abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6120975
ik vind hem gewoon geweldig. Niet normaal hoe die kan spelen. Ben een paar keer naar een concert geweest en bewonder hem iedere keer meer. Hijs ook redelijk laat begonnen met pianolessen en zou willen dat ik toch wat vaker oefende . Wat vinden jullie ervan?
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 14:20:15 #2
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_6121078
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:09 schreef Radiohoofdje het volgende:
ik vind hem gewoon geweldig. Niet normaal hoe die kan spelen. Ben een paar keer naar een concert geweest en bewonder hem iedere keer meer. Hijs ook redelijk laat begonnen met pianolessen en zou willen dat ik toch wat vaker oefende . Wat vinden jullie ervan?
Ken'm eigenlijk niet. Vind wel die reclame van de Albert Heijn erg leuk waar'ie in meedoet
Mijn eigen favo is Glenn Gould (helaas overleden, die had ik graag eens aan het werk gezien)
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
pi_6121111
Ik vind hem vreselijk. Ben naar een concert geweest waar hij het pianoconcert van Grieg en de derde van Rachmaninoff speelde. Het zat allemaal vol fouten.
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 14:28:09 #4
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_6121148
Hij's best oké met zijn piano-spel. Alleen vind ik de improvisatie en eigen inbreng soms iets over-the-top.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_6121201
Misschien heb ik er niet zoveel verstand van, maar volgens mij behoort hij op het gebied van concertpianisten eerder tot de middenmoot dan tot de top. Een kwestie van goede marketing.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6121230
M'n pa heeft een aantal cd's van 'em maar ik vind 't eigenlijk niet om aan te horen.

Ik hoor liever Zilberstein, Argerich of Previn aan de Rachmaninov...

pi_6121287
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:24 schreef Seborik het volgende:
Ik vind hem vreselijk. Ben naar een concert geweest waar hij het pianoconcert van Grieg en de derde van Rachmaninoff speelde. Het zat allemaal vol fouten.
Wibi en fouten
pi_6121333
Hij ziet er wel grappig uit:

Billie Holiday is Lady Day!
pi_6121744
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:43 schreef StephanL het volgende:

[..]

Wibi en fouten

Ja, Wibi en fouten en dat is algemeen bekend onder musicerend Nederland ook. In het pianistenvakblad is een van z'n cd's totaal de grond in geboord, dat wil toch wel wat zeggen.
pi_6122056
Toch knap dat hij met zijn "gebrekkige" pianospel er toch zo goed aan verdient. Kwestie van erg goede marketing. Hij komt wel spontaan over. Het is wel leuk om te zien hoe zijn manier van praten is veranderd door mediatraining. Vroeger praatte hij nog sneller dan hij kon piano spelen, was altijd wel amusant om te zien.
pi_6122753
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:22 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ja, Wibi en fouten en dat is algemeen bekend onder musicerend Nederland ook. In het pianistenvakblad is een van z'n cd's totaal de grond in geboord, dat wil toch wel wat zeggen.

Er staan toch zeker geen fouten op die cd? Dus daar ligt het niet aan. Ja, misschien live maar dan nog... zou jij kunnen spelen zonder een paar foutjes te maken?
pi_6123200
Ach, bij zoveel noten (ooit de partituur van een pianoconcert van Rachmaninoff gezien? ) is fouten maken niet zo verwonderlijk. Het is alleen wel wat de top onderscheidt van de middenmoot.
pi_6123634
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:22 schreef Radiohoofdje het volgende:

[..]

Er staan toch zeker geen fouten op die cd? Dus daar ligt het niet aan. Ja, misschien live maar dan nog... zou jij kunnen spelen zonder een paar foutjes te maken?

Laat Seborik maar lekker hier blijven en laat Wibi maar lekker wat harder oefenen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6123644
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:24 schreef Seborik het volgende:
En je bent niet de enige.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6124513
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:57 schreef Knakker het volgende:
Ach, bij zoveel noten (ooit de partituur van een pianoconcert van Rachmaninoff gezien? ) is fouten maken niet zo verwonderlijk. Het is alleen wel wat de top onderscheidt van de middenmoot.
Ja, ik heb hier de partituur liggen van Rachmaninoff 3 (net zoals van andere werken van hem, waar ik ook van gespeeld heb, dus weet hoe moeilijk het is ), maar wat ik er onder andere mee probeer te zeggen, is dat er zoveel betere uitvoeringen en zoveel betere pianisten zijn dan Soerjadi.
pi_6124585
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 17:22 schreef Radiohoofdje het volgende:

[..]

Er staan toch zeker geen fouten op die cd?

Op de cd zullen ze ook wel staan he... ik ken de cd's verder niet, maar toen 40 gulden waar ik me bij het concert dood aan zat te ergeren vind en vond ik wat veel.

