Kwaliteit | maandag 30 december 2013 @ 16:42 |
Wat is een beetje normale uurtarief voor een automonteur als ik iets laat repareren bij een dealer? Ben benieuwd naar reacties... | |
Chuck-N0rr1s | maandag 30 december 2013 @ 16:43 |
ergens tussen de ¤70 en ¤160 ex | |
2014 | maandag 30 december 2013 @ 16:46 |
Ik betaal bij Opel 80 euro dat is incl gebruik van een steeksleutelsetje dat dan wel weer wel. | |
Bassen | maandag 30 december 2013 @ 17:01 |
Welk merk? Bij porsche is/was dit altijd 120 in het uur. Bij de peugeot dealer zal dit stukken lager liggen. | |
Hendroit | maandag 30 december 2013 @ 17:02 |
Waarom niet naar een universele garage? | |
monsterd. | maandag 30 december 2013 @ 17:46 |
Universele Bosch is hier 65 per uur. | |
HarryVanDeSunwep | maandag 30 december 2013 @ 17:48 |
Bij een dealer is het veel duurder dan bij een ''neutraal'' garagebedrijf. een kleine beurt voor een Ford Fiesta uit 2005 kost bij de Ford dealer 239 euro en bij een ''vakgarage 129 eur. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 30 december 2013 @ 17:51 |
Uurloon was is dat. ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 31 december 2013 @ 14:46 |
Mijn specialist vraagt 50 euro per uur, en dat betaal ik m ook. Hou er wel rekening mee dat bij een merkdealer de monteur zijn 8 urige werkdag ook moet verantwoorden bij de baas... | |
exelletor | dinsdag 31 december 2013 @ 15:37 |
Universele 50eur/uur hier excl BTW. | |
Sounddragon | woensdag 1 januari 2014 @ 12:37 |
Beun; 2 joetjes ofzo.. | |
JohnB52 | woensdag 1 januari 2014 @ 13:09 |
Die er dan 2X zo lang mee bezig is en vervolgens geen garantie... | |
Chinless | woensdag 1 januari 2014 @ 13:25 |
Moet je die wel kennen. | |
Sounddragon | woensdag 1 januari 2014 @ 13:41 |
Geloel, - die nog weet wat service is, en vaak meer aan je auto doet als waar je voor betaalt. - die je eerlijk advies geeft en ook bereid is om wat verder te denken als 'we zetten het er wel nieuw op' - die je altijd kunt bereiken, en die meestal snel tijd voor je heeft ipv "we kunnen u over 3 weken wel inplannen" Tevens haalt de beun ook gewoon zijn onderdelen bij de groothandel, en heb je dus ook gewoon garantie. | |
Sounddragon | woensdag 1 januari 2014 @ 13:41 |
Netwerken jonguh ![]() | |
Hyperdude | woensdag 1 januari 2014 @ 14:07 |
Naast zijn werk: OK. Naast een uitkering: niet OK, mag van mij direct aangegeven worden bij UWV of welke club daar over gaat. | |
JohnB52 | woensdag 1 januari 2014 @ 14:12 |
- mijn garage ook - mijn garage ook - Ik word altijd snel geholpen als het moet, en gratis leenauto Ik neem aan dat jouw verhaal opgaat voor de merkdealer? Ik heb het over mijn specialist. Die overigens over de juiste uitleesapparatuur beschikt, waardoor zoeken naar de storing veel vlotter gaat. En ja, ook ik maak gebruik van de beun, die heeft geen brug, dus aanstaande zaterdag gewoon op de koude grond klussen, ik ga mijn Saab 9-3 voorzien van een remupgrade, 308mm schijven :-) | |
JohnB52 | woensdag 1 januari 2014 @ 14:13 |
Moet wel zeggen dat je dan wel een bekende beun moet hebben, die goed werk verricht. Niet eentje van marktplaats... | |
Sounddragon | woensdag 1 januari 2014 @ 14:40 |
En wat nou als de vrouw des huizes kostwinner is? Een beun ontduikt natuurlijk per definitie belastingafdracht, maar je kunt dat ook nuanceren. Ik ken er meerdere; en de meesten doen het gewoon als een soort uit de hand gelopen hobby, die vinden het gewoon leuk om te sleutelen en vragen daar gewoon een kleine vergoeding voor. Niet elke beun tilt het UWV natuurlijk. ![]() | |
