Heb ik wel gedaan alleen geen soda gebruikt. Gewoon alleen water.quote:Op zondag 29 december 2013 20:31 schreef Mishu het volgende:
Je moet het uitspoelen met gekookt water met eventueel wat soda erin. Verder is het het beste als de wond open blijft zodat het pus eruit kan blijven gaan.
Wel het water laten afkoelen
Ik zou het niet weten. Ik had namelijk verwacht dat jij dat wel wist.quote:
- wellicht was jouw handeling gepast voor een doodzieke vogel, waar doorgaans ook een DA nog maar weinig mee kan, maar bij een wellicht nog gewoon te behandelen kat bij de DA vind ik je opmerking toch een beetje ongepast -quote:Op zondag 29 december 2013 20:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Heb ik wel gedaan alleen geen soda gebruikt. Gewoon alleen water.Gekookt en afgekoeld natuurlijk.
[..]
Ik zou het niet weten. Ik had namelijk verwacht dat jij dat wel wist.
Dat is jouw keuze geweest maar ik ga mijn kat niet vanwege een hoofdwond tegen de muur aan gooien.quote:
Blijft het ook bloeden, of is er alleen etter? Ik vraag dit om te weten of er hechtingen nodig zijn. Is de wond diep en smal of eerder breed en ondiep?quote:Op zondag 29 december 2013 20:11 schreef HSG het volgende:
Al een langere tijd heb ik een kat. Fantastisch en superlief leuk beest.Echter vandaag heb ik een behoorlijke hoofdwond ontdekt bij hem. Hoogstwaarschijnlijk een bijtwond door een kater in de buurt die altijd andere katten aanvalt. Het stinkt behoorlijk en er komt pus uit. Zelf maak ik de wond om de tijd schoon met warm water, wattenstaafjes en schone doekjes omdat het weer vol zit met pus.
Hebben jullie nog enige tips wat ik nog meer kan doen?
Zeg, wannabe DA: een ontstoken wond wordt nooit gehecht hoor.quote:Op zondag 29 december 2013 22:25 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Blijft het ook bloeden, of is er alleen etter? Ik vraag dit om te weten of er hechtingen nodig zijn. Is de wond diep en smal of eerder breed en ondiep?
Heeft hij constant pijn?
Op basis hiervan kan ik beter inschatten of het een zelf genezend wond betreft of eentje waarvoor een dierenarts-consult nodig is.
Als het een bijtwond is hoeft er maar een kleine opening te zijn. En als poes niet zo knuffelig is en een vol vachtje heeft is het makkelijk te missen.quote:Op zondag 29 december 2013 22:52 schreef mootie het volgende:
Er is altijd een dierenarts met weekendienst...
En hoe kun je die wond zolang gemist hebben?
Dit.quote:Op zondag 29 december 2013 23:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zeg, wannabe DA: een ontstoken wond wordt nooit gehecht hoor.
Sowieso al niet als hij meer dan een dag oud is.
En dit. In de tussentijd, wellicht alleen wat deppen met Betadine of sterilon o.i.d., maar laat het vooral aan de DA - NB: meteen, morgenochtend! - over hoe verder te handelen.quote:Als poes verder nog fit is, de wond open is (zodat er niet teveel druk op staat) dan kun je nu wel een nacht wachten. Maar morgen wel naar de DA gaan. die zal het wondje dna verder schoonmaken en wellicht antibiotica geven.
quote:Op zondag 29 december 2013 22:25 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Blijft het ook bloeden, of is er alleen etter? Ik vraag dit om te weten of er hechtingen nodig zijn. Is de wond diep en smal of eerder breed en ondiep?
Heeft hij constant pijn?
Op basis hiervan kan ik beter inschatten of het een zelf genezend wond betreft of eentje waarvoor een dierenarts-consult nodig is.
Is ook weer waar. Bij mijn dameskat zou ik ook makkelijk een wondje over het hoofd zien. Ze is niet zo knuffelig. De oosterling, geen kans, de kleeft de hele dag aan me en wil constant aangeraakt worden.quote:Op zondag 29 december 2013 23:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als het een bijtwond is hoeft er maar een kleine opening te zijn. En als poes niet zo knuffelig is en een vol vachtje heeft is het makkelijk te missen.
Ik heb ooit een wondje op de teen van mijn kat ontdekt: warm en gevoelig dus naar de DA. Die het openmaakte en de geur die er vanaf kwam.... onbeschrijfelijkMaar tot die tijd liep poes er gewoon mee rond, niks gemerkt.
Het nageltje is nooit goed teruggegroeid, en tot haar dood had ze een flapje vel over dat teentje, waar ze overigens totaal geen last van had.
Hij heeft er geen last van om eerlijk te zijn. Toen ik het schoonmaakte zat er rustig bij i.p.v. te gillen van de pijn. Tevens loopt hij nu te zeiken dat hij naar buiten wil maar dat sta ik niet toe. Hij is nogal actief. Ik heb het uren geleden nog schoon gemaakt en het ziet er nog steeds schoon uit al ga ik morgen wel naar de da toe.quote:Op zondag 29 december 2013 23:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als het een bijtwond is hoeft er maar een kleine opening te zijn. En als poes niet zo knuffelig is en een vol vachtje heeft is het makkelijk te missen.
Ik heb ooit een wondje op de teen van mijn kat ontdekt: warm en gevoelig dus naar de DA. Die het openmaakte en de geur die er vanaf kwam.... onbeschrijfelijkMaar tot die tijd liep poes er gewoon mee rond, niks gemerkt.
Het nageltje is nooit goed teruggegroeid, en tot haar dood had ze een flapje vel over dat teentje, waar ze overigens totaal geen last van had.
Niet buiten laten inderdaad en morgen langs de DA ( die laat hem vast gillenquote:Op maandag 30 december 2013 00:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Hij heeft er geen last van om eerlijk te zijn. Toen ik het schoonmaakte zat er rustig bij i.p.v. te gillen van de pijn. Tevens loopt hij nu te zeiken dat hij naar buiten wil maar dat sta ik niet toe. Hij is nogal actief. Ik heb het uren geleden nog schoon gemaakt en het ziet er nog steeds schoon uit al ga ik morgen wel naar de da toe.
Eind goed al goed.quote:Op maandag 30 december 2013 01:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Niet buiten laten inderdaad en morgen langs de DA ( die laat hem vast gillen) en dan komt het vast weer goed.
![]()
Katten zijn stoer, dus waarschijnlijk voelt hij wel wat, maar ist het niet hinderlijk genoeg. Maar zeker bij zijn kop moet je oppassen dat de infectie niet naar binnen slaat.
Houd je ons op de hoogte?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |