abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 december 2013 @ 19:28:25 #1
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134936602
Ik heb een kat en die begint nu toch wat panischer te worden door het vuurwerk, liep net ook met de kont en staart naar beneden richting m'n gasfornuis en zit daar nu onder een kast.

Opzich geef ik er geen extra aandacht aan want anders kan je weer gedragsproblemen krijgen enzo.
Maar nu ben ik vanavond niet thuis, is het dan verstandiger om het licht aan te laten of kan ik het beter uit doen?
om 0:00 is het natuurlijk een en al geflits in de lucht en dat valt natuurlijk minder op als het licht aan is.
  dinsdag 31 december 2013 @ 19:29:38 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134936639
Zet de tv aan, dan valt het flitsen en de herrie nog minder op :P
pi_134936709
Ik heb het licht aan en de radio aan.
Gordijnen en luxaflex dicht.
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_134937072
Alle lampen uit, maar wel de slaapkamerdeur open en de kamer verder verduisterd, dan kan hij onder het bed kruipen, of anders ligt hij onder de bank. Het eerste kwartier tenminste, want daarna ligt meneer op zijn krabpaal uit het raam te kijken.. :?
  dinsdag 31 december 2013 @ 19:50:15 #5
45 SiGNe
pi_134937384
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:31 schreef dino889 het volgende:
Ik heb het licht aan en de radio aan.
Gordijnen en luxaflex dicht.
Gordijnen en luxaflex heb ik helaas niet, anders had ik die inderdaad dicht gedaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Alle lampen uit, maar wel de slaapkamerdeur open en de kamer verder verduisterd, dan kan hij onder het bed kruipen, of anders ligt hij onder de bank. Het eerste kwartier tenminste, want daarna ligt meneer op zijn krabpaal uit het raam te kijken.. :?
Slaapkamer is altijd toegankelijk voor 'm, nu ook, daar heb ik uiteraard wel gordijnen.

Hij zit nu al een tijdje onder een pannentafel (ikea, dan weet je wel wat ik bedoel denk ik) onder m'n gasplaat.
heeft ook niet de intentie om eronder vandaan te komen ondanks dat het op het moment wel weer meevalt met het vuurwerk.

TV aan is wel een goede tip ja, denken inbrekers ook dat ik er gewoon ben :P
(Heel erg lang ben ik ook weer niet weg overigens)

M'n vorige kat was heel anders, jonger (toen een half jaartje oud, de huidige is +/-4, niet zeker) en die stond op m'n vensterbank toe te kijken, moest ik m'n kattenluik dicht doen omdat ie 't anders graag buiten wilde zien.
Met deze kat heb ik m'n luik ook dicht maar ben ik meer bang dat ie anders wegloopt en weer gaat zwerven.
  dinsdag 31 december 2013 @ 20:08:47 #6
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_134938013
Zolang 'ie niet naar buiten kan maakt het op zich niet zoveel uit of je er bent of niet. Blijkbaar vindt 'ie het plekje bij je gasfornuis veilig, lekker laten gaan :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 20:23:33 #7
45 SiGNe
pi_134938393
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 20:08 schreef EdRendum het volgende:
Zolang 'ie niet naar buiten kan maakt het op zich niet zoveel uit of je er bent of niet. Blijkbaar vindt 'ie het plekje bij je gasfornuis veilig, lekker laten gaan :)
Ja, ik wil me er ook weer niet teveel mee bemoeien maar als ik 't iets aangenamer voor 'm kan maken help ik graag.
verder probeer ik 'm zoveel mogelijk in z'n normale ritme te houden.
Hij is nu ook even aan het eten.

En morgen is er vast weer niks maar aan de hand maar het is toch elk jaar weer even zorgen maken om die paar uurtjes vuurwerk. :P
  dinsdag 31 december 2013 @ 20:26:15 #8
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134938462
eerste jaar had ik gewoon alles dicht gemaakt en muziek aan, met poes verstopt onder het bed

nu ligt ze gewoon de hele dag op de versterker te slapen :')
  Manager PR/Moderator woensdag 1 januari 2014 @ 15:34:22 #9
269689 crew  Viv
pi_134952027
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:50 schreef SiGNe het volgende:
Gordijnen en luxaflex heb ik helaas niet, anders had ik die inderdaad dicht gedaan.
Wij laten de gordijnen juist altijd expres open. :) Heb ooit gelezen dat het katten alleen maar banger maakt als ze wel vuurwerk kunnen horen, maar niet zien. Bij één van mijn katten klopt dit sowieso, zij ging laatst ook tijdens een grote storm uit het raam zitten kijken, zo'n beetje geïrriteerd van "wat mot dat daar :( ".
  woensdag 1 januari 2014 @ 15:39:18 #10
45 SiGNe
pi_134952166
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij laten de gordijnen juist altijd expres open. :) Heb ooit gelezen dat het katten alleen maar banger maakt als ze wel vuurwerk kunnen horen, maar niet zien. Bij één van mijn katten klopt dit sowieso, zij ging laatst ook tijdens een grote storm uit het raam zitten kijken, zo'n beetje geïrriteerd van "wat mot dat daar :( ".
Daar zit ook wel wat in..
Karel heeft gister nog een hele tijd onder m'n gasfornuis en m'n bed gezeten, tot 5 uur, toen besloot ie dat ie toch wat honger had en maakte me wakker.
Ik heb het kattenluikje toen ook weer geopend (het was toch weer stil buiten) dus toen is ie vrij snel daarna naar buiten gegaan.. poepen waarschijnlijk, hij had wel weer netjes in m'n kattenbak geplast toen ik weg was/sliep, had ik niet verwacht want hij is heel gewend om buiten in het bos te ontlasten.

Hij is nu in elk geval weer redelijk normaal en rustig, zit wel voor het kattenluik maar dat doet ie vaker als ie niet heel erg op z'n gemak is.
Of misschien is ie nu waaks omdat ie het huis wil beschermen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')