Gelukkig nieuwjaarquote:Op donderdag 2 januari 2014 02:45 schreef Monopoly het volgende:
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
Maar juist in Engeland zijn sommige trajecten niet gesloten, daar rijdt 1x/week een "spooktrein". De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 02:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn gebieden die zo dunbevolkt zijn dat een treindienst die vaker dan 1x per uur rijdt gewoon niet rendabel te krijgen is. In Nederland valt het wat dat betreft best wel mee: de minimumfrequentie is 1x/uur, maar vrijwel overal rijdt wel 2x/u een trein.
In bijvoorbeeld Zweden zijn sommige gebieden zo dunbevolkt dat er maar een paar ritten per dag zijn, bijvoorbeeld een paar spitsritten zijn en verder nog wat ritjes om de gaten te vullen. Dat zie je ook terug in andere landen, bijvoorbeeld in Spanje. Dit is de dienstregeling (nouja, dienstregeling 2013) van Valdetorres (inwonertal 1281):
[ code verwijderd ]
Ik denk niet dat zo'n aanbod ooit interessant kan zijn voor zowel de reiziger als de vervoerder, maar zolang een overheid bereid is om de benodigde infrastructuur en tekorten te financieren blijft het rijden. De (vaak weinige) reizigers die er zijn hebben er profijt van en verder, tsja... laat maar rijden.
In Engeland zijn onder het regime van Dr. Beeching heel veel van zulke lijntjes gesloten. Ze brachten vrijwel niks op aan inkomsten maar vroegen wel veel geld van British Rail en de Britse overheid. Het sluiten van de spoorwegen en het laten rijden van vervangende bussen was veel goedkoper.
Ah, dan spreek ik je dan weer. NCBG-dienstje morgenochtend.quote:Op donderdag 2 januari 2014 02:45 schreef Monopoly het volgende:
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
Ah ja, wel eens gezien op Youtubequote:Op donderdag 2 januari 2014 06:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar juist in Engeland zijn sommige trajecten niet gesloten, daar rijdt 1x/week een "spooktrein". De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
Bizar. Waarom is dit?quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:40 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Ah ja, wel eens gezien op Youtube
Newhaven Marine 1x per dag stopt er een trein
quote:
quote:Op donderdag 2 januari 2014 06:48 schreef greavy het volgende:
De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
Ik las het. Maar waarom kost die sluitingsprocedure dan zoveel? Toch kwestie van die trein ergens anders inplannen?quote:
Dat ligt in het VK wat ingewikkelder vermoed ik.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:24 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Ik las het. Maar waarom kost die sluitingsprocedure dan zoveel? Toch kwestie van die trein ergens anders inplannen?
Ik ben er pas rond 15.00 uurquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah, dan spreek ik je dan weer. NCBG-dienstje morgenochtend.
Dit is dan nog wel positief. Sommige lijntjes zijn inderdaad wel handig om te gebruiken bij verstoringen. Als je dan nog zorgt voor het minimale onderhoud aan dat soort baanvakjes, dan hebben reizigers daar nog wat aan als het een keer mis gaat.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:54 schreef WhiteJoker het volgende:
Daarnaast mogen ze de lijn dan ook gebruiken bij verstoringen, want hij is gewoon open en geconditioneerd. Tenminste, dat zei een mevrouw van Northern Rail PR in een filmpje over Ghost Trains.
Dan ben ik allang weg. Ik begin namelijk om half zes.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben er pas rond 15.00 uurWellicht spreek ik je nog
Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld heeft definitief bewezen dat ze maling heeft aan de reiziger. Ze heeft maling aan het LOCOV-advies en negeert bezwaarschrift Algemene Wet Bestuursrecht tegen clandestiene extra tariefstijging van NS:
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Nee, ik ben niet verbaasd. Maar we blijven strijden tegen alle vormen van reizigershaat.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren?
Vind je de redenering in de brief eerlijk? Ik vind het oprecht heel erg raar dat er bijvoorbeeld in staat: "De extra tariefstijging per 1 januari 2014 loopt vooruit op een verhoging van de gebruikskosten van de spoorweginfrastructuur, die echter pas op 1 januari 2015 ingaat. Reizigers die in de loop van 2014 het spoor (bijvoorbeeld wegens de zeer gebrekkige kwaliteit van het reizigersvervoer) de rug toekeren, hebben dan wel meebetaald aan extra kosten die niet voor hen zijn gemaakt." Hoe kan je nou zo logisch redeneren.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |