iddquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:03 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Dat is de golflengte, frequentie is in Hz.
Volgens bison zelf wel..quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:10 schreef z80 het volgende:
weet je zeker dat de golflengte klopt? richting de 250nm wordt al het uv door het glas opgenomen.
maar als je een uv-a lichtbron nodig hebt kun je een eprom wisser er voor gebruiken.
deze is voor een paar euro op internet te vinden en iets duurder bij conrad.
let wel op. bij gebruik van uv licht wel je ogen beschermen met een goede zonnebril met echt glas.
lasogen is niet prettig.
quote:Bij gebruik van een UV-lamp met een golflengte tussen de 250 en 350 nm, is het mogelijk om de lijm gericht uit te laten harden.
Dat is de golflengte. De frequentie is 1,2 Petahertz - 0,85 PHzquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:54 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb de tafel van m'n moeder gesloopt; met een flinke knal sprongen de RVS poten van het glazen blad af toen ik er tegenaan leunde
Nu zie ik dat de wat stevigere glaslijm UV licht nodig heeft om uit te harden. Ze woont in een flatje dus de tafel buitenzetten gaat hem niet worden, nog los van het weer. Ik dacht 'we hangen er wel ff een blacklight boven' maar de frequentie blijkt heel belangrijk te zijn en ik kan de juiste nergens vinden. Lokale grote electrozaak heeft ze niet, conrad heeft ze niet en iets als boels verhuur heeft ze ook niet. Waar haal ik nu zo'n lamp vandaan?
Vereiste frequente is 250-350 nm.
Ik zie het, die zijn veel goedkoper dan ik dacht.. ik had op een euro of 100 gerekend maar ze staan al voor een tientje op marktplaats.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:08 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Een gezichtsbruiner wordt in de electronica hobby vaak gebruikt als poor-mans UV bron (voor belichting van printplaten, voor het etsen). Die zijn (tweedehands) vaak ook vrij goedkoop. Geen idee of die trouwens de 350nm halen...
over het algemeen 10 cm lang. maar dat hoeft geen probleem te zijn. ik neem aan dat je niet de hele tafel wilt gaan belichten maar enkel het gelijmde oppervlak. en hoe groot is dat? 30 vierkante centimeter per keer? gaat makkelijk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:17 schreef CafeRoker het volgende:
Die eprom erasers zien er wel als een interessante optie uit. Ik ken ze verder niet, is zo'n lampje niet heel, heel erg klein?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |