Wellicht je toekomst? Het is maar een ideetje hoor..quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:20 schreef koenes het volgende:
Waar haalt iedereen die motivatie voor school vandaan, ik zit hier nu weer met geopende boeken voor me, maar heb nog niks gedaan. Ik kan het gewoon niet opbrengen, het boeit me gewoon geen ene fuck. Maar het is wel de bedoeling dat ik het ga halen, m'n vwo. Maar als ik zo doorga gaat dat hem niet worden. Hebben jullie misschien enig idee hoe ik mezelf gemotiveerd kan krijgen...
Why? Net alsof je met je computer niet productief of creatief kan zijn? Het belangrijkste is dat je geinteresseerd wordt in dingen waar je nog niet in geinteresseerd bent om de juiste redenen.. Dit is dan weer de motivatie.. Sommige mensen zijn strevers en doen het voor de cijfers, maar motivatie komt vooral voort uit interesse.. En als je eigenlijk nergens interesse in hebt is het moeilijk om ook maar ergens motivatie voor te hebben. De ouders zijn de eerste die interesse moeten wekken bij kinderen, veel kinderen vandaag de dag zijn zwaar ongeinteresseerd, alles is "boeieh", en hebben nergens motivatie en respect voor.. Als er interesse is zal je zien dat die houding anders is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:31 schreef maily het volgende:
Begin eens met je computer uit te zetten.
Hoe gaat het verder met je? Heb je een sociaal leven?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:20 schreef koenes het volgende:
Waar haalt iedereen die motivatie voor school vandaan, ik zit hier nu weer met geopende boeken voor me, maar heb nog niks gedaan. Ik kan het gewoon niet opbrengen, het boeit me gewoon geen ene fuck. Maar het is wel de bedoeling dat ik het ga halen, m'n vwo. Maar als ik zo doorga gaat dat hem niet worden. Hebben jullie misschien enig idee hoe ik mezelf gemotiveerd kan krijgen...
Het is heus niet dat niks me interesseert, en de dingen die me interesseren zijn niet alleen maar wiet roken en bier drinken. Ik kijk vaak genoeg documentaires, en ik ben denk ik een van de weinige 16 jarigen die regelmatig Pauw en Witteman en het journaal kijkt, en vaak zoek ik ook nog meer info op op internet, ik vind het veel leuker om op die manier aan informatie te komen dan dat uit een boek te leren en je kop in te stampen, en dan maar goede cijfers moeten halen, want anders raakt iedereen over de zeik.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:35 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Why? Net alsof je met je computer niet productief of creatief kan zijn? Het belangrijkste is dat je geinteresseerd wordt in dingen waar je nog niet in geinteresseerd bent om de juiste redenen.. Dit is dan weer de motivatie.. Sommige mensen zijn strevers en doen het voor de cijfers, maar motivatie komt vooral voort uit interesse.. En als je eigenlijk nergens interesse in hebt is het moeilijk om ook maar ergens motivatie voor te hebben. De ouders zijn de eerste die interesse moeten wekken bij kinderen, veel kinderen vandaag de dag zijn zwaar ongeinteresseerd, alles is "boeieh", en hebben nergens motivatie en respect voor.. Als er interesse is zal je zien dat die houding anders is.
Je hebt dus geen reet begrepen van wat ik schreef.. Veel succes verder..quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:54 schreef koenes het volgende:
Het is heus niet dat niks me interesseert, en de dingen die me interesseren zijn niet alleen maar wiet roken en bier drinken. Ik kijk vaak genoeg documentaires, en ik ben denk ik een van de weinige 16 jarigen die regelmatig Pauw en Witteman en het journaal kijkt, en vaak zoek ik ook nog meer info op op internet, ik vind het veel leuker om op die manier aan informatie te komen dan dat uit een boek te leren en je kop in te stampen, en dan maar goede cijfers moeten halen, want anders raakt iedereen over de zeik.
