abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:05:21 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134921662
Zo aan het eind van het jaar is een positief berichtje altijd leuk :)

Omstreeks een maand of negen geleden liep ik over het universiteitsterrein hier naast mijn kantoor en ik zag een hond. Het beestje was broodmager, nog geen turf hoog en vol vlooien en teken. Echt veel kans tot overleven gaf ik hem niet, zeker niet omdat hij zo schuchtig was. Vol angst liet hij zich letterlijk het kaas van de brood eten door de honden die wel zelfverzekerd en zonder schroom op de studenten af durfde te stappen.

Omdat het zo ver niet mag komen heb ik besloten wat tijd in het beestje te steken. Tekenpen mee, anti-vlooienmiddel gekocht en vooral heel veel voedsel en geduld. Na het verstrijken der weken begon hij langzaam wat spek op zijn botten te krijgen al verdween de schuchterheid niet.

Dat verdween toen ik hem na een ongelukkig ongeval (Hij werd aangereden en meegesleurd door een auto) terugvond in de bosjes. Paco mee naar beneden genomen, een taxi gebeld en naar de dierenarts gegaan die buiten wat kneuzingen en oppervlakkige wondjes geen grote schade kon ontdekken. Uiteindelijk heb ik Paco een maand in huis gehad en hierdoor is hij goed sociaal geworden. Na verloop van tijd kon hij weer terug naar kantoor en inmiddels hebben we een sterke, vrolijke en krachtige hond die met veel plezier samen met zijn twee vriendjes Moemoe en de hond zonder naam hier bij kantoor verblijft.

Wat een klein beetje liefde, voedsel en zorgzaamheid al niet kunnen bereiken :)

Gelukkig nieuwjaar gewenst! :)

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_134921727
Awww O+
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:18:48 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134922211
Hier Paco (samen met Mishka) toen hij een tijdje thuis verbleef :)

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_134922235
Fijn om zo'n verhaal te lezen. Goed gedaan! Hij ziet er goed uit. :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:21:20 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134922326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:19 schreef Saruna het volgende:
Fijn om zo'n verhaal te lezen. Goed gedaan! Hij ziet er goed uit. :)
Elke dag een kleine kilo aan hondenvoer plus wat kliekjes of hondensnoepjes doen hem geen kwaad nee :P
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:22:47 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134922373
Het leuke is dat Mishka en Paco elkaar nog steeds herkennen wanneer ik met Mishka ga wandelen en toevallig in de buurt van kantoor ben en maar eventjes kijk of hij er is :)
pi_134923011
Dven, baas. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_134925481
Hulde kerel! Good job!
pi_134925545
Wow, wat een verschil tussen de eerste en de tweede foto. Top van je _O_
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:43:50 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134925931
Alleen jammer dat ik geen goede foto's heb van toentertijd ;(

dinsdag 31 december 2013 @ 17:34:26 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_134932447
Lief van je Dven! *O*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:26:49 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134980839
Paco wordt de eerste straathond met paspoort en chip zodat de rector van de universiteit zijn verzoeken om ze af te voeren en in te laten slapen sowieso niet meer gehonorreerd kan worden :D Vanmiddag gaan de drie mee naar de dierenarts :)
pi_134987257
Maar wie staat er dan als baasje in Paco s paspoort? Ben jij dat? Vind ik echt super van je ^O^ Maar wat als paco de weg over steekt en een ongeluk veroorzaakt? Ben jij dan niet verantwoordelijk?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_134988865
O+ dat is echt zo lieeeevv :D
-___-
pi_135032528
Wat is hij opgeknapt zeg _O_ O+

Hoe zit het met assertiviteit? Durft hij nu wel voor zichzelf op te komen? En is het evt niet mogelijk om een adoptieadres voor hem te vinden via zo'n site bijvoorbeeld?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_135032656
Goodjob Dven. :P
"Schattie patattiee O+ :@" - richolio
pi_135095477
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:05 schreef Dven het volgende:
Zo aan het eind van het jaar is een positief berichtje altijd leuk :)

Omstreeks een maand of negen geleden liep ik over het universiteitsterrein hier naast mijn kantoor en ik zag een hond. Het beestje was broodmager, nog geen turf hoog en vol vlooien en teken. Echt veel kans tot overleven gaf ik hem niet, zeker niet omdat hij zo schuchtig was. Vol angst liet hij zich letterlijk het kaas van de brood eten door de honden die wel zelfverzekerd en zonder schroom op de studenten af durfde te stappen.

Omdat het zo ver niet mag komen heb ik besloten wat tijd in het beestje te steken. Tekenpen mee, anti-vlooienmiddel gekocht en vooral heel veel voedsel en geduld. Na het verstrijken der weken begon hij langzaam wat spek op zijn botten te krijgen al verdween de schuchterheid niet.

Dat verdween toen ik hem na een ongelukkig ongeval (Hij werd aangereden en meegesleurd door een auto) terugvond in de bosjes. Paco mee naar beneden genomen, een taxi gebeld en naar de dierenarts gegaan die buiten wat kneuzingen en oppervlakkige wondjes geen grote schade kon ontdekken. Uiteindelijk heb ik Paco een maand in huis gehad en hierdoor is hij goed sociaal geworden. Na verloop van tijd kon hij weer terug naar kantoor en inmiddels hebben we een sterke, vrolijke en krachtige hond die met veel plezier samen met zijn twee vriendjes Moemoe en de hond zonder naam hier bij kantoor verblijft.

Wat een klein beetje liefde, voedsel en zorgzaamheid al niet kunnen bereiken :)

Gelukkig nieuwjaar gewenst! :)

Mooie verhaal met een mooi einde. ^O^
  zondag 5 januari 2014 @ 10:35:49 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135095551
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:16 schreef valentijn101 het volgende:
Maar wie staat er dan als baasje in Paco s paspoort? Ben jij dat? Vind ik echt super van je ^O^ Maar wat als paco de weg over steekt en een ongeluk veroorzaakt? Ben jij dan niet verantwoordelijk?
Daar is hier geen regeling voor :) Sowieso niet te doen om mensen voor hun hond verantwoordelijk te houden terwijl er honderdduizenden straathonden zijn..
  zondag 5 januari 2014 @ 10:37:39 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135095573
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:47 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat is hij opgeknapt zeg _O_ O+

Hoe zit het met assertiviteit? Durft hij nu wel voor zichzelf op te komen? En is het evt niet mogelijk om een adoptieadres voor hem te vinden via zo'n site bijvoorbeeld?
Hij komt prima voor zichzelf op. Is niet te zelfverzekerd, niet te angstig. Kent exact zijn plek.

En ik ben alles behalve op zoek naar een adoptie-adres. Het is een volwassen hond die zich prima redt en nu de gehele dag vrijheid heeft, voedsel heeft en aandacht krijgt. Is dus helemaal geen noodzaak toe :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')