abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134875920
Ik heb sinds kort een eigen huisje en dus een eigen wasmachine. Nu vind ik het, net als Maarten van Rossem, belachelijk dat de 'merk' waspoeders zo duur zijn. Dat lijkt me oplichterij. Er zijn in de winkel ook waspoeders te koop die veel goedkoper zijn.
Nu beweert mijn moeder echter (die al haar hele leven met dure Ariel en Dash wast), dat als je je kleding eenmaal in een bepaald wasmiddel hebt gewassen, je daaraan vastzit; een ander wasmiddel gebruiken zou heel slecht zijn voor de kleding.

Wat is waarheid?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  maandag 30 december 2013 @ 15:06:42 #2
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_134876122
Ik gebruik verschillende eigen merken. Lijkt me een fabeltje.
pi_134876182
Mja ik koop gewoon bij de action ( vloeibaar ) of euro shopper ( poeder ) van de Jumbo en gebruik een wasverzachter die ik dan toevallig lekker vind ruiken en mijn kleding ziet er altijd netjes en schoon uit.
pi_134876223
enorm fabeltje.. Volgens mij is die van de lidl ooit als beste prijs kwaliteit gekozen.. er zal verschil zijn, maar als je niet dagelijks enorme vlekken hebt.. Ik was mijn kleding denk ik voornamelijk zodat het weer fris is..

ik vind alleen de geur een punt, op mijn werk gebruiken ze ecover,d ie is echt smerig.
pi_134876267
Ga gewoon naar de Action en koop daar een goed merk. Ik zou er niet teveel op bezuinigen. Dat kan je beter op andere dingen doen.
Roses are red. Violets are blue. They don't think it be like it is, but it do.
pi_134876277
Valt mij wel op dat bij Lidl wasmiddel de kleding eerder kleur verliest, maar goed het is al jaren geleden dat ik die heb gebruikt.
Azijn kan bv ook heel goed.
pi_134876289
Ik ga altijd langs de van/voordeel winkel bij mij in de buurt voor dit soort dingen. Ook shampoo etc is daar een stuk goedkoper te vinden. Scheelt vaak meer dan 50% voor hetzelfde product als in de supermarkt.
pi_134876336
Wat een dikke vette onzin. Denk je dat katoen denkt... Hey, een ander wasmiddel, nu ga ik desintegreren. Tenzij je moeder chemicus is, zou ik dit soort uitspraken met een korrel zout nemen.
En dan niet eerst tafelzout en vervolgens zeezout, want daar kan je maag niet tegen en dan ga je dood, maar dat spreekt voor zich.

De meeste wasmiddelen hebben dezelfde werkzame stoffen en onderscheiden zich vooral wat betreft geur (en de hoeveelheid reclamekosten die terugverdiend moeten worden).
Ik heb geen signature.
  maandag 30 december 2013 @ 15:55:26 #9
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_134878286
Ik ben vooral benieuwd naar de argumenten, als je vraagt waarom.
pi_134878565
Als je echt een methode zou kunnen ontwikkelen om zo'n geheugen effect in je kleding in te bouwen zou je *kapitalen* kunnen verdienen door het patent ervoor aan de wasmiddelen fabrikanten te verkopen. Betere klantenbinding kunnen ze zich niet wensen.
pi_134886177
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:55 schreef ATan het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de argumenten, als je vraagt waarom.
Typisch moeder antwoord: "Dat is gewoon zo, zit niet zo te zeuren".

Moeders en argumenten, :X

Vroeger ging ik nog wel eens een discussie aan. Zoals over haar uitspraken als "ik rij al 40 jaar zonder schade!" als je commentaar geeft dat ze eens door moet rijden. Ja, moeders, ik rij in een week wat jij in een jaar aan KM rijdt. Nee, dat gaat er dan niet in :+

Moraal: bullshit. Goedkoop spul kan wel je kleding sneller doen slijten/bleken etc. Ik was al jaren met Lidl, Aldi, aanbieding shit ergens. Straks maar eens zo'n 25 kilo ton poeder scoren om te proberen.

