Hoe lang doe je ongeveer met een mesje als je je 1x per dag scheert, 5x per week? Weekend scheer ik eigenlijk nooitquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:48 schreef Etsu het volgende:
Gilette is een aanrader, ja. Kan je langer mee dan Lidl scheermesjes denk ik.
Volgens mij is een richtlijn dat je met een mesje van Gilette 10 beurten mee kan (heb ik ergens gelezen/gehoord), maar dat is onzin. Ik doe er veel langer mee.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:51 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hoe lang doe je ongeveer met een mesje als je je 1x per dag scheert, 5x per week? Weekend scheer ik eigenlijk nooit
quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Volgens mij is een richtlijn dat je met een mesje van Gilette 10 beurten mee kan (heb ik ergens gelezen/gehoord), maar dat is onzin. Ik doe er veel langer mee.
Waarom is dat 10 keer beter?quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:06 schreef Snowballed het volgende:
LIF / Klassiek scheren #XII
Een ouderwets krabbertje... spotgoedkoop en tien keer beter dan die cartridge systemen...
Het scheert gladder, bij een cartridge heb je aan de rand altijd een stukje waar het mes vastzit.. daardoor zijn hoekjes moeilijk te bereiken en raken de mesjes de huid niet echt goed, meestal lopen ze op een manier vol dat je ze erg slecht kunt schoon krijgen (haar blijft tussen de mesjes zitten)quote:
Hmm het klinkt aantrekkelijk, maar heb eigenlijk bij zo'n Gilette mesje al het gevoel dat ik er mezelf helemaal me open ga halen. Bij zo'n "ouderwetse" mesjes heb ik dat nog meer natuurlijkquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:22 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het scheert gladder, bij een cartridge heb je aan de rand altijd een stukje waar het mes vastzit.. daardoor zijn hoekjes moeilijk te bereiken en raken de mesjes de huid niet echt goed, meestal lopen ze op een manier vol dat je ze erg slecht kunt schoon krijgen (haar blijft tussen de mesjes zitten)
Het is comfortabeler (er zijn 1001 mesjes te krijgen dus je kunt zelf bepalen wat je fijn vind)
100 mesjes kosten ergens rond de 10 a 20 euro (verschilt per merk, ze zijn er nog goedkoper)
Scheerzeep is in vaste vorm goedkoper en je doet een eeuw met een bakje...
(ben ik al bij de tiende?)
In 1 vd laatste posts geef ik een link naar een goedkoop maar prima mesje met krabber (een kwast en zeep kun je voor een paar centen overal krijgen... je kunt ook hele dure spullen kopen, maar om te proberen hoef je niet veel geld op tafel te leggen om toch perfect te kunnen scheren..)
Ik ben overgestapt van Gillette cartridge naar een klassiek krabbertje omdat ik steeds irritatie kreeg van de eerste...quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:38 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm het klinkt aantrekkelijk, maar heb eigenlijk bij zo'n Gilette mesje al het gevoel dat ik er mezelf helemaal me open ga halen. Bij zo'n "ouderwetse" mesjes heb ik dat nog meer natuurlijk
Hmm dus zo'n klassiek scheermes scheert juist "veiliger" of in ieder geval minder irriterend dan moderne?quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik ben overgestapt van Gillette cartridge naar een klassiek krabbertje omdat ik steeds irritatie kreeg van de eerste...
(en ik kan je die uit mn link aanraden, omdat het een heel vergevingsgezind mesje en krabbertje is... ze zijn er ook vrij agressief namelijk)
(heb hem zelf ook.. maar heb ook een verstelbare oa)
Dat geld in mijn geval wel... en ik ken eigenlijk niemand die terug wil...quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:52 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm dus zo'n klassiek scheermes scheert juist "veiliger" of in ieder geval minder irriterend dan moderne?
Wat zie jij als het meest "luxe" scheermes? Wil er namelijk wel een tijd mee doen. Nu doe ik nog scheren met het arcitec apparaat van m'n vader, maar als ik op kamers ga moet ik toch echt zelf iets aanschaffen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat geld in mijn geval wel... en ik ken eigenlijk niemand die terug wil...
Maar het is natuurlijk voor ieder huid/haartype anders, en is dus een kwestie van proberen...
(ik heb sinds kort een uitklapmes (straight razor/shavette) voor die losse mesjes.. ik zie mezelf nooit meer met zo'n plastic ding (waar ze ieder jaar een mesje bijplakken) scheren..
Zaffirro Iridium Luxequote:Op dinsdag 31 december 2013 15:09 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat zie jij als het meest "luxe" scheermes? Wil er namelijk wel een tijd mee doen. Nu doe ik nog scheren met het arcitec apparaat van m'n vader, maar als ik op kamers ga moet ik toch echt zelf iets aanschaffen.
