abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134987390
Waar haalt iedereen die motivatie voor school vandaan, ik zit hier nu weer met geopende boeken voor me, maar heb nog niks gedaan. Ik kan het gewoon niet opbrengen, het boeit me gewoon geen ene fuck. Maar het is wel de bedoeling dat ik het ga halen, m'n vwo. Maar als ik zo doorga gaat dat hem niet worden. Hebben jullie misschien enig idee hoe ik mezelf gemotiveerd kan krijgen...
'Elke wasbeer heb een staart, maar niet elke staart heb een wasbeer,'
pi_134987545
Denk maar aan de gevolgen van het niet halen van je diploma. :s).
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:29:49 #3
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_134987759
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:20 schreef koenes het volgende:
Waar haalt iedereen die motivatie voor school vandaan, ik zit hier nu weer met geopende boeken voor me, maar heb nog niks gedaan. Ik kan het gewoon niet opbrengen, het boeit me gewoon geen ene fuck. Maar het is wel de bedoeling dat ik het ga halen, m'n vwo. Maar als ik zo doorga gaat dat hem niet worden. Hebben jullie misschien enig idee hoe ik mezelf gemotiveerd kan krijgen...
Wellicht je toekomst? Het is maar een ideetje hoor..

Wat ik wel vind is dat bij veel vakken niet duidelijk is wat je er later mee kan en dat er ook niemand is die je verteld dat je welleens bij een R&D afdeling kan gaan werken van een of ander hi-tech bedrijf en daar echt een heel toffe baan mee kan hebben.. Exacte vakken zijn erg belangrijk wil je een leuke/nuttige vervolgopleiding kunnen doen..

Robotica, nano-tech, programmeren, engineering. Allemaal best de moeite waard naar mijn mening dan..
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  Spellchecker donderdag 2 januari 2014 @ 16:31:10 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134987815
Begin eens met je computer uit te zetten.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:35:15 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_134987962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:31 schreef maily het volgende:
Begin eens met je computer uit te zetten.
Why? Net alsof je met je computer niet productief of creatief kan zijn? Het belangrijkste is dat je geinteresseerd wordt in dingen waar je nog niet in geinteresseerd bent om de juiste redenen.. Dit is dan weer de motivatie.. Sommige mensen zijn strevers en doen het voor de cijfers, maar motivatie komt vooral voort uit interesse.. En als je eigenlijk nergens interesse in hebt is het moeilijk om ook maar ergens motivatie voor te hebben. De ouders zijn de eerste die interesse moeten wekken bij kinderen, veel kinderen vandaag de dag zijn zwaar ongeinteresseerd, alles is "boeieh", en hebben nergens motivatie en respect voor.. Als er interesse is zal je zien dat die houding anders is.

[ Bericht 1% gewijzigd door B-FliP op 02-01-2014 16:41:07 ]
B-FliP Youtube Channel
pi_134988162
Ach de wereld heeft ook schoonmakers nodig mensen die bij Mac. Donalds werken...
Dus als dat niet motivatie genoeg is weet ik het ook niet meer ;)
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:43:48 #7
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_134988336
Een toekomst en doel voor ogen hebben, en daardoor de 'pijn' kunnen aanvaren omdat je weet dat het veel gaat opleveren. Ben ervaringsdeskundige, want de vorige zin heb ik hardop tegen mezelf gezegd toen ik geen zin meer had in het hbo :P Gelukkig haal ik tegenwoordig motivatie uit het dagelijks leven, namelijk: Mijn vriendin (wil een goede toekomst met haar) familie en vrienden (wil ze laten zien wat ik kan) en de vele voorbeelden van personen die niet goed terecht kwamen in mijn directe omgeving.
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_134988554
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:20 schreef koenes het volgende:
Hoe gaat het verder met je? Heb je een sociaal leven?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:52:35 #9
416020 K44S
The bearded man
pi_134988672
Beste Fokvrind.

Ik ben inmiddels 23 jaar, heb moeite met leren en heb momenteel maar 1 diploma ( MBO verkoopmedewerker, dat wil dus zeggen, niveau 2 ).
Inmiddels studeer ik weer, en ik vind het super leuk ( nu studeer ik voor commercieel medewerker ), ik snap wat je door maakt en dat leren erg vervelend kan zijn.
Maar zoals hier al staat: waar wil je heen zonder diploma.
Vooral in deze maatschappij en economie vraagt een werkgever om een HBO opleiding als je wil solliciteren als kassamedewerker bij bijv, een appie.

Neem van mij ( ons-medefokkers-) aan, dat er inderdaad kut dagen bij zitten, maar je zit er voor je zelf, niet voor je medeleerlingen.