Hyperdude | woensdag 1 januari 2014 @ 14:49 |
Iedereen moet zelf maar bedenken wat ie zelf doet in bv. dit soort situaties. Uitkering trekken met daarnaast zwart werken vind ik iets voor weekdieren. ![]() De gemiddelde monteur wordt zo zwaar belast dat ik best begrijp dat ie wat bij moet klussen om zijn kinderen te kunnen voeren. ![]() En omdat er in Den Haag idioten aan de macht zijn; maar dat is niet direct PTA-materiaal wmb. | |
Sounddragon | woensdag 1 januari 2014 @ 15:44 |
Beetje een kip-ei verhaal.. als onze regering niet zo achterlijk geldgeil zou zijn en mensen een beetje geld waar ze hard voor hebben gewerkt laten overhouden, hoefden we ook niet moeilijk te doen om te ontduiken, en hadden mensen ook geld genoeg om naar een reguliere garage te rijden. Effe offtopic; vanaf vandaag mag je over LPG, waar je al meer MRB voor betaalt, en daarbovenop accijns op de brandstof, óók nog eens BTW gaan betalen, gewoon om meer geld binnen te krijgen. Dat daardoor de mensen buiten de landsgrenzen gaan tanken boeit ze geen reet.. veroorzaken ze zelf, en daardoor gaan er dus pompen aan de grens naar de klote, waardoor er dus weer meer geld uit de schatkist wordt gerukt aan uitkeringen. Idem met de oldtimer ellende.. levert een beetje op, kost achteraf gewoon meer als het oplevert.. Ze moeten eens ophouden met stelen, dan hoeven wij het ook niet te doen. My 2¤ct. | |
Hyperdude | woensdag 1 januari 2014 @ 15:56 |
Volgens mij vinden we zo ongeveer hetzelfde van onze vrinden in DH. ![]() Mijn specialist is ¤62,5 per uur. Mijn universeel BOVAG ongeveer hetzelfde. BMW motor dealer weet ik eigenlijk niet, maar die maken niet zoveel uren. BMW auto iets van ¤90. Alles ex. BTW. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 1 januari 2014 @ 20:10 |
Is je vraag ondertussen al beantwoord of? | |
NightFlight | vrijdag 3 januari 2014 @ 20:24 |
Afhankelijk van de motorisering tussen de 85 en 120 euro per uur. Audi dealer. | |
DS4 | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:36 |
Dat hangt af van merk en ook locatie. En zelfs van het type (zo betaal ik 150 euro per uur en mijn vrouw met haar huidige auto iets van 110 euro, zelfde merk, zelfde dealer, zelfde monteurs...). Dus kun je iets specifieker zijn: welke auto, welke regio? | |
Piet__Piraat | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:53 |
Mijn achterafgarage hanteert een schappelijk tarief van 50 euro incl. BTW. Maar dat staat inmiddels wel aardig onder druk, hoorde ik van 'm. De BMW-dealer vraagt zonder blikken of blozen ergens rond de 100 euro incl. BTW. Daarom kom ik daar nooit. | |
JohnB52 | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:58 |
Je bedoelt dat hij van die 50 euro niet kan leven? | |
Piet__Piraat | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:04 |
Ik bedoel dat hij van die 50 euro moeilijk z'n toko draaiende kan houden. Er moet BTW afgedragen worden, waardoor er nog ongeveer 40 euro over blijft. Daar moeten alle belastingen, verzekeringen en premies vanaf, daarvan moet het uurloon betaald worden en dan moet vervolgens ook nog de huur van de werkplaats, het materiaal en alle andere kosten betaald worden. Ik snap wel dat het dan geen vetpot is. | |
blup | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:09 |
Renault doet 70 geloof ik. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:22 |
En de rest |