abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134976019
Hallo,

Ik ben Lara en doe namens de universiteit Twente samen met een aantal medestudenten onderzoek naar positieve emoties in combinatie met online oefeningen. Wij zijn benieuwd of we positieve emoties kunnen bevorderen met behulp van een online interventie. Als zo'n online interventie daadwerkelijk effect heeft, zal het mogelijk zijn om een aantal klachten te verminderen/voorkomen, bijvoorbeeld depressie.

Het is in principe de bedoeling dat men een week lang een oefening doet, dat wil zeggen: je krijgt via de mail een aantal vragen die je een week lang elke dag voor jezelf moet beantwoorden. De allereerste vragenlijst vraagt ook om een aantal algemene gegevens (leeftijd, geslacht, opleidingsniveau) en een aantal persoonlijkheidstrekken. Dan is het de bedoeling dat de oefening wordt gedaan en vervolgens kan er dagelijks een feedbackformulier worden ingevuld (Is de oefening gelukt? Ja/Nee. Hoe was de oefening vandaag? Makkelijk/Te doen/Moeilijk.) Aan het eind van de week moet de lijst met ervaren emoties nogmaals worden ingevuld om te kunnen beoordelen of je daadwerkelijk positievere emoties bent gaan ervaren.
De eerste en de laatste vragenlijst zijn het belangrijkste, als je één van de tussenliggende opdrachten mist is het niet zo heel erg

De antwoorden/gegevens zullen anoniem worden verwerkt. Bovendien zullen de resultaten van het onderzoek (anoniem!) worden gepubliceerd, als hier belangstelling voor is! Voor vragen en/of opmerkingen kunnen jullie mailen naar l.timmerman@student.utwente.nl

Wil je graag meer positieve emoties ervaren? Doe dan mee aan deze online uitdaging waarin je een week lang meer aandacht probeert te hebben voor je emoties. Je kunt kiezen uit de volgende vier opties: optimisme, geluk, dankbaarheid en positieve emoties. Door de oefening dagelijks te herhalen vergroot je de kans op een verbetering van positieve emoties. Doe nu mee via http://goo.gl/Ghtz2f en bekijk of jij over een week positiever in het leven staat!

Alvast bedankt voor jullie deelname, en als er vragen/opmerkingen zijn hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,
Lara
If loving you is wrong, I simply don't want to be right.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:57:11 #2
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135279419
Qapla!
we dan
pi_135280109
Klinkt als teveel werk, had je niet beter 1 enquete kennen doen. :')
pi_135304567
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:14 schreef Solo14 het volgende:
Klinkt als teveel werk, had je niet beter 1 enquete kennen doen. :')
Met 1 enquête kan het effect van de oefening niet worden bepaald.
De eerste en laatste mail zijn echter het belangrijkste.. die 5 er tussenin zijn niet noodzakelijk :)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 03:06:39 #5
366603 Romsel
Sowieso baas!
pi_135304718
Een week? Hell nahhhhh
pi_135307328
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:53 schreef gravin36 het volgende:

[..]

Met 1 enquête kan het effect van de oefening niet worden bepaald.
De eerste en laatste mail zijn echter het belangrijkste.. die 5 er tussenin zijn niet noodzakelijk :)
Waarom doe je die eerste en laatste dan niiet?
pi_135309743
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:02 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Waarom doe je die eerste en laatste dan niiet?
Die andere 5 zijn meer een reminder om de oefening te doen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:39:28 #8
416020 K44S
The bearded man
pi_135316650
Mensen werven voor een onderzoek; je doet het fout.

Ik ben bang dat er maar een aantal ( 100 vd 10000 ) mensen er aan mij zullen doen.

Zelfde als giro 555 dat waarschijnlijk iban : 4500000555 gaat worden.

Als je onderzoek wil doen, hou het dus zo simpel mogelijk.

Maar wie ben ik om het af te zeiken hé :')
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_138173016
Hallo allen,

Iedereen die via hier heeft deelgenomen hartelijk dank.
Ik had beloofd om de resultaten met jullie te delen.

Ik heb onderzocht of er verschil in effect was tussen mannen en vrouwen.
Via onderstaande link kunnen jullie de conclusie/resultaten lezen.

https://docs.google.com/d(...)ESs/edit?usp=sharing

Groeten,
Lara Timmerman
Universiteit Twente
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')