Ik heb hier 3 uitvoeringen liggen van Rachmaninoff 3 en talloze anderen gehoord welke vrijwel allemaal beter waren.

quote:
Ja, misschien live maar dan nog... zou jij kunnen spelen zonder een paar foutjes te maken?
Foutjes kunnen altijd, maar bijvoorbeeld niet meer gelijk spelen met het orkest, noten overduidelijk overslaan en dergelijke, in z'n haast misslaan en ga zo maar door...

En ik heb ook live-gespeeld ja, natuurlijk niet op dat niveau, dan was m'n studierichting wel wat anders geweest , maar wanneer je dan fouten maakt, wordt je daar ook keihard op afgerekend en krijg je ze bijna altijd wel te horen.

zondag 6 oktober 2002 @ 01:58:18 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_6130341
Ik vind het wezenlijk jammer dat er bij die reclame niet een foutje is gemaakt en hij gewoon minstens één handje had afgehakt.

T zal best een aardige gozer zijn, maar ik schaar hem onder de klasse Jan Vayne, drie keer niks. Jan Vayne is met het spelen van simpele, goed in het gehoor van het gemiddelde publiek liggende arpeggio's groot geworden, Wibi met veel geluk.

Hmmm, Jan dus eigenlijk ook met veel geluk

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_6130410
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Hij ziet er wel grappig uit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja, je zou 'm zo op de schoorsteenmantel zetten.
  zondag 6 oktober 2002 @ 03:49:59 #19
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_6131463
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 02:02 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Ja, je zou 'm zo op de schoorsteenmantel zetten.

Of in het haardvuur flikkeren.
  zondag 6 oktober 2002 @ 03:52:38 #20
9761 5chaap2k
JoSchaap (fluitje!)
pi_6131476
-edit: offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-10-2002 11:31]

|- Is ook een tweakert *O* -|- Overal: JoSchaap :w behalve hier :+ -| |- pjoeturtje: Inventaris -| |- Speelhokje :Y) -|
pi_6131579
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 03:52 schreef 5chaap2k het volgende:
-edit: offtopic reactie verwijderd-
Anders geef je ff een nuttige bijdrage aan deze topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-10-2002 11:31]

pi_6131965
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 01:58 schreef ElizabethR het volgende:

T zal best een aardige gozer zijn, maar ik schaar hem onder de klasse Jan Vayne, drie keer niks.

Nah, het kan nog veel erger, want stel je 'ns voor dat 'ie net als J.V. af en toe gaat eh, 'zingen'...
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:27:47 #23
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_6133981
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 03:49 schreef risk one het volgende:

[..]

Of in het haardvuur flikkeren.

Dan zingt speelt hij wel een toontje lager.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 13:38:21 #24
62182 Georges
That's the shit
pi_15925981
Een tijd geleden was die Vayne samen met Cor (van Paul de Leeuw, ben z'n achternaam ff kwijt) bij Kopspijkers.

Ze moesten toen allebei Fur Elise spelen, wat ze niet wisten was dat alles omgedraaid was op het keyboard. De laagste toon zat dus rechts.
Cor bakte er niks van en Vayne deed het nog erg knap.
Zo slechts is Vayne niet lijkt me dan

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_15926012
Hij is wel geinig .. praat vet snel en is hyper
Heeft ook allemaal van die vage (leuke) dingen in zijn woonkamer staan Geinig man
pi_15926083
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 13:38 schreef Georges het volgende:
Een tijd geleden was die Vayne samen met Cor (van Paul de Leeuw, ben z'n achternaam ff kwijt) bij Kopspijkers.

Ze moesten toen allebei Fur Elise spelen, wat ze niet wisten was dat alles omgedraaid was op het keyboard. De laagste toon zat dus rechts.
Cor bakte er niks van en Vayne deed het nog erg knap.
Zo slechts is Vayne niet lijkt me dan

Cor speelde als eerste, vayne had nog mooi even de tijd om te kijken hoe het ongeveer zou kunnen zitten. Ze lieten daarvoor ook een fragment zien waar Vayne steeds een verkeerde noot speelde in hetzelfde stuk toen hij aan het oefenen was voor een show.

[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 03-01-2004 13:43]

pi_15926157
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 13:38 schreef Georges het volgende:
Een tijd geleden was die Vayne samen met Cor (van Paul de Leeuw, ben z'n achternaam ff kwijt)
Bakker
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_15928333
Ik heb net wat gezien over hem op TV, ik vind hem ook koel en hij is natuurlijk errug goed
pi_15929398
ik vind wibi zon ongeloofelijke domme sukkel, ik heb die special van de tv show over hem nu twee keer gezien en iedere keer als ik er weer aan terugdenk wordt ik weer agressief. Wat een vervelend mannetje, en die populistische instrumentalisten zijn vrijwel nooit de besten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')