Als je echt moeite hebt met leren, kan het zijn dat je een niveau hoger kan of mag.
Daag je zelf wat meer uit.
En als de stof je gewoon niets interesseert, moet je misschien een andere opleiding zoeken.

Ik heb gesproken.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_134988748
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:35 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Why? Net alsof je met je computer niet productief of creatief kan zijn? Het belangrijkste is dat je geinteresseerd wordt in dingen waar je nog niet in geinteresseerd bent om de juiste redenen.. Dit is dan weer de motivatie.. Sommige mensen zijn strevers en doen het voor de cijfers, maar motivatie komt vooral voort uit interesse.. En als je eigenlijk nergens interesse in hebt is het moeilijk om ook maar ergens motivatie voor te hebben. De ouders zijn de eerste die interesse moeten wekken bij kinderen, veel kinderen vandaag de dag zijn zwaar ongeinteresseerd, alles is "boeieh", en hebben nergens motivatie en respect voor.. Als er interesse is zal je zien dat die houding anders is.
Het is heus niet dat niks me interesseert, en de dingen die me interesseren zijn niet alleen maar wiet roken en bier drinken. Ik kijk vaak genoeg documentaires, en ik ben denk ik een van de weinige 16 jarigen die regelmatig Pauw en Witteman en het journaal kijkt, en vaak zoek ik ook nog meer info op op internet, ik vind het veel leuker om op die manier aan informatie te komen dan dat uit een boek te leren en je kop in te stampen, en dan maar goede cijfers moeten halen, want anders raakt iedereen over de zeik.
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:00:18 #11
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_134988947
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:54 schreef koenes het volgende:
Het is heus niet dat niks me interesseert, en de dingen die me interesseren zijn niet alleen maar wiet roken en bier drinken. Ik kijk vaak genoeg documentaires, en ik ben denk ik een van de weinige 16 jarigen die regelmatig Pauw en Witteman en het journaal kijkt, en vaak zoek ik ook nog meer info op op internet, ik vind het veel leuker om op die manier aan informatie te komen dan dat uit een boek te leren en je kop in te stampen, en dan maar goede cijfers moeten halen, want anders raakt iedereen over de zeik.
Je hebt dus geen reet begrepen van wat ik schreef.. Veel succes verder..
B-FliP Youtube Channel
pi_134989230
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:35 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Eens, maar ik denk niet dat alleen de ouders hier invloed op heeft. Ik denk dat de gehele focus vd. maatschappij op dat wat interessant is, verkeerd is. Denk aan programma's die letterlijk niks toevoegen maar wel grote hypes zijn, geordie shore bv.
Programma's als DWDD university zouden veel meer het kernpunt moeten zijn. Wanneer onze gehele mening van wat interessant is, en wat de moeite heeft om voor 'te vechten', zal ook bij de huidige (of toekomstige) generatie hier een verandering plaats vinden. Op dit moment is dat teveel lang leve de lol met feesten, bier, zuipen en sex mede gefaciliteerd door het gemak van de tv en het internet.

Maar wat de poster voor jou bedoelde, als je de computer uit doet op het moment dat er gestudeerd dient te worden, de computer een grote afleider (kan) zijn. Door deze uit te zetten maak je plots grote sprongen van je studiemateriaal.
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:08:53 #13
416020 K44S
The bearded man
pi_134989341
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:06 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Eens, maar ik denk niet dat alleen de ouders hier invloed op heeft. Ik denk dat de gehele focus vd. maatschappij op dat wat interessant is, verkeerd is. Denk aan programma's die letterlijk niks toevoegen maar wel grote hypes zijn, geordie shore bv.
Programma's als DWDD university zouden veel meer het kernpunt moeten zijn. Wanneer onze gehele mening van wat interessant is, en wat de moeite heeft om voor 'te vechten', zal ook bij de huidige (of toekomstige) generatie hier een verandering plaats vinden. Op dit moment is dat teveel lang leve de lol met feesten, bier, zuipen en sex mede gefaciliteerd door het gemak van de tv en het internet.

Maar wat de poster voor jou bedoelde, als je de computer uit doet op het moment dat er gestudeerd dient te worden, de computer een grote afleider (kan) zijn. Door deze uit te zetten maak je plots grote sprongen van je studiemateriaal.
Gedeeltelijk mee eens, al was bijv oh oh cherso daar een begin van.

Het moet allemaal extremer en het is nu eenmaal zo dat sex verkoopt.