Wanneer je je elke dag scheert dan gaat het mesje veel langer mee; de haartjes zijn korter en het mesje verstopt minder snel en wordt minder snel bot.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:51 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hoe lang doe je ongeveer met een mesje als je je 1x per dag scheert, 5x per week? Weekend scheer ik eigenlijk nooit
Wat deze man zegtquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:47 schreef Ambicioso het volgende:
Zou gewoon een mesje van Gilette kopen (heb zelf mach 3) en wat scheerschuim klaar
Ik heb zelf 2x een Gillette Slim van 1962 en 1968.. (lijkt op een Gillette Fatboy) Een Gillette Toggle is helemaal leuk... en tevens de meest luxe die ik ken.. (rodium plating, en gaan langer mee dan jij leeft)quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:09 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat zie jij als het meest "luxe" scheermes? Wil er namelijk wel een tijd mee doen. Nu doe ik nog scheren met het arcitec apparaat van m'n vader, maar als ik op kamers ga moet ik toch echt zelf iets aanschaffen.
Oh maar 100kquote:
Voor een paar centen heb je iridium mesjes van PolSilverquote:Op dinsdag 31 december 2013 15:20 schreef Zaaza het volgende:
[..]
ja ff sparen maar dan heb je ook wat
Had me laatst ook even verdiept, maar de RiMei mesjes van DX zijn prima volgens de meeste fora, en vrij mild.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:09 schreef Susteren het volgende:
[..]
Met een gillette fusion is het bijna onmogelijk om je open te halen. Ik heb me met die dingen zelfs helemaal katjelam geschoren en het is gewoon onmogelijk om je te snijden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:38 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm het klinkt aantrekkelijk, maar heb eigenlijk bij zo'n Gilette mesje al het gevoel dat ik er mezelf helemaal me open ga halen. Bij zo'n "ouderwetse" mesjes heb ik dat nog meer natuurlijk
En het geld gaat het eigenlijk niet om, heb best een tientje of 2 per maand over om fatsoenlijk geschoren te zijn.
Hmm denk dat het een electrisch apparaat wordtquote:Op woensdag 1 januari 2014 13:32 schreef Drinky het volgende:
[..]
Met een gillette fusion is het bijna onmogelijk om je open te halen. Ik heb me met die dingen zelfs helemaal katjelam geschoren en het is gewoon onmogelijk om je te snijden.
Wel duur, scheert ook minder fijn dan die ouderwetse mesjes en natuurlijk minder stijlvol.
Bij mij zijn die krengen allebei even snel botquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:48 schreef Etsu het volgende:
Gilette is een aanrader, ja. Kan je langer mee dan Lidl scheermesjes denk ik.
Lekker frisquote:Op dinsdag 31 december 2013 15:09 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nu doe ik nog scheren met het arcitec apparaat van m'n vader,
Heb natuurlijk een eigen scheerkopquote:
Gewoon heen bochten maken tijdens het scheren. Mes recht houden dus niet schuin scheren.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:38 schreef Susteren het volgende:
[..]
En het geld gaat het eigenlijk niet om, heb best een tientje of 2 per maand over om fatsoenlijk geschoren te zijn.
Elke dag scheren is wel slecht voor de huid.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:13 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Wanneer je je elke dag scheert dan gaat het mesje veel langer mee; de haartjes zijn korter en het mesje verstopt minder snel en wordt minder snel bot.
Ik heb helaas flinke groei en wanneer het langer dan 1 dag geleden is dan gebruik ik een electrisch scheerapparaat. Die kan er veel beter tegen.
Met de Gilette Fusion mesjes doe ik nu een eeuwigheid, afhankelijk van hoe vaak ik mijn eigen regel negeer tussen de 6 en 12 maanden met 1 mesje.
Zijn belachelijk duur in mijn ogen, maar verder wel heel goed.
Ik heb me soms al eens lelijk open gehaald met scheren. Dat was wel altijd als ik heel veel haast had. Dat doe ik dus niet meer, scheren als je veel haast heb. Dan maar een dag met een klein baardje rondlopen. Als je de tijd neemt om te scheren is de kans wel klein dat je je open haalt met het scheren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:32 schreef Drinky het volgende:
[..]
Met een gillette fusion is het bijna onmogelijk om je open te halen. Ik heb me met die dingen zelfs helemaal katjelam geschoren en het is gewoon onmogelijk om je te snijden.
Wel duur, scheert ook minder fijn dan die ouderwetse mesjes en natuurlijk minder stijlvol.
Tja, dat is niet altijd een vrije keuze. In het weekend sla ik graag een of twee dagen over, maar op werkdagen kan dat echt niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:34 schreef solo020 het volgende:
[..]
Elke dag scheren is wel slecht voor de huid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |