quote:Ken'm eigenlijk niet. Vind wel die reclame van de Albert Heijn erg leuk waar'ie in meedoet
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:09 schreef Radiohoofdje het volgende:ik vind hem gewoon geweldig. Niet normaal hoe die kan spelen. Ben een paar keer naar een concert geweest en bewonder hem iedere keer meer. Hijs ook redelijk laat begonnen met pianolessen en zou willen dat ik toch wat vaker oefende
. Wat vinden jullie ervan?
Ik hoor liever Zilberstein, Argerich of Previn aan de Rachmaninov...
quote:Wibi en fouten
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:24 schreef Seborik het volgende:
Ik vind hem vreselijk. Ben naar een concert geweest waar hij het pianoconcert van Grieg en de derde van Rachmaninoff speelde. Het zat allemaal vol fouten.
quote:Ja, Wibi en fouten en dat is algemeen bekend onder musicerend Nederland ook. In het pianistenvakblad is een van z'n cd's totaal de grond in geboord, dat wil toch wel wat zeggen.
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:43 schreef StephanL het volgende:[..]
Wibi en fouten
quote:Er staan toch zeker geen fouten op die cd? Dus daar ligt het niet aan. Ja, misschien live maar dan nog... zou jij kunnen spelen zonder een paar foutjes te maken?
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:22 schreef Seborik het volgende:[..]
Ja, Wibi en fouten en dat is algemeen bekend onder musicerend Nederland ook. In het pianistenvakblad is een van z'n cd's totaal de grond in geboord, dat wil toch wel wat zeggen.
quote:Laat Seborik maar lekker hier blijven en laat Wibi maar lekker wat harder oefenen.
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:22 schreef Radiohoofdje het volgende:[..]
Er staan toch zeker geen fouten op die cd? Dus daar ligt het niet aan. Ja, misschien live maar dan nog... zou jij kunnen spelen zonder een paar foutjes te maken?
quote:En je bent niet de enige.
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:24 schreef Seborik het volgende:
Ik vind hem vreselijk. Ben naar een concert geweest waar hij het pianoconcert van Grieg en de derde van Rachmaninoff speelde. Het zat allemaal vol fouten.
quote:Ja, ik heb hier de partituur liggen van Rachmaninoff 3 (net zoals van andere werken van hem, waar ik ook van gespeeld heb, dus weet hoe moeilijk het is
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:57 schreef Knakker het volgende:
Ach, bij zoveel noten (ooit de partituur van een pianoconcert van Rachmaninoff gezien?) is fouten maken niet zo verwonderlijk. Het is alleen wel wat de top onderscheidt van de middenmoot.
quote:Op de cd zullen ze ook wel staan he... ik ken de cd's verder niet, maar toen 40 gulden waar ik me bij het concert dood aan zat te ergeren vind en vond ik wat veel.
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:22 schreef Radiohoofdje het volgende:[..]
Er staan toch zeker geen fouten op die cd?
Ik heb hier 3 uitvoeringen liggen van Rachmaninoff 3 en talloze anderen gehoord welke vrijwel allemaal beter waren.
quote:Foutjes kunnen altijd, maar bijvoorbeeld niet meer gelijk spelen met het orkest, noten overduidelijk overslaan en dergelijke, in z'n haast misslaan en ga zo maar door...
Ja, misschien live maar dan nog... zou jij kunnen spelen zonder een paar foutjes te maken?
En ik heb ook live-gespeeld ja, natuurlijk niet op dat niveau, dan was m'n studierichting wel wat anders geweest , maar wanneer je dan fouten maakt, wordt je daar ook keihard op afgerekend en krijg je ze bijna altijd wel te horen.
T zal best een aardige gozer zijn, maar ik schaar hem onder de klasse Jan Vayne, drie keer niks. Jan Vayne is met het spelen van simpele, goed in het gehoor van het gemiddelde publiek liggende arpeggio's groot geworden, Wibi met veel geluk.
Hmmm, Jan dus eigenlijk ook met veel geluk
quote:Ja, je zou 'm zo op de schoorsteenmantel zetten.
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Hij ziet er wel grappig uit:
quote:Of in het haardvuur flikkeren.
Op zondag 6 oktober 2002 02:02 schreef Nuoro het volgende:[..]
Ja, je zou 'm zo op de schoorsteenmantel zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-10-2002 11:31]
quote:Anders geef je ff een nuttige bijdrage aan deze topic.
Op zondag 6 oktober 2002 03:52 schreef 5chaap2k het volgende:
-edit: offtopic reactie verwijderd-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-10-2002 11:31]
quote:Nah, het kan nog veel erger, want stel je 'ns voor dat 'ie net als J.V. af en toe gaat eh, 'zingen'...
Op zondag 6 oktober 2002 01:58 schreef ElizabethR het volgende:
T zal best een aardige gozer zijn, maar ik schaar hem onder de klasse Jan Vayne, drie keer niks.
quote:Dan zingt speelt hij wel een toontje lager.
Op zondag 6 oktober 2002 03:49 schreef risk one het volgende:[..]
Of in het haardvuur flikkeren.
Ze moesten toen allebei Fur Elise spelen, wat ze niet wisten was dat alles omgedraaid was op het keyboard. De laagste toon zat dus rechts.
Cor bakte er niks van en Vayne deed het nog erg knap.
Zo slechts is Vayne niet lijkt me dan
quote:Cor speelde als eerste, vayne had nog mooi even de tijd om te kijken hoe het ongeveer zou kunnen zitten. Ze lieten daarvoor ook een fragment zien waar Vayne steeds een verkeerde noot speelde in hetzelfde stuk toen hij aan het oefenen was voor een show.
Op zaterdag 3 januari 2004 13:38 schreef Georges het volgende:
Een tijd geleden was die Vayne samen met Cor (van Paul de Leeuw, ben z'n achternaam ff kwijt) bij Kopspijkers.Ze moesten toen allebei Fur Elise spelen, wat ze niet wisten was dat alles omgedraaid was op het keyboard. De laagste toon zat dus rechts.
Cor bakte er niks van en Vayne deed het nog erg knap.
Zo slechts is Vayne niet lijkt me dan
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 03-01-2004 13:43]
quote:Bakker
Op zaterdag 3 januari 2004 13:38 schreef Georges het volgende:
Een tijd geleden was die Vayne samen met Cor (van Paul de Leeuw, ben z'n achternaam ff kwijt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |