Hork, jij F&F lurker!quote:Op maandag 30 december 2013 23:22 schreef LompeHork het volgende:
Ik vraag me af of er dan niet iets meer mis is met die kitten.Maar ik laat het antwoord even aan de experts. Sterkte in ieder geval, lijkt me een kutsituatie.
Op kattengebied altijd, je kent mequote:Op maandag 30 december 2013 23:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hork, jij F&F lurker!
Als moeders een keizersnee heeft gehad is de kans groter dat zij daardoor erg ontdaan is terwijl het kitten prima in orde is.
Wel een goede vraag natuurlijk, wil het kitten wel graag drinken bij moeder, is het levendig en tevreden? Pieperig zijn mag inmiddels wel, het heeft al vier uur geen eten meer gehad waarschijnlijk.
Bij mijn weten ( ik heb verschillende opvangnesten gehad, maar gelukkig altijd moeders die goed voor hun kittens zorgden) kun je niet echt meer doen dan het kitten zo vertrouwd mogelijk maken met moeder. En dat kan met tijd, insmeren met placente of kunstmelk in de hoop dat ze het gaat aflikken en het contact blijven stimuleren. Ik zou niet te lang wachten met bijvoeden, dan blijft het kitten fit, en voor de acceptatie door moeder maakt het niks uit.quote:Op maandag 30 december 2013 23:26 schreef hunterwow het volgende:
Naja die kitten wil wel. Probleem is echter dat je de moeder poes aan touwen zou moeten vastbinden wil ze stil liggen. Is ook eerste nest trouwens
Ik wil jou wel eens zien als je met barensweeėn opeens in een reismand wordt gedouwd, in een vreemde kamer in slaap wordt gebracht, wakker wordt met een snee in je buik en dan ook nog eens voor zo'n klein wezen (waar kwam die vandaan?quote:Op maandag 30 december 2013 23:31 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Op kattengebied altijd, je kent me![]()
Was naar aanleiding van mevrouw Hork trouwens, die heeft ooit een puppy meegemaakt met soortgelijk gedrag, aan het einde van de rit (puppy was ondertussen een paar jaar oud), bleek het beest een kronkel in z'n kop te hebben. Lijkt me dat dat met katten ook wel zou kunnen.
De DA is natuurlijk de deskundige, en als het kitten honger heeft dan zou hij actiever naar moeder zoeken en daardoor haar instincten aanwakkeren. Vanuit dat oogpunt kan ik het me indenken. Maar zelf zou ik een uur of zes na de bevalling wel een flesje erin mikken om de basisgezondheid goed te houden. Het kitten zal het die 12 uur wel redden, maar daarna moet het zo'n inhaalslag maken want bevallen is ook voor een kitten vermoeiende business.quote:Op maandag 30 december 2013 23:52 schreef hunterwow het volgende:
Nee we hebben geen bijvoeding in huis.. Onze dierenarts zei dat het opzich wel kon. Niet optimaal maar ook niet slecht. En die vriendin is de toekomstige eigenaar van het kittentje dus zij gaat zich er ook wil mee bemoeien. Maar denken jullie dat die voeding dan echt heel slecht is als je dat niet nu geeft.
Zeker, maar hou het in de gaten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 00:55 schreef hunterwow het volgende:
net even met de spoedlijn gebeld en ze zeggen dat het kitten voor de eerstkomende 24 uur genoeg reserves heeft dus dat is ook weer mooi.
We gaan voor de goede afloop.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:53 schreef hunterwow het volgende:
ja we gaan morgenochtend direct naar de dierenarts voor bijvoeding(of de poes moet het opeens wel toelaten)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |