abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134992966
Ik ben al ruim 10 jaar bevriend met mijn beste vriendin. Vroeger zaten we bij elkaar op school. Zij zat een klas hoger. Toen waren nog ongeveer 16 jaar en zagen we elkaar vaak, hadden daarna gratis OV, ik zagen elkaar bijna elke dag, en maakten vaak gebruik van onze ov en gingen vaak samen een dag weg. Maar nu ik ben 26 en zij is 25. We hebben nu allebei werk, ik een eigen huisje, sinds kort een vriend. Zij heeft ook een vriend, is zwanger en gaat binnenkort verhuizen, vanaf hier zo 45 minuten verder op.

We zien elkaar nog wel, maar de ene week vaker en soms gebeurt het dat we elkaar 2 a 3 weken niet zien, ook omdat december een drukke maand was voor mij. En als ik wel een keer tijd had, kon zij niet en anders om ook. In de zomer, als het wat mooier weer wordt, zien we elkaar sowieso vaker, gaan we gewoon samen fiets of wandelen en winkelen. Maar nu zien we elkaar ook wel, maar niet vaak. Ik heb ook mijn eigen werk, moet af en toe overwerken, heb vrijwilligerswerk en doe daarnaast nog een verplichte cursus voor mijn betaalde baan.

Maar Afgelopen tijd heb ik mijn vriendin 3 weken niet gezien. Ik heb ook aangegeven van dat ik dan druk heb, of dat en dat te doen heb. Maar elke week vraagt ze wanneer ik tijd heb. En als ik dan aangeef dat ik de komende tijd niet kan of het druk heb, dan opeens hoor ik een aantal dagen niks van haar of merk ik dat ze teleurgesteld is.

Afgelopen maandag heb ik haar weer gezien en hebben we iets leuks gedaan samen. Maar vandaag weer de vraag of ik wat te doen heb. Had al plannen en moest nog wat dingen doen.

Vroeger vond ik het toch anders, omdat we allebei nog op school zaten, nu hebben we ieder een eigen leven, werk, huis, en een vriend. En de ene week of maand heb ik wel genoeg tijd en zien we elkaar soms wel 2 a3 keer in de week, soms dan weer 1 keer in de week en dan gebeurt het wel eens dat we elkaar 2 of 3 weken niet zien.

Zij verwacht dat ik elke week tijd heb en dat we verplicht iets leuks samen moet doen. Maar eerlijk gezegd heb ik daar niet altijd behoefte aan want soms ben ik ook bezig in huis, opruimen, schoonmaken etc of vind ik het heerlijk om gewoon niks te doen en lekker lezen of iets leuks kijken op tv.

En ik merk aan haar gedrag dat ze dit niet echt leuk vindt, ook al geef ik dit aan, dat ik graag thuis wil blijven, want soms merk ik dat ik even die rust nodig heb, omdat ik toen ik een angststoornis kreeg, over mezelf heen ben geloven. wil graag niet meer aan ieders verwachtingen voldoen en gewoon meer aan mezelf denken.

Omdat zij iemand is die zich gauw verveelt en het liefst mij elke dag wil zien. Vaak deelt ze fotos over vriendschap, en dat voor namelijk echte vrienden zijn, of echte vrienden zien elkaar en doen samen iets leuks, roddelen niet over elkaar, en dat soort dingen.

Mijn moeder heeft gezegd dat dat ook kan komen door haar hormonen omdat ze zwanger is, maar zo deed ze daarvoor ook al

Maar hoe staat het met jullie vriendschap? Hebben jullie wel als regel dat jullie elkaar sowieso elke week een keer moeten zien? want mijn vriendin stelt andere waarden en normen dan ik, omdat ze niet stil kan blijven zitten en altijd maar iets te doen moet hebben.
pi_134993412
Vriendschappen bloeden dood door veranderende interesses. Die veranderingen kunnen met hormonen te maken hebben. Maar ze gebeuren ook gewoon zo.

Je zegt zelf al dat je veranderd bent. Zij verandert ook. Jullie beide veranderen. Tja.

Als je vrienden wil blijven, zul je beide iets toe moeten geven. In ieder geval samen een compromis vinden. Als je dat niet samen kunt, dan houdt het op. Zo simpel is het.

En er is verschil tussen 'willen' en 'verwachten'.
pi_134993435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:45 schreef rapensteel het volgende:
Maar hoe staat het met jullie vriendschap? Hebben jullie wel als regel dat jullie elkaar sowieso elke week een keer moeten zien?
Minstens twee keer zelfs. Op maandag draagt hij geen blauwe spijkerbroek ik niet op woensdag. Verder hebben we afgesproken dat we elkaars posts liken op Facebook. Laatst was ik het vergeten, dat kwam me duur te staan. Mocht ik een week niet instagrammen. :@
pi_134993494
Ik heb geen regels en zie mijn beste vriendin ook niet wekelijks, niet eens maandelijks :+
pi_134993586
Wacht nog even tot ze dat kind uitgeperst heeft, dan piept ze (hopelijk) wel anders over elke week afspreken...
Ja doei.
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:02:59 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134993690
Sommige zie ik maadelijks andere nog minder. En soms ineens 3x in de week en dan weer weken niet.
Tis maar net hoe t loopt.

Gewoon eerlijk zijn over wat je eigen wensen zojn. Zodat ze miss de veranderingen wat beter kan begrijpen en daardoor accepteren.
pi_134994269
Iemand elke week zien lijkt me ook wat te veel, kun je dat niet gewoon aangeven?
rikker de flikker
pi_134994398
Mijn vrienden zie ik ook niet elke week, overigens, sommigen zelfs máánden niet, maar áls we elkaar zien dan is 't ook direct gewoon goed. Net weer eens vriendin een berichtje gestuurd (door dit topic) dat we in 't nieuwe jaar maar snel eens af moeten spreken om toffe dingen te gaan doen. Hebben elkaar inmiddels alweer maanden niet gezien.
Ja doei.
pi_134995537
Ik zie mijn vrienden niet zó vaak, vind het ook niet zo prettig als daarin van mij een bepaalde regelmaat verwacht wordt, ik vind dat het spontaan moet gaan allemaal. En soms héb ik gewoonw at meer zin om vanalles te ondernemen en op andere momenten juist niet.
Meeste vrienden wonen ook een eind weg, dat maakt elkaar eens ind e week zien ook vrij onmogelijk, dat scheelt. :+
compact en kleverig.
  donderdag 2 januari 2014 @ 20:40:56 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_134998123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:45 schreef rapensteel het volgende:
Afgelopen maandag heb ik haar weer gezien en hebben we iets leuks gedaan samen. Maar vandaag weer de vraag of ik wat te doen heb. Had al plannen en moest nog wat dingen doen.
Tsja, kennelijk moet jij telkens weer die grens neerleggen.

Aan de andere kant, ik vind het wel positief dat ze niet voor jou probeert te denken en gewoon vraagt. Nee heb je, ja kun je krijgen (zo redeneert ze wellicht).

Prima toch? Of vind je het te vermoeiend om regelmatig nee te moeten verkopen?

Ik heb twee goede vrienden, die zie ik ieder denk ik elke drie weken. Meestal zit er niet meer tijd tussen, dan mis ik die gezelligheid.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_134999215
Nee zeggen vind ik soms vermoeiend, maar niet altijd, blijf me dan soms ook schuldig voelen als ik weer een keer nee heb gezegd, en meestal is het ook zo als ik wel een keer kan, kan zij weer niet en andersom..

Maar probeer idd er niet veel weken tussen te laten zitten.
pi_135199803
Weer kreeg ik vandaag een app met: Binnenkort weer tijd om wat te doen. Heb als volgt gereageerd, ja binnenkort wel, deze week en volgende gaat sowieso niet lukken omdat ik dan wat moet overwerken heb wat nieuwsjaarsrecepties, ga uit eten met collega's en feestje van mijn vriend ouders...

Maar elke keer als ik dat zegt reageert ze er niet op, tot een paar dagen later met dezelfde vraag, want zij wil mij het liefst elke dag zien, laat staan elke week. Maar daar heb ik vergeleken met vroeger, nu niet zo behoefte aan, ook omdat ik nu bijna een jaar op mezelf woon, het huishouden ook moet gebeuren, af en toe opruimen en het echt heerlijk vindt om lekker te niksen,
Daarnaast nog vrijwilligerswerk en een betaalde baan met de daarbijhorende cursus en een training

Constant hoor ik van haar dat ze niet een hele dag thuis kan blijven en zich al gauw verveeld.. en elke dag weg moet anders wordt ze gek, ze heeft wel werk, is zwanger, heeft een vriend en over paar week gaat ze samenwonen, niet in het dorp/stad waar wij nu wonen maar zo 45 minuten verderop

En als ik dan weer nee zeg omdat zij dan voor de zoveelste keer vraagt, voel ik me wel schuldig omdat ik dan soms de neiging heb ja te zeggen, terwijl ik dan weet ik dat niet wil, omdat ik het druk heb en niet over me heen wil laten lopen.

Hoe kan ik hier mee omgaan als zij blijft doordingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')