Zelfde geld voor dat programma ZZZ ( zon zee en ziekenhuis ).
Ik zal niet de moraalridder uithangen om te zeggen dat het belachelijke programma's zijn.
Maar ik merk wel dat door die programma's ik me zelf aardig heb zitten schamen op de bank, van hoe ik dus ook was op van die zuip vakanties.

Ontopic: Je weet niet wat je weg gooit, als je het eenmaal hebt gegooid.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Manager PR/Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 20:32:57 #14
269689 crew  Viv
pi_134997615
Ik herken het wel. Natuurlijk wil je je vwo halen en daarna een studie doen, je snapt heus wel dat dit je kansen voor een mooie toekomst vergroot, en toch heb je daar niks aan op het moment dat je achter de boeken zit. Bij mij is het nooit beter geworden, ik heb nooit intrinsieke motivatie kunnen kweken, maar heb wel vwo + geneeskunde afgerond op extrinsieke motivatie: deadlines! :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 02-01-2014 21:46:12 (typo) ]
pi_134998234
Ik vroeg eigenlijk of jullie weten hoe ik aan motivatie kom voor school. Niet of jullie wouden uitleggen wat er mis is met 'de jeugd van tegenwoordig'.
pi_134998415
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik herken het wel. Natuurlijk wil je je vwo halen en daarna een studie doen, je snapt heus wel dat dit je kansen voor een mooie toekomst vergroot, en toch heb je daar niks aan op het moment dat je achter de boeken zit. Bij mij is het nooit beter geworden, ik heb nooit intrinsike motivatie kunnen kweken, maar heb wel vwo + geneeskunde afgerond op extrinsieke motivatie: deadlines! :Y)
Precies hoe ik me voel.
Aan dit soort verhalen hou ik me vast...
pi_135003756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:42 schreef koenes het volgende:
Ik vroeg eigenlijk of jullie weten hoe ik aan motivatie kom voor school. Niet of jullie wouden uitleggen wat er mis is met 'de jeugd van tegenwoordig'.
Ik vroeg jou ook wat.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135005904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vroeg jou ook wat.
Sorry jongen, me sociaal leven is prima niks te klagen
pi_135006472
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:52 schreef koenes het volgende:

[..]

Sorry jongen, me sociaal leven is prima niks te klagen
Zou je misschien iets nuttigs willen doen met hetgeen wat je leert?
pi_135007478
Wat ViVi schreef: deadlines. En écht leuk vinden wat je doet/mág doen. Vwo was voor mij ook doorbikkelen, wat mislukte studies, etc. Maar toen ik eenmaal op m'n plek zat ging het nagenoeg van een leien dakje. Ja, natuurlijk kan niet alles altijd maar leuk en geweldig zijn, maar over het algemeen was het lezen en leren geen grote straf, en het vooruizicht naar wat meer concrete plannen/ideeën hielp hier ook wel bij.

Wat je er op het moment dat je achter de boeken zit en probeert te leren voor je proefwerk? Niet zoveel behalve een ruggegraag kweken en niet toegeven aan je motivatiegebrek. Dat is 't enige. Succes :)
Ja doei.
pi_135007832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:01 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zou je misschien iets nuttigs willen doen met hetgeen wat je leert?
Dat is uiteindelijk toch wel de bedoeling, want als ik dit deed terwijl het nutteloos was dan was ik er allang mee gekapt.
pi_135008162
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:29 schreef koenes het volgende:

[..]

Dat is uiteindelijk toch wel de bedoeling, want als ik dit deed terwijl het nutteloos was dan was ik er allang mee gekapt.
Je doet al niets meer. Zou het helpen als je nu iets kon doen met hetgeen wat je leert?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 00:06:33 #23
404617 koenes
Linkmichel
pi_135009476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je doet al niets meer. Zou het helpen als je nu iets kon doen met hetgeen wat je leert?
Ja je hebt gelijk. Ja het zou wel een stuk interessanter zijn als ik de dingen die ik nu leer ook gelijk kan toepassen, dat is een voordeel van (v)mbo, en het nadeel van vwo.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:05:53 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135013983
Gewoon stoppen met school en doen waar je zelf zin in hebt. Eerst een jaar of 15, 20 naar school, dan 45 jaar je eigen de pleuris werken en tegen de tijd dat je met pensioen mag val je dood neer en staan je kids ruzie te maken over de erfenis. No way José
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135014144
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:06 schreef koenes het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk. Ja het zou wel een stuk interessanter zijn als ik de dingen die ik nu leer ook gelijk kan toepassen, dat is een voordeel van (v)mbo, en het nadeel van vwo.
Wat voor profiel heb je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')