Action en dan goede merken is wel een idee.
Laat die handjes wapperen!
pi_134892078
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:01 schreef Sicstus het volgende:

Wat is waarheid?
Dat je moeder je in de zeik neemt en jij erin trapt.
  maandag 30 december 2013 @ 20:31:34 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134892396
Zo duur is dat wasmiddel toch niet, dat je er op moet bezuinigen?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 30 december 2013 @ 21:13:10 #14
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_134895040
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:10 schreef ArmandvanHelden het volgende:
Ga gewoon naar de Action en koop daar een goed merk. Ik zou er niet teveel op bezuinigen. Dat kan je beter op andere dingen doen.
Dit !
Hier krijg je bijna 74liter voor ¤1.81

bij wijze van spreken dan... :')
zo goed..?
pi_134920323
echt nooit eerder gehoord. ik koop altijd wat er maar in de makro in de aanbieding is en dat wisselt gewoon. nooit gemerkt dat mijn kleding er slechter van werd.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:25:14 #16
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134979213
Òf je moeder neemt je in de maling, òf ze is een ideaal slachtoffer om veel te dure merken aangesmeerd te krjigen. Ik heb hier nog nooit van gehoord, was mijn spullen al tig jaar in wibra- en lidl-wasmiddel, met prima resultaat. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135212863
Verschil zie je wel tussen prutspoeder en kwaliteitspoeder. Op korte termijn bespaar je een paar euro's, maar die lever je weer in als je kleding verprutst is.

Wat hier al wordt gezegd: besparingen moet je niet zoeken op waspoeder.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:04:19 #18
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135223847
Het enige verschil tussen A-merk en huismerkpoeder is over het algemeen de parfumkorrels.
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:20:52 #19
323439 HetKlusKonijn
pi_135227746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:39 schreef Halcon het volgende:
Verschil zie je wel tussen prutspoeder en kwaliteitspoeder. Op korte termijn bespaar je een paar euro's, maar die lever je weer in als je kleding verprutst is.

Wat hier al wordt gezegd: besparingen moet je niet zoeken op waspoeder.
In zo'n 30 jaar heb ik nooit meegemaakt dat ik 'verprutste' kleding uit mijn wasmachine kon opvissen... als dat ooit gebeurt is het veel eerder een gevolg van het gebruik van het verkeerde programma (te heet, te hard gecentrifugeerd) of door te veel waspoeder te gebruiken.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_135230201
Is het niet zo dat de energie die een wasmachine gebruikt veel meer kost dan het wasmiddel? Kun je dan niet beter gewoon een hele zuinige machine kopen als je zonodig wil besparen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_135252158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:37 schreef DS4 het volgende:
Is het niet zo dat de energie die een wasmachine gebruikt veel meer kost dan het wasmiddel? Kun je dan niet beter gewoon een hele zuinige machine kopen als je zonodig wil besparen?
Je wasmachine eruit gooien voor hij afgeschreven is verdien je nooit meer terug door een energiezuinige variant te kopen. (Een wasdroger evt. nog wel)

Evengoed is er niks mis mee om onderwijl minder te betalen voor een product wat hetzelfde resultaat oplevert.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_135252973
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Je wasmachine eruit gooien voor hij afgeschreven is verdien je nooit meer terug door een energiezuinige variant te kopen. (Een wasdroger evt. nog wel)
Dat hangt er vanaf. Maar goed, alternatief: alleen maar volle wasmachines draaien... ;)

quote:
Evengoed is er niks mis mee om onderwijl minder te betalen voor een product wat hetzelfde resultaat oplevert.
Ik heb geen idee wat wasmiddel kost, maar volgens mij hebben we het over de spreekwoordelijke druppel. Ja, tenzij je tot de minima behoort, maar dan ga je sowieso niet alles bij de AH kopen lijkt mij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:20:04 #23
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135253895
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Maar goed, alternatief: alleen maar volle wasmachines draaien... ;)

[..]

Ik heb geen idee wat wasmiddel kost, maar volgens mij hebben we het over de spreekwoordelijke druppel. Ja, tenzij je tot de minima behoort, maar dan ga je sowieso niet alles bij de AH kopen lijkt mij.
Minima komen sowieso niet bij de AH, denk ik. Die halen hun boodschappen eerder bij de Lidle en consorten. Bezuinigen op wasmiddel is centenwerk, het zet geen zoden aan de dijk.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135254086
Niks mis met de Lidl en consorten, ik shop daar ook. Eenvoud en goede producten.

Opzouten met die kerstpoppen, herrie, reclame, pasjestroep...
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:24:10 #25
323439 HetKlusKonijn
pi_135254154
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:23 schreef Gieliovd het volgende:
Niks mis met de Lidl en consorten, ik shop daar ook. Eenvoud en goede producten.

Opzouten met die kerstpoppen, herrie, reclame, pasjestroep...
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')