abonnement Unibet Coolblue
pi_135153224
Prevc alweer _O_
  Redactie Sport maandag 6 januari 2014 @ 17:48:29 #277
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135153226
Prevc :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport maandag 6 januari 2014 @ 17:50:02 #278
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135153296
Wooooow Diethart :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_135153298
En Diethart wint de Tournee.

En in Bischofshofen ^O^
  Redactie Sport maandag 6 januari 2014 @ 17:52:28 #280
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135153377
Ah, uit 1992 he. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 17:54:44 #281
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135153454
Chaos :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135153485
Allejezus wat ee coole kikker die Diethart. 6 keer Aut op rij.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 17:56:52 #283
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135153536
Tering wat knalde de boel hier zo'n beetje uit elkaar _O- :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135153681
Diethard ^O^, knal koel gebleven.
sig verwijderd door FA
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 20:31:13 #285
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135161735
Hoe snel zijn de laatste weken gegaan zeg...ik ken toch echt wel behoorlijk veel namen, ook uit de Continental Cup, maar een maand geleden kwam "Thomas Diethart" me hooguit een beetje bekend voor. En nu wint ie de Vierschansentournee, en niet met geluk ofzo, maar omdat hij gewoon zo constant zo goed is :{ _O_

Wat een held.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport maandag 6 januari 2014 @ 20:33:22 #286
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135161858
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:31 schreef heywoodu het volgende:
Hoe snel zijn de laatste weken gegaan zeg...ik ken toch echt wel behoorlijk veel namen, ook uit de Continental Cup, maar een maand geleden kwam "Thomas Diethart" me hooguit een beetje bekend voor. En nu wint ie de Vierschansentournee, en niet met geluk ofzo, maar omdat hij gewoon zo constant zo goed is :{ _O_

Wat een held.
Wat goed is komt snel :P En hij heeft de jaargang mee. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 20:36:47 #287
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135162040
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:33 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wat goed is komt snel :P En hij heeft de jaargang mee. :D
Ja maar zo snel, een kwestie van weken, kom op _O-

Vorig jaar was Andreas Wellinger een enorme sensatie, die kwam vanuit het niks ineens naar de top, maar dat was dan nog enigszins menselijk. Wat Diethart de laatste weken heeft laten zien is echt ongekend. En toen de eindzege toch wel heel dichtbij kwam was er ook geen enkel spoortje van zenuwen te bekennen.

Ik heb in elk geval van de Tournee genoten, juist omdat Diethart zo onervaren is was het toch nog wel wat spannend bij de laatste sprong, en om Ammann en Morgenstern weer zo vooraan te zien vechten was ook erg gaaf. En dan natuurlijk de 2 wedstrijden in Oostenrijk, het was heel bijzonder om daarbij te zijn ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 januari 2014 @ 20:45:45 #288
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_135162445
Klinkt als een script voor een film:

quote:
Het sprookje van Thomas Diethart

Als jongen van het Oostenrijkse 'laagland' heeft hij een droom: schansspringer worden. In zijn jeugd drijft Thomas Diethart zijn ouders af en toe tot waanzin. Hij klimt in bomen, in straatlantaarns en ook het dak van zijn ouderlijk huis moet er aan geloven. Hoe hoger, hoe mooier. De droom van Thomas komt vandaag uit: hij wint bij zijn debuut de Vierschansentournee.

Geen heuvel te bekennen

Thomas Diethart groeit niet op tussen de Oostenrijkse bergen, maar in een lager gelegen gedeelte van het land. Vader Gernot: "Het is eigenlijk ondenkbaar dat een jongen uit een streek, waar in de verste verte geen heuvel te bekennen is, tóch gaat schansspringen."

De dichtstbijzijnde schans is op 200 kilometer afstand. Ondanks dat het gezin het niet breed heeft, brengt vader Diethart zijn zoon overal heen. Om kosten te besparen overnachten vader en zoon in een hut. "Als we krap bij kas zaten, sloten we een lening af. Of we bedelden bij bedrijven of ze een outfit voor Thomas wilden sponsoren'', aldus Gernot Diethart.

Wachten op de doorbraak

Met een ijzeren wil achtervolgt de schansspringer zijn droom. In 2011 maakt Diethart zijn debuut in het World Cup-circuit. De eerste stap is gezet, maar hij moet nog drie jaar wachten op zijn grote doorbraak. De Oostenrijker bivakkeert onder aan de uitslagenlijsten. Alleen 'insiders' kennen zijn naam en weten wie hij is.

Als onbekende nieuwkomer begint Diethart aan de Vierschansentournee. In Oberstdorf vliegt hij naar de derde plaats, maar niemand die dan nog rekening met hem houdt. De verrassing is dan ook groot als de Oostenrijker op Nieuwjaarsdag de traditionele wedstrijd in Garmisch-Partenkirchen wint. "Als iemand dit vooraf tegen me had gezegd, had ik hem uitgelachen. Dit is waanzinnig, ik ben overweldigd'', zegt Diethart na zijn overwinning.

Diethart schrijft geschiedenis

Het sprookje is nog niet afgelopen. In Innsbruck behoudt Diethart met een vijfde plaats de leidende positie in de tournee. Hij maakt het karwei vervolgens in Bischofshofen af met een nieuwe overwinning. Diethart schrijft geschiedenis en stelt zich bovendien kandidaat voor olympisch goud in Sotsji. Diethart: "Dit is zo cool, niet te geloven. De laatste sprong was perfect." Het leven van Thomas Diethart zal nooit meer hetzelfde zijn.
bron: nos.nl
Net efkes anges
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 20:48:08 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135162557
Mooi verhaal ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135181657
Via de Austriacup-COC-WB en de Tournee winnen. Leuk voor een speelfilm.

Didl heeft schijnbaar zoveel sprongkracht dat hij hiermee foutjes goed weet te maken. Icm goede sprongen gaat hij af als een wekker _O_

Hij heeft in testsprongen een verticale verplaatsing van 75 cm. Dit zijn waardes die Mika Antero Laitinen ook had. Hiermee versloeg hij o.a. de waardes van top hoog en verspringers.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_135182853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:01 schreef petervanhal het volgende:
Via de Austriacup-COC-WB en de Tournee winnen. Leuk voor een speelfilm.

Diddl

SPOILER: ? ;-)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_135182875
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:01 schreef petervanhal het volgende:
Via de Austriacup-COC-WB en de Tournee winnen. Leuk voor een speelfilm.

Didl heeft schijnbaar zoveel sprongkracht dat hij hiermee foutjes goed weet te maken. Icm goede sprongen gaat hij af als een wekker _O_

Hij heeft in testsprongen een verticale verplaatsing van 75 cm. Dit zijn waardes die Mika Antero Laitinen ook had. Hiermee versloeg hij o.a. de waardes van top hoog en verspringers.
Wat is de verticale verplaatsing?

En waarom is 75 cm zo bijzonder?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 januari 2014 @ 12:08:37 #293
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135183697
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:45 schreef Sally het volgende:

[..]

Wat is de verticale verplaatsing?

En waarom is 75 cm zo bijzonder?
Verticale verplaatsing lijkt me hoe hoog je vanuit stilstand kunt springen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135183820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Verticale verplaatsing lijkt me hoe hoog je vanuit stilstand kunt springen :+
Ja, oke. Maar heb je het dan over het 'afzetpunt', onderaan de schans?

En wat is de 'norm'?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 januari 2014 @ 12:15:40 #295
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135183943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:12 schreef Sally het volgende:

[..]

Ja, oke. Maar heb je het dan over het 'afzetpunt', onderaan de schans?

En wat is de 'norm'?
Die 75cm waar het hier over gaat heeft niks met de schans te maken he (als ik het goed begrijp). Dat is dan de hoogte die hij bereikt als hij ergens in de sportschool ofzo omhoog springt, dus niet van de schans.

Correct me if I'm wrong Peter :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135184024
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die 75cm waar het hier over gaat heeft niks met de schans te maken he (als ik het goed begrijp). Dat is dan de hoogte die hij bereikt als hij ergens in de sportschool ofzo omhoog springt, dus niet van de schans.

Correct me if I'm wrong Peter :+
;( Het gemiddelde, dan? ;(

Blijkbaar heeft Diethart een bovengemiddelde verticale verplaatsing. Net als Mika Antero Laitinen (ook schansspringer?), en met die 75 cm van Diethart, verslaat de Oostenrijker dus blijkbaar veel hoog- en verspringende atleten.

Zo lees ik Peters post :)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 januari 2014 @ 13:33:29 #297
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135186446
Trouwens nog even een afsluitend woordje over de man die zijn dertigste jeugd gevonden heeft. Kasai heeft zijn 22e (!) tournee als 5e afgesloten, met als slechtste resultaat de 7e plaats in Innsbruck.

Hij heeft het drie keer beter gedaan. In 1994 werd hij vierde en in 1999 en 1993 werd hij tweede. Nou ging ik eens kijken naar de uitslag in 1993, uit interesse. Hier de eindstand:

http://data.fis-ski.com/d(...)ne=FL&discipline=ALL

Kasai werd destijds dus 2e achter de grote Andi Goldberger. Maar kijk eens verder in de stand in de World Cup. Espen Bredesen, Martin Höllwarth, Jens Weissflog. Het was het eerste jaar waarin Janne Ahonen World Cup-punten scoorde, en de eerste winter waarin Takanobu Okabe vaste klant was in de World Cup. Verder staan op de lijst Lasse Ottesen, die tegenwoordig de baas is bij de noordse combinatie, en Saso Komovec, die nu een belangrijke functie vervult rondom de organisatie van World Cups.

Meer opvallende namen: Andreas Wildhölzl en Sven Hannawald, die in dat seizoen allebei hun eerste punten scoorden. Hannawald, die jaren later als enige alle 4 wedstrijden in de Tournee zou winnen. Er staat zelfs een halve Nederlander op de lijst, Ingemar Mayr (die toen echter nog voor Oostenrijk uitkwam). Verder stond in 1993 de hele top van de huidige coaches aan de start:

Ik zie Matjaz Zupan, coach van Frankrijk, Alexander Stöckl, die de Noren coacht, Werner Schuster, de bondscoach van Duitsland en natuurlijk Alexander Pointner, de Oostenrijkse succescoach. Verder ook nog Dieter Thoma en de huidige Duitse Eurosport-commentator Gerd Siegmund.

Dat dus allemaal in een jaar waarin Kasai al zeker geen rookie meer was in de World Cup en zelfs al olympische ervaring had. Ik zat er eens naar te kijken, en ik vond het wel leuk om te delen, het geeft aan hoe ongelooflijk de carrière van baas Kasai eigenlijk is :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135233993
Geen Didl op de Kulm !!! Mag met een harde even nagenieten van z'n stunt, ennnnn terecht😎
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_135234040
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef heywoodu het volgende:
Trouwens nog even een afsluitend woordje over de man die zijn dertigste jeugd gevonden heeft. Kasai heeft zijn 22e (!) tournee als 5e afgesloten, met als slechtste resultaat de 7e plaats in Innsbruck.

Hij heeft het drie keer beter gedaan. In 1994 werd hij vierde en in 1999 en 1993 werd hij tweede. Nou ging ik eens kijken naar de uitslag in 1993, uit interesse. Hier de eindstand:

http://data.fis-ski.com/d(...)ne=FL&discipline=ALL

Kasai werd destijds dus 2e achter de grote Andi Goldberger. Maar kijk eens verder in de stand in de World Cup. Espen Bredesen, Martin Höllwarth, Jens Weissflog. Het was het eerste jaar waarin Janne Ahonen World Cup-punten scoorde, en de eerste winter waarin Takanobu Okabe vaste klant was in de World Cup. Verder staan op de lijst Lasse Ottesen, die tegenwoordig de baas is bij de noordse combinatie, en Saso Komovec, die nu een belangrijke functie vervult rondom de organisatie van World Cups.

Meer opvallende namen: Andreas Wildhölzl en Sven Hannawald, die in dat seizoen allebei hun eerste punten scoorden. Hannawald, die jaren later als enige alle 4 wedstrijden in de Tournee zou winnen. Er staat zelfs een halve Nederlander op de lijst, Ingemar Mayr (die toen echter nog voor Oostenrijk uitkwam). Verder stond in 1993 de hele top van de huidige coaches aan de start:

Ik zie Matjaz Zupan, coach van Frankrijk, Alexander Stöckl, die de Noren coacht, Werner Schuster, de bondscoach van Duitsland en natuurlijk Alexander Pointner, de Oostenrijkse succescoach. Verder ook nog Dieter Thoma en de huidige Duitse Eurosport-commentator Gerd Siegmund.

Dat dus allemaal in een jaar waarin Kasai al zeker geen rookie meer was in de World Cup en zelfs al olympische ervaring had. Ik zat er eens naar te kijken, en ik vond het wel leuk om te delen, het geeft aan hoe ongelooflijk de carrière van baas Kasai eigenlijk is :)
Kasai Banzaiiiii👍
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_135253022
@petervanhal

Deze staat vraag van mij nog (een beetje) open:
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:45 schreef Sally het volgende:

<knip>

En waarom is 75 cm zo bijzonder?
Zie ook mijn post iets verder: SPT / Skispringen #7 Met de Vierschansentournee

(heywoodu had al een hoop uitgelegd ( ^O^ ) )
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')