Eens, maar ik denk niet dat alleen de ouders hier invloed op heeft. Ik denk dat de gehele focus vd. maatschappij op dat wat interessant is, verkeerd is. Denk aan programma's die letterlijk niks toevoegen maar wel grote hypes zijn, geordie shore bv.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:35 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Why? Net alsof je met je computer niet productief of creatief kan zijn? Het belangrijkste is dat je geinteresseerd wordt in dingen waar je nog niet in geinteresseerd bent om de juiste redenen.. Dit is dan weer de motivatie.. Sommige mensen zijn strevers en doen het voor de cijfers, maar motivatie komt vooral voort uit interesse.. En als je eigenlijk nergens interesse in hebt is het moeilijk om ook maar ergens motivatie voor te hebben. De ouders zijn de eerste die interesse moeten wekken bij kinderen, veel kinderen vandaag de dag zijn zwaar ongeinteresseerd, alles is "boeieh", en hebben nergens motivatie en respect voor.. Als er interesse is zal je zien dat die houding anders is.
Gedeeltelijk mee eens, al was bijv oh oh cherso daar een begin van.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:06 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Eens, maar ik denk niet dat alleen de ouders hier invloed op heeft. Ik denk dat de gehele focus vd. maatschappij op dat wat interessant is, verkeerd is. Denk aan programma's die letterlijk niks toevoegen maar wel grote hypes zijn, geordie shore bv.
Programma's als DWDD university zouden veel meer het kernpunt moeten zijn. Wanneer onze gehele mening van wat interessant is, en wat de moeite heeft om voor 'te vechten', zal ook bij de huidige (of toekomstige) generatie hier een verandering plaats vinden. Op dit moment is dat teveel lang leve de lol met feesten, bier, zuipen en sex mede gefaciliteerd door het gemak van de tv en het internet.
Maar wat de poster voor jou bedoelde, als je de computer uit doet op het moment dat er gestudeerd dient te worden, de computer een grote afleider (kan) zijn. Door deze uit te zetten maak je plots grote sprongen van je studiemateriaal.
Precies hoe ik me voel.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik herken het wel. Natuurlijk wil je je vwo halen en daarna een studie doen, je snapt heus wel dat dit je kansen voor een mooie toekomst vergroot, en toch heb je daar niks aan op het moment dat je achter de boeken zit. Bij mij is het nooit beter geworden, ik heb nooit intrinsike motivatie kunnen kweken, maar heb wel vwo + geneeskunde afgerond op extrinsieke motivatie: deadlines!
Ik vroeg jou ook wat.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:42 schreef koenes het volgende:
Ik vroeg eigenlijk of jullie weten hoe ik aan motivatie kom voor school. Niet of jullie wouden uitleggen wat er mis is met 'de jeugd van tegenwoordig'.
Sorry jongen, me sociaal leven is prima niks te klagenquote:
Zou je misschien iets nuttigs willen doen met hetgeen wat je leert?quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:52 schreef koenes het volgende:
[..]
Sorry jongen, me sociaal leven is prima niks te klagen
Dat is uiteindelijk toch wel de bedoeling, want als ik dit deed terwijl het nutteloos was dan was ik er allang mee gekapt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zou je misschien iets nuttigs willen doen met hetgeen wat je leert?
Je doet al niets meer. Zou het helpen als je nu iets kon doen met hetgeen wat je leert?quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:29 schreef koenes het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk toch wel de bedoeling, want als ik dit deed terwijl het nutteloos was dan was ik er allang mee gekapt.
Ja je hebt gelijk. Ja het zou wel een stuk interessanter zijn als ik de dingen die ik nu leer ook gelijk kan toepassen, dat is een voordeel van (v)mbo, en het nadeel van vwo.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je doet al niets meer. Zou het helpen als je nu iets kon doen met hetgeen wat je leert?
Wat voor profiel heb je?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:06 schreef koenes het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Ja het zou wel een stuk interessanter zijn als ik de dingen die ik nu leer ook gelijk kan toepassen, dat is een voordeel van (v)mbo, en het nadeel van vwo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |