abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134974071
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
  donderdag 2 januari 2014 @ 02:47:19 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134974079
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 02:45 schreef Monopoly het volgende:
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
Gelukkig nieuwjaar :s)

En jouw usericon, What The Fyra? _O-
  donderdag 2 januari 2014 @ 06:48:54 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134974832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 02:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er zijn gebieden die zo dunbevolkt zijn dat een treindienst die vaker dan 1x per uur rijdt gewoon niet rendabel te krijgen is. In Nederland valt het wat dat betreft best wel mee: de minimumfrequentie is 1x/uur, maar vrijwel overal rijdt wel 2x/u een trein.

In bijvoorbeeld Zweden zijn sommige gebieden zo dunbevolkt dat er maar een paar ritten per dag zijn, bijvoorbeeld een paar spitsritten zijn en verder nog wat ritjes om de gaten te vullen. Dat zie je ook terug in andere landen, bijvoorbeeld in Spanje. Dit is de dienstregeling (nouja, dienstregeling 2013) van Valdetorres (inwonertal 1281):
[ code verwijderd ]

Ik denk niet dat zo'n aanbod ooit interessant kan zijn voor zowel de reiziger als de vervoerder, maar zolang een overheid bereid is om de benodigde infrastructuur en tekorten te financieren blijft het rijden. De (vaak weinige) reizigers die er zijn hebben er profijt van en verder, tsja... laat maar rijden. :)

In Engeland zijn onder het regime van Dr. Beeching heel veel van zulke lijntjes gesloten. Ze brachten vrijwel niks op aan inkomsten maar vroegen wel veel geld van British Rail en de Britse overheid. Het sluiten van de spoorwegen en het laten rijden van vervangende bussen was veel goedkoper.
Maar juist in Engeland zijn sommige trajecten niet gesloten, daar rijdt 1x/week een "spooktrein". De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
  donderdag 2 januari 2014 @ 06:52:28 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134974843
Kwam deze tegen op Smoelenboek:
  donderdag 2 januari 2014 @ 08:42:39 #80
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134975162
Net na Duivendrecht staat een virm defect te zijn. Voorlopig even geen treinen richting Amsterdam Amstel
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:10:46 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134975352
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 02:45 schreef Monopoly het volgende:
Ja goed nieuwjaar allen, ik ben knallend begonnen.
Overmorgen weer dagje rangeren dus morgen nog even goed uitrusten
Ah, dan spreek ik je dan weer. NCBG-dienstje morgenochtend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134975760
Mansveld heeft definitief bewezen dat ze maling heeft aan de reiziger. Ze heeft maling aan het LOCOV-advies en negeert bezwaarschrift Algemene Wet Bestuursrecht tegen clandestiene extra tariefstijging van NS:

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:48:06 #83
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134975837
MVBOV stond wel weer uitgebreid in de Telegraf vanmorgen... Doen jullie wat dat betreft wel netjes.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 2 januari 2014 @ 10:40:36 #84
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_134976677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 06:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar juist in Engeland zijn sommige trajecten niet gesloten, daar rijdt 1x/week een "spooktrein". De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
Ah ja, wel eens gezien op Youtube
Newhaven Marine 1x per dag stopt er een trein
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:20:59 #85
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_134977498
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 10:40 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Ah ja, wel eens gezien op Youtube
Newhaven Marine 1x per dag stopt er een trein
Bizar. Waarom is dit?
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:23:25 #86
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_134977537
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:20 schreef Boomfluisteraar het volgende:

[..]

Bizar. Waarom is dit?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 06:48 schreef greavy het volgende:

De sluitingsprocedure kost meer dan die trein 1x/week heen- en weer laten rijden.
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:24:07 #87
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_134977555
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:23 schreef JDude het volgende:

[..]

[..]

Ik las het. Maar waarom kost die sluitingsprocedure dan zoveel? Toch kwestie van die trein ergens anders inplannen?
  Redactie Sport donderdag 2 januari 2014 @ 11:25:06 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134977576
Enschede-Gronau had ook zo'n mooie dienst in 1981 tot de sluiting:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:32:17 #89
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_134977750
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:24 schreef Boomfluisteraar het volgende:

[..]

Ik las het. Maar waarom kost die sluitingsprocedure dan zoveel? Toch kwestie van die trein ergens anders inplannen?
Dat ligt in het VK wat ingewikkelder vermoed ik.

Het fenomeen wordt ook wel parliamentary trains genoemd.
pi_134979957
Daarnaast mogen ze de lijn dan ook gebruiken bij verstoringen, want hij is gewoon open en geconditioneerd. Tenminste, dat zei een mevrouw van Northern Rail PR in een filmpje over Ghost Trains.
pi_134981908
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah, dan spreek ik je dan weer. NCBG-dienstje morgenochtend.
Ik ben er pas rond 15.00 uur :P Wellicht spreek ik je nog ;)
pi_134982264
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:54 schreef WhiteJoker het volgende:
Daarnaast mogen ze de lijn dan ook gebruiken bij verstoringen, want hij is gewoon open en geconditioneerd. Tenminste, dat zei een mevrouw van Northern Rail PR in een filmpje over Ghost Trains.
Dit is dan nog wel positief. Sommige lijntjes zijn inderdaad wel handig om te gebruiken bij verstoringen. Als je dan nog zorgt voor het minimale onderhoud aan dat soort baanvakjes, dan hebben reizigers daar nog wat aan als het een keer mis gaat.
Maar dat is een kosten/baten overweging natuurlijk.

Ik denk dat bijvoorbeeld Amersfoort - Kesteren niet echt lekker zal lopen als je die weer oppoetst, maar het kan geen kwaad om goederentreinen om te leiden bij verstoringen.
pi_134982409
=====PERSBERICHT=====

Bij de olympische spelen in 2016 in Rio de Janeiro, zal treinreizen voor het eerst als officiële sport mee doen.
De Nederlandse Spoorwegen heeft daar al lange tijd voor gepleit bij het Olympisch Comité.
In 2016 zullen de sporters een traject van 340 km moeten afleggen per trein. Waarbij er verschillende snelle overstappen gemaakt moeten worden.

Ook zullen de sporters te maken krijgen met een winter dienstregeling, volle treinen, vertraging, wissel problemen, uitvallende treinen en boze conducteurs.

Gebleken is dat in Nederland deze sport erg populair is en ook in andere landen wint het treinreizen populariteit. Voor Nederland is mevrouw Hendriks uit Leeuwarden een grote kanshebber. Zij traint al jaren op het traject Leeuwarden - Rotterdam.

De directeur van de NS laat in een reactie weten; "Wij zijn blij dat het ons eindelijk gelukt is om het treinreizen erkent te krijgen op de olympische spelen. Als sponsor van de OS zien wij ook dat er in Nederland te weinig waardering is voor de reizigers die dagelijks vaak uren aan het trainen zijn. Hopelijk kan Nederland in 2016 in Rio ook met een medaille naar huis gaan, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn."



Bron
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:45:19 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_134986045
Gek, dit lijkt me toch eerder iets voor de winterspelen. Het is veel spannender met echte sneeuw. :+
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:15:08 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134987190
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben er pas rond 15.00 uur :P Wellicht spreek ik je nog ;)
Dan ben ik allang weg. Ik begin namelijk om half zes.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:28:02 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134987662
Nieuwjaarswensen van RFF (infrabeheerder), DCF (verkeersleiding) en SNCF Infra (aannemer):


Trajectoire GIU - Voeux 2014 door Réseau Ferré de France
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:36:20 #97
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_134988019
Het gebruikelijke pechtraject A'dam <> Haarlem start 2014 weer 'normaal' met een wisselstoring.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_134988270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld heeft definitief bewezen dat ze maling heeft aan de reiziger. Ze heeft maling aan het LOCOV-advies en negeert bezwaarschrift Algemene Wet Bestuursrecht tegen clandestiene extra tariefstijging van NS:

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren?
pi_134988350
quote:
15s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren?
Nee, ik ben niet verbaasd. Maar we blijven strijden tegen alle vormen van reizigershaat.
pi_134988487
quote:
15s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Goed.. en verbaast je dat? Je kan toch weten dat dit soort lieden alleen hun eigen agenda boven alles prevaleren?
Vind je de redenering in de brief eerlijk? Ik vind het oprecht heel erg raar dat er bijvoorbeeld in staat: "De extra tariefstijging per 1 januari 2014 loopt vooruit op een verhoging van de gebruikskosten van de spoorweginfrastructuur, die echter pas op 1 januari 2015 ingaat. Reizigers die in de loop van 2014 het spoor (bijvoorbeeld wegens de zeer gebrekkige kwaliteit van het reizigersvervoer) de rug toekeren, hebben dan wel meebetaald aan extra kosten die niet voor hen zijn gemaakt." Hoe kan je nou zo logisch redeneren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')