volgens mij besparen ze ook enorm op de kruiden, qua kleur zie je de naturel aardappel er nog doorheen terwijl er vroeger toch echt een flinke coating kruiden overheen zat.
Als je mazzel had zat er een brokje van alleen de kruiden in de zak, enorm zout en kruidig, je ogen trekken dicht als je het in je mond hebt maar ergens toch ook weer zó lekker...
Vroeger zat er tenminste smaak aan chips, tegenwoordig is het flauwe hap.
Precies!!!quote:Op
donderdag 2 januari 2014 22:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klinkt al positief, ongezond is wat we willen van chips, anders zouden we wel plakjes gefrituurde aubergine of wortel vreten...
Heel misschien omdat zout als smaakversterkend functioneert?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:32 schreef silverhill het volgende:
Ik zie niet echt in waarom paprikachips met minder zout minder naar paprika kunnen smaken. Behalve dan dat paprikapoeder voor de fabrikant een stuk duurder is dan zout, en je "25% minder zout" wss moet lezen als "25% minder kruiden".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |